• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne poprawki po przebudowie skrzyżowania w Orłowie

Patsz
30 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni
Na skrzyżowaniu ul. Balladyny z al. Zwycięstwa pojawi się inny sygnalizator, o który wnioskowali mieszkańcy. Na skrzyżowaniu ul. Balladyny z al. Zwycięstwa pojawi się inny sygnalizator, o który wnioskowali mieszkańcy.

Przebudowa skrzyżowania w rejonie centrum handlowego Klif w Gdyni zobacz na mapie Gdyni ułatwiła przejazd kierowcom jadącym al. Zwycięstwa. W Orłowie twierdzą, że jednocześnie znacznie skomplikowała życie części zmotoryzowanych mieszkańców.



Czy jako kierowca miałe(a)ś kolizję z rowerzystą podczas włączania się do ruchu?

Inwestycja zakończyła się w połowie czerwca. W jej efekcie pojawiły się dodatkowe pasy do skrętów w obu kierunkach (do CH Klif oraz w kierunku plaży w Orłowie), kanalizacja deszczowa, nawierzchnia oraz chodnik na ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni i droga rowerowa wzdłuż al. Zwycięstwa (przy poczcie) zobacz na mapie Gdyni.

Po kilku dniach okazało się, że nadal tworzą się w tym miejscu korki. Pomogła naprawa kabla koordynacyjnego służącego do synchronizacji skrzyżowań w okolicy, który został uszkodzony podczas zakończenia prac ziemnych.

Mieszkańcy Orłowa wskazują, że nie brakuje innych błędów popełnionych przez projektantów. Niektóre rozwiązania są ich zdaniem absurdalne i narażają bezpieczeństwo kierowców.

- Dla włączających się do ruchu z ul. Balladyny "na stałe" świeci się czerwone światło. Skręt w prawo umożliwia zapalona na kilka minut strzałka zielona. To sygnalizator, którego z tego, co się orientuje, nie ma w kodeksie drogowym. Znacznie utrudnia wyjazd, a co więcej powoduje, że zagrożeni mogą czuć się rowerzyści i piesi przechodzący przez jezdnię - wyjaśnia pan Tadeusz, mieszkaniec Orłowa.

Jak dodaje, nie bez winy są rowerzyści jadący w większości drogą rowerową pod prąd, mimo wyraźnych znaków zakazu. Już kilka razy doszło do kolizji. Nie pomaga też słaba widoczność na skrzyżowaniu, ograniczona przez murowany płot.

- Kiedyś nie było sygnalizacji, ale za to były lustra, dzięki którym można było dokładnie obserwować to, co dzieje się na chodniku oraz al. Zwycięstwa. Szkoda, że zniknęły, były pomocne - zaznacza pan Tadeusz.

Czytaj też: Niebezpiecznie na drodze rowerowej na al. Zwycięstwa

Urzędnicy przyznają, że problemy mieszkańców są im znane. Tłumaczą, że instalując nietypowy sygnalizator, kierowali się małym natężeniem ruchu na ul. Balladyny.

- W ciągu godziny, według naszych wyliczeń, wyjeżdża ok. 20 samochodów. Podjęliśmy jednak decyzję, by zamontować w tym miejscu standardowy sygnalizator, z jednym tradycyjnym, trzykolorowym podziałem. Niewykluczone, że zielone światło będzie się zapalało tylko w momencie dojazdu samochodu do skrzyżowania, jednak tego nie chcę ostatecznie przesądzać - wyjaśnia Jacek Oskarbski, kierownik Działu Inżynierii Transportu w Gdyni.

Całość prac wykonanych w Orłowie kosztowała 1,47 mln zł. Wykonawcą była firma MTM.
Patsz

Miejsca

Opinie (151) 2 zablokowane

  • remont się zakończył a korek nadal się tworzy już kilkaset metrów przed

    orłowską od strony Gdyni. Jakiś kretyn tak cudownie wymyślił sekwencję swiateł ze po remoncie jest nadal kor jak był przed, moze troche szybciej się jedzie niz podczas przebudowy ale z pewnoscią nie jest to płynna jazda. Brawo! Ale to w gdyni normalne - w centrum na węźle wzgórze czy jak to się zwie tez są swietnie zestrojone swiatła.

    • 3 0

  • lipa jak widac (3)

    Rowerzysta jedzie pod prąd co widać na sygnalizatorze skierowanym w jego kierunku - jest tam zamontowany znak "zakaz wjazdu".

    PS. Brak luster to tragedia, mimo, że widoczność od strony Sopotu jest ok, to od strony Gdyni jest zerowa. Przydało by się lustro w celu obserwowania czy żaden wariat na rowerze nie jedzie pod prąd...

    • 11 6

    • to nie jest zakaz wjazdu (2)

      taki znak jak na zdjęciu nie istnieje!
      nawet gdyby to był zakaz wjazdu to ma prawo dojechać do samego znaku

      uczyć się przepisów

      • 3 1

      • (1)

        Dokładnie, bo przejazd rowerowy jest dwukierunkowy

        • 1 2

        • Nie jestem pewien, kto z was głośniej pitoli

          Jeżeli sprawa jest o znak stop, to przeca wyznaczona jest linia zatrzymania i do tej linii się dojeżdża! A jakby linii nie było, to dojeżdża się do "bezpiecznego miejsca najlepszej widoczności". A w związku z powyższym sygnalizator jest, bo polski kierowca nie ma w zwyczaju zatrzymywać się przed ścieżką rowerową w takiej sytuacji (rozsądek nakazuje na takim skrzyżowaniu zatrzymać się dwa razy - raz przed ścieżką i raz przed linią zatrzymania) - niestety Polacy jeżdżą rzęchami z Rajchu i boją się,że im linka sprzęgła pójdzie od używania - albo "drogimi" służbówkami i nie myślą o prowadzeniu, tylko o komórce przy uchu (bo na zestaw handsfree już ich nie stać)

          • 1 0

  • ten rowerzysta nie nie jedzie po pasach

    Jeżeli jest droga dla rowerów to można przejeżdżać po pasach

    • 1 1

  • Poprawki (2)

    Zdziwiłbym się gdyby ich nie było

    • 41 1

    • Jakakolwiek

      budowa u nas bez poprawek to nie budowa , brawo polskie inżyniery !!!!

      • 0 1

    • Ja też bym sie zdziwił.

      Bo poprawki są zawsze, przy każdej większej budowie czy remoncie. Byle poprawi te dało sie wprowadzić bez kolejnego remontu.

      • 3 0

  • Mieszkam w bloku z płyty w Sopocie, ale zawsze moim marzeniem był dom w Orłowie.

    • 2 1

  • jak zwykle proste babole projektantów

    Ci nasi projektanci!!! Same babole i nic. Nie wychodzą zza biurka ale tylko kompa mają włączonego. Cwaniacy drogowi

    • 6 0

  • myślę, że montarz 2 luster byłby znacznie tańszy od nowego sygnalizatora..

    A lustra bardziej pomocne - bardzo tam ich obecnie brakuje, stojąc przepisowo przed przejściem dla pieszych w ogóle nie widać sytuacji na chodniku i jezdni, trzeba powoli wyjeżdżać na pasy i stawać na samej krawędzi jezni. Lustra i po kłopocie...

    • 4 0

  • Tadek kup sobie playboya i poglądaj w domu

    nie rób już problemów, jest piękny sygnalizator działa i o to chodziło

    • 4 3

  • Zapomniano o czymś

    Niestety przebudowa nie rozwiązała problemu przechodzenia do CH Klif od strony przystanku trolejbusowego koło stacji Shell. Aby wejść do CH Klif trzeba przechodzić drogą samochodową lub przez pas zieleni. Brakuje tylko wytyczenia przejścia i kilku płyt chodnikowych, ale jak widać najtrudniej zorientować się, że w ogóle jest taki problem.

    • 3 0

  • Drogowcy mszczą się na Orłowie

    ciągle poprawiają ze źle, na jeszcze gorzej.
    jakiś mściwy człowiek musi o tym decydować

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane