- 1 Kto się przypiął do mojego roweru? (80 opinii)
- 2 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (459 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (117 opinii)
- 4 Szklana pułapka na wybiegu dla psów (70 opinii)
- 5 Winda w tunelu do dworca Gdynia Główna (50 opinii)
- 6 Chcieli wymusić młotkiem oddanie telefonu (35 opinii)
Koniec budowy wiaduktu Biskupia Górka
Wykonawca prac przy budowie wiaduktu Biskupia Górka zgłosił Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska zakończenie inwestycji. Gotowy jest też kubaturowy parking przy Urzędzie Wojewódzkim i nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego między Forum Gdańsk a ul. Augustyńskiego. Teraz rozpoczynają się odbiory, które mają potrwać ok. 6 tygodni.
Zakończenie robót potwierdza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
- Mogę potwierdzić, że wykonawca zgłosił nam oficjalne zakończenie prac na obiekcie - przyznała w czwartek rano Agnieszka Zakrzacka. - Obecnie wspólnie z inspektorami wszystkich niezbędnych branż rozpoczynamy procedury odbiorowe, które potrwają ok. 6 tygodni. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie wszystkie nowe obiekty zostaną oddane do użytku.
Według zapowiedzi urzędników ma to więc nastąpić w połowie sierpnia. Ale niewykluczone, że kierowcy z nowego odcinka Nowego Podwala Grodzkiego i parkingu kubaturowego skorzystają nieco szybciej (z wiaduktu Biskupia Górka w obu kierunkach kierowcy korzystają już od kilku tygodni). Wówczas też zostanie otwarta łącznica zjazdowa z Armii Krajowej na Trakt św. Wojciecha w kierunku Oruni.
Pojechaliśmy nowym odcinkiem, byliśmy na parkingu
W czwartek, dzięki uprzejmości przedstawiciela wykonawcy, jako pierwsi przejechaliśmy nowym odcinkiem drogi łączącej tunel pod Forum Gdańsk z al. Augustyńskiego przy Baszcie Białej. Zajrzeliśmy też do środka trzypoziomowego parkingu kubaturowego.
Wrażenia? 380 miejsc postojowych z pewnością odciąży wąskie i zastawione ulice Starego Przedmieścia. Sam parking, choć wciśnięty między gmach dwóch dużych urzędów i ruchliwą estakadę, dzięki ażurowej konstrukcji wydaje się mniej przytłaczający, niż się pierwotnie wydawało.
Wykonawcy udało się też wyeksponować dwa historyczne obiekty, na jakie natrafiono podczas budowy: ruiny Baszty Nowej oraz Bastionu Wiebego. Wokół parkingu, który docelowo ma służyć petentom i pracownikom pobliskich urzędów, ustawiono też ławki i nowe oświetlenie.
Pojawiły się również nasadzenia, ale trudno nie odnieść wrażenia, że drzew i krzewów dających cień i upiększających stalowo-betonową przestrzeń mogłoby być więcej.
Nad wszystkim dominują jednak dwa wiadukty drogowe nad torami kolejowymi z charakterystycznymi łukowymi dźwigarami. Dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku ruchu znacznie usprawniły komunikację w ciągu Traktu św. Wojciecha. Zyskali też piesi i rowerzyści. Ci drudzy po zachodniej stronie mogą korzystać z wygodnej szerokiej na 2,5 m drogi rowerowej.
Miejsca
Opinie (171) 10 zablokowanych
-
2021-07-04 20:40
Strefa 30 - za dużo znaków
Usuńcie jeden niepotrzebny znak oznaczający wjazd oraz wyjazd ze strefy 30 który mieści się na Zaroślaku pomiędzy Kaznodziejską a Stoczniowców. Wprowadza zamieszanie wobec pozostałych. Niech ktoś odpowiedzialny za te odbiory zwróci na to uwagę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.