• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec chaosu na chodnikach dzięki płatnemu parkowaniu?

Krzysztof Koprowski
20 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przesuń aby
porównać

Gdańsk rozpoczął długo wyczekiwaną poprawę oznakowania Stref Płatnego Parkowania. Na razie na tym korzystają piesi, bo auta przestały zajmować nienależne im części chodników. Niestety, urzędnicy przygotowali już rozwiązanie, które sprawi, że niekontrolowane parkowanie niebawem wróci.



Czy Straż Miejska w Gdańsku dba o komfort pieszych?

Gdańsk bardzo długo zwlekał z odpowiednim oznakowaniem Stref Płatnego Parkowania. Nie pomogły nawet apele kierowców, którzy - co bardzo rzadko się zdarza - sami chcieli ograniczyć liczbę miejsc parkingowych, byle tylko jednoznacznie wskazać je w przestrzeni ulic.

Czytaj też: Pracownik ZDiZ pogubił się w strefie płatnego parkowania

Dopiero teraz, gdy pojawiły się sprzyjające warunki atmosferyczne oraz po wydaniu ostatecznego orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego, rozpoczęto wyznaczanie miejsc do postoju w SPP.

- Oznakowujemy strefy w inny sposób niż dotychczas, ponieważ ustabilizowało się wreszcie orzecznictwo w tej kwestii. Do ubiegłego roku Wojewódzkie Sądy Administracyjne oraz Naczelny Sąd Administracyjny wydawały liczne sprzeczne orzeczenia dotyczące tego, jaki ma być prawidłowy sposób oznakowania SPP. W drugiej połowie ubiegłego roku pojawiło się natomiast orzeczenie NSA, które w jasny, niebudzący wątpliwości sposób określiło to, jak właściwie znakować strefy - mówi Maciej Radowicz, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
  • Parkowanie na ul. Jaśkowa Dolina
  • Parkowanie na ul. Konopnickiej.
  • Parkowanie na ul. Brzozowej
  • Parkowanie na ul. Sobótki
  • Parkowanie na al. Grunwaldzkiej.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 17 marca.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 17 lutego.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 12 lutego.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 10 lutego.
Pierwszą dzielnicą, w której wprowadzono nowe oznakowanie jest Wrzeszcz. Kierowcy sumiennie stosują się do białych linii na ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, Brzozowej zobacz na mapie Gdańska czy Sobótki zobacz na mapie Gdańska. Nieco gorzej sytuacja wygląda na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie oprócz nieznacznego przekraczania linii, wciąż bezkarni czują się kierowcy parkujący wzdłuż słupków - szczególnie na wysokości budynku Grunwaldzka 72 zobacz na mapie Gdańska.

Warto zauważyć, że większość miejsc wyznaczono z wykorzystaniem przewymiarowanych jezdni, a nie uszczuplając jeszcze bardziej przestrzeń dla pieszych: np. na jednokierunkowej Zator-Przytockiego zobacz na mapie Gdańska linie pojawiły się w całości na jezdni, zaś na al. Grunwaldzkiej i ul. Jaśkowa Dolina zdecydowano się nieco zwęzić szerokie pasy ruchu.

Miejsca do parkowania na ul. Zator-Przytockiego wyznaczono wzorem krajów Europy Zachodniej bezpośrednio na jezdni, a nie kosztem chodnika. Miejsca do parkowania na ul. Zator-Przytockiego wyznaczono wzorem krajów Europy Zachodniej bezpośrednio na jezdni, a nie kosztem chodnika.
Nowe oznakowanie okazało się więc szybszym i tańszym w realizacji sposobem na zagwarantowanie pieszym przestrzeni na chodnikach niż montowanie na nich kolejnych słupków.

Czytaj też: Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?

Niestety, władze miasta stworzyły już furtkę do omijania nowych regulacji. Mowa o połączeniu znaków B-39 (Strefa Ograniczonego Postoju) z informacją o posiadaczach identyfikatorów, których ten znak nie będzie dotyczył.

- Ten, kto będzie miał identyfikator wydany przez zarządcę drogi, zaparkuje auto wszędzie tam, gdzie pozwalają na to przepisy Prawa o Ruchu Drogowym, a na mandat narazi się m.in. wtedy, gdy zostawi auto zbyt blisko skrzyżowania, na drodze lub pasie dla rowerów, albo gdy nie zapewni pieszym 1,5 metra szerokości chodnika - wyjaśnia Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Gdańsku. - Każdy, kto nie będzie miał identyfikatora, będzie mógł wjechać na teren SOP oraz zatrzymać się na czas do jednej minuty. Jednak zaparkować będzie mu wolno tylko na miejscu płatnym, oznakowanym znakami pionowymi i poziomymi.
Czytaj też: Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?

Oznakowanie wjazdu do Strefy Płatnego Parkowania. Oznakowanie wjazdu do Strefy Płatnego Parkowania.
Odmiany tabliczek T-30, wskazujących poprawne ustawienie pojazdu. Odmiany tabliczek T-30, wskazujących poprawne ustawienie pojazdu.
Takie rozwiązanie oznacza, że mając identyfikator nadal będzie można bezkarnie parkować na zniszczonych trawnikach oraz chodnikach w dowolny sposób (o ile nie zostanie zamontowana jedna z tabliczek T-30).

Czytaj też: Akcja przeciwko parkowaniu na trawnikach

- Na terenie SOP niektóre odcinki ulic i chodniki dodatkowo mogą być objęte bezwzględnym zakazem postoju (znak B-36). Na obszarze objętym takim zakazem nie wolno parkować nikomu bez względu na to, czy ma identyfikator SOP czy nie - podkreśla Siółkowski i jednocześnie przyznaje, że przy braku znaku B-36 i tabliczek T-30 Straż Miejska nie będzie miała żadnych podstaw prawnych do podjęcia interwencji.
Straż miejska nie ma także narzędzi do karania kierowców, którzy lekceważą oznakowanie poziome i parkują przekraczając wymalowaną białą linię.

- Linia jest znakiem drogowym poziomym. Przejechanie linii krawędziowej ciągłej jest wykroczeniem, za które kierowca może dostać mandat. Jednak w tym przypadku ukarać sprawcę może tylko policja, ponieważ straży miejskiej nie przyznano uprawnień do podejmowania interwencji w takim zakresie. O ile nie zachodzą inne przesłanki (mniej niż 1,5 m wolnego chodnika, droga rowerowa, bliskość skrzyżowania itp.) za samo przejechanie linii krawędziowej ciągłej strażnikowi miejskiemu nie wolno wypisać mandatu - dodaje rzecznik gdańskiej Straży Miejskiej.
Czytaj też: Na remontach chodników korzystają głównie auta

Straż miejska jest bezradna wobec takich kierowców. Ukarać ich może tylko policja. Straż miejska jest bezradna wobec takich kierowców. Ukarać ich może tylko policja.
Harmonogram prac nad nowym oznakowaniem SPP zakłada jego wykonanie: w dniach 20/21 marca w rejonie Politechniki Gdańskiej oraz w dzielnicy Aniołki, 21/22 i 22/23 marca w rejonie ul. Dyrekcyjnej zobacz na mapie Gdańska oraz na Przymorzu, 24/25 i 25/26 marca na terenie Starego i Głównego Miasta.

W ostatniej kolejności, pod koniec marca, nowe oznakowanie pojawi się w Oliwie, gdzie jeszcze dokonywane są ustalenia w zakresie nowej organizacji ruchu. Terminy te mogą ulec zmianie w razie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Strażnicy zapowiadają, że nie będą już pobłażliwie spoglądać na kierowców, którzy m.in. parkują na przystankach komunikacji miejskiej. Strażnicy zapowiadają, że nie będą już pobłażliwie spoglądać na kierowców, którzy m.in. parkują na przystankach komunikacji miejskiej.
Niezależnie od oznakowania SPP, Straż Miejska w Gdańsku zapowiada koniec z pobłażaniem kierowcom, którzy lekceważą zasady parkowania. Od poniedziałku, 20 marca, strażnicy będą nadzorowali pod kątem zachowań właścicieli samochodów wybrane ulice w Śródmieściu, a następnie w kolejnych dzielnicach miasta.

- Mamy liczne sygnały od mieszkańców i dzielnicowych radnych, którzy proszą o zdecydowane działania wobec kierowców parkujących pojazdy wbrew przepisom. Od pewnego czasu niemal połowa zgłoszeń na alarmowy numer 986 dotyczy wykroczeń drogowych. Także z przeprowadzonej przez nas jesienią ankiety wynika jednoznacznie, że zdaniem mieszkańców niewłaściwe parkowanie jest najpoważniejszym problemem porządkowym w Gdańsku. Bardzo wiele skarg dotyczy zastawiania chodników i utrudniania ruchu pieszym - mówi Andrzej Czeran, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Gdańsku ds. prewencji.
Strażnicy szczególnie będą zwracali uwagę na: brak pozostawienia 1,5 metra przestrzeni dla pieszych na chodnikach, postój na drogach i pasach rowerowych, pozostawienie pojazdów w obrębie skrzyżowań i odległości mniejszej niż 10 metrów od nich, parkowanie w zatokach przystankowych i w odległości mniejszej niż 15 metrów od znaku drogowego oznaczającego przystanek, nieuprawnione korzystanie z miejsc dla niepełnosprawnych oraz brak abonamentów do wjazdu na teren Strefy Ograniczonej Dostępności.

Czytaj też: Auta zastawiły zatokę autobusową, więc ZTM zawiesił przystanek

Wysokość mandatów za wybrane wykroczenia związane z parkowaniem:

- nieuprawnione pozostawienie auta na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej - 500 zł i 5 punktów karnych + odholowanie pojazdu

- pozostawienie auta na skrzyżowaniu (lub mniej niż 10 metrów od niego) - 300 zł i 1 punkt karny

- za pozostawienie auta na przejściu dla pieszych lub przejeździe dla rowerzystów (oraz bliżej niż 10 metrów od nich) - od 100 do 300 złotych i 1 punkt karny

- złamanie zakazu postoju, pozostawienie auta na drodze dla rowerów, utrudnianie wjazdu lub wyjazdu, parkowanie w zatoce przystankowej (oraz do 15 m od znaku drogowego oznaczającego przystanek), zasłonięcie znaku lub sygnału drogowego - 100 zł i 1 punkt karny

- niszczenie trawników i zieleńców - od 20 do 500 zł

- brak abonamentu uprawniającego do wjazdu na teren Strefy Ograniczonej Dostępności - od 20 do 500 zł + 5 punktów karnych

Miejsca

Opinie (258) 2 zablokowane

  • A co z liczbą miejsc dla mieszkańców?

    Jestem jak najbardziej ZWOLENNIKIEM Strefy Płatnego Parkowania - to jest po prostu konieczność. Pytanie tylko, co z liczbą miejsc dla mieszkańców? Te wyznaczone strefy nie wyglądają na zbyt duże, czy wystarczą dla wszystkich mieszkańców do trzymania samochodów?
    Jeśli nie - jest to kolejny powód dla OPUSZCZENIA centrum miasta i przeniesienia się na obrzeża miasta, co zwiększa tzw. suburbanizację. Za cenę mieszkania w centrum da się kupić skromny (gotowy) domek z ziemią na obrzeżach miasta. Z różnych powodów (choćby wysokość opłat za mieszkanie w centrum) sam zamierzam podjąć taki krok. Nie będzie mi przeszkadzało nawet to, że będę miał numery GDA, GKA czy GWE zamiast GD - ważniejsze jest to, że koszty życia będą niższe, a przestrzeni więcej. Jako firma jednoosobowa i tak mogę wynająć garaż w centrum miasta i wliczyć go sobie w koszty (i płacić dzięki temu niższy podatek), a co mają zrobić ci, którzy takowych firm nie prowadzą?

    PS. i żeby nie było - NIE, nie będę musiał dojeżdżać do centrum, pracuję z domu i pod tym względem wszystko mi jedno, gdzie będę mieszkał. Gorzej z tymi, którzy mieszkając w centrum mają pracę w centrum... Korki się zwiększą.

    • 2 1

  • ja tam nie wiem. (2)

    ale samochody w mieście przeszkadzają. same z nimi problemy. widać już od dawna.
    i żadna władza nie ma jaj aby je stamtąd przegonić.
    Nigdy z nimi nie będzie dobrze bo się nie da. Każdy dobrze wie. miasta mają ograniczoną pojemność i po prostu się nie zmieszczą.
    Możliwosć jest tylko jedna - zapcha się prędzej czy później. Nie ma cudów.
    Więc lepiej zapobiegac niż leczyć.

    Proponuję - zakaz wjazdu do ścisłych centrów miast. I problem zniknie i będzie rajska wyspa i bedzie wreszcie spokojnie.

    • 2 5

    • Pod szkoły też nie odwoźcie bachorów, bo robicie korki.

      Do szpitala z chorym jeździj zkm lub z buta, ewentualnie do roweru podczep przyczepkę. Na wczasy pod gruszą jedź pendolino, potem z buta żebyś centrum nie korkował, ciekawe czy twoje dzieci przejdą wiele km pieszo :) Wykluczmy taksówki, bo nie wolno samochodom do centrum. Nie no super, gratuluje pomysłu na miarę 21 wieku. Parkingi wielopoziomowe rozwiązują problem, ale u nas takowych nigdy nie będzie, bo nie i koniec. Będą biedronki i lidle co 500 m, a także galerie handlowe co km, a wszędzie tam zajdziesz z buta :) szerokiej drogi, ty ty antysympatyku aut

      • 1 0

    • i to jest jedyny sensowny wniosek

      Szkoda tylko że tak mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę.
      To nie miejsc parkingowych jest za mało - za dużo jest samochodów w mieście.

      • 0 1

  • Jeju, jeju ile zaproszeń w różne części Gdańska :)

    Mariolka krejzolka w weekend się do Was wybierze i popedałuje na swoim super żancie z 97' ;)

    • 0 0

  • 1,5 m wolności od cyklistów (2)

    Co to za różnica dla mnie: czy stoi na chodniku auto, czy chodnik zabierze nam czerwona ścieżka rowerowa. Nawet wolę samochód. Ten najczęściej grzecznie stoi, a nie dzwoni lub obraża jak to bywa u cyklistów.

    • 11 5

    • ciebie zabrano od mamy. (1)

      i dlatego pewnie uważasz że ciągle ktoś ci coś zabiera.
      ścieżki rowerowe biegną tak aby nie zabierac pieszym zbyt dużo chodnika.
      ale np. na grunwaldzkiej na wys. manhattanu sa po 3 pasy dla spaliniarzy. przez środek centralnie. Jak na wsi albo w Żukowie ( a propos - pis nie zbuduje obwonidyc metropolitalnej więc nie będzie tez obwodnicy Żukowa i dalej te kaszubki już kasy same nie zdobędą więc dalej centrum miasta będa dwa ronda i nieskończone korki i syf).

      Na ścieżkach ścisk latem, pełno rowerzystów a grubasy w limuzynach śmigają przez środek miasta po 3 pasach w każdą ze stron.

      Ja porponuję zabrać po jednym pasie spaliniarzom i przeznaczyć na deptak dla ludzi i na poszerzenie ścieżek row. Ulice z gumy nie są, budynki też nie. No to zabierzmy spaliniarzom i tak ich wehikuły nie nadają się żeby zanieczyszczać powietrze w mieście.
      Niech wracają pod stodoły, skąd przybyły.

      • 2 2

      • Lepiej być spaliniarzem niż nawiedzonym ped**arzem!

        • 1 0

  • pozdrawiam

    Pozdrawiam wszystkich GWE, GKA GPU, GND i inne takie egzotyczne kraje, którzy w weekend przyjechali do galerii bałtyckiej i zamiast zapłacic 5 zł parkują mi na całej ulicy (Brzozowe) bo ćwoków nie stać na parking

    • 1 1

  • W ogole nie powinno byc parkowania na chodnikach. (8)

    W ogole nie powinno byc parkowania na chodnikach.

    Czas zmienic ten komunistyczny przepis.

    Chodniki powinny byc tylko dla pieszych.
    Nie dla samochodow ani rowerzystow.

    • 57 15

    • to nie jest komunistyczny przepis (5)

      zmyśliłeś to na poczekaniu

      • 3 7

      • (4)

        Jest, stworzony został w latach 80, żeby czołgi mogły bez ograniczeń jeździć ulicami. I do dnia dzisiejszego tak zostało, pomimo że czołgów już nie ma.

        • 4 1

        • na zachodzie komuny nie było i też tak się parkuje (3)

          no ale ty wiesz lepiej

          • 1 0

          • (2)

            Ten magiczny zachod rozciaga sie za zachodnia granica ddr. W berlinie nawet masz olbrzymia roznice, w zachodnim zero parkowania na chodnikach a we wschodnim wymalowane miejsca zachodza na chodnik. Ale dopasowuja infrastrukture i za jakis czas znikna.

            • 0 0

            • (1)

              W Lipsku (byłe NRD) nie zobaczysz już auta na chodniku.
              Po prostu.

              • 1 0

              • A jeszcze wcześniej rzesza niemiecka.

                • 0 0

    • Podpisuje sie pod tym. Zeby nie bylo - uzywam co dzien samochodu. Chodnik powinien byc w calosci dla pieszych. Nawet jesli jest szeroki na 100m to nie powinno tam byc zadnych samochodow ani rowerow.

      • 7 5

    • dokładnie.

      chcą sobie pojeździć to niech jadą na obwodnicę.
      parkować w miejscahc wyznaczonych.
      tylko pewnie miasto na kase liczy

      • 4 3

  • (5)

    ciekawe kiedy dojdą z farbą na ulicę szczecińską (okolice śląskiej). Tam czeka ich pewna niespodzianka. Zimą drogowcy radośnie ustawili znaki, które pierwotnie miały wskazywać strefę płatnego parkowania. Niestety zalegający śnieg przykrył drogę rowerową i po jego stopnieniu mamy pierwszy w Polsce parking na drodze rowerowej. Ciekawe czy mądre głowy jeszcze dodatkowo wymalują na niej miejsca postojowe?

    • 18 1

    • tam nie ma i nigdy nie było drogi rowerowej po co siejesz zamęt. (4)

      • 0 1

      • (3)

        Spójrz na oznaczenia poziome i rowerowa mapę gdańska. Byla i jest

        • 0 0

        • kontra ruch ( zezwolenie na jazdę pod prąd rowerzystom ) to jeszcze nie droga rowerowa (2)

          mieszkam obok i zapewniam cię że nigdy tam żadnej drogi (wyodrębnionej z chodnika ) ani pasa (wyodrębnianego z jezdni ) rowerowego NIE było.

          • 1 0

          • (1)

            to po co były linie na asfalcie - zarówno na szczecińskiej, jak i na odcinku śląskiej?

            • 0 0

            • linie są przy skrzyżowaniu. chodzi o to żeby kierowca nie zjeżdżał maksymalnie w lewo (przy skręcie w lewo) po to żeby rowerzysta mógł pojechac pod prąd, bo jest tam kontraruch dla rowerzystów

              • 0 0

  • Parking

    Rozumiem że, od teraz w przyspieszonym tempie zaczną powstawać miejsca parkingowe i wielopietrowe parkingi
    A pod urzędem miejskim i UW będą parkowali tylko petenci a nie urzędnicy

    Sorry ...tylko śniło mi się !

    Rzeczywistosc jest gorsza od koszmaru , za sprawą przeklętych urzedasów !

    • 2 1

  • Dopoki Straz Miejska nie wypowie wojny takim zachowaniom dopoty nic się nie zmieni! (18)

    dość tolerancji na zastawianie chodników, przejść, sciezek rowerowych i parkowania na zakretach.

    Tych którzy są za działaniami strazy miejskiej jest wiecej.

    Brawo Straż do dzieła jeśli chcecie jeszcze istnieć w miescie

    • 151 35

    • Jasne. (13)

      Szanowni Państwo, od dzisiaj samochody pod pachy i do opery albo do kawiarni. Zwiedzać miasto z samochodami na plecach jak nie można zostawić w domu.

      • 7 26

      • No i cofać się, cofać aż do epoki kamienia łupanego. (7)

        • 4 19

        • (6)

          samochody wszedzie to wlasnie epoka kamienia lupanego - tak jest w Rosji czy na Ukrainie, w Niemczech czy Belgii juz nie

          • 27 6

          • Mnóstwo samochodów widziałam w Paryżu, Londynie i Budapeszcie. (5)

            W Rosji nie byłam. Byłam w Berlinie, Hamburgu i w Rzymie. Wszędzie samochody są. Nikt nie psioczy. Dzisiaj ja jadę Ty idziesz jutro może być odwrotnie.

            • 8 10

            • (4)

              A ile w tych miastach widziałaś zastawionych chodników? Ja nie widziałem i to był dla mnie szok.

              • 12 1

              • Jest sporo parkingów w miastach

                • 0 0

              • -bo słuzby miejskie sie nie opier..tylko egzekwują prawo!!!! (2)

                • 6 1

              • (1)

                I tego właśnie chcę również w Gdańsku.

                • 9 0

              • ja też

                i nagle byłoby ładnie, bez zastawiania chodników a i wpływy do budżetu dużo wyższe...same plusy tylko włodarzom jaj brakuje

                • 3 0

      • Mamy XXI wiek, wieśniaku, niedługo standardem będą samochody z napędem elektrycznym (2)

        A ty ciągle na rowerze

        • 0 5

        • A ten prąd to od Ducha Świętego? (1)

          Pomyśl, skąd się bierze.

          • 3 1

          • Z wielu źródeł wieśniaku

            • 0 1

      • widac dokladnie na Dlugiej i Dlugim pobrzezu - gdzie nie dojedziesz samochodem zero biznesu (1)

        Zero.

        podobnie na Monciaku.

        Cholerni eko-mieszkancy, dzie ja zostawie mojego Golfa LPG

        • 7 3

        • Przyklad tendencyjny. Mc Drive przy obwodnicy tez zawsze pelen! A jakby nie bylo obwodnicy?

          • 2 1

    • (3)

      gdy zostawi auto zbyt blisko skrzyżowania, na drodze lub pasie dla rowerów, albo gdy nie zapewni pieszym 1,5 metra szerokości chodnika

      zapraszamy straż miejską na Przymorze, ulica Arkońska, Szczecińska, Słupska, Malborska itd.

      dzisiaj srebrny Saab zastawił cały chodnik - przejście, numer auta do dyspozycji

      Straż jest widywana super rzadko, blokadę mieszkańcy widzieli chyba jeden raz - około tygodnia temu
      zapraszamy

      • 21 0

      • Bocznice od Kościuszki we Wrzeszczu - żniwa dla mandatów! (1)

        Kobiety z dziećmi w wózkach idą jezdnią; podobnie starsi często mało sprawni... A chodniki pozastawiane...

        • 5 0

        • Dużo jest takich ulic we Wrzeszczu...

          Mi też zdarza się iść środkiem ulicy bo na chodnikach stoją gruchoty. Gdy jedzie samochód to muszę np. "przytulać się" do jakiegoś stojącego samochodu. Ale ja jestem w pełni sprawna fizycznie...

          • 3 0

      • A nie sprzątają tam Zenek może ulicy dzisiaj? Bo jak nie to sorry ale jak tak to on najzwyczajniej w świecie ma wtedy zakaz stawiania na ulicy.

        • 0 0

  • Moje pytanie do miasta Gdańska (37)

    Czy wraz z rozwojem płatnych miejsc do parkowania rozwijacie również bardzo tanie większe parkingi ? - chodzi o ludzi, którzy codziennie muszą przyjeżdżać z okolic trójmiasta i bez auta jest to bardzo trudne

    • 94 106

    • z okolic? ja mam problem dojechać z Gdańska do Gdańska (3)

      komuna zbiorowa to jakaś kpina w tym mieście, a o odjeździe do Gdyni lub Sopotu nie wspomnę.

      Jak jeszcze doliczymy koszt biletów i stracony czas (o komforcie nie wspominając) to auto jest jedynym dostępnym środkiem transportu w tej wiosce zwanej "metropolią"...

      • 53 30

      • A skad dokad jezdzisz? (1)

        • 1 0

        • A czy to ważne?

          Ja jeżdżę z Gdyni redlowo do centrum. Tam jest sajgon z parkowaniem, wiec przesiadłam sie na zkm. Z tym ze: możliwość zakupu biletu w kiosku- gdy kioski od 8.... pózniej jazda z lub po kloszardzie, mmm milutki, szarpanie pojazdem uuu jak fajnie. Ale niestety to w tej chwili najkorzystniejszy i jedyny sensowny wybór dla mnie.

          • 0 0

      • W ztm jak słyszą "komfort" to im się taki sklep w myślach pojawia.

        • 40 3

    • (11)

      Kupiłem prom kosmiczny i żądam dla niego parkingu!

      • 67 22

      • (10)

        Kłamiesz.

        • 15 20

        • nie mam gdzie zaparkować helikoptera więc żądam bo mi się należy (4)

          jak świni koryto
          bo płacę podatki i żądam żeby mi się wszyscy z drogi usuwali
          i mam mieć wszędzie możliwość zaparkowania helikopteraz
          ZA DARMO!

          • 27 15

          • (3)

            bo przecież helikopter tyle pali, że płacę więcej podatków od tych, którym hałasuję nad głową

            • 10 9

            • (2)

              Szczera prawda. Mnie tez ostatnio paliwo lotnicze trzepie po kieszeni. Jest jaks mozliwosc przerobienia na gaz? Albo jakis oszczedny dizelek? Mam znajomego co na tirach robi, wicie rozumicie o co sie rozchodzi hyhy. Tylko zeby mnie w powietrzu z bocianem nie pomylili!

              • 4 1

              • żądamy wolności dla helikopterów (1)

                precz z dyktaturą pieszych i złodziejskimi cenami plaiwa lotniczego,
                precz z podatkiem od luksusu,
                chcemy się pławić w luksusie i nic nie płacić
                i jezcze żebym miał darmowych niewolników
                i ulicę mojego imienia i pomnik

                • 4 1

              • Dobre - uśmiałam się nieźle

                :)

                • 1 1

        • nie oszukujmy się - tu nie chodzi o "dobro mieszkańców" - tylko o bezkarny pobór opłat (4)

          dzięki wymalowanym liniom + znaki miasto może legalnie kosić za parkometry.

          Do tego ten cudowny znak strefy zakaz postoju - tam gdzie nie da się wymalować będą karać mandatami.

          By żyło się lepiej - skarbnikowi.

          • 32 55

          • (3)

            wplywy z oplat parkingowych to ok 4 mln zl (bez kosztow) przy budzecie prawie 2 mld zł. Miasto na tym nie zarabia, ale to jedyna metoda aby zmniejszyc ruch w centrum I wprowadzic rotacje pojazdów. Podstawa zarzadzania miastem w kazdym zachodnim miescie

            • 36 21

            • faktycznie - te 4 mln to nie jest zarobek (1)

              a skoro nie jest to chętnie przyjmę

              • 12 5

              • nie rozumiesz kontekstu

                4 miliony przychodu (a tu jeszcze sa koszty - chocby glupie i niepotrzebne linie do wymalowania, automaty i ludzie dajacy mandaty) w budzecie, w ktorym jest ponad 2miliardy zlotych

                moze tak latwiej:
                4 000 000
                2 000 000 000

                rozumiesz, ze to jest 3 zera wiecej? 0.002 budzetu. To, ze Tobie sie taka kwota nie miesci w glowie nie jest problemem matematyki, a Twoim.

                • 14 7

            • Jeśli miasto na tym nie zarabia (a szkoda) to kto?????

              Odpowiedź - KOLESIE. Przykład ostatni - bezprawne parkingi w ubiegłym roku - płacz i zgrzytanie zębów po wyroku sądu.

              • 15 22

    • Jeśli dojeżdżasz z okolic Trójmiasta, a nie z Trójmiasta, to czemu się odzywasz. Masz najmniej do powiedzenia, ponieważ nie mieszkasz w Gdańsku, a twoje podatki pewnie lecą do Pruszcza Gdańskiego albo Kolbud.

      • 4 0

    • (6)

      tanie parking? z punktu widzenia zarzadzania iastem to absolutna glupota - nie dosc ze powoduje to duzo wiekszy ruch to jeszcze miasto Gdansk doplaca do budowy I utrzymania czegos dla mieszkancow innych gmin. Nikt na swiecie tak nie dziala - chcesz to przeprowadz sie do Gdanska

      • 46 10

      • Nikt na świecie nie zabudowuje historycznych obszarów betonowym kolorami (5)

        które zwiększają ruch i generują korki.

        • 19 9

        • (2)

          Na świecie w centrum są łąki i krowy pasaja!

          • 14 5

          • tak, patrz Nowy Jork

            • 0 0

          • Przydałby się Ciebie na pastwiska poznać.

            • 1 1

        • Czyż nie można przed kliknięciem "wyślij" przeczytać tego, co się napisało?

          • 4 0

        • wyjad na Kaszuby PKMką to jeszcze nie "świat"

          polecam prawdziwe wyjazdy, a dopiero potem pisanie głupich komentarzy

          • 3 0

    • (1)

      dlaczego parkowanie musi być takie, cena powinna być rozsądna

      • 2 4

      • a jaka cena jest rozsądna?

        • 2 0

    • dlaczego parkingi mają być "tanie"? Wrecz przeciwnie. m2 ziemi w centrum jest drogi. (1)

      A parkingistoja puste jak te przy dworcu czy przy ul. Jana z Kolna

      • 10 2

      • Dobrze idiotom którzy to straszydło zbudowali.

        • 4 3

    • gdybys miał mózg zamiast ptysia to bys wiedział ze mozesz dojechac komunikacją miejską! (4)

      • 9 10

      • no no, na trasie 15 minutowej samochodem - będę mózgiejm i wybiorę 1,5 godzinną komunę... (1)

        • 8 7

        • Znaczy o 4:17 rano?

          • 2 2

      • "komunikacja" miejska (1)

        Najlepiej tramwajem w Gdańsku?

        • 6 3

        • dziwne, ze awarie tramwaju kazdy rozpamietuje przez 3 lata

          zakorkowana obwodnice zapomina po dojechaniu do domu.

          • 12 3

    • No wlasnie

      Dobre pytanie, od siebie dodam że nie muszą to być parkingi w centrum... nie ma problemu ten kilometr się przejdę:-)

      • 6 2

    • Co to jest "pytanie do miasta"? Neptun na Co odpowiedzieć, a może Żuraw?

      • 3 2

    • nie

      • 1 4

    • Przecież oni myślą tylko o napelnienianiu kasy.

      Nikt w tym mieście nie myśli o pieszych i nikt nie myśli o zmotoryzowanych. Tu nawet nikt nie myśli o mieszkańcach. W tym mieśćie dobrze robi się tylko deweloperom.

      • 37 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane