• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę Trasy Sucharskiego

mr
26 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 12:11 (26 kwietnia 2008)
Trasa Sucharskiego będzie przebiegała również przez most wantowy na Martwej Wiśle. Trasa Sucharskiego będzie przebiegała również przez most wantowy na Martwej Wiśle.

Polsko-niemieckie konsorcjum wykona dokumentację projektową dla Trasy Sucharskiego. To kolejny krok w kierunku budowy drogi łączącej planowaną obwodnicę południową z gdańskim portem.



Wybór wykonawcy nastąpił w wyniku przetargu. Wygrało go Konsorcjum Europrojekt Gdańsk sp. z o.o. oraz Schmidt Stumpf Frühauf Und Partner Ingenieurgesellschaft mbH z Monachium. Za swoje usługi dostanie 36,3 mln zł brutto.

- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych i wykonawczych, kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, studium wykonalności wraz z wnioskiem aplikacyjnym, materiałów do uzyskania decyzji, opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami oraz opracowań geodezyjnych, geologiczno-inżynierskich i hydrogeologicznych - tłumaczy Michał Piotrowski z biura prasowego urzędu miejskiego.

Budowę Trasy Sucharskiego podzielono na trzy odcinki. Pierwszy pobiegnie od węzła "Olszynka" do węzła "Elbląska" przy Moście Wantowym przez Martwą Wisłę, drugi - od węzła "Elbląska" do węzła "Ku Ujściu", a trzeci do węzła "Marynarki Polskiej" wraz z tunelem pod Martwą Wisłą.

Trasa Sucharskiego ma prowadzić od planowanej Obwodnicy Południowej przez Most Wantowy, tunel pod Martwą Wisłą do gdańskiego portu i stoczni. Zapewni również sprawny dojazd do stadionu Baltic Arena oraz Portu Północnego.

Docelowo trasa ma stać się alternatywą dla obecnego połączenia drogowego z Warszawą i do powstającej autostrady A1. Jest to największa zaplanowana w Gdańsku inwestycja infrastrukturalna.

Jest szansa, że budowa rozpocznie się w 2009 r., a zakończy w 2011. Jej szacunkowy koszt to 1,3 mld zł. Część pieniędzy będzie pochodzić ze środków unijnych.
mr

Opinie (107) 4 zablokowane

  • Austriackie gadanie... i PR typowy dla PO (2)

    Wyżej wisi news, że inwestycje będą cięte z uwagi na Baltic Arenę i ECS. Ciekawe, że Trasa Sucharskiego jakoś się trzyma. Ciekawe za co?

    Tymczasem Obwodnica Południowa miała się zacząć w 2008, na tym portalu F.Rogowicz z GDDKiA odgrażał się, że czeka już tylko na Pozwolenie na Budowę, a tymczasem okazało się, że nie wszystkie grunty są wykupione.

    A do Trasy Sucharskiego trzeba jeszcze zbudować tunel pod kanałem. O tym też cicho...

    EURO2012 i związane z tym inwestycje przerastają ptasie skorumpowane móżdżki gdańskich urzędników i grozi całemu regionowi totalna kompromitacja!!

    Zwłaszcza, że Donald odwrócił się do swojego rodzinnego miasta przepełnioną miłością du.ą ...

    • 0 0

    • Naucz się czytać

      Choć pieniądze straci ponad 25 projektów, kilka z nich zyska nowe środki: Trasa Sucharskiego (36 mln na projekt budowlany i wykupy" Z tego wynika że na trasę zostaną wyłożone większe środki!

      • 0 0

    • Nie boj sie,TS trzyma sie mocno

      Gdybys przeczytal ze zroumieniem artykul,na ktory sie powolujesz,to wiedzialbys dlaczego.
      Co do OP,to przypominam,ze mamy kwiecien,wiec nawet nie polowe 2008r.,wiec z czym do ludzi wychodzisz?
      A co do Tuska - to twoim zdaniem powinien zachowywac sie tak jak Przemyslaw Edgar i fundowac swojemu miastu czy regionowi prezenty?Bo ja tak nie uwazam,mysle,ze byloby to zenujace.Ale rozumiem,ze ty jestes wyborca PiSu,wiec dla ciebie taka prywata to rzecz zwykla i porzadana.

      • 0 0

  • do Brosen

    masz racje nie mozna byc optymista zegar tyka nieubłaganie a 4 lata nalezaloby zmodernizowac pól miasta aby Euro mogło sie odbyc w normalnych warunkach fanaberia Adamowicza nie uda sie

    • 0 0

  • tunel pod Martwą Wisłą ???

    oni naprawde wierza w to, że uda im sie do Euro 2012 przekopać tunel pod Martwą Wisłą? hehe dobre, w Sopocie z zwykłym przekopem pod "monciakiem" grzebią sie juz cały rok i do końca jeszcze sporo pracy. Na 100% jestem pewien, że do Euro nie bedzie tunelu.

    • 0 0

  • Ale Lipa

    Tzn. nie odbierzcie mojego komentarza jako czarnowidztwo, bo fajnie, że niedługo zaczną się prace projektowe, ale brakuje mi czegoś innego... Czemu nie można było rozszerzyć tego przetargu o przedłużenie Słowackiego, które własnie ma być niejako dołączone do jednego programu unijnego dofinansowania... Czy by się udało Słowackiego włączyć czy nie, gotowy byłby projekt, a tak, "nie daj Boże dołączą" Słowackiego i trzeba będzie kolejny przetarg organizować (a tu już napewno czasu zabraknie, żeby całość oddać do 2012)

    • 1 0

  • milo przeczytac takiego newsa z rana ;)

    • 2 0

  • pierwszy

    no nareszcie moze cos konkretnego sie wydarzy ;) gratuluje ;)

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane