• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Ewelina Oleksy
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • (8)

    W końcu.Ilość tych szpetnych reklam woła o pomstę do nieba.Kto na to pozwolił?

    • 215 11

    • A kto usunie te wszystkie szpetne i często połamane tablice z niebieskim logo?

      Nigdzie nie jest przecież powiedziane, że musza stać wiecznie.
      Inwestycje skończone dekadę temu albo i więcej, a badziewne drapaki stoją krzywe do dzisiaj.

      • 1 1

    • ADAM (1)

      przecież miasto najwięcej ciagnelo z reklam, niestety potem przeszlo na prywate wiec trzeba to ukrocic i brac kase znowu do kieszeni 1.

      • 3 9

      • nie rozumiesz tematu

        • 2 1

    • Nikt się nie pytał o pozwolenie, tylko korzystał (1)

      • 17 3

      • Nie masz pojęcia to nie pisz

        • 0 2

    • Przez takich wyborców jak sven jest taki bajzel.

      • 1 3

    • Kto pozwolił? Nikt nie zabronił!

      Brak było jakichkolwiek prawnych regulacji - stąd mamy 3 świat w PL w kwestii tzw reklam. Czy to są reklamy? Jak mam 50 billboardów w zasięgu wzroku to raczej antyreklama i deziinformacja. Juz kilka lat temu zacząłem stosować zasadę, że staram się nie korzystać z produktów lub usług "reklamowanych" w ten sposób.

      • 14 2

    • Kto na to pozwolił?

      Władze miasta z byłym prezydentem Pawłem Adamowiczem na czele.

      • 8 16

  • Porozrzucane złomy reklamowe

    Jak to się ma do porozrzucanych wszędzie po Gdańsku zdezelowanych Trabantów i Wartburgów, oklejonych reklamami jednego ze sklepów komputerowych? Te samochody powinny zniknąć, jak tylko się pojawiły. Zastawiają miejsca parkingowe, szpecą, często ograniczają widoczność, podejrzewam, że dla środowiska też nie są zdrowe - płyny, rozpadające się gumy i plastiki...
    Właściciel, Pan PK, powinien dostać karę za te wszystkie lata, przez które samochody tak stoją.

    • 7 0

  • Przy drogach tez (1)

    Jeszcze żeby usunąć te wszystkie reklamy przy drogach to będzie super.

    • 15 1

    • Mi osobiście nie przeszkadzają reklamy w miejscach o zerowych walorach wizualnych.

      gdynia nie musi wprowadzać takiej uchwały

      • 0 3

  • Reklamy to rak! Powinny zostać również usunięte z radia i telewizji.

    • 7 2

  • nareszcie.

    Gdyby mogły jeszcze zniknąć szpetne, metrowe, metalowe płoty na przyklatkowych małych trawniczkach. Płotoza panuje na Pomorskiej. Tak się gospodaruje pieniędzmi w Spółdzielni Osiedle Młodych.

    • 5 0

  • Reklamy a betonowe fundamenty

    Pod większość billboardów wylano betonowy fundament. Czy właściciele zabiora je ze sobą czy zdemontują wyłacznie słupy?

    • 13 0

  • Ja bym chcial zeby reklamy byly w stylu cyberpunka

    • 2 0

  • A brudne elewacje nie przeszkadzaja?

    • 2 1

  • ZDIZ

    Ale o tym, że ZDIZ ogłosił ma zamiar ogłosic przetarg na dzierżawę pasów drogowych pod nośniki to już się nie mówi! Czyli reklamy z prywatnych działek mają zniknąc bo szpecą, ale pasy drogowe to ci innego? (Wtedy kasa idzie do kieszeni ZDiZ).

    • 5 2

  • Ile lat ta "walka" z reklamami trwa?

    Lepiej późno niż wcale ale ile lat UM nie chciał nic z tym robić... chyba od lat 90-tych.
    Nie mam czego gratulować, 20 lat za późno!
    Zobaczymy w kwietniu jak to będzie wyglądało.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane