- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (51 opinii)
- 2 Promenada po remoncie hitem sezonu (93 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (99 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (105 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (195 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 15:46
Nierealne za ten sam projekt ktos musi zarobic kilkanascie milionow ktorych miasto nie ma takze projekt pana Piotra pozostanie w sferze marzeń
- 5 3
-
2019-06-08 15:41
Podpieranie sie opracowaniami TORu i Rydzyńskiego dotyczace kolejnictwa to bardzo ryzykowne
Bardzo często mijaja sie z rzeczywistoscia i logiką . No i te ciagłe nazywanie przystanków osobowych stacjami , tak jakby mówic ze ogórek i cukinia to to samo , jedno zielone i drugie .
- 7 0
-
2019-06-08 15:26
A co z Elblągiem?
Kiedy linia kolejowa do Elbląga przez Nowy Dwór Gdański. Z możliwością przesiadki na wąskotorówkę do Krynicy Morskiej W NGD?
- 4 7
-
2019-06-08 15:22
Buspasy
Na Kwiatkowskiego dobry żart niby gdzie tam jest miejsce?
Szczególnie u góry.- 6 6
-
2019-06-08 14:50
Plebs ze wsi musi jezdzic komunikacja bo parkowanie kosztuje
- 7 9
-
2019-06-08 14:48
Nowe drogi zbudować? Czy to nie proste rozwiązanie?
- 14 6
-
2019-06-08 14:45
szacunek
Proszę tu nie obrażać prezydenta Szczurka! Co wy pisowcy??
- 5 27
-
2019-06-08 14:36
Na Gdynie centrum i Gdańsk lecą potężne chmury plum plum (1)
Już po was
- 8 0
-
2019-06-08 14:44
Poooszlooo piękny widok z Obluza
- 1 0
-
2019-06-08 14:43
Dlaczego szczurek nic nie robi? Fatalny prezydent.
- 25 0
-
2019-06-08 14:34
za 100 lat napewno
:)
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.