- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (222 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (348 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (325 opinii)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (31 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (119 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (65 opinii)
Komunikacja przy dworcu do zmiany?
Czy zmiany wokół dworca PKP Gdańsk Główny pociągną za sobą zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej? Takie pytanie zadał nasz czytelnik, który zastanawia się czy Zarząd Transportu Miejskiego nie mógłby przemyśleć zmian na korzyść pasażerów w zakresie kursowania niektórych linii.
Mieszkańcy i pasażerowie z jednej strony chwalą misterne prace konserwatorskie, a z drugiej zastanawiają się nad funkcjonowaniem okolic dworca, także pod kątem komunikacyjnym. Te okolice to między innymi przystanki autobusowe ZTM, których jest tam kilka.
Oceniamy dworzec Gdańsk Główny: nowocześnie i ładnie, ale pusto, betonowo i z kuriozalną windą
Linie skręcające w Hucisko
- Może uda się namówić ZTM do powrotu obsługi przez linie skręcające w Hucisko czyli 199, 210, 167, 267, 130, 184 tak żeby polepszyć komfort pasażerów oraz turystów odwiedzających Gdańsk? Obecnie jest duży tłok pasażerów przy Dworcu PKP, także autobusy, które nie mogą wyjechać pod przystanek czekają w kolejce - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl, pan Sławomir.
Zwraca też uwagę na to, że sytuacja komunikacyjna może się jeszcze zmienić na niekorzyść po rozpoczęciu prac przy powstaniu przejścia naziemnego w okolicy dworca.
- Podczas budowy przejścia naziemnego przy Dworcu PKP prawdopodobnie zatoka autobusowa przy Dworcu PKP zostanie skrócona, czyli będzie jeszcze ciaśniej. W konsekwencji mniej autobusów będzie mogło podjechać pod Dworzec PKP. Dodam, że taka organizacji ruchu autobusowego już była przed remontem - autobusy z przystanku pod KFC jadące w stronę Huciska odjeżdżały właśnie z tego przystanku - dodaje pan Sławomir.
ZTM: bierzemy pod uwagę możliwość zmian
Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza zmian komunikacyjnych w tym miejscu. Ważne jednak są też opinie w tym temacie samych kierowców autobusów i nie tylko.
- Jak najbardziej bierzemy pod uwagę możliwość zmian. Będzie to przedmiotem analizy, w której chcemy też poznać opinie kierowców autobusów miejskich i pełnomocnika ds. ruchu pieszego, ponieważ aktualna lokalizacja jest wynikiem wcześniejszych postulatów pasażerów - przekazała Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM-u.
Zespół przystanków "Dworzec Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-06 18:57
(23)
Węzeł komunikacyjny przed dworcem prosi się o całkowite przekształcenie i ucywilizowanie. ponieważ w obecnym kształcie jest niefunkcjonalny (niewygodne przesiadki, konieczność chodzenia tunelami, rozpadające się wiaty przystankowe). Gdyby Gdańsk postanowił zainwestować poważnie w komunikację tramwajową, pod dworcem - skoro już trzymamy się dogmatu,
Węzeł komunikacyjny przed dworcem prosi się o całkowite przekształcenie i ucywilizowanie. ponieważ w obecnym kształcie jest niefunkcjonalny (niewygodne przesiadki, konieczność chodzenia tunelami, rozpadające się wiaty przystankowe). Gdyby Gdańsk postanowił zainwestować poważnie w komunikację tramwajową, pod dworcem - skoro już trzymamy się dogmatu, że wszystko tamtędy musi przejeżdżać - powinno powstać coś na kształt łódzkiego przystanku Piotrkowska Centrum (Stajnia Jednorożców) - duży zadaszony tramwajowy węzeł przesiadkowy z kilkoma peronami, z których odjeżdżają konkretne linie. Znacznie usprawniłoby to wygodę korzystania z tego węzła, a wydzielenie osobnych peronów dla tramwajów skręcających w Nowe Ogrody i dla skręcających w Jana z Kolna upłynniłoby ruch tramwajów w tym miejscu.
- 139 37
-
2023-08-07 12:36
Wrzeszcz już tak ma !!!
"GOSpoDYNI" - nieroba to nie interesuje, tak jak winda od strony hotelu!!!
- 0 0
-
2023-08-07 10:56
Zgadzam się, ale ja raczej poszerzyłabym obecny tunel dla samochodów, na takiej długości mniej więcej jak koło monciaka, a górą puściła na środku autobusy, tramwaje, rowery itp, reszta dla pieszych.
- 0 0
-
2023-08-07 09:37
Przed dworcem nie za bardzo jest pole manewru!!Przydało by się coś zmienić tylko jak w tym ciasnym miejscu,pogodzić wszystkich??Znajdzie się jakiś geniusz??A może uruchomić brać stydencką??Mają niezłe pomysły!!Tylko dać im wolną rękę!!I zrobić to już teraz,a nie miesiącami zastanawiać się i piętrzyć trudności!!Czas ucieka!!
- 0 0
-
2023-08-07 08:17
Były już takie projekty ale trafiły do szafy... (1)
bo konserwator powiedział, że nawet słupów do latarni nie może być bo zasłonią zabytek...
- 0 0
-
2023-08-07 09:28
to postawili forum
taką konkretną zasłonę
- 0 0
-
2023-08-07 01:32
Tramwaje skręcające na hucisko
powinny mieć osobny peron przystankowy. Rozwiązałoby to problem tłoku na przystanku i tramwajowych korków
- 5 2
-
2023-08-06 20:50
Między przystankami powinni postawić jakieś duże donice z roślinnością, skoro nie chcą posadzić drzew !
- 0 7
-
2023-08-06 20:01
Przepraszam, ale nie ma miejsca na twe wizje, chyba że połowa zabudowy do wyburzenia. (6)
- 7 6
-
2023-08-06 20:30
(5)
Jaka połowa zabudowy? Wystarczyłoby schować Podwale Grodzkie pod ziemię na odcinku od Huciska do Błędnika. Piesi zyskaliby atrakcyjną przestrzeń, a kierowcom odpadłoby kilka sygnalizacji świetlnych na tym odcinku.
- 12 4
-
2023-08-07 09:43
A pod dworzec jak podjedziesz??
- 1 2
-
2023-08-06 20:50
Tak tak (3)
A w tunelu otworzymy jezioro podziemne, bo będzie zalane przy byle opadach.
Tam byla miejska fosa dlatego przy hotelu Centrum byla jazda- 16 3
-
2023-08-07 00:14
jakoś pod martwą Wisłą dalo się zrobić tunel (2)
- 7 1
-
2023-08-07 01:08
Mamy tu wizjonera :) (1)
A kojarzysz może ile kosztował ten tunel? To miasto od 20 lat nie może zbudować NŚ, bo niby nie ma na to kasy, a Ty wyjeżdżasz z wizjami tuneli aż do Błędnika. Z czym do ludzi pytam się?
- 7 6
-
2023-08-07 06:01
Kojarzysz, ile kosztował stadion albo długi Lechii spłacane przez miasto?
- 6 0
-
2023-08-06 19:53
zgadzam się z tezą o przebudowie tego węzła przesiadkowego, już całkiem sporego. (1)
Ale uważam, że największą konieczną zmianą byłoby wrzucenie przelotówek samochodowych po n pasów w każdą stronę w tunel przynajmniej na odcinku (tutaj) od Huciska do Błędnika (Zieleniaka). Zostawienie kierowczyków na powierzchni to pudrowanie trupa.
- 12 20
-
2023-08-06 21:36
twój język wyklucza jakąkolwiek dyskusję
i traktowanie serio...
- 12 4
-
2023-08-06 19:50
(6)
A gdzie to zmiesisz taki super zadaszony wezel?
- 29 0
-
2023-08-07 11:25
przed wymianą wiaduktów na trakcie sw. Wojciecha.
i zgodą na wybudowanie forum z durnym wyjazdem na 3 maja Trzeba było zacząć realizować wyprowadzenie głównego ruchu na 3 maja. Tam prawie nic nie ma i można by bezkolizyjnie przepchnąć z zaroslaka do placu zebrań wszystkie auta. Przerobić na deptaki place przed dworcem i innym forum. Zostawić jedynie komunikację i tramwaje
- 2 2
-
2023-08-07 11:05
Może na środku, jak na Warnenskiej, tylko dłuższy, taki pas autobusowo-tramwajowy na całej długości Podwala Grodzkiego z priorytetem na wyjazd dla komunikacji na Hucisku.
- 1 0
-
2023-08-06 23:41
tam gdzie pisze postamt jaby glupszego napisu nie mogli dac
- 0 5
-
2023-08-06 20:04
(2)
Na skrajnych lewych pasach jezdni dla samochodów. W tym miejscu samochody powinny zostać docelowo i tak schowane w tunel biegnący pod obecną jezdnią, bo obecnie na trasę przelotową marnują się tereny przed dworcem.
- 21 7
-
2023-08-06 21:35
a kto za to zapłaci? (1)
...bo miasto na pewno nie jest w stanie sfinansować tuneli, które powinny zaczynać się w okolicy Bramy Oliwskiej i Placu Trzech Krzyży...
Pomijając nawet ten prosty fakt, skala tych prac raczej nie bardzo koresponduje z korzyściami.
Lepiej się skupić na efektywnym rozwiązaniu bypass przez Młode Miasto i tunel pod Motławą.
...bo miasto na pewno nie jest w stanie sfinansować tuneli, które powinny zaczynać się w okolicy Bramy Oliwskiej i Placu Trzech Krzyży...
Pomijając nawet ten prosty fakt, skala tych prac raczej nie bardzo koresponduje z korzyściami.
Lepiej się skupić na efektywnym rozwiązaniu bypass przez Młode Miasto i tunel pod Motławą.
Zapomnieć o bieda-oszczędnościach i wykonać tę trasę z należytą starannością.
Przypomnieć sobie też należy o tunelach na Oruni i skomunikowaniu Olszynki, aby utworzyła się tam alternatywa dla Armii Krajowej i Podwala.
Wtedy ruch samochodowy w "centrum" sam się uspokoi, bo wdzięczni kierowcy pojadą bokiem. Nie ma żadnej potrzeby, aby po "centrum" jeździć samochodem. To martwa, turystyczna pustynia, mieszkańcom potrzebna do niczego.- 14 7
-
2023-08-07 05:58
Plac Trzech Krzyży jest aż w Warszawie - budowa tunelu na takim odcinku S7 byłaby niezwykle kosztowna.
- 8 0
-
2023-08-06 18:20
(19)
Powinien wrócić przystanek z drugiej strony kfc. Tak, jak było wcześniej. To tak oczywiste, że aż dziwne, że trzeba się o to upominać! Linie 130, 184, 199, 167, 210 powinny wrócić na stary przystanek
- 106 24
-
2023-08-07 09:42
Pisz za siebie ja nie chcę takiej zmiany!!!
- 1 0
-
2023-08-06 21:03
Z drugiej strony KFC czyli skąd? (6)
Lepiej kiedy wszystko leci z jednej strony i jak nie zdążysz na 1en bus to idziesz na tramwaj albo łapiesz inny, a bieganie między daleko oddalonymi od siebie przystankami jest do bani
Poza tym na Hucisku powinny stawać kluczowe busy to b.ważny przystanek, więc zmiany i korekty muszą to uwzględniać to centralny punkt. Ludzie nie będąLepiej kiedy wszystko leci z jednej strony i jak nie zdążysz na 1en bus to idziesz na tramwaj albo łapiesz inny, a bieganie między daleko oddalonymi od siebie przystankami jest do bani
Poza tym na Hucisku powinny stawać kluczowe busy to b.ważny przystanek, więc zmiany i korekty muszą to uwzględniać to centralny punkt. Ludzie nie będą po Gdańsku chodzić i przystanków szukać, gdzie jest przystanek taki, a skąd odjeżdża inny bus. Jest jeszcze kwestia turystów, ktorzy też chcą mieć klarowne info i szybki łatwy dojazd. Dla turystów przystanki pod dworcem są pewnie ułatwieniem. Pod dworcem jest też punkt przesiadkowy N-ek- 5 2
-
2023-08-07 00:23
(5)
Jak mam łapać na Suchanino tramwaj? Wszystkie odjeżdżały z tego jednego przystanku przy kfc od strony zieleniaka. I właśnie to był przystanek po drodze. Wysiadasz z skm I prosto na przystanek a nie jak obecnie tak daleko!
- 1 6
-
2023-08-07 16:53
" a nie jak obecnie tak daleko!"
Ten text to mocne przegięcie ,bo jeśli chodzi o ten przystanko-postój taxi to odległość jest minimalna, a teraz jak otworzyli zejście koło dworca to łatwiej tym co robią przesiadki na tram. tak jak jest teraz. To taki problem trochę na siłę
- 1 0
-
2023-08-07 09:53
"Kfc od strony zielniaka"?
?
- 1 2
-
2023-08-07 09:40
Aaaa to licza się tylko Ci, którzy na Suchanino jadą? (1)
Inni to margines? KFC -jako punkt odniesiena słaby przykład. Mieszkam całe życie w Gdańsku, zawsze jeżdżę komunikacją i nie pamiętam przystanku "KFC od strony zieleniaka".Widać i słychać, że autor artykułu się produkuje
- 1 2
-
2023-08-07 15:55
Chyba napływowy, że nie pamięta! Wiaty nadal stoją na tym przystanku
- 0 2
-
2023-08-07 06:39
Najlepiej przystanek zrobić obok SKM na peronie
I jeszcze żeby ktoś Cię przeniósł królewiczu żebyś nie musiał chodzić
- 2 2
-
2023-08-06 20:29
(2)
Przeniesiony pod dworzec na postulat pasażerów, i tak w koło, nie dogodzisz wszystkim i tak super robotę robi bus pas
- 10 1
-
2023-08-07 15:54
(1)
Na pewno mieszkańcy Moreny, Suchanina czy Jasienia nie głosowali za przeniesieniem! To klamstwo
- 0 2
-
2023-08-07 16:14
Mów za siebie
Wolę tak jak jest teraz, a wymieniasz autobus, którym jeżdżę . Żadne kłamstwo tylko nie każdy musi się z tobą zgadzać nie masz jedynie słusznego pogladu
- 1 0
-
2023-08-06 19:51
O tak! i 111 jeszcze powinien tam wrócić!
- 7 4
-
2023-08-06 19:20
Przecież z drugiej strony KFC są tory SKM (5)
- 14 4
-
2023-08-06 19:49
To zależy, którą stronę KFC uważa się za pierwszą. (4)
- 11 6
-
2023-08-06 21:18
Tę po której nie ma torów SKM (3)
- 2 1
-
2023-08-07 09:49
Nie wiem jaką trzeba mieć "wyobraźnię " (2)
Żeby pisać o KFC" z drugiej strony" żeby próbować zobrazować innym temat? Totalnie nie rozumiem. Moim zdaniem jest dobrze tak jak jest. To jakaś odjechana akcja, żeby zmieniać coś co się sprawdza i funkcjonuje, bo jednemu z mieszkańców się nie podoba. ..
- 2 2
-
2023-08-07 15:53
(1)
Druga strona to druga strona. Inne strony to front i od zaplecza.
- 0 2
-
2023-08-07 16:36
chyba chodzi jednak "od zaplecza"
Ale to zwykła kosmetyka jest, bo to jest malutki/mikro kawałeczek od miejsca, w którym teraz stają(i te wymienione nawet chyba nie wszystkie tam stawały?)Tam jest mikro zatoczka i taxi teraz tam stoją-mają postój i niektóre busy przed kursem-o to Ci chyba chodzi? Taka zmiana to żadna zmiana...o taki pikuś robić zadymę?
- 1 0
-
2023-08-06 18:36
I wtedy będziecie marudzić że przystanek jest tam?
- 18 8
-
2023-08-06 18:08
Zadaszenie peronów tramwajowych (10)
Uważam, że wykonanie zadaszenia przynajmniej połowy długości peronów tramwajowych i likwidacja ścianek stojących prostopadle do torów jest koniecznością i dziwię się, że do tej pory, w naszym klimacie musimy gnieździć się w dwóch budkach (jak przystanki PKS na wsi), albo w wejściu do tunelu (bo w tych kurnikach nie ma już miejsca).
- 261 18
-
2023-08-07 09:23
raczej likwidacja lini tramwajowej i zastapienie autobusem niz kolejne marnowane pieniadze
- 0 4
-
2023-08-07 00:15
miasta nie stać na takie cuda ;) (3)
taka bedzie odpowiedź... a biedną łódź stać
- 3 8
-
2023-08-07 09:04
Łódź nie jest dobrym przykładem (2)
lepiej nie przywoływać Łodzi jeśli chodzi o funkcjonowanie komunikacji tramwajowej xD
- 1 1
-
2023-08-07 09:23
Niema gorszej od Gdańskiej w Polsce! (1)
- 1 4
-
2023-08-07 12:13
jasne
pomieszkałbyś we Wrocławiu to gdańskie tramwaje uznałbyś za złoto.
- 0 0
-
2023-08-06 19:06
Przy okazji budowy przejścia dla pieszych będą nowe większe wiaty (2)
Na przystankach tramwajowych i autobusowych
- 16 2
-
2023-08-06 20:49
(1)
Kiedy ?
- 5 3
-
2023-08-06 20:58
Kiedy będą budować przejście naziemne przed dworcem
Z tego co wiem w perspektywie roku, prace projektowe trwają
- 8 1
-
2023-08-06 18:48
Zobacz a przy stadionie stoją niewykorzystane wiaty
- 25 8
-
2023-08-06 18:39
Takie w ogóle trochę wiejskie te wiaty. Mogliby to zrobić w miesiąc i gotowe. To prosta sprawa.
- 23 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.