• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna kładka dla pieszych w Gdyni

Michał Sielski
14 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Budowa kładki pozwoli zlikwidować przejście, które blokuje ruch aut na ul. Chwarznieńskiej. Budowa kładki pozwoli zlikwidować przejście, które blokuje ruch aut na ul. Chwarznieńskiej.

Kolejną kładkę dla pieszych zamierzają wybudować władze Gdyni. Nie będzie ona tak okazała, jak ta w Redłowie, ale za to wyposażona w windy. Stanie nad ul. Chwarznieńską.



Kładka dla pieszych to dobry sposób na korki?

Kładka wybudowana zostanie nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Przejście dla pieszych przez ul. Chwarznieńską w tym miejscu zobacz na mapie Gdyni jest bowiem mocno uczęszczane. W godzinach szczytu powoduje to korki, bo ruch na ulicy jest bardzo duży. Jeżdżą nią mieszkańcy Chwarzna, Wiczlina, jest to także połączenie z obwodnicą.

Kierowcy od lat postulowali, by wybudować tam tunel dla pieszych, ale w budżecie nigdy nie było na to pieniędzy. W tegorocznym także nie ma, ale jest inny pomysł.

- Tunelu nie zbudujemy, bo na taką konstrukcję jest tam po prostu za ciasno. Inną sprawą byłaby konieczność przekładania wszystkich podziemnych sieci i związane z tym problemy. Również z tego względu byłoby to rozwiązanie za drogie - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Nie oznacza to jednak końca marzeń o płynnym ruchu. Miasto planuje bowiem zrobienie nad jezdnią kładki. W tym wypadku gęsta okoliczna zabudowa jej nawet pomoże. Schody będą bowiem dość strome, więc z obu stron przejścia zbudowane zostaną windy. To ważne, bo tuż obok znajduje się Dom Seniora, z którego korzystają mieszkańcy Witomina, a także Chwarzna.

Po wykonaniu kładki, która pojawi się najwcześniej w 2013 roku, przejście dla pieszych zostanie zlikwidowane, a przy drodze pojawią się barierki, które mają skutecznie uniemożliwić przebieganie przez jezdnię tym, którym będzie się "spieszyło".

Opinie (218) 4 zablokowane

  • Już widzę tych emerytów (2)

    .. śmigających po schodach ...

    Ludzie kładki buduje się nad autostradami a nie w mieście dla inwalidów i emerytów

    • 11 6

    • przeczytaj dokładnie artykuł (1)

      "....z obu stron przejścia zbudowane zostaną windy..."

      • 4 4

      • A znając zapał władz i chuliganów różnej maści ,

        windy na początku będą niszczone przez chuliganów , a następnie zlikwidowane przez władze . Osoby starsze i inwalidzi będą musiały poświęcać bardzo dużo siły, ( ( której i tak już im brak ) na przemieszczenie się na drugą stronę ulicy . Czy to jest aż taki kłopot zatrzymać się na chwilę i pomóc im ?

        • 2 3

  • Obniżyć jezdnię.

    Samochodom, to nie robi, bo przejadą w ciągu 3 sekund, a dla pieszych to zbawienie, bo nie byłoby żadnych schodów.

    • 4 0

  • KOLEJNY POMYSŁ A'LA LATA 70-TE PSEUDO-INŻYNIERÓW I URZĘDNIKÓW IGNORANTÓW (8)

    Czy ktoś zastanowił się jak kładka wpłynie na ruch samochodów na ul. Chwarznieńskiej. Jedyne światła, które uspokajały poranny ruch w stronę centrum Gdyni na Witominie, zostaną zlikwidowane. Spowoduje to wydłużenie się zatoru przez Witomino, utrudniając ludziom z Witomina włączenie się do ruchu (będą 2 pasy w jednym kierunku przez las, potem zwężenie w jeden na Witominie więc aut przybędzie). Nie mówiąc już o tym jak STROME SCHODY mogą być przyjazne dla mieszkańców. Współczuję!

    • 76 21

    • (3)

      Chłopie, jak ty byś miał zdolności inżyniera to byś ty planował budowy dróg. Ale niestety, jesteś jednym z tych marud co tylko tracą czas na wypowiadanie się zamiast wziąć się za robotę!!!!

      • 2 1

      • (2)

        Urzędnicy w Gdyni są na tyle super hiper wszechwiedzący, że nie pozwalają sobie na podpowiadanie słusznych i trafnych rozwiązań. Ja zajmuję się swoją inżynierską robotą i widzę kiedy wykorzystywać błędy innych i nie iść w zaparte dla swojego widzi-mi-się bez technicznego i urbanistycznego know-how.

        • 1 0

        • (1)

          Jeżeli masz dyplom inżyniera, o ile masz, dogłębnie świadczy to o błędach nadal popełnianych przez polskie szkolnictwo i jest kolejnym argumentem za jego reformą.

          • 0 1

          • Nie znasz gościa, a całkowicie go dyskredytujesz.

            Rzeczywiście, jest to kolejny argument, aby szkolnictwo zreformować, ale na poziomie podstawowym, żeby nie powiedzieć na poziomie klas 1-3. Zreformować też trzeba katechezę, bo od kiedy pojawiła się w szkole, poziom jadu dookoła, jest nie do zniesienia. Tak swoją drogą, to kto ma zreformować szkolnictwo wyższe ? Obecna kadra, która jest wykształcona i zakorzeniona w obecnym, chorym systemie ? Profesorowie, którzy gonią za kasą, a poziom wiedzy nie przystaje do zachodnich standardów ?

            • 1 0

    • (3)

      Nie zgadzam się. Wystarczy zobaczyć co się dzieje na Chwarznieńskiej w godzinach szczytów, rannego i popołudniowego. Wszystko, co przyspieszy ruch, jest dobre! A to, że w społeczeństwie nie ma kultury wpuszczania z dróg podporządkowanych to zupełnie inna sprawa, ja nigdy nie miałem z tym problemów żeby komuś pomóc, zwłaszcza jadą w rzędzie aut.

      • 1 9

      • ruch będzie rósł z każdym rokiem bardziej i bardziej... (2)

        Drogi należy rozwijać w taki sposób by nie ograniczać swobód mieszkańców, przez które przebiegają. Do tego należy promować transport publiczny w taki sposób by czas przejazdu był nie dłuższy od jazdy samochodem (BUSpasy dla autobusów, kiedy auta stoją w korkach - np. na Chwarznieńskiej w lesie gdzie będzie zwężenie na Witominie).
        Nie wolno w gęstej zabudowie przyspieszać ruchu nakłaniając szersze gremium do używania samochodów. Przyspieszysz ruch od Chwarzna, fala spłynie do skrzyżowania przy Vitawie i co dalej. Tam skrzyżowanie zostanie praktycznie niezmienione czyli korek urośnie. Może wtedy estakadę w kierunku Kieleckiej zbudujemy?
        Czy zawsze Polak musi najpierw popełnić błędy, które inni już popełnili, zamiast od razu iść w trafne rozwiązania?

        • 5 2

        • (1)

          Nie wiem tylko, czy jakiekolwiek modernizacje Chwarznieńskiej nie będą ograniczały swobód mieszkańców, jak piszesz. Akurat tak się składa, że mieszkam przy tej ulicy. Skrzyżowania przy Vitawie już nie zmienisz, czy kładkami, czy tunelami czy busami. Może lepiej Hodowlaną zrobić jako jednokierunkową? Tylko potem i tak będzie naturalne zwężenie przy Vitawie, juz przy wylocie Wielkokackiej.

          Myślisz, że jak zrobią tą kładkę to przez to więcej osób będzie jeździć komunikacją miejską? I że stan obecny zachęca do korzystania z jej usług? Ciekawe wnioski... Ale każdy ma prawo do własnego zdania.

          Swoją drogą praktycznie każda modernizacja wywołuje zaraz sprzeciw w imię "Drogi należy rozwijać w taki sposób by nie ograniczać swobód mieszkańców, przez które przebiegają." Twoja idea jest słuszna tylko jak to zrobić w gęstej zabudowie, projektowanej w zupełnie innej rzeczywistości jeśli chodzi o natężenie ruchu.

          • 1 1

          • Zrobienie kładki nie zachęci do korzystania z komunikacji, ale na pewno wpłynie niekorzystnie na dzielnicę.
            Stan obecny nie zachęca do korzystania z usług komunikacji miejskiej, ale projekty powinny ją już uwzględniać i promować transport publiczny.
            "Drogi należy rozwijać w taki sposób by nie ograniczać swobód mieszkańców, przez które przebiegają." - robić to w taki sposób by nakłaniać na transport publiczny i nie degradować mieszkańcom życia. W perspektywie 5-7-10 letniej to co teraz wymyślono zapcha się zupełnie i będzie jeszcze trudniej zrobić BUS-pasy. To samo było jak zrobili Wiśniewskiego zaledwie 6 lat temu. Teraz cała Wiśniewskiego stoi, Kwiatkowskiego stoi. Bez myślenia na 10lat do przodu, a nie na 5 lat wstecz (projekt powstawał od 2007 roku) nie da się prowadzić odpowiednich działań.

            • 2 1

  • Szczur budowniczy (1)

    Panie Szczurek - dlaczego na Morskiej od paru dni nic się nie dzieje. Rano rozumiem - panom nie chce się wcześnie wstać, wieczorem są już zmęczeni - ale tam cały dzień stoi niedokończony remont. Może pogoni pan rodzinkę żeby zakończyła ten bałagan w środku miasta?? Można pogrozić palcem powiedzieć coś o uczciwości w następnym przetargu na remont dróg - poskutkuje:D A i w ramach przypomnienia - kłania się rewitalizacja Chyloni i okolic Zamenhofa oraz lewoskrętu na skrzyżowaniu Morskiej z Kartuską - obiecuje to pan cztery lata - znowu będzie obietnica przed kolejnymi wyborami czy się pan wywiąże?? A może kolejna droga na Wiczlino żeby było jaśnie panu łatwiej do pracy dojeżdżać?? Zacznijcie coś robić dla mieszkańców tego miasta a nie dla siebie i na pokaz przed turystami!!!

    • 15 4

    • Chylonia

      ja nie wspomnę o budowie tunelu pod torami pomiedzy chylonska a hutnicza (przejazd kolejowy dowolny, pucka albo północna - do koloru do wyboru) tam budowa obiecana jest jeszcze od czasow s.p. Cegielskiej i co? nawet pseudousprawnien na chylonskiej zrobic dobrych dla mieszkancow nie potrafia!!! halas, strach autem jechac po tych kocich lbach!!!
      Władze Gdyni maja gdzies mieszkancow tam gdzie Szczur nie mieszka i wg nie przebywa. Ale coz ponad 80% mieszkancow (w tym wieksza czesc seniorow jezdzacych za darmo zkm, jezdzacych za darmo - a raczej za moje pieniadze - "fundowanych" przez szczurka - na wyciczeki i inne bzduru!!!!) bedzie dalej na nich glosowac... Dobrze ze wkrotce stąd wyjeżdżam.

      • 5 1

  • Po co kładka....

    ...może lepiej wywalić sygnalizację, zostawić przejście, ale pierwszorzędnie je oznaczyć, oświetlić, poprostu zadbać o bezpieczeństwo. Poobserwować kilka, kilkanaście tygodni. Jeżeli to zda egzamin, to super, jeżeli nie wtedy myśleć o kładkach, tunelach, itp.

    • 2 6

  • super (2)

    jako zmotoryzowany cieszę się że zniknie jedna sygnalizacja świetlna tamująca ruch. A piesi tez powinni sie cieszyć, bo nie będa stać czekając na zmianę świateł, a troche ruchu nie zaszkodzi

    • 6 8

    • nie super

      Ja jako zmotoryzowany mieszkaniec ul. Hodowlanej wcale się nie cieszę, bo nie będę miał możliwości włączenia się do ruchu na Chwarznieńskiej

      • 5 0

    • Czas pokonania kładki i "komfort" korzystania z niej sprawia, że lepiej poczekać na światło zielone.

      • 4 1

  • Podstawą tego typu działań jest przeświadczenie zwykłych ludzi, ale też urzędników i projektantów, że wyeliminowanie świateł polepszy ruch na drodze. Jest to błędne myślenie, tym bardziej w Polsce gdzie każdy jeździ średnio 20-30km/h więcej niż przepisy pozwalają. Otóż powoduje to większą falę pojazdów na sąsiadujących światłach. Im więcej aut, tym więcej "śpiących" kierówców ruszających jak ślimaki spod świateł - ruch staje się wolniejszy i od razu zator większy. Błędne koło.
    Przykład - światła przed Sopocką - gdyby były dodatkowe światła pomiędzy Orłowem, a Karwinami byłoby lepiej i bezpieczniej.

    • 5 2

  • Zamiast na chwarznieńskiej

    powinni zrobić kładki po długości wielkopolskiej i zmienić ograniczenie do 70 km/h.

    • 0 5

  • KŁADKA LUB TUNELE NA MORSKIEJ SĄ POTRZEBNE BARDZIEJ !!!

    TYLKO NAJBARDZIEJ PRZYDAŁYBY SIĘ FUNDUSZE NA ZREALIZOWANIE PROJEKTU KŁADEK LUB TUNELI DLA PIESZYCH NA WSZYSTKICH PASACH NA MORSKIEJ W GDYNI... BO TAM BY SIĘ NAJBARDZIEJ PRZYDAŁY, BY ZLIKWIDOWAĆ PASY I ZROBIĆ COŚ DLA LUDZI, BY CZULI SIĘ BEZPIECZNIEJ, PONIEWAŻ NA MORSKIEJ NAWET NA CZERWONYM POTRAFIĄ JECHAĆ I WTEDY TRAGEDIA MUROWANA... A RUCH TAM JEST TRAGICZNY A KORKI DZIEŃ W DZIEŃ... NIECH URZĘDASY COŚ POMYŚLĄ W TEJ KWESTII... :)

    NASZE NIEDOCZEKANIE Z TAKIM PROJEKTEM NA MORSKIEJ W GDYNI... :) (może kiedyś to nastąpi)? :D

    • 1 2

  • może w końcu któś zmądrzał

    mieszkam na Chwarznie i w godzinach szczytu jest po prostu masakra jak co chwile włącza się światło przy falochronie!!!!! kłądka to dobry pomysł i zdecydowanie bezpieczny!

    • 7 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane