• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne potrącenie na al. Hallera

neo
12 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


W poniedziałek przed godz. 16, 81-latek kierujący chevroletem potrącił na przejściu dla pieszych we Wrzeszczu przechodzącego przez nie mężczyznę.



Czy kierowcy zachowują ostrożność przed przejściami dla pieszych?

Stan potrąconego, 58-letniego mężczyzny jest poważny. Od razu po wypadku zabrano go do szpitala.

Mężczyzna przechodził przez przejście dla pieszych przez ul. Hallera zobacz na mapie Gdańska pomiędzy wiaduktem kolejowym, a Operą Bałtycką. Nie ma tam sygnalizacji świetlnej i jest bardzo niebezpiecznie.

Wielokrotnie pisaliśmy o zdarzających się tam wypadkach. Dochodziło w tym miejscu do wielu potrąceń, więc wprowadzono kolejne elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu. Są już aktywne znaki ostrzegające o przejściu, są tzw. kocie oczka oznaczające bardzo wyraźnie przejście, są znaki poziome wyłączające z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem. Po kolejnym wypadku Zarząd Dróg i Zieleni zamontował również kamerę, która nagrywa zachowania kierowców. Z jakim efektem?

Czytaj więcej: 70 piratów drogowych dziennie na al. Hallera.

Policja wyjaśnia przyczyny wypadku. Dwa samochody jadące w przeciwległym kierunku zatrzymały się, a chevrolet nie. Najprawdopodobniej starszy mężczyzna nie zauważył prawidłowo przechodzącego przez przejście przechodnia. Sprawca wypadku był trzeźwy.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (605) 6 zablokowanych

  • najelpeiej mozę co 50 metrów światła co?? (1)

    • 0 5

    • tak, bo w Polsce debile kierowcy inaczej się nie zdyscyplinują

      husarzy za kierwonicą jedne

      • 4 1

  • Policja tam powinna stać non-stop i bezlitośnie walić mandaty.

    • 11 0

  • Piesi (1)

    Już kilka krotnie pisałem i proponowałem aby przejście na całej szerokości przejścia dla pieszych wybudować wysepkę o szerokości 3 metrów ze spadkami i wysokości 30 centymetrów/tak jest w Dubaju/.Ale zebrałem negatywne komentarze że to spowolni przejazd.To może teraz Ci co negatywnie podeszli do mojej koncepcji podają swoje rozwiązanie.

    • 10 2

    • Rozwiązanie w teorii bardzo fajne, ale niestety są tam tory tramwajowe i ciężko byłoby taką wysepkę wmontować w torowisko. Natomiast jeżeli wysepka, o której piszesz nie dotyczyłaby go to kierowcy by ją po prostu omijali jeżdżąc po torach (przy okazji co 2 kierujący dostawałby 200 zł i 10 pkt za wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych). Takie rozwiązanie mogłoby się sprawdzić gdyby zamontowano separator między pasami ruchu a torowiskiem, ale ograniczyłoby to słynną i niepodważalną przepustowość gdańskich kierowców. Można wpakować setki tysięcy w to przejście, zlikwidować je, albo (najtańsza wersja) po prostu zwolnić. Nikt tam nie jedzie 30 (mamy znak), więc wyprzedzający muszą cisnąć min. 50.

      • 2 2

  • sa takie miejsca (2)

    gdzie na odcinku np 450m jest 5 przejść dla pieszych - rozumiem ze trzeba byc uprzejmym i sie zatrzymac ale jak widze w lusterku ze za mna nic nie jedzie to pieszemu nic sie nie stanie jak poczeka te 5 sek. i przejdzie po tym jak go mine.....

    • 5 6

    • w lusterko patrzysz gdy zblizasz sie do przejscia, debilu drogowy (1)

      • 1 3

      • Są ludzie,którzy potrafią jednocześnie ogarnąć drogę przed autem i wsteczne lusterko,a także 5 innych stref,które należy

        Kierowca powinien być w stanie jednocześnie obserwować następujące strefy widzenia:
        a) pas ruchu w swoim kierunku bezpośrednio przed pojazdem
        b) pas ruchu w swoim kierunku w dalszej odległości
        c) sąsiedni pas ruchu w tą samą stronę na wysokości swojego pojazdu
        d) sąsiedni pas ruchu w tą samą stronę bezpośrednio za swoim pojazdem i tzw. martwą strefę
        e) wsteczne lusterko i drogę za sobą
        f) pas ruchu ze strony przeciwnej,na drogach dwukierunkowych
        g) otoczenie drogi przed pojazdem

        Jeżeli kogoś to przerasta,nie powinien być kierowcą.

        • 1 0

  • cos nie tak z polskimi kierowcami. (1)

    nawet ci z zkm maja cos z glowa. 100km/h dla 210 w dol slowackiego to standard. ciekawe kiedy skonczy sie to lotem za barierki i wielka tragedia.

    • 6 3

    • Mial - 4 do potokowej to lekko depnął.... 100km/h.... uwielbiam czytac komentarze osob ,ktore nie mają zielonego pojecia o czym piszą.

      • 1 0

  • nie to że bronię tu dziadka (2)

    bo jechał ZA szybko , ale pieszy naprawdę dziwnie się zachował... Jeśli to widzicie to zauważcie że nie zachował podstawowej zasady, nawet się nie spojrzał w lewo....

    • 13 10

    • Pieszy na przejściu a dziadek zasuwa...Uważasz że to normalne????

      Mam nadzieje, że nie msz prawojazdy???

      • 6 0

    • pieszy czeka przy pasach na przejście, gliniarze z 2 strony już przechodzą, a dziadek zasuwa - to wg. Ciebie normalne, to gratuluje. tacy nie powinni właśnie dostawać prawa jazdy !
      dziadek miał obowiązek zatrzymać się do cholery

      • 1 0

  • (1)

    Mimo wszystko, kierowcy po 50 tce i tak powodują dużo mnie wypadków ,jak młodzi kierowcy .Jeżdżą pewniej ,ale uważniej ,a piesi chodzą jak święte krowy.Mało kto patrzy w lewo ,prawo ,lewo i dopiero wchodzi na jezdnię ,jezdnię traktują jak chodnik ,nie myślą nie patrzą ,dziękuję

    • 11 4

    • Bardzo proszę kierowca z 40 letnim stażem, jeżdżący według przepisów sprzed 40 lat, twierdzący, że jeździ bezpiecznie i nikomu nie zagraża: www. tvp.pl/ krakow/jedz-bezpiecznie/wideo/beznadziejna-jazda-przez-przejscie-dla-pieszych/15073394 Lewo, prawo, lewo? Co dalej? Tak mam machać głową przez 20?30?40 minut? Dziwi mnie, że kierowcy mają taki problem ze zwolnieniem (nie zatrzymaniem) i przepuszczeniem pieszych. Nie chcecie? Trudno, będą wam montować sygnalizację i zamiast 4-5 sekund czekania, aż pieszy przejdzie będziecie stać 30 s na czerwonym świetle i marudzić bo wam przepustowość spada. Ktoś kto wymyślił dożywotnie prawo jazdy powinien się walnąć w łeb, według mnie znajomość przepisów powinna być sprawdzana co 10 lat (teoria+jazda po mieście) te 100 zł dacie radę odłożyć przez ten czas. Jeżdżą pewniej, wszyscy? Na trzeciego, na zakręcie, na przejściu, bo są "pewni", że ktoś zjedzie na pobocze.
      Czy polskim kierowcom wszystko już przeszkadza? Rowerzyści? Maszyny budowlane? Teraz jeszcze piesi.
      "jezdnię traktują jak chodnik, nie myślą nie patrzą"? Akurat przejście dla pieszych powinno być jak sama nazwa wskazuje miejscem pierwszeństwa właśnie pieszych i to kierowcy mają obowiązek zachować szczególną ostrożność i jeżeli widać, że ktoś czeka na możliwość przejścia to go przepuścić.
      Jedynym problemem dla mnie są piesi, którzy sami nie wiedzą czy chcą przejść: patrzący w niebo, kręcący się.

      • 2 0

  • kolejna ofiara telefonu komórkowego

    zbadać billingi komórki kierowcy a wszystko bedzie jasne

    • 4 4

  • 81 latek za kierownicą

    więcej takich to bedzie bezpiecznie

    • 5 3

  • (1)

    świetny pomysł, światła na przycisk, tramwaj się bedzie zatrzymywał bo ktos chce przejsc korkimurowane.
    Btw. dlaczego np dodajac plusa, automatycznie dodaja sie dwa minusy i odwrotnie? jaki to ma sens.

    • 6 3

    • Bo nie jesteś sam na forum.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane