• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z zawracaniem na Trasie W-Z. ZDiZ działa, kierowcy narzekają

Maciej Naskręt
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni. Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni.

Kierowcy nie będą już mogli zawracać na górnym odcinku Trasy W-Z. Drogowcy zdecydowali, że uniemożliwią przejazd przez trawnik i ustawią tam bariery energochłonne lub wykopią rów. Część kierowców krytykuje ten pomysł.



Czy ZDiZ właściwie postępuje, utrudniając kierowcom przejazd przez pas zieleni?

Drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pozbyć się kierowców, którzy nagminnie zawracają przez trawnik na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku. Do tego typu manewrów dochodzi najczęściej na wysokości zespołu budynków pn. BPH Office Park zobacz na mapie Gdańska, a także Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszym przypadku kierowcy skracają sobie po prostu podróż do pracy w obiektach biurowych lub też uruchomionej niedawno stacji paliw Shell. Natomiast na Węźle Jabłoniowa kierowcy zazwyczaj zawracają, by ominąć poranny korek do ul. Łostowickiej.

Kierowców nie odstraszają nawet mandaty. Za przejechanie przez pas zieleni - przekroczenie ciągłej linii - zgodnie z taryfikatorem mandatów kierujący pojazdem może otrzymać mandat w wysokości 250 zł i dodatkowo cztery punkty karne.

- Zależy nam na zapewnieniu bezpieczeństwa tym kierowcom, którzy podróżują Trasą W-Z zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy i często z prędkością 100 km/h, a nawet i większą. Skutki ewentualnego zderzenia mogą być bardzo rozległe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Są dwa pomysły na to, jak uniemożliwić przejazd kierowcom, oba są niedrogie. - Pierwszy zakłada montaż barier energochłonnych, które pochodziłyby z odzysku. Drugie rozwiązanie pochodzi z zachodniej Europy. Jest to wykonanie rowu, w którym niefrasobliwy kierowca utknąłby przy próbie jego przejechania - mówi Kotłowski.

Przeszkoda w pasie zieleni będzie wykonywana sukcesywnie i prawdopodobnie po najbliższych wakacjach.

Część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

- Przejechanie kilkuset metrów dla kierowców nie stanowi problemu. Ponadto przypominam, że Trasa W-Z została zakwalifikowana jako droga główna-zbiorcza, a to oznacza, że nie możemy na niej wprowadzać zmian wedle własnego uznania - nie można budować dodatkowych węzłów i zjazdów - odpowiada naszej czytelniczce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto podkreślić na koniec, że kilka miesięcy temu drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zwiększyli dopuszczalną prędkość na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku z 80 na 100 km/h. Zmiana wtedy odbyła się na prośbę mieszkańców.

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • Towarzyszu Kotłowski !!! (6)

    Na barierze w stylu "z odzysku" omal nie zginął Kubica !!!
    Sami se je zamontujcie u siebie w ogródku.

    Mi zawsze rodzice powtarzali: "Zanim coś powiesz - pomyśl".

    Widać nie wszyscy mieli tak dobrych rodziców ...

    • 5 15

    • roznica jest taka ze kubica ma placone za zap*lanie ile fabryka dala, a reszta powinna uzywac glowy... albo placic cene za glupote.

      • 11 3

    • A kto to jest ten Kubica? (4)

      Bo to zdaje się że to jakiś szofer, któremu żadna jazda nie wychodzi.
      I psuje samochody.
      A Trasa W-Z to nie tor rajdowy.

      • 8 4

      • Kubica miał wypadek na zwykłej drodze z źle zmontowaną barierą energochłoną (3)

        Więc zanim skomentujesz, dowiedz się jakie wydarzenie komentujesz.

        • 3 4

        • k (2)

          Na zwykłej drodze się nie grzeje ponad 100.Bariery były pewnie zrobione pod normalna prędkość z jaką się poruszają tam mieszkańcy.

          • 3 2

          • nie były ... (1)

            szanowny miszczu ...

            ps. bo co ludzie bełkoczą, nie mając pojęcia o przedmiocie rozmowy.

            • 2 3

            • Zamilcz zatem, Kubico z odzysku.

              • 2 2

  • A może wybudować bezkolizyjne zawrotki? (3)

    Ale nieeee ... po co coś ułatwiać jak można zakazać, postawić mur, ładować mandaty.

    Mentalność rodem z głębokiej komuny ... żal, że tacy ludzie wpływają na nasze losy!!!

    • 4 23

    • Szczery kolego - zapłacisz za te "zawrotki"? (2)

      Mało jest wydatków na nową infrastrukturę i naprawę starej, żeby jeszcze fundować "zawrotki"? Czy to naprawdę taki problem przejechać 300 m. i zawrócić?

      • 13 3

      • A kto zapłaci za bariery i kopanie rowu?

        Samo się zrobi? Za darmo to powstanie?

        Znasz odpowiedź?
        To policz ile kosztuje wykonanie barier i zbilansuj to z zawrotkami.

        Nie wspomnę o korzyściach z jednego i drugiego rozwiązania.

        A wystarczą płyty drogowe - patrz np. rozwiązanie na wysokości Lotu.

        • 2 8

      • tak problem,jak się to robi codziennie przez lata.....!

        • 1 1

  • Wobec tego bank mógł wybudować siedzibę przy węźle. To jest tzpowe zachowanie Inwestorów w Polsce najpierw buduje budznek a potem narzeka, że nie ma dogodnego dojazdu (w domyśle Państwo powinno wybudować) A może tak Bank by wybudował zjazd, serpentynę i wiadukt za swoje pieniążki i będzie po problemie.

    • 18 0

  • Prośba do Redakcji! (1)

    Może zapytajcie rzecznika prasowego BPH, dlaczego firma nic nie robi w sytuacji, gdy działania ich pracowników niosą za sobą zagrożenie życia?

    BPH to korpo i mają narzędzia do dyscyplinowania pracowników, a pewnie inaczej się nie da. Ciekawe, jak się rzecznik wytłumaczy. Na razie jest żenująco czarny PR dla banku.

    • 24 1

    • "po prostu fair!!!"

      może sami chcę wystartować w swoim konkursiku hahahah

      • 0 0

  • Kontakt : (1)

    joanna.nagierska@ge.com
    Warto pytać, czy ona też zawraca, i czy w polityce korporacyjnej firmy mieści się godzenie się na przestępstwo sprowadzenia niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym.

    • 14 0

    • kto to ta pani ?

      • 0 0

  • Bat na CymBał radio (2)

    Więcej radarów wrzask, zabronić zawracania na zakazie wrzask, mandat za wjazd na czerwonym wrzask, itp itd, k...a m...ć! jedzcie gamonie do Afryki albo do Indii, tam poszalecie, a tu dostosujcie się do przepisów, ale juz niedługo skończy się te bezhołowie, wprowadzimy nowy taryfikator, przekroczysz prędkość o 50 stracisz swojego zardzewiałego golfa albo inny szmelc typu bmw...

    • 7 4

    • Kocham, kocham, kocham...

      • 0 1

    • Ogólnie się zgadzam z jednym wyjątkiem - nie każde BMW to szmelc a porównywanie BMW do golfa ociera się o głupotę.

      • 1 2

  • zawracanie

    mniej więcej rok temu jechałem tamtędy z obwodnicy w stronę ul. Łostowickiej . jakieś 300 metrów przed skrzyżowaniem potężna ciężarówka jadąc odrobinę przede mną prawym pasem zajechała mi drogę i gwałtownie zawróciła w stronę obwodnicy przez pas zieleni. serce podeszło mi do gardła, na obtrąbieniu kierowcy się skończyło. nikomu nie życzę podobnych 'close encounters'. rozgrodzić pasy jezdni możliwie błyskawicznie.

    • 11 0

  • biurwowe myślenie

    Jasne zamiast lewoskrętu - zaorać. Idiotyzm

    • 4 4

  • zawracanie II (7)

    '...Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park...', czyli kolejne skrzyżowanie ze światłami czy wypad na najszybszy pas ruchu, czy tunelem/estakadą? czy panią (kolokwialnie) mówiąc pogięło?

    • 3 6

    • a po światła? (5)

      nie wyobrażasz sobie życia bez nich?

      a słyszałeś o bezkolizyjnych wjazdach i zjazdach?

      • 0 7

      • zawracanie III (4)

        nie wyobrażam sobie zawracania ze znakiem STOP na trasie szybkiego ruchu! tylko światła. bezkolizyjne zjazdy i wjazdy znam bo dużo jeżdżę po świecie. one istnieją i funkcjonują ale tylko z jednej strony (prawej-z wolniejszego pasa). i tyle w temacie komentarzy.

        • 7 0

        • to mało znasz i nie wszystko widzałeś ... (2)

          na prawdę można takie rozwiązania aplikować zarówno przy prawym jak i lewym pasie.

          a że niektórym nie starcza wyobraźni ... cóż ... :-P

          • 1 4

          • Trzeba było iść na inżyniera,a nie na trolla (1)

            Na szczęście skład wpisu na 3miasto. pe el to maks,co ty możesz sobie wyobrazić i zaprojektować :p

            • 1 0

            • tak się składa, że jestem inżynierem ...

              a moja wyobraźnia nie kończy się na tym co mówią inni.

              • 0 1

        • ps. na bezkolizyjnych wjazdach nie ma znaków STOP ...

          na tym polega ich bezkolizyjność ... gdybyś nie wiedział.

          • 0 1

    • po co swiatla? wystarczy na tym pasie do zawracania prog albo 2 plus znak STOP

      • 0 5

  • A gdzie zaparkujemy na wszystkich świetych? (3)

    a nie mozna zainstalowac monitoringu i kasowac kazdego cwaniaka za zlamanie przepisow? ile taka kamera kosztuje? a bariery i rowy i tak zostana zniszczone przy okazji budowy linii tramwajowej - jaki sens?

    • 4 2

    • Tramwaj do Zukowa? (1)

      Dobra myśl!

      • 2 1

      • z Żukowa będzie PKM?

        • 0 0

    • a tak sobie pomyslalam, ze nareszcie skonczylby sie ten terror samochodowy na wszystkich swietych. Demola trawniki i caly ten syf.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane