• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z zawracaniem na Trasie W-Z. ZDiZ działa, kierowcy narzekają

Maciej Naskręt
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni. Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni.

Kierowcy nie będą już mogli zawracać na górnym odcinku Trasy W-Z. Drogowcy zdecydowali, że uniemożliwią przejazd przez trawnik i ustawią tam bariery energochłonne lub wykopią rów. Część kierowców krytykuje ten pomysł.



Czy ZDiZ właściwie postępuje, utrudniając kierowcom przejazd przez pas zieleni?

Drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pozbyć się kierowców, którzy nagminnie zawracają przez trawnik na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku. Do tego typu manewrów dochodzi najczęściej na wysokości zespołu budynków pn. BPH Office Park zobacz na mapie Gdańska, a także Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszym przypadku kierowcy skracają sobie po prostu podróż do pracy w obiektach biurowych lub też uruchomionej niedawno stacji paliw Shell. Natomiast na Węźle Jabłoniowa kierowcy zazwyczaj zawracają, by ominąć poranny korek do ul. Łostowickiej.

Kierowców nie odstraszają nawet mandaty. Za przejechanie przez pas zieleni - przekroczenie ciągłej linii - zgodnie z taryfikatorem mandatów kierujący pojazdem może otrzymać mandat w wysokości 250 zł i dodatkowo cztery punkty karne.

- Zależy nam na zapewnieniu bezpieczeństwa tym kierowcom, którzy podróżują Trasą W-Z zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy i często z prędkością 100 km/h, a nawet i większą. Skutki ewentualnego zderzenia mogą być bardzo rozległe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Są dwa pomysły na to, jak uniemożliwić przejazd kierowcom, oba są niedrogie. - Pierwszy zakłada montaż barier energochłonnych, które pochodziłyby z odzysku. Drugie rozwiązanie pochodzi z zachodniej Europy. Jest to wykonanie rowu, w którym niefrasobliwy kierowca utknąłby przy próbie jego przejechania - mówi Kotłowski.

Przeszkoda w pasie zieleni będzie wykonywana sukcesywnie i prawdopodobnie po najbliższych wakacjach.

Część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

- Przejechanie kilkuset metrów dla kierowców nie stanowi problemu. Ponadto przypominam, że Trasa W-Z została zakwalifikowana jako droga główna-zbiorcza, a to oznacza, że nie możemy na niej wprowadzać zmian wedle własnego uznania - nie można budować dodatkowych węzłów i zjazdów - odpowiada naszej czytelniczce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto podkreślić na koniec, że kilka miesięcy temu drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zwiększyli dopuszczalną prędkość na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku z 80 na 100 km/h. Zmiana wtedy odbyła się na prośbę mieszkańców.

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • otóż to (3)

    sami się krzywdzimy - a zamiast kłótni wystarczyłby pas zawracający jak mówi pani Katarzyna.

    • 1 10

    • Wówczas obowiązkowo muszą zrobić ograniczenie do 50 .

      Jak zrobią odpowiednio głęboki rów ( około 80cm), będzie dodatkowo miała gdzie spływać woda .

      • 0 0

    • Pas do zawracania na drodze szybkiego ruchu (1)

      Świetny plan

      • 4 0

      • Wydaje się zalegitymizowane:)

        • 0 0

  • 100 km/godz = tak, barierki = tak

    światła z łostowicką zamiast dwupoziomowego = nie ( za Gierka wykonano juz nasypy, chociaż z punktu widzenia poziomów i naturalnego ukształtowania lepiej było Łostowicką puścić pod AK a nie AK wiaduktem wyżej , jakby przewyższenie nad Kartuska było jeszcze za małe.
    wiadukt chełmski => do remontu i likwidacji STOPów w kierunku do obwodnicy
    węzeł leningradzki czy sankt petersburski do korekty- chociaż to jak raz będzie bardzo trudne
    no i to skrzyzowanie z Otomińską a później zwężenie przed Kokoszkami -
    skrzyżowanie od strony Otomińskiej bez swobodnego prawoskrętu
    a skrzyżowanie z Fabryczną i ... tą obok to prawdziwa żenada. Jak mozna tak głupio rozwiązać proste skrzyżowanie z jedną tylko drogą przy dużej ilości miejsca. Dwa zestawy świateł !!!! Ludzie z UM ogarnijcie się i dajcie przed realizacją do sprawfzenia fachowcom te debilne projekty. Przecież pas w kierunku Gdańska może pozostać bezkolizyjny , prawoskręty bezkolizyjne a dwa skrzyżowania kolizyjne powiązać w jedno kompaktowe . Gdyby nie było kasy na kładkę dla pieszych to światła z możłiwością włączenia zielonego dla pieszych podczas, gdy czerwoen maja kierowcy jadący z Gdańska do Kartuz.

    • 2 0

  • bzdura, to droga szybkiego ruchu a nie ulica miejska

    • 2 1

  • Tak drogowcy wiedza lepiej, (1)

    A może zrobic to zawracanie oficjalnym - tzn. Zrobić takie miejsce zabetonować , ustawić zanki, jesli sie da to pas rozbiegowy i po krzyku, moze się okazuje ze taka długa prosta jest dokuczliwa, i doprowadza do korków na węźle ?, najlepiej na ból głowy - uciać głowę, ot myślenie urzędnicze

    • 4 6

    • Pomysł może i zacny,ale myślisz,że kierowcy by umieli korzystać? Oni maja problemy nawet przy zwyklych pasach wlaczenia od

      Rozbiegowka,a nie "wbijam sie na hurra przez wysepke"

      • 1 0

  • A może ?... (2)

    Pozbyć się takich Gamoni drogowców z Zarządu Dróg i Zieleni którzy myślą tylko o tym jak uprzykrzyć i utrudnić życie kierowcom , zamiast wywalać kase na barierki i kopanie rowów to może lepiej jednak dobudować do istniejącej drogi 50 m. dodatkowy pas skrętu w lewo i po kłopocie !!! - bo jeżeli kierowcy tam zawracają to znaczy ,że jest on tam potrzebny ! . ps. długo mieszkałem w Niemczech i tam buduje się osiedle bez chodników i czeka się którędy ludzie będą chodzić {!} ,po czasie w tych miejscach zaczyna się budować chodniki ! - takie są zasady i tak to funkcjonuje wszędzie ! ,uczmy się od lepszych !.

    • 2 8

    • i marakesz

      I tylko patrzec jak na drogach będzie drugi Marrakesz, Istambuł albo inne ch..stwo gdzie o pierwszeństwie przejazdu będzie decydować większy silnik. Puknij sie w łeb i pomyśl. Przelotówki buduje by były przelotówkami a nie osiedlowymi uliczkami gdzie każdy jeździ jak chce.

      • 6 1

    • U nas też buduje się osiedla bez chodników

      Potem piesi chodzą skrajem jezdni (poboczy też nie ma) i są zabijani przez kierowców,którym "się spieszy" (jak dziewczynka na Osowej - czy tamten człowiek jechał przepisowe max. 50, czy też uważał,że przepisy są głupie i nieżyciowe,a drogi winne?)

      • 2 0

  • Barany są wszędzie (1)

    dzisiaj widziałem jak jakiś bałwanek jechał z powrotem z 200 m po pasie zieleni, żeby zjechać na węźle Jabłoniowa. Nie, nie jechał BMW... Jechał Toyotą Yaris, tak więc Toyotami również jeżdżą imbecyle...

    • 7 0

    • Gdzie Toyota,tam idyota :)

      • 2 0

  • niech lepiej kopią rów (1)

    moim Q7 dam radę

    • 0 7

    • IQ to ty masz poniżej 7 .

      • 4 0

  • Jest jeszcze lepszy pomysł...

    taniej i szybciej będzie wkopać tam kilka min przeciwpiechotnych z demobilu, pieerdutnie, jednemu i drugiemu dla przykładu urwie koło, jak się rozejdzie wieść, zaraz przestaną jeździć, a jaka frajda dla reszty gapiów będzie, będą nowe filmiki na Tubie ... :)

    • 1 1

  • polaki

    autostrady chcą mieć, ale jak Kaziu do Mietka przez drogę nie przejdzie na browara to już ograniczenie wolności, małostkowy kraj, a Pani z banku to lepiej niech się nie udziela bo ostrzej można...o niej powiedzieć, i jej banku, na pewno, stać Cię Pańcio na nadrobienie 500 metrów

    • 2 0

  • Zawracajacy dostawczak

    Kiedyś w lato jechałem lewym pasem WZ w stronę obwodnicy. Jakieś 50-80m przede mną dostawczak rozpoczął manewr zawracania z prawego pasa. W pierwszej chwili myślałem, że coś sie stało z tym autem... Jak przyhamowałem okazało sie, ze Pan wpadł na pomysł ze sobie zawróci i ominąłem go w końcu prawym pasem. Jeżeli barierki uchronią przed taką lekkomyślnością to JESTEM ZA!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane