- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (302 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (243 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (245 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-31 16:38
Bez sensu!
Teraz to dopiero będą korki przy operze..ten skrót przez Piramowicza odciazal skrzyżowania i wieje miejsc. Teraz wszyscy będą musieli jechać ta sama droga. A Piramowicza w nowym kierunku kto ma jeździć? Skoro to robienie kolka? Ale bzdura...
- 8 0
-
2020-07-31 15:57
Czy je dobrze przeczytałam, że...
urzędnicy otwarcie akceptują parkowanie samochodów w sposób niezgodny z prawem?!?! Chodnik sam w sobie ma 1,5m szerokości nie jest więc możliwe zaparkowanie na nim samochodu zostawiając jednocześnie 1,5m dla pieszych!
- 4 1
-
2020-07-30 18:06
komunikacja miejska (1)
chętnie się przesiądę na komunikację miejską ale oferta jest mało komfortowa...
kończąc pracę o 16 tej - muszę pokonać 25 km by odebrać dziecko z przedszkola.
zamiast udrożnić węzeł kliniczna - lewoskręt na operę, gdzie notorycznie z dwóch pasów dla skręcających w lewo- lewy jest pusty... a zacietrzewieni kierowcy stojący na prawym nie puszczą nikogo na pusty lewy-- ogranicza się przepustowość.....
puki co, nie jestem w stanie pokonać komunikacją mojej drogi do domu, żeby córkę odebrać przed 17 tą...
ciekawe co będzie szybciej- komunikacja publiczna dostosowana do potrzeb czy moja córka będzie już samodzielna i nie będę się po nią spieszył...
jest jeszcze trzecia możliwość - będę na emeryturze - choć dziś mam 40 lat- 27 5
-
2020-07-31 15:46
Obawiam się, że prędzej córka dorośnie.
- 1 0
-
2020-07-30 16:05
Kiedy pas i kontrapas na całym trakcie konnym i 3maja dla rowerzystów? (20)
W końcu byłby jakis prawdziwy dojazd do centrum i objazd centrum rowerem. Po tych pudrowanych na różowo chodnikach to nie jazda.
- 27 156
-
2020-07-31 09:47
bezsens (1)
przecież po drugiej stronie jest pas rowerowy; nie możesz przejechać, brak lub trudności z orientacją; zauważyłam, że rowerzyści chcieliby zawładnąć wszystkimi drogami utrudniając życie okolicznym mieszkańcom, pieszym, nie wspomnę o zmotoryzowanych; powstały nawet "grupy wsparcia"
- 6 2
-
2020-07-31 15:44
co kogo obchodzi co jest po drugiej stronie.
w domu to ja mam słonia w.....- 0 2
-
2020-07-30 19:20
(3)
Jak rowerzyści odbudują linie kolejowe rozebrane tylko po to by mogli sobie pojeździć.
- 8 4
-
2020-07-30 20:56
(2)
którą? w gdansku jakas linie rozebrali?
w planach dopiero mają rozebrac tą z osowy do lotniska i zrobic z niej pieszo-rowerowke ale jeszcze są tory... pociag tam zaden nie jezdzi od otwarcia pkm ale są i na pewno są potrzebne :D pendolino tam puscimy.- 1 5
-
2020-07-30 23:09
(1)
Na razie rozebrano linie kolejową do Nowego Portu. Kto wie co dalej?
- 4 2
-
2020-07-31 15:43
rozebrali ją z myślą o rowerzystach? :D
no no. na pewno dlatego :D co za dzban
- 0 0
-
2020-07-30 19:20
kontrapas na Trakcie Konnym - litości kamikaze (3)
Jako rowerzysta i kierowca uważam, że kontrapasy są rozwiązaniem niebezpiecznym - zwłaszcza w wąskich uliczkach np. Dolnego Wrzeszcza
- 11 3
-
2020-07-30 20:53
są rozwiązaniem najlepszym z możliwych (2)
standard jezdni bez wyprzedzania na gazete.
- 1 9
-
2020-07-30 23:12
(1)
To kto ma pierwszeństwo? Rowerzysta jadący pod prąd czy auto dostawcze które ma większe gabaryty?
- 8 2
-
2020-07-31 15:41
prawko masz z czipsów?
pierwszeństwo ma ten co jedzie swoim pasem czy ten co wjeżdża na sąsiedni pas?
przy mijankach kto ma pierwszeństwo? ten co ma przeszkodę z prawej czy ten co jej nie ma? przecież to są podstawy. Rowerzysta ma was tego uczyć?
litości- 0 2
-
2020-07-31 09:51
wypad, (1)
nie płacisz na drogi, nie masz prawa żądać
- 4 2
-
2020-07-31 14:45
nieprawda, płacę podatki
to kierowcy zajmujący chodniki nie płacą za parkowanie, a powinni
- 0 2
-
2020-07-30 17:59
masz wydzieloną wygodną drogę rowerową wzdłuż całej na Al. Zwycięstwa i 3-go Maja (2)
Codziennie tam jeżdżę i droga jest super.
W czy twój problem ?- 16 5
-
2020-07-30 18:16
daj spokój. nie kompromituj się. wygodna dla kogo?
to jest bubel jakich mało. poza tym niema tam żadnej drogi rowerowej wzdłuż całej trasy. doucz się znaków.
- 3 18
-
2020-07-30 18:05
Nie z tej strony Grunwaldzkiej co by chciał.
- 17 1
-
2020-07-30 16:52
Nie można (3)
Trzeba było zabrać ten teren pod parking.
- 4 9
-
2020-07-30 17:44
ale nawet z parkingiem pasy by się tam zmieściły
- 3 3
-
2020-07-30 17:14
by było albo byłoby (1)
naucz się jezyka i wróć w czerwcu.
- 2 3
-
2020-07-30 17:34
Ach tak, zobaczmy, jak to wygląda:
Trzeba by było zabrać ten teren pod parking
czy
Trzeba byłoby zabrać ten teren pod parking
Niespodzianka, zniknął czas przeszły. A drugi to w ogóle jakiś kosmiczny ulep.- 2 2
-
2020-07-30 16:41
Nigdy.
- 19 5
-
2020-07-30 16:36
To Piramowicza to jak dla mnie git - przecież ta barierka jest specjalnie (3)
żeby zwolnić przed przejazdem przez ulicę! boszz urzędasy co wy wyrabiacie
- 69 8
-
2020-07-30 17:08
a widziałes takie barierki na jezdni? (1)
rowerzystom mozna barierki w poprzek stawiać bo jeżdzą za szybko (20kmh), a kierowcą nie bo jadą wolno (90kmh)?
szczyt hipokryzji- 11 11
-
2020-07-31 15:44
Widziałem, to fachowo nazywa się progi zwalniające. Zbudowane tak, że trzeba zwolnić o wiele bardziej niż dozwolona prędkość przeważnie 20-30 km/h.
- 1 0
-
2020-07-31 13:33
Samochodom takie powinni ustawić, może by któryś kierowca się rozejrzał.
- 0 3
-
2020-07-31 14:54
bo te wszystkie działania urzedasów mają ukryty cel (1)
zniechęcić do korzystania z samochodów, co można zrobić na dwa sposoby, tj.
uatrakcyjnić komunikację miejską - działanie na "+" lub utrudnić przejazdy samochodom, działanie na "-"
A oni potrafią tylko to drugie.- 3 0
-
2020-07-31 15:34
brawo sherlocku
- 0 0
-
2020-07-31 15:19
gamonie Conradinum to nie Opera - gdzie Rzym a gdzie Krym
- 1 3
-
2020-07-31 09:58
Niech kazdy zawnioskuje o zamkniecie swojej ulicy (5)
niech nie jezdza samochodami jak im przeszkadzaja. U innych moga kopxic mieszkancy glupota. Zabieram sie za likwidacje ruchu z mickiewicza! Bedziecie jezdzic naokolo przez gdynie!
- 10 1
-
2020-07-31 11:36
Lokalne uliczki nie są do tranzytu (2)
W krajach o wyższej kulturze jazdy lokalne ulice są tak podzielone na jednokierunkowe, że nie da się zrobić korka tranzytowego w osiedlu.
- 3 2
-
2020-07-31 15:18
Tylko że tam jest 2 razy tyle dróg łączących dzielnice nie są to bynajmniej autostrady
- 1 0
-
2020-07-31 12:04
Zamkniemy też ruch obustronny na Gospody.
Wedle życzenia.
- 2 1
-
2020-07-31 10:19
Najciekawsze w tym, że na Piramowicza nikt nie mieszka
- 4 2
-
2020-07-31 10:08
bardzo dobry pomysł
bez ironii
- 2 3
-
2020-07-31 12:22
Za kilka tygodni przywrócą zamiany, (2)
bo to się po prostu nie sprawdzi.
- 5 4
-
2020-07-31 14:48
za kilka tygodni takie rozwiązania będą stosowane coraz częściej (1)
coraz więcej mieszkańców uświadamia sobie fakt, że nadmiar samochodów ujemnie wpływa na jakość życia w mieście.
- 1 2
-
2020-07-31 15:14
Nadmiar korków wpływa jeszcze gorzej na jakość życia
- 1 0
-
2020-07-31 15:05
urzędnicy dajcie przykład !!!
dwa parkingi za UM są zawalone waszymi samochodami???
NIE ! kupiliście elektryków za nasze podatki i jeździcie buspasami.
Arogancja tej władzy będzie miała kres...- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.