• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z zawracaniem na Trasie W-Z. ZDiZ działa, kierowcy narzekają

Maciej Naskręt
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni. Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni.

Kierowcy nie będą już mogli zawracać na górnym odcinku Trasy W-Z. Drogowcy zdecydowali, że uniemożliwią przejazd przez trawnik i ustawią tam bariery energochłonne lub wykopią rów. Część kierowców krytykuje ten pomysł.



Czy ZDiZ właściwie postępuje, utrudniając kierowcom przejazd przez pas zieleni?

Drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pozbyć się kierowców, którzy nagminnie zawracają przez trawnik na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku. Do tego typu manewrów dochodzi najczęściej na wysokości zespołu budynków pn. BPH Office Park zobacz na mapie Gdańska, a także Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszym przypadku kierowcy skracają sobie po prostu podróż do pracy w obiektach biurowych lub też uruchomionej niedawno stacji paliw Shell. Natomiast na Węźle Jabłoniowa kierowcy zazwyczaj zawracają, by ominąć poranny korek do ul. Łostowickiej.

Kierowców nie odstraszają nawet mandaty. Za przejechanie przez pas zieleni - przekroczenie ciągłej linii - zgodnie z taryfikatorem mandatów kierujący pojazdem może otrzymać mandat w wysokości 250 zł i dodatkowo cztery punkty karne.

- Zależy nam na zapewnieniu bezpieczeństwa tym kierowcom, którzy podróżują Trasą W-Z zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy i często z prędkością 100 km/h, a nawet i większą. Skutki ewentualnego zderzenia mogą być bardzo rozległe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Są dwa pomysły na to, jak uniemożliwić przejazd kierowcom, oba są niedrogie. - Pierwszy zakłada montaż barier energochłonnych, które pochodziłyby z odzysku. Drugie rozwiązanie pochodzi z zachodniej Europy. Jest to wykonanie rowu, w którym niefrasobliwy kierowca utknąłby przy próbie jego przejechania - mówi Kotłowski.

Przeszkoda w pasie zieleni będzie wykonywana sukcesywnie i prawdopodobnie po najbliższych wakacjach.

Część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

- Przejechanie kilkuset metrów dla kierowców nie stanowi problemu. Ponadto przypominam, że Trasa W-Z została zakwalifikowana jako droga główna-zbiorcza, a to oznacza, że nie możemy na niej wprowadzać zmian wedle własnego uznania - nie można budować dodatkowych węzłów i zjazdów - odpowiada naszej czytelniczce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto podkreślić na koniec, że kilka miesięcy temu drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zwiększyli dopuszczalną prędkość na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku z 80 na 100 km/h. Zmiana wtedy odbyła się na prośbę mieszkańców.

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • (3)

    Pomysł pani Katarzyny nie jest głupi ale po co w lewo jak można wprawo i potem robimy taką serpentynę i jedziemy przez wiadukt którego jeszcze nie ma ale drogowcy go wybudują na drugą stronę . I po kłopocie , jakie to proste !!!

    • 5 11

    • Oczywiście, i budowę wiaduktu będzie sponsorował BPH Office Park.... Hahaha... (2)

      • 15 1

      • Czegoś nie rozumiem.....Ta droga jest dla nas czy my dla drogi..????????????????/ (1)

        • 1 4

        • Twój wpis za to jest dla pytajników.

          • 2 1

  • To tylko jedno z wielu miejsc gdzie jedynie "zapory czolgowe" powstrzymac moga polglowkow za kierownica.

    Innym miejscem jest stara Slowackiego gdzie chodniki sluza teraz do parkowania i zawracania samochodow. Tam tez powinna policja zrobic porzadek.

    • 24 0

  • postawiliście sobie biura

    to sobie i wiadukt zbudujcie. A nie przez trawnik. Bądźcie konsekwentni jak ze spłatą kredytów.

    • 29 1

  • Katarzyna

    Na szczęście nie wszyscy pracownicy pracujący w BPH Office Parku są tacy upośledzeni pod kątem znajomości przepisów ruchu drogowego i inteligencji

    • 31 2

  • Typowe dla polaków

    "część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - węźle jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. Bph office park" - typowe podejście polaka a może by tak gwiazda zjechała zjazdem wcześniej i kartuską do pracy dojechała nie raz widziałem jak "barany" bo inaczej tego nie można nazwać masowo zjeżdżają przed jadącymi z przeciwka niech budują to nie jest jedyna droga w mieście.

    • 25 3

  • a co tam!

    nieważne, że jest potrzebne, nie można i koniec! co z tego, że kroki i coś tam, to kierowcy stoją w korkach, tak jak z torowiskiem na Armii Krajowej i 3 Maja - nieważne że korek ma kilka kilometrów, tory muszą tak być pochylone i nawet ograniczenie do 30 nieźle wyrzuca samochody!

    • 2 18

  • Policja

    A czemu Policja tam nakręca?

    • 3 0

  • No i bardzo dobrze. Co to za dzikie zwyczaje przejeżdżania przez pas zieleni? Bo skracają sobie drogę? No nie rozśmieszajcie mnie. To może od razu niech jadą pod prąd, bo wtedy skrócą sobie drogę jeszcze o kilka metrów. Większość Polaków to jednak banda dzikusów, która dla 5zł zysku lub oszczędności sprzedałaby własną matkę. Nie tędy droga, kochani.

    • 26 1

  • Pani Kasia w pracy też tak cwaniakuje ??? (1)

    • 19 2

    • Pani Kasia ma rację,

      z tego tunelu WZ nie można nigdzie uciec......szczególnie na dole, gdzie są kilometrowe korki.....POWINNO BYĆ WIĘCEJ ZJAZDÓW Z WZ-ki....!!!!!!

      • 1 9

  • I bardzo dobrze, to co się tam dzieje to proszenie się o karambol. Auta jada 100km/h i nagle ktoś hamuje i postanawia zawrócić.

    • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane