- 1 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (99 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (65 opinii)
- 3 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (97 opinii)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (40 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (210 opinii)
Koniec ze skrótem przez osiedle Vivaldiego w Gdańsku
Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, których pojawienie się było zapowiedziane już kilka miesięcy temu. Mieszkańcy chcą w ten sposób ograniczyć ruch pojazdów pod swoimi oknami. Argumentują, że droga jest prywatna i sami płacą za jej utrzymanie.
Problem w tym, że w przeciwieństwie do ul. Wielkopolskiej (i Przebiśniegowej), ul. Hokejowa nie jest drogą publiczną. Została wybudowana za prywatne środki mieszkańców osiedla Vivaldiego.
O tym, że lekarstwem na nadmierny - zdaniem mieszkańców - ruch na tym odcinku mogą być szlabany, informowaliśmy już kilka lat temu. Gdy w 2014 r. wybudowano fragment jezdni łączący ul. Hokejową z Łuczniczą problem nasilał się z każdym rokiem.
Pod koniec 2018 r. zapadła decyzja, by na wjeździe na osiedle, przez które codziennie przejeżdżały setki aut spoza dzielnicy, stanęły szlabany.
I tak się stało. W piątek czytelnicy poinformowali nas o pierwszych pracach montażowych. W poniedziałek, po porannym szczycie, po raz pierwszy szlabany zamknięto.
- Szlaban na Hokejowej już opuszczony. Przejazdu brak - napisał w Raporcie z Trójmiasta, pan Bartek.
- To jest droga prywatna, za którą płaciliśmy przy kupnie mieszkań i za utrzymanie której płacimy cały czas. Irytuje mnie, że jeżdżą nią mieszkańcy wszystkich ościennych osiedli. Nie mogę przez to nawet samochodu spokojnie zaparkować, bo wszyscy śmigają 80 km/h. I miejcie do miasta pretensje, że drogi nie buduje, a nie do właścicieli tego odcinka, że nie chcą na niej autostradowego ruchu. Znaki postawione są zgodnie z przepisami. Walczymy o szlabany, by odgrodzić się od innych i wcale nie będziemy pierwsi. Wszędzie dookoła wszyscy mają szlaban. A tam wcale nie chodzi o bezpieczeństwo jak u nas, tylko o parkowanie - twierdzi jeden z mieszkańców osiedla Vivaldiego.
Kwestią do ustalenia pozostało jeszcze, jak z zamkniętym szlabanem ma poradzić sobie np. jadąca na sygnale straż pożarna czy karetka pogotowia. Jeden z mieszkańców zasugerował, by kierowcy omijali szlaban "na dziko" tzn. nieutwardzoną drogą między Niepołomicką a Łuczniczą. O tym, że to wątpliwe rozwiązanie przekonał się pan Wojciech, inny z czytelników, który przejechał tę trasę w poniedziałek rano.
- Bez pojazdu z napędem 4x4 może być trudno. Droga jest grząska i błotnista i raczej nie nadaje się do przejęcia ruchu z Hokejowej. Wygląda na to, że trzeba się przyzwyczaić do zamkniętego skrótu i zacząć korzystać z objazdów - mówi pan Wojciech.
Opinie (681) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-19 04:47
Najlepsze jest to... (1)
...ze sami sie odgradzaja,ale z rozkosza skorzystaliby ze skrotu na innym osiedlu.Byle byc tylko w domu minute szybciej.Polska mentalnosc.
- 15 1
-
2019-02-19 17:07
Jeśli jest to droga publiczna to dlaczego mają nie korzystać? Wszyscy jeździmy głównie drogami publicznymi, a jeśli jest też prywatną to nikt nie zabroni jej zamknąć jeśli taka wola właścicieli.
- 1 0
-
2019-02-19 08:40
Interes publiczny. (3)
Jest coś takiego jak wspólny interes publiczny. Ten fragment łączy inne drogi publiczne I to powinno być brane tu pod uwagę. Postawić w takim razie blokadę, stos kamieni, ziemi nawieźć wywrotką przy wyjeździe na Niepołomicką i z drugiej strony. Zagrodzić wjazd na publiczne drogi i niech sobie jeżdżą tam i z powrotem po tym swoim prywatnym odcinku.
- 9 5
-
2019-02-19 17:00
Interes ale chyba cwaniaków którzy jeździli na sępa
Dla interesu publicznego udostępnij swoje mieszkanie dla bezdomnych! Będzie ich mniej na ulicach!
- 0 0
-
2019-02-19 08:54
Interes publiczny = mieszkańcy płacą a inni używają drogi ?
- 1 1
-
2019-02-19 08:52
A miasto nie może wybudować skróty w imię wspólnego interesu publicznego?
- 4 0
-
2019-02-19 08:22
(1)
Spoko ich ulica to sobie szlaban stawiają. Problem w tym, że żeby do niej dojechać, muszą jednak jeździć publicznymi, a mało kto tam ma rejestrację gdańską, wiec malo kto tam płaci za utrzymanie dróg publicznych w Gdańsku. Cwaniaczki
- 8 2
-
2019-02-19 16:55
Ale dobrze zaznaczyłeś publiczna! Więc każdemu wolno jeździć. A ty swój ogród udostępnisz dla innych? Może niech wszyscy sobie grilla tam przyjdą robić.
- 1 0
-
2019-02-19 09:44
No i kto mi powie ,że polska i polacy to normalny kraj i normalni ludzie !? ... (2)
mieszkam , przy al.Zwyciestwa - też mnie wku...A , że zaimaniają jak na A 2 , zaparkować nie ma jak i gdzie ... muszę pogadać z sąsiadami o wykupie od miasta odcinka przy którym mieszkam i... Ogrodzimy , szlabany, leżacych policjantów zainstalujemy. wzdłuż " naszego " odcinka transzeje a na końcu wieżyczka a w niej strażnik z karabinem ! - a co ? , święte prawo własności !
- 7 0
-
2019-02-19 16:52
To se wykup! Powodzenia! Miasto chętnie ci sprzeda ulicę i będziesz ją odśnieżał i naprawiał na własny koszt ale na pewno zrobi zapis że nie będziesz miał praw jej ogrodzić, bo była publiczna! Będziesz miał tylko obowiązek a nie prawo! Idź się zapytaj.
- 0 0
-
2019-02-19 10:03
Oj, Januszu, po co fantazjujesz, przecież miasto nie sprzeda ci odcinka drogi...
- 1 0
-
2019-02-19 10:54
wystarczyć lekko wyłamać podnosząć do góry i szlaban z automatu się otworzy (2)
można też wybić szybę i zabrać pilot z innego auta
- 1 5
-
2019-02-19 15:29
(1)
Mozna tez byc zlapanym i wyjsc na kretyna przed rodzina
- 1 0
-
2019-02-19 16:09
pisałem co bym zrobił na miejscu kierowcy karetki
tym bardziej, że nie posiadają te szlabany sterownika S.O.S
- 1 0
-
2019-02-18 17:13
typowo po Polsku i po sąsiadzku (7)
Mieszkam przy Łuczniczej i korzystałem z tej drogi. Rozumiem utrudnienia dla mieszkańców ale w żadnym wypadku nie popieram postawienia tych szlabanów. Przed tą drogą sobie radziłem i będe sobie radził dalej. Ale Ci ludzi zachowali się po prostu jak Polacy, zamiast współpracować a takie propozycji pedły i zmusić miasto do dokończenia Łuczniczej to wybrali opcję udupienia sąsiadów. Brawo Wy, bliźni od siedmu boleści!
ps. nie widzialem zadnego pojazdu poruszajacego sie tam z predkoscia 80km/h a jezeli to predkosc byla przyczyna ograniczenia ruchu to wystarczyly ograniczniki a nie szlabany- 36 12
-
2019-02-19 15:38
Panie Michale
Jestem mieszkańcem osiedla Vivaldiego i nie poparłem w głosowaniu budowy szlabanu.
Szlabanem jest zbyteczny. Podniesie on nasz komfort życia i użytkowania drogi, mamy do niego postawienia prawo (pisanie przez niektórych że to działanie nielegalne jest bełkotem).
ALE: ma Pan rację - problem nadmiernej prędkości (która występuje tu masowo - wiem, bo tu mieszkam) rozwiązałyby progi zwalniające.
Jednak budowę takich progów zablokowała jedna ze wspólnot na osiedlu. Powodu tego zablokowania nie będę podawal, bo jest tak załosny, że wstyd pisać.- 2 0
-
2019-02-19 15:10
Jak jesteś taki mądry, to sam zmuś miasto do dokończenia Łuczniczej. Trzymam kciuki!
- 0 0
-
2019-02-18 18:04
(1)
Następny wtórny analfabeta.
Nie "Ci" ludzie, tylko ci ludzie.
Nie "po Polsku", tylko po polsku.
Litości!!!!!- 1 5
-
2019-02-19 13:40
Naucz się kultury.
- 0 0
-
2019-02-18 20:14
Mieszkancy próbowali, chcieli oddać miastu drogę, miasto nie chcialo. Byl budżet obywatelski na dokonczenie luczniczej - miasto odrzucilo.....co jeszcze mozna było zrobić? Miasto ma gdzies osuedla wyżej. To nie wina właścicieli ziemi tylko miasta.
- 3 0
-
2019-02-18 19:24
O co te złości i wyrzuty.Teren jest prywatny i mogą go sobie zamknąć.
- 2 3
-
2019-02-18 19:12
Jak się dołożysz z własnej kieszenie do utrzymania i napraw to będziesz mógł korzystać.
- 3 3
-
2019-02-19 09:47
a w stanach {kto był ten widział !} nawet prywatnych działek ,posesji i ogrodów nie grodzą ! (1)
ale reszta to szanuje
- 5 0
-
2019-02-19 15:32
Ale w stanach robia drogi
- 0 0
-
2019-02-19 09:29
Jest rozwiązanie. (2)
Rozwiązanie tego problemu jest proste i uczciwe - niech miasto przejmie tę drogę.
- 8 0
-
2019-02-19 09:38
(1)
Wszystko było by ok tylko jak zobaczysz we wcześniejszych komentarzach ktoś już pisał że :miasto nie chcialo przejac tej drogii od dewelopera
- 1 0
-
2019-02-19 15:32
Bo miasto ma mieszkancow tego rejonu gleboko w annusie
- 0 0
-
2019-02-19 11:03
To ja poprosze o szlaban na calej ulicy Zeusa na Kowalach, (4)
bo mam juz serdecznie dosyc dzien w dzien popylajacyh piratow drogowych, ktorzy mi na 30 jada 70 i nawet na progach zwalniajacych sie wyprzedzaja bo oni musza koniecznie do tego swojego gdanska jeden z drugim przez moja wioske skrot sobie robic... Dopoki eurostyl nie zrobil tam swojego blokowiska cytrusowego, to wszyscy jezdzili swietokrzyska albo niepolomicka i byl swiety spokoj. Malo tego za moje pieniadze powstala droga, ktora zostala oddana do gminy i bedzie mi teraz taki jeden z drugim mowil my zamkniemy bo mysmy wybudowali. A mysmy to nie wybudowali? Samo sie wybudowalo.... Prawda jest taka ze w tym kraju kazdy mysli tylko o sobie i ma w 4 literach innych a to tak niestety nie jest. Wasza wolnosc konczy sie tam gdzie zaczyna sie kogos innego. A w Chinach jest takie fajne przyslowie: "Obys zyl w ciekawych czasach". Przemyslcie sobie te moje wypociny....
- 4 5
-
2019-02-19 15:30
Bylo samemu szkole wybudowac a nie podlaczac sie pod projekty
- 0 0
-
2019-02-19 14:43
Było nie oddawać tylko szlaban postawić :)
- 1 0
-
2019-02-19 12:03
Ta droga nie jest wasza, a gminy - jesteś zwykłym hejterem
- 2 1
-
2019-02-19 11:21
A ten dalej swoje... Wybudowaliście, przekazaliście i już nie jest wasze - nie wy musicie o to dbać, finansować naprawy, odśnieżać. Mieszkańcy Vvaldiego też chcieliby drogę oddać - ale miasto jej nie chce, bo po co ponosić koszty. To co ci mieszkańcy mają zrobić, jak zmusić miasto do przejęcia drogi?
- 3 1
-
2019-02-19 15:23
link dla włodarzy
a może pan redaktor przesłałby link do artykułu do pani komisarz, może kobieta nie wie że jest taki problem, i że to też jest Gdańsk jeszcze.... Uprzejmie proszę panie redaktorze!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.