• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Bez sensu!

    Teraz to dopiero będą korki przy operze..ten skrót przez Piramowicza odciazal skrzyżowania i wieje miejsc. Teraz wszyscy będą musieli jechać ta sama droga. A Piramowicza w nowym kierunku kto ma jeździć? Skoro to robienie kolka? Ale bzdura...

    • 8 0

  • Czy je dobrze przeczytałam, że...

    urzędnicy otwarcie akceptują parkowanie samochodów w sposób niezgodny z prawem?!?! Chodnik sam w sobie ma 1,5m szerokości nie jest więc możliwe zaparkowanie na nim samochodu zostawiając jednocześnie 1,5m dla pieszych!

    • 4 1

  • komunikacja miejska (1)

    chętnie się przesiądę na komunikację miejską ale oferta jest mało komfortowa...
    kończąc pracę o 16 tej - muszę pokonać 25 km by odebrać dziecko z przedszkola.
    zamiast udrożnić węzeł kliniczna - lewoskręt na operę, gdzie notorycznie z dwóch pasów dla skręcających w lewo- lewy jest pusty... a zacietrzewieni kierowcy stojący na prawym nie puszczą nikogo na pusty lewy-- ogranicza się przepustowość.....

    puki co, nie jestem w stanie pokonać komunikacją mojej drogi do domu, żeby córkę odebrać przed 17 tą...

    ciekawe co będzie szybciej- komunikacja publiczna dostosowana do potrzeb czy moja córka będzie już samodzielna i nie będę się po nią spieszył...

    jest jeszcze trzecia możliwość - będę na emeryturze - choć dziś mam 40 lat

    • 27 5

    • Obawiam się, że prędzej córka dorośnie.

      • 1 0

  • Kiedy pas i kontrapas na całym trakcie konnym i 3maja dla rowerzystów? (20)

    W końcu byłby jakis prawdziwy dojazd do centrum i objazd centrum rowerem. Po tych pudrowanych na różowo chodnikach to nie jazda.

    • 27 156

    • bezsens (1)

      przecież po drugiej stronie jest pas rowerowy; nie możesz przejechać, brak lub trudności z orientacją; zauważyłam, że rowerzyści chcieliby zawładnąć wszystkimi drogami utrudniając życie okolicznym mieszkańcom, pieszym, nie wspomnę o zmotoryzowanych; powstały nawet "grupy wsparcia"

      • 6 2

      • co kogo obchodzi co jest po drugiej stronie.

        w domu to ja mam słonia w.....

        • 0 2

    • (3)

      Jak rowerzyści odbudują linie kolejowe rozebrane tylko po to by mogli sobie pojeździć.

      • 8 4

      • (2)

        którą? w gdansku jakas linie rozebrali?
        w planach dopiero mają rozebrac tą z osowy do lotniska i zrobic z niej pieszo-rowerowke ale jeszcze są tory... pociag tam zaden nie jezdzi od otwarcia pkm ale są i na pewno są potrzebne :D pendolino tam puscimy.

        • 1 5

        • (1)

          Na razie rozebrano linie kolejową do Nowego Portu. Kto wie co dalej?

          • 4 2

          • rozebrali ją z myślą o rowerzystach? :D

            no no. na pewno dlatego :D co za dzban

            • 0 0

    • kontrapas na Trakcie Konnym - litości kamikaze (3)

      Jako rowerzysta i kierowca uważam, że kontrapasy są rozwiązaniem niebezpiecznym - zwłaszcza w wąskich uliczkach np. Dolnego Wrzeszcza

      • 11 3

      • są rozwiązaniem najlepszym z możliwych (2)

        standard jezdni bez wyprzedzania na gazete.

        • 1 9

        • (1)

          To kto ma pierwszeństwo? Rowerzysta jadący pod prąd czy auto dostawcze które ma większe gabaryty?

          • 8 2

          • prawko masz z czipsów?

            pierwszeństwo ma ten co jedzie swoim pasem czy ten co wjeżdża na sąsiedni pas?

            przy mijankach kto ma pierwszeństwo? ten co ma przeszkodę z prawej czy ten co jej nie ma? przecież to są podstawy. Rowerzysta ma was tego uczyć?

            litości

            • 0 2

    • wypad, (1)

      nie płacisz na drogi, nie masz prawa żądać

      • 4 2

      • nieprawda, płacę podatki

        to kierowcy zajmujący chodniki nie płacą za parkowanie, a powinni

        • 0 2

    • masz wydzieloną wygodną drogę rowerową wzdłuż całej na Al. Zwycięstwa i 3-go Maja (2)

      Codziennie tam jeżdżę i droga jest super.
      W czy twój problem ?

      • 16 5

      • daj spokój. nie kompromituj się. wygodna dla kogo?

        to jest bubel jakich mało. poza tym niema tam żadnej drogi rowerowej wzdłuż całej trasy. doucz się znaków.

        • 3 18

      • Nie z tej strony Grunwaldzkiej co by chciał.

        • 17 1

    • Nie można (3)

      Trzeba było zabrać ten teren pod parking.

      • 4 9

      • ale nawet z parkingiem pasy by się tam zmieściły

        • 3 3

      • by było albo byłoby (1)

        naucz się jezyka i wróć w czerwcu.

        • 2 3

        • Ach tak, zobaczmy, jak to wygląda:

          Trzeba by było zabrać ten teren pod parking
          czy
          Trzeba byłoby zabrać ten teren pod parking

          Niespodzianka, zniknął czas przeszły. A drugi to w ogóle jakiś kosmiczny ulep.

          • 2 2

    • Nigdy.

      • 19 5

  • To Piramowicza to jak dla mnie git - przecież ta barierka jest specjalnie (3)

    żeby zwolnić przed przejazdem przez ulicę! boszz urzędasy co wy wyrabiacie

    • 69 8

    • a widziałes takie barierki na jezdni? (1)

      rowerzystom mozna barierki w poprzek stawiać bo jeżdzą za szybko (20kmh), a kierowcą nie bo jadą wolno (90kmh)?

      szczyt hipokryzji

      • 11 11

      • Widziałem, to fachowo nazywa się progi zwalniające. Zbudowane tak, że trzeba zwolnić o wiele bardziej niż dozwolona prędkość przeważnie 20-30 km/h.

        • 1 0

    • Samochodom takie powinni ustawić, może by któryś kierowca się rozejrzał.

      • 0 3

  • bo te wszystkie działania urzedasów mają ukryty cel (1)

    zniechęcić do korzystania z samochodów, co można zrobić na dwa sposoby, tj.
    uatrakcyjnić komunikację miejską - działanie na "+" lub utrudnić przejazdy samochodom, działanie na "-"
    A oni potrafią tylko to drugie.

    • 3 0

    • brawo sherlocku

      • 0 0

  • gamonie Conradinum to nie Opera - gdzie Rzym a gdzie Krym

    • 1 3

  • Niech kazdy zawnioskuje o zamkniecie swojej ulicy (5)

    niech nie jezdza samochodami jak im przeszkadzaja. U innych moga kopxic mieszkancy glupota. Zabieram sie za likwidacje ruchu z mickiewicza! Bedziecie jezdzic naokolo przez gdynie!

    • 10 1

    • Lokalne uliczki nie są do tranzytu (2)

      W krajach o wyższej kulturze jazdy lokalne ulice są tak podzielone na jednokierunkowe, że nie da się zrobić korka tranzytowego w osiedlu.

      • 3 2

      • Tylko że tam jest 2 razy tyle dróg łączących dzielnice nie są to bynajmniej autostrady

        • 1 0

      • Zamkniemy też ruch obustronny na Gospody.

        Wedle życzenia.

        • 2 1

    • Najciekawsze w tym, że na Piramowicza nikt nie mieszka

      • 4 2

    • bardzo dobry pomysł

      bez ironii

      • 2 3

  • Za kilka tygodni przywrócą zamiany, (2)

    bo to się po prostu nie sprawdzi.

    • 5 4

    • za kilka tygodni takie rozwiązania będą stosowane coraz częściej (1)

      coraz więcej mieszkańców uświadamia sobie fakt, że nadmiar samochodów ujemnie wpływa na jakość życia w mieście.

      • 1 2

      • Nadmiar korków wpływa jeszcze gorzej na jakość życia

        • 1 0

  • urzędnicy dajcie przykład !!!

    dwa parkingi za UM są zawalone waszymi samochodami???
    NIE ! kupiliście elektryków za nasze podatki i jeździcie buspasami.
    Arogancja tej władzy będzie miała kres...

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane