• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Ewelina Oleksy
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • Niedawno byłem na Węgrzech. W centrum miasta na starówce remontowano budynek. (1)

    Rusztowania były z zewnątrz osłonięte siatkową opończą, tak jak u nas. Jednak na tej opończy nadrukowana była nie reklama, a widok tego samego budynku. Efekt był kapitalny. Nawet na czas remontu uliczka nie została oszpecona.

    • 12 1

    • Juz dawno wodzialam takie rozwiaza ia np. w Rzymie. Kapitalne i ci od druku i montazu tez by zarobili

      • 1 0

  • szkoda (4)

    Mnie reklamy nie przeszkadzały. Nie wiem skąd taka niechęć wobec nich. Nikt nie zastanawia się ile osób przez brak reklam straci pracę, nikt nie zastanawia się też nad spadkiem obrotów firm, dla których reklama jest niezbędna do funkcjonowania. Koniec końców, wszyscy będziemy pracować za minimalną pensję.

    • 7 30

    • Ja kiedys pracowalam

      W takiej firmie, ktora zajmowala sie tym tematem a te tablice i wszechobecne reklamy tez mi przeszkadzaly. I nie pasuje mi to ze musialabym na nie patrzec tylko dlatego ze ktos nie zarobi lub straci prace czy w kogos firmie spadna obroty. Dodam ze pracujac w takiej firmie zarabialam duzo ponizej sredniej krajowej a mojemu szefowi zalezalo tylko na tym zeby sam sie wzbogacil! Caly zespol mial na niego robic i traktowal ludzi jak niewolnikow.

      • 1 1

    • W ogóle mnie nie martwi, że specialiści od zaśmiecania miasta stracą pracę (1)

      • 12 3

      • a powinno

        Cokolwiek byś nie robił, jeżeli mniej ludzi w Twojej okolicy ma dobrze płatną pracę, tym mniej ludzi w Twojej okolicy skorzysta z Twoich usług, Twoich produktów (lub usług/ produktów Twojego pracodawcy). Tym samym im mniej pieniędzy wokół Ciebie tym mniej pieniędzy u Ciebie w kieszeni. Nie wiem dlaczego gardzisz czyjąś pracą. Sam nigdy w reklamie nie pracowałem, ale uważam że pracowało i naddal pracuje w tej branży wielu inteligentnych ludzi, którzy dzięki pomysłowości i kreatywności pozwalali rozwijać różne biznesy innym ludziom przyczyniając się do rozwoju gospodarki jako całości.

        • 2 7

    • Mnie tez nie przeszkadzaja

      Moze jak nasze pokolenie dojdzie do wladzy to odwroci zle zmiany. Wtedy w ich mlodosci bylo szaro ale to byly piekne czasy pierwsza dziewczyna itd to robia jak kiedys w latach 40 50 60

      • 1 8

  • Reklamy upiekszaly krajobraz, ale w obecnej chwili jest to zbędne , bo zrobiła się kakofonia

    • 0 4

  • Nie czytam reklam

    Wystarczy w tv i w sklepach te gazetki

    • 3 0

  • myślę że jak ukarani poszliby do sądów zto wygraliby 99% spraw z urzędnikami i ich uchwałą (3)

    • 4 43

    • Myślenie ma przyszłość. Próbuj dalej!

      • 1 0

    • Wielokrotnie ustawa obroniła się w sądzie (1)

      więc jest w pełni zgodna z obowiązującym prawem.

      • 19 0

      • uchwała została dobrze przygotowana

        i dlatego broni się w sądzie, Gdański ZDiZ ma dobrych mecenasów...

        • 6 0

  • Wlasciciele bilbordòw juz mają bòl.d... buuuuu-buahaaaa

    • 4 1

  • Dziwnie wyląda dzielnia teraz (1)

    pusto jakoś, szaro, czegoś brak...

    • 4 36

    • Jak za komuny

      Przestrzeń niedługo wypełnią hasła z poparciem dla PiS, jak w PRL dla PZPR.

      • 1 3

  • Te reklamy to raczej samowolka w zaszpecaniu miast . (5)

    Kto wogóle na to się zgodził i za jak dużą łapówke ???

    • 86 7

    • PiS się zgadza

      • 2 0

    • Paweł tak chciał (2)

      Paweł tak chciał

      • 4 7

      • Zadzwoń do Banasia (1)

        trolu z farmy Piebiaka.

        • 8 6

        • grodzki za darmo nic nie zrobi

          • 4 7

    • Podobno pisiwu zalezalo by ta ustawa blokujaca reklamy nie weszła..

      • 11 3

  • Szkoda że PiSowi nie udało się zablokować do końca tej uchwały krajobrazowej (7)

    Ona jest skandaliczna.

    • 20 224

    • weź leki dzbanie z peło (1)

      • 16 23

      • Tobie to nawet leki już nie pomogą PiSi dzbanie!

        • 5 5

    • Sam jesteś skandaliczny ze swoimi pro sowieckimi poglądami.

      Kto głosuje na PiS wspiera Putlera!

      • 5 2

    • Trollu Prawo i sprawiedliwość nie blokuje uchwał. (1)

      • 24 23

      • PiSlam??? - Oni blokują nam całe życie

        • 20 9

    • Nic tak nie cieszy

      Jak ból pupy buraka

      • 7 4

    • ile urząd miasta Gdańsk płaci za takie wpisy?

      • 15 17

  • Pięknie będzie jak znikną wszystkie reklamy, trójmiejskie ulice będą ładniejsze (12)

    Tylko dlaczego Gdynia tego nie robi? Dlaczego wciąż nie ma uchwały???

    • 313 15

    • w temacie podwyżek dwór szczurka przyjmuje uchwały w trybie ekspresowym (3)

      • 12 3

      • nic nie przebije poPiSów nocnej zmiany (2)

        z długoPiSem prezesa+

        • 5 1

        • Nocna zmiana to raczej nie PiS... (1)

          • 1 3

          • Jeśli wziąć pod uwagę

            liczbę ustaw przepchniętych nocą, to raczej żadna partia w całej Europie ich pod tym względem nie pobije ;)

            • 3 0

    • Bo dla Szczura to nie jest takie oczywiste

      tak samo jak to, że stopery przy światłach drogowych usprawniają ruch

      • 4 0

    • Bo jak w Gdyni znikną reklamy, zobaczymy prawdziwe oblicze tego miasta...a nie wien czy chcemy żeby tak się stało

      • 10 1

    • Wioska Rybacka tak trochę z tyłu zostaje...

      Wygrywa rankingi ale chyba organizowane przez UM. Gryzoń postawił na PR i nicnierobienie. Szkoda Gdyni...

      • 22 2

    • (1)

      Sama uchwała jest trudna do jej stworzenia (przez zapisy ustawy krajobrazowej). Gdańsk pracował nad nią ponad rok. Efekty są, bo firmy marketingowe przegrywają sprawy w sądach administracyjnych.

      • 6 3

      • aha... czyli ktoś już w Polsce wypracował taki akt, który działa...

        jak Gdynia mogłaby zdobyć treść takiego aktu.....

        • 21 0

    • Pozbyc się tego syfu raz na zawsze!!!

      Brawo Gdańsk!!!

      • 22 2

    • bo przedmieście gdańska to inna sprawa

      my stawiamy na farbę, słupki, kontrpasy, przysiadki przy al. zwycięstwa i inne zbędne rzeczy. Bo znajomi muszą zarobić.

      • 17 8

    • My jesteśmy 100 lat za murzynami, dajcie nam czas odkryć coś oczywistego :)

      • 28 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane