- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (250 opinii)
- 2 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (74 opinie)
- 3 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 4 Oni będą teraz rządzić województwem (70 opinii)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (351 opinii)
- 6 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (46 opinii)
Kolejny etap rozbudowy Kartuskiej. Powstanie nowe skrzyżowanie z Nowatorów
Prace budowlane przy rozbudowie ul. Kartuskiej na Kokoszkach idą pełną parą. Gdańsk nie zamierza jednak zakończyć robót na obecnym odcinku. Ogłoszony niedawno przetarg zakłada przedłużenie czteropasowego przekroju do ul. Smęgorzyńskiej. Nowy kształt zyska także skrzyżowanie z ul. Nowatorów.
- Kartuska-Nowatorów w formie skrzyżowania z wyspą centralną
- Skrzyżowanie ze Smęgorzyńską oraz z Nową Stokłosy
- Ciągi pieszo-rowerowe i wydzielona droga dla rowerów
- Prace budowlane przez 12 miesięcy od podpisania umowy
- Ponowiony przetarg na dokumentację do granicy miasta
- Wyłoniony projektant nowego zbiornika retencyjnego
Koszt tego etapu robót to ok. 37 mln zł, z czego dotacja z Ministerstwa Infrastruktury stanowi ok. 13,5 mln zł.
Skrzyżowanie z ul. Nowatorów w nowym kształcie - wyspy centralnej - będzie już zadaniem dla kolejnego wykonawcy, na wybór którego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg.
Kartuska-Nowatorów w formie skrzyżowania z wyspą centralną
Na skrzyżowaniu Kartuska-Nowatorów przewidziano po dwa pasy ruchu wyjazdowe z ul. Nowatorów w stronę centrum Gdańska oraz dwa pasy ruchu przy zjeździe z ul. Kartuskiej w ul. Nowatorów.
Ul. Nowatorów zostanie poszerzona na odcinku ok. 250 metrów do przekroju czterech pasów ruchu. Wydłużony będzie też prawoskręt w stronę Żukowa, zaś przystanek autobusowy będzie umiejscowiony za skrzyżowaniem.
Co ważne, na nowym skrzyżowaniu Nowatorów-Kartuska przejścia dla pieszych będą zlokalizowane z każdej strony wyspy centralnej wraz z wydzielonymi przejazdami rowerowymi.
Skrzyżowanie ze Smęgorzyńską oraz z Nową Stokłosy
Na tym jednak nie kończą się prace budowlane, bowiem ul. Kartuska zostanie poszerzona do czterech pasów aż do skrzyżowania z ul. Smęgorzyńską.
Skrzyżowanie to będzie rozwiązaniem tymczasowym, bowiem docelowo ul. Smęgorzyńska zostanie "zaślepiona", a wjazd na ul. Kartuską będzie odbywał się przez skrzyżowanie zlokalizowane nieco bardziej na zachód i połączone z ul. (Nową) Bysewską.
W docelowym kształcie powstanie natomiast połączenie ul. Kartuskiej z tzw. ul. Nową Stokłosy (Geodetów) i drogą prowadzącą obecnie do stacji benzynowej.
Istniejąca "stara" Stokłosy przy Szkole Podstawowej nr 83 zostanie "odcięta" od ul. Kartuskiej - na jej końcu powstanie plac do zawracania z możliwością przejścia pieszo do chodników wzdłuż ul. Kartuskiej.
Ciągi pieszo-rowerowe i wydzielona droga dla rowerów
W ramach robót przewidziano także budowę infrastruktury rowerowej:
- po stronie północnej (czyli bliżej portu lotniczego) w formie ciągu pieszo-rowerowego z nawierzchnią z betonowej kostki,
- po stronie południowej w formie wydzielonej drogi rowerowej z masy bitumicznej, obok której ułożony zostanie osobno chodnik,
- zjazdów z jezdni ul. Nowatorów oraz ul. Kartuskiej,
- przejazdów rowerowych przy wszystkich przejściach dla pieszych.
Czytaj też:
Miała być rowerostrada na Chełm, będą tylko znaki. Zmiana w projekcie z BO
Prace budowlane przez 12 miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu, na realizację robót przewidziano 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia trzyletniego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).
Ponowiony przetarg na dokumentację do granicy miasta
Przypomnijmy, że Gdańsk w najbliższych latach zamierza rozbudować ul. Kartuską aż do granicy z Leźnem. Pierwszy przetarg na przygotowanie niezbędnej dokumentacji zakończył się fiaskiem - najtańsza oferta na kwotę ok. 669 tys. zł przekroczyła o ponad 219 tys. zł zaplanowany budżet na ten cel (450 tys. zł).
Miasto zdecydowało się na powtórzenie tego postępowania przetargowego. Na przygotowanie projektu przewidziano 16 miesięcy od momentu podpisania umowy (miesiąc krócej niż przy pierwszym podejściu).
Wyłoniony projektant nowego zbiornika retencyjnego
Za pierwszym razem udało się natomiast wyłonić wykonawcę dokumentacji dla nowego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Stokłosy, do którego będą odprowadzane m.in. wody opadowe z poszerzonej ul. Kartuskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Transprojekt Gdański - ok. 388 tys. zł przy budżecie zarezerwowanym na ten cel w wysokości 500 tys. zł.
Czytaj więcej:
W Kokoszkach powstanie nowy zbiornik retencyjny
Miejsca
Opinie (141)
-
2021-08-13 09:41
Nowe inwestycje drogowe, albo całkowity paraliż miasta. Nigdy nie było tak źle na Gdańskich drogach, a codziennie oddają (4)
kolejne mieszkania , jak wy wyobrażacie sobie najbliższe 5 lat jak nie macie nawet w planach żadnej inwestycji która by w choć najmniejszym stopniu odkorkowała miasto.
- 60 20
-
2021-08-13 10:02
nowe inwestycje drogowe to całkowity, pogłębiający się paraliż miasta
poszerzanie ulic i pseudobezkolizyjne skrzyżowania tylko przesuwają korki, tak jak popuszczanie pasa przesuwa tylko tworzące się fałdy tłuszczu wokół pasa, ale na pewno otyłości ani nadwagi nie leczy. Tylko radykalne postawienie na rozwój komunikacji szynowej (elektryfikacja PKM, bajpas kartuski, PKM do północnych dzielnic Gdyni i południowych dzielnic Gdańska) mogą wpłynąć na nieodzowną zmianę zachowań komunikacyjnych mieszkańców w coraz większym stopniu uzależnianych od samochodów w wyniku wyprowadzania się do sąsiadujących gmin.
- 14 11
-
2021-08-13 11:40
Inwestycje
Tu żadne inwestycje w infrastrukturę drogową nie pomogą, bo mleko się już wylało. Tylko zmiany mentalnościowe wymuszone prawem mogą coś zmienić, np. płatny wjazd do centrum, budowa parkingów poza miastem + sprawna komunikacja zbiorowa do centrum, przyjmowanie do szkół podstawowych i przedszkoli tylko wg rejonu (ze sprawdzaniem tego włącznie).
- 14 5
-
2021-08-13 17:36
Kup hulajnogę, to pomożesz.
- 5 4
-
2021-08-14 12:41
"Nigdy nie było tak źle" mógł napisać jedynie ktoś, kto przed 2010 nie jeździł po mieście.
- 6 1
-
2021-08-13 09:50
A ciężko na budowlanych zrobic przekroj 2x2
Dziwna polityka na Kokoszkach...
Dobrze, że Nowatorów zaprojektowana została z głową...- 8 4
-
2021-08-13 10:10
Czyżby?
"Prace budowlane przy rozbudowie ul. Kartuskiej na Kokoszkach idą pełną parą" Hahaha ale się uśmiałem...
- 9 2
-
2021-08-13 10:27
Mam nadzieję, że jak zamkną obecną ul. Smęgorzyńską to zrobią dojście dla dzieci do szkoły, najlepiej kładkę na drugą stronę jezdni. Wtedy jest bezpiecznie i bezkolizyjnie.
- 6 2
-
2021-08-13 10:40
Gdansk jest w stanie makabrycznym (1)
Wszystko pozamykane i pozwezane. Jeden dramat. Czy tego nie widzicie co oni wyprawiają?
- 6 11
-
2021-08-13 21:33
kup kolejny samochód.
- 5 1
-
2021-08-13 10:45
Och
Och te remonty Karwiny już stoją o tej porze brak możliwości dojazdu do domu z każdej strony. W godzinach powrotu do domu dziś potrzebny helikopter i dodatkowo mocne środki na uspokojenie. Tego już nie da się ogarnąć panie prezydencie specu od lotnisk
- 1 7
-
2021-08-13 10:47
(4)
Do jasnej ciasnej. Kiedy Nowa Świętokrzyska ? Kiedy łącznik Łucznicza-Niepołomicka ? Mieszkańcy Żukowa, Kartuz i okolic dziękują pani prezydentce za ładną trasę dla ich wygody. Kiedy coś dla mieszkańców południa Gdańska ?
Gdzie jest ta pani ? Widział ktoś ostatnio ? Czy leci z nami pilot ? Hallo. Czy ktoś panuje nad tym miastem ??- 7 15
-
2021-08-13 11:11
Zapytaj lepiej którzy urzędnicy mają domy w Czaplach i okolicy.
Wtedy zrozumiesz priorytety budowy dróg
- 7 4
-
2021-08-13 11:24
A na kogo głosowałeś? Teraz płacz (1)
- 5 5
-
2021-08-13 21:34
na nikogo noie głosował bo nadal zameldowany w Braniewie
- 3 0
-
2021-08-13 21:34
to nie jest droga dla mieszkańców Kartuz tylko poprawa dojazdu do terenów przemysłowych
- 5 0
-
2021-08-13 12:00
(1)
Tempo prac raczej zerowe. Tyle czasu i zero efektow
- 9 3
-
2021-08-13 12:12
To pokaż jak się robi
- 2 4
-
2021-08-13 12:40
Wszystko super (3)
Tylko ze jest małe ale. Dużo bardziej potrzebna jest rozbudowa spacerowej albo malomiejskiej niż robienie 2 pasow do granic miasta tutaj
- 15 66
-
2021-08-13 13:30
To zależy dla kogo.
Tu jest to robione pod tereny inwestycyjne, gdzie jest olbrzymi ruch ciężarowy, a także osobowy.
Te drogi o których piszesz to są drogi z zapotrzebowaniem głównie osobowym.
Dużo lepiej byłoby przebudować skrzyżowania z obwodnicą, aby udrożnić np ruch na zjeździe do kowal.- 19 1
-
2021-08-13 16:17
A (1)
Tzw miastowi też często wyjeżdżają z miasta na Kaszuby więc wyjazd z miasta jest potrzebny
- 7 2
-
2021-08-13 21:30
to jest droga dla ciężarówek do dzielnicy przemysłowej
- 5 0
-
2021-08-13 17:35
No myślę! Nowa droga musi objąć wyjazd z parku przemysłowego, bo tak jak jest, to jest kicha.
Wyjazd ze Smęgorzyńskiej powinien mieć prawoskręt, a lewoskręt w Smęgorzyńską azyl. Bo teraz - masakra.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.