• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka

Patryk Szczerba
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

Tymczasowy buspas na płk. Dąbka na odcinku od ronda na Pogórzu GórnymMapka do wysokości wjazdu do wybudowanego dyskontuMapka - to kolejny pomysł władz Gdyni na polepszenie punktualności komunikacji miejskiej. Od kilku dni podobne rozwiązanie działa na ul. Wielkopolskiej.



Buspas na płk. Dąbka będzie działał w godz. 6:00-9:00 od poniedziałku do piątku. Oznakowanie pojawi się w połowie przyszłego tygodnia. Po raz pierwszy ma pomóc pasażerom komunikacji w czwartek, 20 października.

Zapowiadany był w lipcu, a uruchomiony powinien być od sierpnia.

Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu

Władze Gdyni: zachęta dla tych, dla których tempo ma znaczenie



Władze Gdyni przekonują, że transport zbiorowy jest najlepszą alternatywą w codziennych podróżach, bo umożliwia przejazd największej liczbie osób. Buspas ma być dodatkową zachętą dla osób, dla których tempo podróży ma decydujące znaczenie.

- Celem uruchomienia tymczasowego buspasa przy ul. płk. Dąbka jest przede wszystkim wsparcie dla komunikacji publicznej. Chcemy aby część przestrzeni drogowej w określonych godzinach była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy komunikacji miejskiej zaoszczędzą cenne minuty - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Buspas na płk. Dąbka ma pomóc w porannym utrzymaniu punktualności komunikacji miejskiej. Buspas na płk. Dąbka ma pomóc w porannym utrzymaniu punktualności komunikacji miejskiej.

Buspas na płk. Dąbka od czwartku, 20 października



Montaż oznakowania pionowego i poziomego na ul. płk. Dąbka rozpocznie się w poniedziałek. Jeśli pogoda będzie sprzyjająca i będzie możliwe wymalowanie poziomych linii, tymczasowy buspas zacznie obowiązywać w czwartek, 20 października, o godz. 6:00.

- Rozwiązanie ma skrócić czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej i poprawić punktualność względem rozkładów jazdy. Należy zaznaczyć, że w pozostałych godzinach oraz w weekendy kierowcy jadący w kierunku ul. Derdowskiego będą korzystać z obu pasów ul. płk. Dąbka - dodaje Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Od początku października buspas na Wielkopolskiej



W piątek, 4 października, drogowcy oznaczyli niespodziewanie tymczasowy buspas na Wielkopolskiej. Decyzja o tym, by jeden pas przeznaczyć dla ZKM, wywołała wzburzenie wśród kierowców. Tego dnia bowiem w Trójmieście trwał drogowy armagedon.

Urzędnicy odpowiadali, że szykowali się do tego od dawna, korki nie były przez jego uruchomienie, a informacje, że powstanie, były ogłaszane w lipcu.

Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Opinie (230) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    brawo (20)

    brawo gdynia za odwagę, to jest jasna deklaracja: autobusem szybciej niż samochodem

    • 74 279

    • Autobus

      Tylko niech ich będzie więcej i niech jeżdzą częściej, a przede wszystkim taniej!! Sorry ale na krótkim dystansie mniej zapłace niż za autobus..

      • 35 10

    • Ale nie taniej (10)

      • 17 12

      • Taniej, taniej. (9)

        Chyba, że samochód dał dziadek, za paliwo płaci mamusia, za ubezpieczenie ciocia, za przeglądy i serwis wujek, a za parkowanie brat.

        • 16 32

        • Komunikacja miejska jest za droga. (3)

          Ostatnio miałem wybór - jechać z Oksywia do Sopotu (rodziną 3 osoby), komunikacja miejska czy autem prywatnym.
          Parkowałem w Sopocie przy Hipodromie (parking bezplatny).
          Do przejechania 40 km w obie strony
          Auto 25 zł w obie strony
          Autobus + SKM 35 zł w obie strony.

          Samochód posiadam tak czy inaczej więc place zarówno serwisy ubezpieczenie itp.

          Samochodu się nie pozbędę z wielu powodów.

          Przy tej cenie komunikacji publicznej nie ma szans na przesiadkę z samochodów.

          Aczkolwiek komunikację zbiorową popieram i uważam że warto inwestować w infrastrukturę dla komunikacji miejskiej.

          • 26 6

          • A teraz stań sobie na jakimś skrzyżowaniu w tym Sopocie (2)

            i licz samochody, które wiozą 3 osoby. Trochę się naczekasz. 9 na 10 kierowców jedzie sama. Pomijam już fakt, że osoby na co dzień poruszające się komunikacją miejską mają bilety okresowe...

            • 9 21

            • (1)

              Można dopuścić jazdę buspasem dla aut z co najmniej 3 osobami, ale przecież chodzi tylko o to, żeby uderzyć kierowców, a nie poprawić wszystkim.

              • 26 5

              • Takie rozwiązania na świecie się praktykuje

                I prędzej się ich doczekasz w Gdyni niż gdziekolwiek indziej w Polsce. Tam się nikt nie bał kontrbuspasów czy pasów rowerowych

                • 4 15

        • Jest dotowana (4)

          Z pieniędzy pozyskanych z podatków. Płaca ci co korzystaja i ci co nie korzystają. Jak to w socjalizmie

          • 6 5

          • Jak i za drogi i publiczne miejsca parkingowe (3)

            Czy ktoś ma samochód, czy nie, płaci tak samo. Bo drogi miejskie są finansowane z udziału PIT wszystkich mieszkańców, ani złotówka na nie nie idzie z podatków "paliwowych". Jak w socjalizmie, prawda?

            • 6 6

            • Zlikwidujmy drogi po których jeżdżą również autobusy (1)

              Teraz już tylko pieszo.

              • 5 5

              • Umknął Ci najskuteczniejszy środek transportu masowego - komunikacja szynowa

                Już dziś kasę z UE można dużo łatwiej wyszarpać właśnie na nią, niż na drogi. A te proporcje z czasem zmienią się jeszcze bardziej.

                • 4 1

            • Chcesz powiedzieć

              Że kierowca płacący podatki w Gdyni składa się na komunikację autobusową i drogi po których ona jeździ? Oczywiście wiesz, że autobus degraduje drogę znacznie bardziej niż lekkie auto osobowe?

              • 6 6

    • brawo wieś gdynia (1)

      teraz proponuje pas dla aut i autobusow zamalować jako droga rowerowa - bo po co dobudowywać jak wystarczy farba

      • 27 7

      • Kiedy ekologiczne furmanki w Gdyni? Czekamy!!

        • 7 4

    • Hahaha

      Deklarować to se mogą. Dzięki tym ich buspasom samochody będą wolniejsze, ale autobusy nie będą szybsze, więc nie wiem z czego się cieszysz.

      • 16 4

    • Autobusem nie jest i nie będzie szybciej.

      Że względu na strukturę komunikacji. O ile można jakoś dojechać do centrum, to dojazd do dzielnicy obok zajmuje mnóstwo czasu. Tak jest na przykład pomiędzy pustkami cisowskimi a demptowem. Dojazd z Karwin na pustki cisowskie to odpowiednio: 1 h komunikacja miejska, 25 minut samochodem przez centrum i 20 minut samochodem przez obwodnice.

      • 25 5

    • Gdynia z tym prezydentem i z tym zadłużeniem jest na dnie

      • 12 4

    • Dziekujemy za opinie

      Piękna kwintesencja niepotrzebnej burzy w tym temacie. Elity intelektualne dają społeczeństwu remedium na ich nie okiełznana potrzebę mobilności - transport zbiorowy. Skromne a proste i zarazem genialne.

      • 0 0

    • Zgadza się. Ale tylko pod warunkiem, że jedziesz z Pogórza na Plac Kaszubski. Żeby dojechać do Jelitkowa do pracy muszę jechać autobusem, SKS, autobusem i to zajmuje godzinę i 40 minut. Oczywiście pod warunkiem, że SKM się nie wyłoży i nie spędzę 40 minut na peronie. Buspasy powinny być dobudowane a nie wymalowane na istniejących drogach.

      • 0 0

    • Pobożna życzenie, autobusem nigdy nie będzie szybciej, bo trzeba doliczyć dojście na przystanek 5-10 minut, oczekiwanie na autobus kolejne 5-10 minut, oczekiwanie w korku na dojazd do buspasa 5- 20 minut , dojście z przystanku do miejsca docelowego, a jak jedziesz z przesiadką to kolejne minutki..

      • 0 0

  • Łucyka na pewno codziennie autobusem jeździ do pracy haha

    • 31 0

  • Ten prezydent oszalal (2)

    • 35 1

    • On nigdy nie był normalny

      • 7 0

    • On nie oszalał. On realizuje doktrynę komunistycznej międzynarodówki - chołota porusza się komunikacją zbiorową, a nowa klasa uprzywilejowana ( politycy ) wożona jest limuzynami na koszt chołoty, którą gardzi.

      • 5 0

  • Puszka farby (1)

    Czas wy..opać i..otów z urzędu miasta

    • 30 1

    • Skandal

      Takie opinie to jest skandal. Na szczęście nas urzędników i innych elit będzie bronić w sytuacjach zagrozenia policja. Nikt nikogo nie wykopie.

      • 0 0

  • żeby nie skończyło się jak na Smoluchowskiego, gdzie czas przejazdu po zrobieniu buspasa wydłużył się. A korki są teraz od 8 do 16 a nie tylko w godzinach szczytu.

    • 19 2

  • "Od kilku dni podobne rozwiązanie działa na ul. Wielkopolskiej. " (5)

    EDIT : "Od kilku dni podobne rozwiązanie NIE działa na ul. Wielkopolskiej.

    • 50 4

    • z punktu widzenia kierowczykow to dziala jedynie (2)

      autostrada bez limutu predkosci od klatki schodowe do drzwi pracy/szkoly/sklepu

      • 1 12

      • (1)

        skoro tak wspaniale działa, to czemu ludzie zasuwają wzdłuż wielkopolskiej na piechotę?

        • 9 0

        • Nieprawda

          • 0 3

    • dokłądnie (1)

      po tym bus pasie notorycznie jeżdżą samochody

      • 1 4

      • G a moń

        Chłopie, bispas jest aktywny tylko w godzinach 15-18. Czytaj znaki!

        • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Walka z wiatrakami (14)

    Kto jeździ samochodem od lat ten nie przesiądzie się do zbiorkomu z dnia na dzień.

    • 205 40

    • (5)

      No to się nie przesiądzie, nikt nikomu nie każe jechać szybszym środkiem transportu, można stać dalej w korkach w aucie.

      • 33 33

      • To wolniejszy środek tyle że miasto na siłę spowialnia te szybsze (4)

        Dodatkowo poobcinane kursy nie sa wstanie obsluzyc tego ruchu pasazerskiego

        • 32 17

        • Jak w godzinach szczytu dojedziesz sprawniej z Wrzeszcza do Głównej (3)

          to wrzucę mój bilet w niszczarkę, wyciągnę samochód z garażu i posypię głowę popiołem

          • 11 14

          • O ile (2)

            Się jakoś wepchniesz do skmki i o ile odjedzie ona i dojedzie o czasie

            • 15 5

            • Jakoś codziennie się udaje (1)

              A jak nastroje na zwężce w Sopocie?

              • 7 5

              • Niby skąd mam to wiedzieć?

                Za to "jakość" transportu kolejowego by SKM jest mi znana i zdecydowanie wolę auto. Poza tym nie mam tyle czasu aby pół dnia spędzać w autobusie lub SKM

                • 3 0

    • jego problem

      nie widzę powodu, aby korzystający z komunikacji miejskiej mieli z tego powodu cierpieć

      • 18 8

    • Problem mają ci co nie pracują w centrum (1)

      W zasadzie prawie nikt tam już nie pracuje, bo firmy uciekły. Ja to odbieram jako złośliwość

      • 13 5

      • Ja niestety pracuję w centrum w prawie pustym biurowcu i nie mogę się doczekać aż moja firma też się wyprowadzi z tego grajdołka.

        • 9 3

    • Co oni z tymi buspasami?

      Tramwaje wprowadzić, a nie ulice blokować

      • 10 3

    • Dobra

      Koniec szczurlandii. Won z tego urzędu

      • 7 6

    • Mam nadzieję, że już nikt nie zagłosuje na obecne władze miasta (1)

      • 8 3

      • Ja też, od lat, z dokładnie odwrotnego powodu

        Jak sobie popatrzycie na statystyki średniej prędkości przejazdu czy udział inwestycji innych niż drogowe w innych dużych miastach Polski, zobaczycie dopiero co to znaczy władze niepromujące ruchu samochodowego. Oj, będzie lament...

        • 6 0

    • Przesiadzie sie

      A jak się nie przesiądzie to my mamy narzędzia żeby go zmusić. Mamy prawo, policję, straż miejska po naszej stronie. Nie pozwolimy truć planety bo ktoś bardzo musi jeździć swoim prywatnym autem. Ludzie muszą zrozumieć, że te czasy minęły bezpowrotnie. Pandemia za mało? Myśleliśmy, że chociaż ta pandemia da ludziom do myślenia. Klęski klimatyczne? Też za mało? Czas się obudzić zanim będzie za późno. Bus pasy to tylko mały krok q kierunku nowego lepszego światowego porządku.

      • 1 3

  • (1)

    Super! Dzięki buspasowi na Wiekopolskiej, stoję w autobusie w korku by dojechać do jego początku. Łącznie mój czas podróży się wydłużył także niech miasto wsadzi sobie gdzieś to rozwiązanie

    • 45 1

    • A klimat

      Może i korki są dłuższe może i teraz trzeba trochę więcej czasu zainwestować. Najważniejsze że już Pan nie jeździ autem i wpływ na klimat zmalał. Robimy to dla naszej przyszłości.

      • 0 0

  • Brak (1)

    Chyba kogoś fantazja ponosi z bus pasem wszędzie, gdzie się da. Jeżdżę autem i nie mam zamiaru korzystać z komunikacji, gdzie jest bardzo drogo, tłoczno, śmierdząco itd ...

    • 29 4

    • Auto

      Pana auto zatruwa klimat. Proszę zrozumieć że w przeliczeniu skutków klimatycznych zdecydowanie lżej dla klimatu jeśli zrezygnuje Pan z auta. W przyszłości auto nie będzie Panu w ogóle potrzebne ewentualnie będzie można pożyczyć.

      • 0 0

  • Zadziwia mnie ta tępa walka z transportem indywidualnym (2)

    W sytuacji gdy widać już jak na dłoni jak konczy się bezrefleksyjna gra w zielone.
    Polska szczyt demograficzny ma już za sobą co pociągnie nieuchronnie spadek ilości aut.
    Jak można tak tępo działać inercyjnie.
    Trzeba było się obudzić ok roku 2000.
    Teraz to już musztarda po obiedzie i sztuczne napędzanie jeszcze większych korków.

    • 34 2

    • Ale co w tym dziwnego? W Polsce zawsze buduje się na dzisiaj (a w sumie, biorąc pod uwagę tempo realizacji inwestycji, raczej na wczoraj), nie na jutro.

      • 2 0

    • Co do czesci wypowiedzi sie zgadzam, ale...

      ...z demografia poplynales. Statystycznie w Polsce jest z nia tak sobie, ale w Trojmiescie ludzi przybywa nieustannie, bo jest to atrakcyjne miejsce do pracy. Samochodow UA, BY tez sporo takze ilosc samochodow w Trojmiescie przez najblizsze X lat sie nie zmniejszy.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane