• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole w porcie. 50 tys. mandatu za przeładowaną ciężarówkę

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu.

Od rana trwa kontrola ciężarówek wyjeżdżających z portu w Gdyni. Kilku przewoźników dostało mandaty w wysokości 30 tys. zł. Powód? Przeładowane kontenery.



Czy popierasz kontrole prowadzone przez Inspektorów Drogowych?

O problemie przeładowanych ciężarówek, które zagrażają nawierzchni i konstrukcji Estakady Kwiatkowskiego, portal Trojmiasto.pl pisał dwa tygodnie temu. Inspektorzy wzięli sobie nasze ostrzeżenia do serca, bo w środę od rana kontrolują wszystkie tiry wyjeżdżające z portu w Gdyni.

- W porcie od rana panika. Wszystkie samochody są skrupulatnie sprawdzane. Jeden ze współpracujących z nami przewoźników dostał trzy kary administracyjne w ciągu godziny. Każdą w wysokości 30 tys. zł - mówi pan Adam, pracownik jednej z gdyńskich firm spedycyjnych.

Informację o akcji potwierdziliśmy w pomorskim Inspektoracie Transportu Drogowego. - Rzeczywiście, od rana prowadzimy kontrolę aut w Gdyni. Jeśli chodzi o efekty to na jednego przewoźnika została nałożona opłata w wysokości 50 tys. zł - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, Pomorski Inspektor Transportu Drogowego

Kontrole są tym bardziej uzasadnione, że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - Akcja ma nie tylko zapewnić ochronę dróg, w tym Estakady Kwiatkowskiego, ale też uczciwą konkurencję wśród przewoźników - dodaje Grzegorz Kamiński.

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców ciężarówek poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

Miejsca

Opinie (220) 4 zablokowane

  • aby było lepiej

    czytając to forum myślę że w końcu należy coś z fantem zrobić .oczywiście w Polsce winny jest robol ,pomyślmy z czego do cholery żyją urzędnicy także ITD,z podatków .najlepiej jest karać anie zapobiegać .przecież eskakada jest wybudowana dla portu czyli do transportu odbiór towarów jest we wszystkich krajach okno na świat bez tego transportu nie bedzie działać poprawnie państwo.PRZECIEŻ port daje prace wielu .obowiązkiem państwa dla interesu obywateli ,jest także działnie w dziedzinie dobrego i poprawnego budowania dróg zgodnie z normami nacisku osi pojazdu na nawierzchnie drogi , pzedewszystkim bezpiecznego.Jeżeli latem droga jest w stanie ciekłym a zimą powstają pękniecia i rozsadzenie nawierzchni poprzez mróz ,a następnie łatanie dziur za pomocą łopaty i palnika taka droga nigdy nie będzie spełniać swojej roli ,czyli drogi są budowane nie zgodnie z normami nawierzchni ,tu zobaczcie drogi z klimatu afryki lub bliskiego wschodu lub australi skandynawi jak tam sa wykonane .przecież transport musi istnieć w końcu przeciw działajmy a nie karajmy jeżeli są takie tony do przewiezienia to dajmy zarobić przewożnikom pieniądze na opłaty i podatki to sa ludzie .Dosyć zamknięto zakładów pracy czy wszyscy maja niepracować,tak jak stoczniowcy czy cześć portowców ,i co dalej .w polce się tylko każe i zabiera prace a zus czy podatki kto ma płacić.

    • 0 0

  • a przeładowane grószki? do betonu

    to co za nich się nie wezwą?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane