- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-01 11:13
0 zdumienia (1)
Chciałem znaleźć chociaż 1 pozytywną opinię, (dojechałem do 8 strony, dalej nie mam siły) nie znalazłem ani jednej, za to nie ma mojej opinii z wczoraj, jak również innych w sumie 20. Przy okazji kto na tych i**otów głosował?
- 7 2
-
2020-08-01 15:06
jak wyzywasz od iditów ludzi to co sie dziwisz ze cie kasuja
- 0 2
-
2020-08-01 11:23
Skrajna bezmyślność! (1)
Przecież z Piramowicza nie można skręcić w Hallera w kierunku Brzeźna, a w Piramowcza będą wjeżdżać kierowcy tylko z Uphagena od strony Grunwaldzkuej to mają jeździć w kółko?!!! Korki będą tragiczne! Kto to wymyślił? ! Kierowcom proponuję zorganizowanie takiego protestu -jazda w kółko Piramowicza , Hallera, Grunwaldzka , Uphagena i znowu Piramowicza. ... i tak przez cały dzień. Ciekawe co wtedy powiedzą urzędnicy i mieszkańcy tej okolicy
- 8 0
-
2020-08-01 15:06
a czy wy tak codziennie nie protestujecie przypadkiem?
na kazdej mozliwej drodze? :D
- 0 3
-
2020-08-01 23:25
A kto płaci piesi czy kierowcy?
Ułatwienia dla pieszych i rowezystow??? Przecież to na kierowców a nie na pieszych nakłada się kolejne opłaty, a piesi i tak już teraz czują się jak święte krowy: wchodzę pod koła jadącego auta, bo jestem na pasach, nogi przecież mi odrosną....
- 4 1
-
2020-08-02 23:22
d**ile. I ich d**ilne zmiany.
Lepiej generowac korki, niż je rozladowywac?! Ten skrót był mega użyteczny
- 2 0
-
2020-08-03 13:23
Chory pomysł
Ten kto wymyślił zmianę organizacji ruchu przy Conradinum pewnie jeździ na rowerze i niewie nic o korkach
- 3 0
-
2020-08-03 16:44
Poroniony pomysł!
Ten który, wymyślił, tą zmianę organizacji ruchu na Piramowicza to chyba nie ma pojęcia o organizacji ruchu drogowego!!!
- 2 0
-
2020-08-04 08:48
ekologia
Gratuluję pomysłu. Teraz wszystko będzie stało, na Hallera, na Klinicznej itd...............
Same spaliny.
Kto w ogóle na to pozwolił?????- 0 0
-
2020-08-06 11:35
Korek
Ciekawe kto będzie pchał się w korek na halera od piramowicza chyba ślepy rowerzysta czysta glupota
- 0 0
-
2020-08-20 07:34
no i po zmianach
Sierpień- w godzinach szczytu- na węźle Kliniczna Hallera stoi.
gratulacje dla decydentów
może dodatkowy pas dla skręcających w prawo koło opery rozwiązał by problem...
sytuacja z wczoraj:
1 korek od opery do nie wiadomo kąd na Hallera
2 lewy pas koło opery pusty
sytuacja z godziny 16- tej
jeszcze raz wielkie gratulacje dla autorów zmiany organizacji ruchu- 0 0
-
2020-08-25 14:53
Trzeba walczyć z rasizmem.
Dość już białych pasów na przejściach dla pieszych. Pora na sześciokolorowe.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.