• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z zawracaniem na Trasie W-Z. ZDiZ działa, kierowcy narzekają

Maciej Naskręt
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni. Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni.

Kierowcy nie będą już mogli zawracać na górnym odcinku Trasy W-Z. Drogowcy zdecydowali, że uniemożliwią przejazd przez trawnik i ustawią tam bariery energochłonne lub wykopią rów. Część kierowców krytykuje ten pomysł.



Czy ZDiZ właściwie postępuje, utrudniając kierowcom przejazd przez pas zieleni?

Drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pozbyć się kierowców, którzy nagminnie zawracają przez trawnik na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku. Do tego typu manewrów dochodzi najczęściej na wysokości zespołu budynków pn. BPH Office Park zobacz na mapie Gdańska, a także Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszym przypadku kierowcy skracają sobie po prostu podróż do pracy w obiektach biurowych lub też uruchomionej niedawno stacji paliw Shell. Natomiast na Węźle Jabłoniowa kierowcy zazwyczaj zawracają, by ominąć poranny korek do ul. Łostowickiej.

Kierowców nie odstraszają nawet mandaty. Za przejechanie przez pas zieleni - przekroczenie ciągłej linii - zgodnie z taryfikatorem mandatów kierujący pojazdem może otrzymać mandat w wysokości 250 zł i dodatkowo cztery punkty karne.

- Zależy nam na zapewnieniu bezpieczeństwa tym kierowcom, którzy podróżują Trasą W-Z zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy i często z prędkością 100 km/h, a nawet i większą. Skutki ewentualnego zderzenia mogą być bardzo rozległe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Są dwa pomysły na to, jak uniemożliwić przejazd kierowcom, oba są niedrogie. - Pierwszy zakłada montaż barier energochłonnych, które pochodziłyby z odzysku. Drugie rozwiązanie pochodzi z zachodniej Europy. Jest to wykonanie rowu, w którym niefrasobliwy kierowca utknąłby przy próbie jego przejechania - mówi Kotłowski.

Przeszkoda w pasie zieleni będzie wykonywana sukcesywnie i prawdopodobnie po najbliższych wakacjach.

Część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

- Przejechanie kilkuset metrów dla kierowców nie stanowi problemu. Ponadto przypominam, że Trasa W-Z została zakwalifikowana jako droga główna-zbiorcza, a to oznacza, że nie możemy na niej wprowadzać zmian wedle własnego uznania - nie można budować dodatkowych węzłów i zjazdów - odpowiada naszej czytelniczce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto podkreślić na koniec, że kilka miesięcy temu drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zwiększyli dopuszczalną prędkość na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku z 80 na 100 km/h. Zmiana wtedy odbyła się na prośbę mieszkańców.

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • Zjazd do BPH

    Ten zjazd jest bardzo kontrowersyjny. W świetle obowiazujacych przepisów wogóle tego zjazdu nie powinno być na drodze głównej, zwłaszcza, że dojazd można zrobić od zaplecza. Zjazd jest niebezpieczny zwłaszcza, ze teraz obowiazuje prędkość 100 km/h. Jak najszybciej należy zrobić barierę, bo byłem świadkiem jak kierowcy przecinają pasy jezdni i zawracaja na pasie zieleni. Tylko iskry sypały się spod kół podczas hamowania.

    • 10 0

  • Postuluję, by zawiesić wszelkie przepisy ruchu (1)

    Przecież one tylko przeszkadzają kierowcom.

    Niech każdy jeździ tak jak chce i będzie po problemie ;)

    • 8 0

    • A może w ogóle zlikwodować jakiekolwiek przepisy

      W końcu wolność, to wolność

      • 4 0

  • Hrabianka (2)

    Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

    Może Jaśnie Pani jeszcze wyznaczyć zielona falę spod domu do pracy?

    Może BPH za to zapłaci?

    To ja też chcę drogę do mojej firmy, bo przecież drogowcy powinni. Bo korki bo tiruriru

    • 8 2

    • Wystarczy ulicę Leszczynową podpiąć do W-Zki w kierunku centrum. Proszę nie dziękować.

      • 1 4

    • Nie przesadzajmy.

      Można zjechać z W-Z zjazdem wcześniejszym i nie będzie żadnego nadkładania drogi, ani robienia korków.

      Ale jak widać dla niektórych myślenie to rzecz obca.

      W innych wypadkach proszę iść do pracodawcy, aby wyłożył kasę na dodatkowy zjazd dla miasta.

      • 8 0

  • Myślenie jest złotem

    popieram STOP-a. Czas i życie często weryfikują działania wszystkich głupio ,,POŚPIESZALSKICH''. W tym przypadku KIEROWCA MUSI uruchomić
    wnikliwość gdy jedzie np.100km/h i dar przewidywania do przodu. Oprócz przepisów na kursie prawa jazdy tego uczył mnie mój instruktor w 1996r. (pozdrawiam p. Zbyszka z CREDO) Ta umiejętność 2 razy uratowała mi życie. Czy naprawdę na tej trasie musi dojść do tragedii ? Prawdopodobienstwo tego
    na trasie szybkiego ruchu jest BARDZO DUŻE.
    Tu nie ma o czym dyskutować!!! Po prostu jedziemy PROSTO bo tak dla WSZYSTKICH będzie BEZPIECZNIE i bez kosztów. Wczoraj w TV słyszałam, że myślenie jest seksi. Jest wiosna zatem bądźmy też seksi , a problem sam zniknie!!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • Skróty umysłowe pani Katarzyny.

    • 3 0

  • Fosa albo mały kopczyk. Napewno nie ekrany dźwiekochłonne (4)

    Ekrany to zakała ludzkości

    • 3 1

    • Jakie ekrany na środku osi drogi? (3)

      • 0 0

      • OK moj błąd. Bariery nie ekrany ;) (2)

        Nie zmienia to faktu ze ekrany to zakała ;)

        • 0 0

        • lepsza fosa a wniej ludożercze aligatory (1)

          i bedzie po problemie :)

          • 0 0

          • Lepiej baranożercze, osłożercze albo łosiożercze.

            Człek rozumny (homo sapiens) nie zawraca na drodze szybkiego ruchu.

            • 0 0

  • BPH

    Najpierw kupili budynek a teraz martwią się jak tam dojehać - bardzo dobrze dla bezpieczeństwa uniemozliwić proszę tę partyzntkę

    • 4 0

  • Pani ma świetny pomysł!!! (2)

    Uśmiałem się jak nigdy!!! Lewoskręt albo pas do zawracania!!! Może jeszcze światła tam postawić?!

    • 10 0

    • oczywiście że tak (1)

      cóż to za problem - w końcu płacimy podatki za dziurawe drogi w postaci ubezpieczeń pojazdów

      • 1 3

      • Ty chyba nie masz mózgu - co ma twoje ubezpieczenie do dziurawej drogi?

        Jeżeli już,to płacimy za to,że ZDiZ ubezpiecza drogi od roszczeń kierowców.

        • 0 0

  • tak dla mandatów

    Karać karać i jeszcze raz karać. Sam tam pracuje i dla mnie to nie problem nadłożyć drogi. Tak samo straż miejska powinna kilka razy dziennie wjechać na stację shell. Samochody tak są zaparkowane, że ani chodnik nie ma zachowanej w przepisach szerokości dla pieszych ani pas ruchu nie jest wolny, gdyż zaparkowane auta zmuszają innych do jazdy pod prąd wzdłuż stacji przekraczając tym samym podwójną ciągłą. Co do pasa zieleni proponuje barierkę, którą można w razie potrzeby szybko zdemontować dla pojazdów uprzywilejowanych takich jak karetki.

    • 6 0

  • gdzie znaki (2)

    Czy ktos mi powie gdzie znajdują sie znaki zezwalające na 100 km/h? Jeszcze takiego nie widzialem. To jakas sciema a czytam o tym od kilku m-cy

    • 0 3

    • Przeczytaj sobie KD i będziesz wiedział z czego wynika taka prędkość.

      • 2 1

    • Zasada ogólna. Kiedyś były znaki ograniczajace do 80 km/h,czy jeszcze są się nie wypowiem,bo dawno nie jechałem WZ

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane