- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (71 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (226 opinii)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (128 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (85 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (276 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (57 opinii)
Koniec gierkowskich inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku
To zestawienie może dziwić, ale rzeczywiście sztandarowe gdańskie inwestycje komunikacyjne zakończone w tym roku, czyli budowa linii tramwajowej na Chełm i odcinka al. Armii Krajowej od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej zostały nakreślone jeszcze w czasach towarzysza Edwarda.
Obie zostaną oddane do użytku w najbliższych dniach.
Pierwszy tramwaj linii nr 1 wyruszy na trasę na Chełm 19 grudnia. Nowe bombardiery, citadisy i sprowadzone z Dortmundu N8C będą jeździć trasą Pohulanka - Chełm - Urząd Miejski - Brama Wyżynna - Pohulanka. W dni powszednie w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 5 minut, poza szczytem co 7-8 minut, wieczorem co 10, lub co 15 minut. W soboty i w niedzielę, w zależności od pory dnia, co 10, lub co 15 minut.
Niemal gotowa jest już pętla na Chełmie, na której będzie zawracać "jedynka". - Właściwe to nie pętla, lecz niewielki dworzec przesiadkowy, z kilkoma peronami i wiatami - opisuje Janusz Łagowski, zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG).
Na kilku peronach zawisną tablice świetlne pokazujące czasy odjazdu tramwajów i autobusów. Na razie będzie to czas rozkładowy, zaś docelowo czas rzeczywisty, oszacowany na podstawie czujników GPS w pojazdach.
Pętla stanie się punktem przesiadkowym dla mieszkańców dzielnicy Południe (Chełm i wszystkie nowe osiedla), którzy dojadą do niej autobusami i następnie wsiądą w tramwaj do śródmieścia. Nie będą mieli wyjścia, ponieważ z zakorkowanej wiecznie al. Armii Krajowej znikną wszystkie linie autobusowe. - Chcemy dać mieszkańcom kilka dni na przystosowanie się do tej zmiany, dlatego wprowadzimy ją dopiero po Świętach - zapowiada Oskar Białowąs z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Wszystkie inwestycje "tramwajowe" w Gdańsku (modernizacje torowisk, budowa trasy na Chełm, zakup nowych wozów) kosztowały 63 mln zł (połowę dała UE).
Drugą ważną inwestycją jest niemal dwuipółkilometrowy odcinek al. Armii Krajowej, pomiędzy ul. Jabłoniową i ul. Kartuską. Jego budowała trwała prawie dokładnie dwa lata i kosztowała 60 mln zł (połowę dała UE). To pierwsza od wielu lat zbudowana od postaw ważna arteria komunikacyjna miasta. Kierowcy skorzystają z niej po raz pierwszy 21 grudnia.
Gotowy jest już projekt techniczny ostatniego odcinka Armii Krajowej, łączącego ul. Kartuską z węzłem Karczemki na obwodnicy Trójmiasta.
O ile w mijającym roku remonty (Podwale Grodzkie, Błędnik, Marynarki Polskiej) mogły dać się mieszkańcom Gdańska we znaki, o tyle w przyszłym roku robót na ulicach miasta niemal nie uświadczymy.
- To będzie rok przygotowywania dokumentacji do projektów, które pełną parą ruszą w 2009 roku lub później - tłumaczy Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych i wylicza: Trasa Sucharskiego, ul. Łostowicka, ul. Nowa Wałowa wraz z węzłem nad ul. Jana z Kolna, odcinek Trasy Słowackiego od ul. Hynka do Tasy Sucharskiego na wysokości ul. Uczniowskiej, linia tramwajowa z Siedlec na Morenę.
Jedyna przebudowa, której na pewno doświadczą kierowcy, to modernizacja skrzyżowania al. Hallera z ul. Kliniczną. Przebudowane zostanie torowisko, światła i powstanie droga rowerowa. W ramach innej inwestycji zmodernizowane zostanie torowisko tramwajowe od tego skrzyżowania do ul. Mickiewicza.
Opinie (211) 9 zablokowanych
-
2007-12-05 00:14
W jakim korku ty sie puknij!!!
przeciez korek z chelmu do gdanska jest tylko
od 7-8.30 o jakim korku wy piszecie czy warto sie przesiadac dla 1.5 godz korku dziennie???- 0 0
-
2007-12-05 00:08
8zl z kowal i z powrotem 1.5 godz jazdy
dodaj do tego razy dwa i wcyhodzi ci poltora godziny z samego Gdanska w obie strony i koszt 8zl.Bo przeciez nikt nie jezdzi w jedna strone.
- 0 0
-
2007-12-05 00:04
DOJAZD TRAGEDIA!!!!!!!!
mieszkam na kowalach.Zeby dojechac do gdanska musze
czekac ok 10 min na autobus 155 zawsze jezdza stare ikarusy ktore wloka sie i sa przepelnione.Po 20 min bede na chelmie i tak wysiadam czekam ok. 5 min na tramwaj ktory w ok. 7 min dojedzie do Gdanska.Podliczamy z przystanku nie liczac dojscia do niego podroz zajmie mi ok. 45 min!! i zaplace za nia 4zl !!! przeciez to masakra!!!- 0 0
-
2007-12-04 23:59
po 19 grudnia
p. Włodzimierz P. i Alicja K. osobiście będą kierować ruchem na pętli na Chełmie
- 0 0
-
2007-12-04 23:52
Pompa
Otwarcie lini tramwajowej bedzi z pompą ? :)
Proponuje zaprosic Ędwarda Ąckiego :)- 0 0
-
2007-12-04 23:37
Jeszcze tylko estakady
Przejazd trasa W-Z byłby o wiele sprawniejszy, gdyby powstały planowane estakady nad skrzyzowaniem z ul. Łostowicką. Jak do tej pory ich nie ma i tworza sie tam czasami niezle korki.
- 0 0
-
2007-12-04 23:36
A co z Podwalem Przedmiejskim ?!
Przeciez tam się nie da jechać ?! Nie dość że wizytówka dla jadących z Warszawy, to jeszcze głowny ciąg komunikacyjny !!! Ta ulica to istna tragedia!
- 0 0
-
2007-12-04 23:34
ciekawe jak ja dojade na Chelm ?
ja mieszkam na Zabornii - Gdansk Poludnie
wiec jak tam ?
no bo chyba nie 195 xD- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.