- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (53 opinie)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (53 opinie)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (114 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (47 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (64 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
Kolejna wycinka drzew na plaży. Tym razem "pielęgnacyjna"
Znowu są wycinane drzewa koło potoku w Jelitkowie - zauważył nasz czytelnik w środę, 9 lutego. Gdańska policja informuje, że tym razem nie doszło tam do przestępstwa. Wycinka była bowiem legalna i przeprowadzona przez Urząd Morski w ramach zaplanowanych wcześniej cięć pielęgnacyjnych.
Nic więc dziwnego, że kolejne działania związane z cięciem drzew w tym samym miejscu, które przeprowadzano w środę rano, wzbudziły niepokój naszego czytelnika.
- Znowu są wycinane drzewa koło potoku w Jelitkowie - poinformował nas w Raporcie z Trójmiasta, zamieszczając film.
Widać na nim ścięte drzewa leżące po innej stronie potoku niż ta, gdzie w styczniu dokonano nielegalnej wycinki.
Wycinka przy potoku w Jelitkowie (10 opinii)
Tym razem legalnie
Zapytaliśmy Komendę Miejską Policji w Gdańsku, czy miała zgłoszenie w tej sprawie.
- Ustaliliśmy, że tym razem nie doszło tam do popełnienia przestępstwa. Prowadzone są tam zaplanowane wcześniej przez Urząd Morski w Gdyni zabiegi pielęgnacyjne - poinformował nas asp. sztab. Mariusz Chrzanowski, oficer prasowy gdańskiej policji.
Informację tę potwierdził nam Urząd Morski.
- Wskazane prace to trzebież późna w oddziale leśnym 74k. Jest to zabieg z zakresu pielęgnacji lasu. Obowiązek wykonania tego zabiegu wynika z zapisów planu urządzenia lasu dla Urzędu Morskiego w Gdyni na lata 2017-2026, zatwierdzonego przez ministra środowiska - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Prace zaplanowane jesienią 2021 r., bez związku z ostatnią nielegalną wycinką
Jak tłumaczy rzeczniczka, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni jako organ będący użytkownikiem lasów Skarbu Państwa w pasie technicznym planuje działania z zakresu ochrony brzegów morskich poprzez sporządzanie planów pracy i pracochłonności na każdy następny rok, z uwzględnieniem obowiązkowych prac z zakresu gospodarki leśnej.
Czytaj też:
"Zabiegi gospodarcze" czy "wycinka" w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym?
- Przedmiotowy zabieg został uwzględniony w tym planie 8 października 2021 r. Pozyskany przy okazji prac materiał zostanie wykorzystany do odbudowy wydm zniszczonych przez sztorm (w ramach prac biotechnicznych - budowa płotków, wyłożenia chrustem wydm). Przedmiotowe prace nie mają nic wspólnego z nielegalną wycinką na działce nr 253, ponieważ są prowadzone na terenie leśnym w ramach planowej gospodarki leśnej - podkreśla Kierzkowska.
Część drzew została ścięta w środę, a część jest oznaczona do wycięcia na kolejne dni.
Drzewa ścięte nielegalnie nadal leżą na plaży
Tymczasem wycięte nielegalnie w styczniu drzewa nadal leżą na plaży i nikt nie kwapi się do tego, by je posprzątać.
Wycięte drzewa w Jelitkowie nadal leżą (28 opinii)
Policja poinformowała nas, że to zadanie należy do urzędników, bo oględziny na miejscu zdarzenia zostały przeprowadzone, w związku z tym drzewa można już uprzątnąć.
- Czekamy na pisemne potwierdzenie, że ani policja, ani prokuratura nie będą w tym miejscu już prowadzić żadnych czynności. Drzewa z plaży zostaną uprzątnięte niezwłocznie po uzyskaniu zgody od prowadzących postępowanie - mówi nam Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Sprawa nielegalnej wycinki na plaży jeszcze niewyjaśniona
Jak informuje gdańska policja, w sprawie styczniowej nielegalnej wycinki na plaży czynności nadal trwają.
Te drzewa nielegalnie wycięto w styczniu 2022 r.:
- Prowadzone jest dochodzenie w kierunku art. 187 par. 1 KK zainicjowane przez Urząd Morski w Gdyni. Zawiadomienie złożone w tej samej sprawie przez prezydent Gdańska jest dołączone do otwartej już sprawy. Jest jeszcze za wcześnie, by mówić o ustaleniach - wskazuje Grażyna Wawryniuk, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Przywołany przepis mówi o tym, że kto niszczy, poważnie uszkadza lub istotnie zmniejsza wartość przyrodniczą prawnie chronionego terenu lub obiektu, powodując istotną szkodę, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch.
Miejsca
Opinie (114) 9 zablokowanych
-
2022-02-09 20:12
Opinia wyróżniona
Plaża i wydmy (3)
Gdy byłam dzieckiem wydmy były porośnięte ostrymi trawami i krzewami dzikich pachnących róż. Nie było wolno na nie wchodzić, bo trawy cięły nogi i pilnowali strażnicy. Teraz jakie krzaczory i siatki....
- 73 1
-
2022-02-10 05:28
Dzikich (2)
Róż które nie powinny wgole się tam znalesc bo nie są to rdzenne rośliny na wydmach, a jedynie niepożądany chwast
- 3 12
-
2022-02-10 09:31
zacznijmy od tego ,że te wydmy też nie są naturalne w tym miejscu, Ot, taka kupka piasku.
- 3 2
-
2022-02-10 07:20
Róże które spełniały swoja role umacniając wydmy i zapobiegając zniszczeniom i wandalizmowi powodowanych przez leniwych turystów
- 17 1
-
2022-02-09 18:05
Opinia wyróżniona
(3)
Raz legalnie ,raz nielegalnie ....i zostanie pustynia
- 128 14
-
2022-02-09 19:15
To skandal! Jak to pielęgnacyjnie przycinać? Tak jak paznokcie czy co? (1)
Zakazać i zlikwidować.
- 5 4
-
2022-02-09 20:45
Jak to pielęgnacyjnie przycinać?
Ach jak nieprzyjemnie gdy pot płynie ze mnie
I krew mnie zalewa bo znów skosiłem drzewa
Ach jak strasznie niefajnie jadąc na kombajnie
Marzyć że fajnie strasznie żyto żąć- 1 4
-
2022-02-09 18:46
Mariusz buduje Hotel. 10 piętrowy... Ekstra
- 8 0
Wszystkie opinie
-
2022-02-09 15:32
87Najlepiej niech wreszcie deweloperka wytnie wszystko i od razu.... Szkoda czasu na ciągłe podchody...!! (4)
- 46 16
-
2022-02-09 15:44
Drzewa (2)
Całe połacie lasów w Polsce są wycinane w ramach tzw. cięć. Tak od lat tłumaczą każdą wycinkę: pielęgnacyjna, odmładzająca itp.). Tylko lasów coraz mniej.
- 15 1
-
2022-02-09 15:48
Podziękuj PIS za nowe prawo powodujące bezkarność. (1)
- 9 4
-
2022-02-11 21:09
Podziękuj Dulkiewicz.
- 1 0
-
2022-02-09 17:19
703 afera pisu do rozliczenia.
- 2 2
-
2022-02-09 15:33
(3)
Wycinka deweloperska odc.245.
- 60 13
-
2022-02-09 16:01
Mało inteligenty komentarz svena odc 125678 (1)
- 8 6
-
2022-02-09 17:44
Czy ty masz jakiś kompleks na punkcie Svena?
- 4 3
-
2022-02-09 17:13
To Urząd Morski ( aktualnie PiS) też zajmuje się deweloperką
No cóż, svencjusze są wszędzie
- 3 6
-
2022-02-09 15:34
Brawo Ola (4)
- 36 30
-
2022-02-09 15:48
(2)
kacperku nie trafiles
"Obowiązek wykonania tego zabiegu wynika z zapisów planu urządzenia lasu dla Urzędu Morskiego w Gdyni na lata 2017-2026, zatwierdzonego przez ministra środowiska - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni."- 9 10
-
2022-02-09 16:00
Tak masz rację znowu Ola (1)
- 7 3
-
2022-02-09 17:54
Zgadzam się
- 2 2
-
2022-02-09 17:21
Rozliczylbym Swieczkowskiego, za niedpilnowanie obowiazkow, ale sp... pod imunitet, ktory dostal od pisu. Rasia raczke myje. Brawo pis.
- 3 1
-
2022-02-09 15:35
Żenada i hipokryzja sięgająca zenitu.
zostawcie przyrodę przyrodzie.
- 61 13
-
2022-02-09 15:36
To wszystko jest jednym wielkim wielbłądem. Wszystko po coś kiedyś było siane. Teraz musi być "widok". Chcesz widok idź na plażę na koc. Weź krakersy i piwko. Zostawcie pas między plaża a deptakiem.
- 103 11
-
2022-02-09 15:36
W miejscu nielegalnej wycinki zasadzić nowe. (2)
I tak należy walczyć.
Jeśli wycinasz nielegalnie to dosadzane są nowe i w większej ilości.- 61 3
-
2022-02-09 16:53
Nie nowe tylko takie same, a jak to zrobi jego sprawa, dałbym miesiąc inaczej wacka pod gilotynę razem z jajcami.
- 4 0
-
2022-02-10 02:57
Myślisz, że nagle wyrosną drzewa w tym samym miejscu? Zwłaszcza na plaży? Drzewa to nie budynek - rosną, jak im wygodnie. Drzewa w Jelitkowie na plaży to już absolutny wyjątek od tej reguły, bo podłoże wybitnie niesprzyjające drzewom. Ten kto zlecał nielegalną wycinkę doskonale o tym wiedział.
- 0 0
-
2022-02-09 15:38
Legalna wycinka (1)
Wystarczy wprowadzić durne prawo i robota z nie legalnej staje się legalna, wprowadźcie jeszcze jakieś durnowate przepisy np:"nie trzeba nosić maseczek,ale trzeba nosić pampersy bo covid-srovid objawia się sr*czką",też będzie legalne sprawdzanie przez policję,czy zamiast majtek mamy legalnego "pampersa"
- 17 21
-
2022-02-10 14:12
Slyszalem ze od marca ma byc
Obowiązek noszenia przez mezczyzn założonych gumek na "ptaku" zeby nie zarazac. A kobiety mają obowiązek unikać kontaktu wzrokowego z napotkanymi osobami.
- 0 0
-
2022-02-09 15:39
Jakie wladze taka polityka
Słabi wobec silnych, silni wobec słabych. A teraz wszyscy razem kłótnia o tym co było w tvn
- 26 4
-
2022-02-09 15:42
A czemu nie napiszecie wprost że to przez zmianę prawa dokonaną przez PIS ? (6)
Od paru lat ta patologiczna zmiana ustawy sprawia że kara jest kosmetyczna, a lobby developerskie od 3 lat jest bezkarne i wycina co się da ! Teraz nawet puszczę zaczęli wycinać w majestacie prawa!
- 70 30
-
2022-02-09 15:57
Pokaż akt prawny i dokładne zapisy pozwalające na bezkarną wycinkę co się da (3)
Poczekam
- 9 9
-
2022-02-09 16:05
Zajrzyj do -"lex Szyszko" i zmian w prawie . Może dotrze... (2)
- 11 10
-
2022-02-09 16:16
Może wcześniej ty zajrzyj :)
- 6 6
-
2022-02-09 23:56
Nawet lex Szyszko nie pozwala na wycinkę na NIE swoim terenie. Tak trudno to rozróżnić?
- 5 1
-
2022-02-09 16:10
(1)
Przepisy wprowadzone przez PiS dotyczą wycinania drzew na własnym terenie, nie na działkach należących do innych. Przeczytaj tekst powyżej to znajdziesz fragment na temat zawiadomienia o przestępstwie.
- 13 2
-
2022-02-09 23:53
Hipokryzja
- 0 1
-
2022-02-09 15:56
(3)
Dziwi kogoś wzmożona czujność czytelników, którzy na własne oczy widzieli masę incydentów z nielegalnymi wycinkami? Ktoś ogarnięty powinien stworzyć mapę zagrożonych obszarów zalesionych, polozonych w "atrakcyjnych lokalizacjach"(więc o wzmożonym popycie inwestycyjnym), bo przy obecnych układach i bezradności prawa- do podpaleń oraz nielegalnych wycinek będzie dochodziło coraz częściej... Nie zdziwię się, jak powstaną inicjatywy mieszkańców co do patrolowania takich miejsc...
- 38 7
-
2022-02-09 17:24
(1)
Popeiram. Niech recydywa pseudo swenus idzie do Białowieży Trojmieskiego parku i policzy wszystkie drzewa wyciete przez obajtka przez ostatnie lata. Potem niech w zebqch przyniesie raport.
- 0 6
-
2022-02-09 17:49
Wycinka Białowieży, czy ogólna rabunkowa gospodarka pisowych Lasów Państwowych w TPK to jedno. Sprawcy, wszelkie osoby decyzyjne/kierownicze tego porcederu powinny iść siedzieć, albo biegać z łopata i obsadzić to co wycięli, dopóki nie naprawia własnych zniszczeń, bo nie ma to nic wspólnego z gospodarką leśną, bardziej z NKWD. Co innego nasze własne podwórko, a więc skorumpowani cwaniacy z UM. Nie widzisz jak bardzo ostatnio rozzuchwaliła się mafia deweloperska? Za mało jest "samozapłonów" nielegalnych wycinek, roznej maści wałków pod betonowanie Parkowej, Pasa Nadmorskiego? Jesteś ślepy?
Ogarnięcia życzy Erazmus!- 4 0
-
2022-02-09 17:34
Weż swojego chłopaka i pilnujcie.
Ahahahaha.
- 2 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.