- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (18 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (235 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (56 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (130 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (47 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (34 opinie)
Kontrowersje wokół zmian na Abrahama
Kilkadziesiąt osób wzięło udział w niedzielnym spotkaniu poświęconym przekształceniu fragmentu ul. Abrahama w strefę dla pieszych. Nie brakowało emocji.
- Mamy nadzieję, że poprzez to, co wydarzy się na Abrahama, przekonamy mieszkańców, by zmieniać podobnie inne lokalizacje w Gdyni. Będziemy szukać kolejnych takich miejsc - zapowiadał prezydent Gdyni Wojciech Szczurek po wyłonieniu projektu, który okazał się najlepszy w konkursie na przeobrażenie odcinka tej śródmiejskiej ulicy.
Ale jeszcze zanim wybrana w konkursie praca autorstwa Mai Bazylko i Tomasza Jażdżewskiego - studentów V roku architektury Politechniki Gdańskiej - została wdrożona, już pojawiły się kontrowersje.
Podczas zorganizowanego przez Stowarzyszenie Miasto Wspólne, niedzielnego spotkania na temat szczegółów projektu, w którym wzięło udział kilkadziesiąt osób, dyskusja była gorąca.
- Po każdym deszczu ulicą płynie woda. Trzeba przebudować kanalizację burzową i to od razu, a nie już po przebudowie chodnika i jezdni - apelował Jacek Sobociński, prowadzący biuro podatkowe przy ul. Abrahama.
Mieszkańcy: sami możemy sobie pomóc
- Wykonaliśmy już analizę tego odcinka. Kanalizację burzową na tym terenie można zmienić metodą, która nie wymaga żadnych wykopów - podkreślał Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zielenie w Gdyni.
Kolejnym problemem dla osób z ul. Abrahama jest ograniczenie liczby miejsc parkingowych. Ta kwestia wzbudziła zdecydowanie największy opór. Nie podoba się to niektórym mieszkańcom, a także przedsiębiorcom i rzemieślnikom.
Są jednak też tacy, którym w ogóle to nie przeszkadza.
- Ten projekt bardzo mi się podoba. Nie każdy musi mieć "swoje" miejsce parkingowe, a jeśli chce, to niech mieszkańcy wyburzą te wszystkie murki i inne przeszkody, które nie pozwalają parkować w wewnętrznych dziedzińcach - zwraca uwagę mieszkający przy ul. Abrahama Maciej Woźniak.
Co powstanie na części ul. Abrahama
Tzw. woonerf to zwycięski projekt ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Mieszkańcy miasta zdecydowali, że zastawione samochodami chodniki w centrum miasta można "odzyskać". Jak? Przede wszystkim poprzez oddanie przestrzeni pieszym. Ma być tu więcej mebli miejskich, nowe nasadzenia. Klimatu dodadzą nie tylko ławki i donice, ale też nowe oświetlenie. Zniknie też podział na chodnik i ulicę, pierwszeństwo mają mieć piesi, ale samochody będą mogły tamtędy przejechać.
Posadzka ma opierać się o kontrastowe szarości. Meble miejskie i nowe nasadzenia będą znacznie lepiej oświetlone.
- Jestem już po pierwszych rozmowach z Energą, która zadeklarowała, że chce tu zastosować nowatorskie rozwiązania. Będzie znacznie jaśniej i dzięki temu znacznie bezpieczniej - podkreśla Łukasz Piesiewicz, jeden z pomysłodawców projektu zmian na ul. Abrahama.
Opinie (163) 8 zablokowanych
-
2017-02-26 18:05
stop terrorowi pana Piesiewicza !!!! (22)
- 62 76
-
2017-02-27 08:49
Nie podoba mi się to, co robi Piesiewicz, ale przyznaję że jest skuteczny w walce z urzędnikami (4)
Pewnie zostanie przygarnięty przez Szczurka na jakieś stanowisko pełnomocnika ds. utrudniania życia kierowcom. Tak to działa w Gdyni, za bardzo wystajesz a nie jesteś z naszego 25-letniego układu, to albo cię kupią albo będziesz mógł tylko kzyczeć.
- 6 5
-
2017-02-27 12:12
A w którym miejscu on walczy z urzędnikami? (2)
Woonerf na Abrahama to raczej współpraca a nie walka.
- 4 2
-
2017-02-27 13:12
mało wiesz. nikt tego nie chciał, ale ludzie zagłosowali w budżecie obywatelskim (1)
I zrobił się kłopot.
- 2 1
-
2017-02-27 13:48
No to jak nikt nie chciał skoro zagłosowało 1500 osób?
- 1 1
-
2017-02-27 11:33
Prawda.
- 1 0
-
2017-02-26 20:02
(2)
A kogo on "terroryzuje"? Jedyna niezadowolona z jego działań to pewnie grupa spaślaków, którzy potrzebują parkingu 10m od domu.
- 21 8
-
2017-02-27 10:04
(1)
Ja tego parkingu potrzebuję jakieś 36 km od domu. Uprzedzając dobre rady. Komunikacja miejską dojazd niedość, że coenowo porównywalny to trwa jakieś 2 godziny w jedną stronę.
- 3 2
-
2017-02-27 13:37
A co jest nie tak z tym parkingiem na około 200 samochodów, 50 metrów od planowanej przebudowy?
Był kiedyś pełny? Bo nie widziałem.- 3 0
-
2017-02-26 18:49
zgadza się (3)
Piesiewicz chyba ma jakieś straszne kompleksy, niech się wyprowadzi do Puszczy Darżlubskiej, będzie tam miał swoje wymarzone tereny do jazdy na rowerze i spacerów. Precz z terrorem "pedałów" cyklistów
- 26 34
-
2017-02-26 20:00
(1)
Chyba ty masz kompleksy. O rowerach na spotkaniu nie było nawet 1 minuty.
- 15 7
-
2017-02-27 12:41
No przecież on wie co było mimo że tam nie był i nikt mu nic nie powiedział
- 2 0
-
2017-02-26 19:14
Grubciu
d*pa za gruba? Trzeba furą wozić?
- 18 18
-
2017-02-27 12:10
Stop spaliniarzom.
Na Madagaskar
- 2 2
-
2017-02-26 18:37
on chyba walczy ze szczurem? (5)
- 10 2
-
2017-02-26 18:39
ramie w ramie rujnują nasze miasto (4)
- 9 20
-
2017-02-26 20:45
(3)
A na czym polega to rujnowanie? Tak w 3 konkretnych punktach?
- 16 8
-
2017-02-26 21:03
(2)
brak inwestycji drogowych
utopione miliony w lotnisko
aparat urzedniczy rozbudowany na niewyobrażalną skale um to najwiekszy pracodawca w miescie
20 latek na stołu szkodzi - klika- 13 10
-
2017-02-26 23:05
(1)
I to wszystko Piesiewicz?
- 15 2
-
2017-02-26 23:16
Bo ten Piesiewicz to jest tajna bron Szczurka zeby rzadzic.
Niespodziewal się ze mu pis kandydowac nie pozwoli znow, a teraz wszyscy wiceprezydneci zajeli sie walka o namaszczenie
- 7 9
-
2017-02-26 23:03
A kto to jest?
- 1 2
-
2017-02-26 22:53
ja popieram, lud wiejski nie
mentalne wiesniaki chca mieszkac w duzej wsi, tak gdzie mozna bylo zajac kawalek pola dla siebie, parkowac gdzie sie chce i ogolnie byla slodka wolnosc robienia syfu naokolo. A tu jakies bzdury, o zdrowiu, ekologi, zrownowazonym rozwoju.
A gdzie darowe miejsca parkingowe pod biedra? TO jest problem przecietnego kmiotka- 16 3
-
2017-02-26 19:22
każdy chcący dobrze dla Gdyni powinien popierać Piesiewicza
Odzyskajmy te miasto dla ludzi. Wygońmy przyjezdne auta z chodników...!
- 25 21
-
2017-02-27 10:42
kalesoniarze z butami przypietymi do pedałków w natarciu (1)
za miasto na pola i lasy jeździć a nie po mieście, no chyba że lansik musi byc przed korpo kiedy w lidlu nowe kaski......
- 13 1
-
2017-02-27 12:49
ale tutaj nawet o rowerach nie ma mowy analfabeto
- 1 5
-
2017-02-26 18:12
fajnie pięknie ale (9)
na każde zlikwidowane miejsce parkingowe powinny powstać dwa nowe. Jak tam turysta ma trafić na ten nowy deptak jak nie będzie miał możliwości zaparkować samochodu w centrum? Mi ten deptak niepotrzebny, jedynie turyści, biznesmeni i hipsterzy będą z niego korzystać.
- 59 75
-
2017-02-26 18:45
Kiedy ty u nas widziałeś turystów? (2)
- 3 3
-
2017-02-27 12:38
Może np w drodze do akwarium ich widział bo jeździ tam ich więcej niż do Gdańskiego ZOO
- 0 1
-
2017-02-26 19:38
Zabłądzili nachlani po openerze
- 3 2
-
2017-02-26 23:11
"jedynie turyści, biznesmeni i hipsterzy będą z niego korzystać"
...czyli wszyscy oprócz Ciebie.
- 6 2
-
2017-02-26 23:07
A obok - wieeelki parking pusty naziemny i wieeelki podziemny a nawet dwa. Żadnego problemu.Jeden naziemny to nawet przy
.Jeden naziemny to nawet przy wspomnianym odcinku Abrahama :)
- 13 3
-
2017-02-26 18:24
(3)
Powinny być porobione parkingo Park&Ride poza centrum po opłaceniu którego turysta dostawałby dzienny bilet na komunikacje zbiorową.
- 24 7
-
2017-02-26 19:38
Mogę zapłacić o 10zl za godz parkowani (1)
Ake nie życzę sobie, zeby jak za komuny za mnie jakis pe**ł decydował, gdzie mam parkować! Gdzieś ludzie bedą mieli takie zapyziałe uliczki! Pojadą do Riviery gdzie za darmo zaparkują i nikt nawiedzony nie bedzie im nic narzucał!
RIP firmom z Abrahama ! Hahahah- 8 22
-
2017-02-26 22:55
ha, kmiotki myla przepisy z komuna
prawdziwego bojownika o darmowe miejsca pakringowe tu mamy :))))
- 10 2
-
2017-02-26 18:29
A potem będzie płacz, że zbiorkom przeludniony..ze nie ma gdzie szpilki wcisnąć, że co ci turyści nie dość, że zajmują miejsca parkingowe to jeszcze zabierają miejsce w komunikacji miejskiej...
- 8 14
-
2017-02-27 09:05
powiem krótko - wypad samochodowcy na parkingi przed miastem. (3)
dość trucia pieszych i rowerzystów. Spacerowiczów i mieszkańców.
Idźcie swoje tłuste zadki wozić u siebie we wsi.
I w tym mona streścić całą "filozofię". Miasto dla ludzi, nie dla smrodziarzy.- 9 15
-
2017-02-27 12:34
a co z mieszkańcami centrum, któzy mieszkają tu od pokolen?
maja wypiep**ac ze swoimi samochodami za miasto, bo gawiedź z osciennych dzielnic musi przyjechac swoimi samochodami?
- 5 1
-
2017-02-27 09:32
ale sam jak jedziesz samochodem
to pewnie pod sama klatke albo pod samym wejsciem do ukochanej riviery bys chcial stanac
- 7 2
-
2017-02-27 09:28
Sam sobie piszesz te komentarze panie Piesiewicz?
- 4 7
-
2017-02-26 18:15
Mydlenie oczu? (3)
Czy debata nt. "kawałeczka" jednokierunkowej ulicy ma odwrócić uwagę opinii publicznej od kolejnego centrum handlowego budowanego lada dzień na międzytorzu? Czy handlowcy z Abrahama (i nie tylko) nie widzą większego zagrożenia niż "kilka" miejsc parkingowych? Mnożą się puste lokale do wynajęcia na Świętojańskiej i w okolicach, Śródmieście umiera.
- 85 14
-
2017-02-27 12:33
Jaki lada dzień,to dopiero zaczną budowę za parę lat a ty już panikujesz
- 1 1
-
2017-02-26 20:59
To byłoby dość dziwne, bo Piesiewicz to główny walczący z tą galerią handlową
Szkoda, że ci pseudokupcy ze Starowiejskiej nie ruszyli się, żeby protestować przeciwko tej galerii.
- 11 1
-
2017-02-26 18:46
nie. Ma odwrócić uwagę od afery lucyka, na hali, w szkole i na kamiennej górze
- 10 2
-
2017-02-27 12:20
Miasto dla ludzi. Spalinowcom mówimy nie
Uliczka po uliczce przegonimy was tam skąd przyjezdzacie.
- 3 11
-
2017-02-27 12:12
urzedasy to szkodniki
precz z pomyslami won
- 6 1
-
2017-02-26 18:34
parking (19)
a gdzie beda parkowac mieszkancy blokow przy Abrahama?
- 57 28
-
2017-02-27 12:11
Pod remiza w Żukowie.
Tam gdzie rzeczywiście mieszkają.
- 1 1
-
2017-02-27 09:35
piętrowo jeden na drugim tak jak mieszkają
- 2 0
-
2017-02-27 07:58
Pod Riwiera
- 4 1
-
2017-02-27 00:03
Ja przy Abrahama bloków nie widziałem, jak już to kamienic...
- 2 3
-
2017-02-26 23:10
w podwórzach, które tam są, pod Batorym, Kwiatkowskim, przy Abrahama na tym wielkim parkingu...
lol ful miejsc. A jak se na podwórku zrobili knajpy to będą płacić.
- 4 6
-
2017-02-26 21:59
Mieszkaniec centrum (1)
50 m dalej jest duży, niedrogi parking,
- 6 9
-
2017-02-26 22:30
Zapłaciłem tam 10 zł za 2 godziny parkowania. Rzeczywiście niedrogi.
- 17 3
-
2017-02-26 22:20
W d*pie
- 1 2
-
2017-02-26 21:58
Mieszkaniec centrum.
- 0 0
-
2017-02-26 19:41
w Bydgoszczy (1)
- 5 0
-
2017-02-26 20:26
w Bydgoszczu jak coś!
- 7 1
-
2017-02-26 19:01
(3)
lepiej wywalać samochody z centrum robić parkingi
ale niektórzy tkwią jeszcze mentalnie w PRL zamiast iść na przód i dbać o środowisko- 16 19
-
2017-02-26 19:08
Paszoł won na wieś, tam nie masz betonu i samochodów. (2)
- 16 12
-
2017-02-26 20:10
No właśnie... przykład takiego mentalnego PRLu, nawet ruskie wstawki widać.
- 7 4
-
2017-02-26 19:39
Syberia jest dobra opcja
- 3 3
-
2017-02-26 20:09
Na szczęście tam nie ma bloków.
- 2 1
-
2017-02-26 18:50
niech jeżdżą rowerami! (1)
- 6 12
-
2017-02-26 19:39
Nie kazdy jak ty lubi pedałować
- 17 5
-
2017-02-26 19:11
w tupie. uwielbiam te glupie pytania.
Odtworzyć dawne przestrzenie w podwórzach pozagracane i pozamurowywane. To trzeba zrobić, a nie biadolić wokoło.
- 14 4
-
2017-02-27 09:30
straszne (1)
po kazdym deszczu ulica plynie woda...kretyni..zapewniam ze sa w gdyni takie ulice gdzie woda nie plynie tylko stoi po kazym deszczu i przejsc nie idzie ale co tam
- 3 3
-
2017-02-27 09:57
to zgłoś się do Piesiewicza, załatwi ci rwmont
- 2 3
-
2017-02-26 23:03
Rozładowanie ruchu (1)
Ciekaw jestem czy ktoś policzył ile samochodów przejeżdża tam każdego dnia, bo moim zdaniem bardzo dużo. Pomaga to rozładować ruch i odciążyć ul.Świętojańską a kierowcy mogą szybciej wyjechać z centrum. Likwidacja 30 miejsc parkingowych to też nie jest dobry pomysł. Co do pieszych to chodniki są tam i tak bardzo szerokie. Te zmiany są po prostu złe i niepotrzebne.
- 24 9
-
2017-02-27 09:33
A skąd liczba 30?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.