• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Ewelina Oleksy
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • Jeszcze szare auta na ulicach wprowadzić określonej marki oczywiście...

    Niech właściciele innych kolorów i marek drżą przed karami...
    Następnie do centrum tylko w mundurkach i nie za długo bo ...
    Kiedyś już było podobnie.Brawo tylko jest wiele ważniejszych spraw niż frustracja niezadowolonych ze wszystkiego roszczeniowych obywateli.
    Prawnicy będą mieli dużo pracy

    • 0 0

  • Brawo. Juz sie pisiory denerwuja. (3)

    taki kawal:

    - czy posel moze pocalowac poslanke?
    - tak, ale tylko w pisie.

    • 9 12

    • Patokomuch się odezwał :) Idź głosuj na biedronia czy holownie (1)

      mośku :D

      • 1 1

      • dalej płać ryżemu emeryturę.

        zbuduje kolejny biurowiec. na godzinki.

        • 0 0

    • a gdzie grodzki stawia swego merca?

      na kopercie!

      • 0 2

  • Wykańczanie małych firm.

    Moim zdaniem to będzie gwóźdź do trumny niejednej małej firmy. Jak odpowiednio dużego znaku nie można wywiesić, to nikt zakładu (np. szewca) nie znajdzie i w efekcie pójdzie do sieciówki w centrum handlowym. Gdzie zrobią drożej i sztancowo, ale za to szybko. No cóż korporacje żądzą.

    • 1 7

  • a co to komu przeszkadza? (1)

    Ja mam kilka dzialek i regularnie dzierzawilem maly kawalek placu wlasnie na bilboardy. Nie bede pisal o kwotach ale majac dobrze widoczne miejsce dochod jest taki, ze nie trzeba pracowac.

    • 7 14

    • Szpeci, brzypdkie jest

      • 4 1

  • a co ze szpecącymi reklamami na budynkach. Czy podlegają podobnej uchwale? (14)

    • 131 6

    • Potworne reklamy na PSM Przymorze

      Na budynkach na Przymorzu potworne reklamy nie wiadomo czego.Jadąc ul.Rzeczypospolitej na budynkach po stronie prawej reklamy na całą ścianę.Nazwa ulicy gdzieś w tle niewidoczna.
      Czy zarząd PSM Przymorze ogłupiał?

      • 3 0

    • no raczej, ziom

      • 1 0

    • Czy w końcu urzędnicy zaczną zauważać ten syf na Zieleniaku?

      • 11 0

    • Bynajmiej

      • 1 5

    • Jak najbardziej

      • 2 0

    • Zaiste

      • 4 1

    • Oczywiście

      • 2 1

    • Tak (1)

      • 22 1

      • Tede jo

        • 3 1

    • Owszem.

      • 3 1

    • Si

      • 4 1

    • Yhym

      • 5 1

    • Jo

      • 5 1

    • Ta

      • 5 1

  • urząd miasta Gdynia jak zwykle śpi. (6)

    Tragedia.

    • 95 5

    • (2)

      Przecież będzie przejscie dla pieszych na Śląskiej.
      Inwestycja stulecia he he

      • 15 2

      • już jest, pierwszym pieszym był Łucyk oczywiście nie zabrakło fleszy (1)

        • 8 1

        • Dyzma Łucyk

          • 0 0

    • Nie śpi! PR w natarciu!

      Zaraz usłyszysz hasło: "Gdynia stolicą reklamy ulicznej!". Najważniejsze przekuć każdą klęskę w sukces!

      • 9 0

    • Bo może Szczurek i inni decyzyjni urzędnicy biorą jakie łapówy

      od osób ktorym zalezy by ta uchwała nie weszła w życie.

      • 7 1

    • Obudzą się przed wyborami.A potem kolejne 4 lata nic nie robienia.

      • 21 0

  • w Gdyni nadal bajzel

    • 0 0

  • nie lubie pisu (1)

    ale to to popieram.

    • 4 4

    • to polub

      • 4 0

  • Brawo dla Gdanska i Sopotu. W Gdyni tradycyjne "nie da sie"? (4)

    • 104 6

    • Gdynia za panowania szczurka wygląda jak związek radziecki (2)

      • 15 1

      • (1)

        związek radziecki wyglądał porządniej...

        • 6 1

        • bez przesady, wyglądał podobnie

          • 1 1

    • trudno zamalować wszystkie reklamy białą farbą

      • 13 1

  • Dramat dla drobnych przedsiębiorców. (1)

    Niestety ta nieprzemyślana do końca uchwała uderza również w drobnych przedsiębiorców. Jestem zwolennikiem estetyki miasta ale żaden nawet mały osiedlowy sklep nie może praktycznie mieć nic w swojej witrynie. Jestem bardzo ciekawy czy Państwu będzie się podobać oglądanie tylnych części regałów sklepowych w szybach.Tak niestety będzie w wielu nawet najmniejszych osiedlowych spożywczakach. Dramat dla małych firm i sklepów w Gdańsku. Wielu przedsiębiorców zainwestowało w estetyczne schludne reklamy a miasto w brutalny sposób każe je usuwać. Reklama w witrynie wielkości kartki A4 to żenująca propozycja miasta. A czy napis Galeria Bałtycka będzie dopuszczony ? Mam wrażenie że wysokość przekracza 70 cm więc liczę że nie będzie równych i równiejszych.

    • 3 5

    • Te oklejone czym popadnie witryny tez sa obrzydliwe

      A jesli wlascicielowi takiego sklepu zalezy na estetyce to moze takie szyby wykleic mleczna folia i bedzie ladniej. Moim zdaniem kaseton z nazwa sklepu jest wystarczajacy zeby klient rozpoznal jaki prowadzi sie tam biznes!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane