• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna sygnalizacja w Kowalach. Będą korki?

Maciej Naskręt
17 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie ul. Staropolskiej z ul. Starowiejską w Kowalach. Tu niebawem stanie sygnalizacja, która zdaniem kierowców może spotęgować korki. Skrzyżowanie ul. Staropolskiej z ul. Starowiejską w Kowalach. Tu niebawem stanie sygnalizacja, która zdaniem kierowców może spotęgować korki.

Niebawem tuż za Węzłem Kowale w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdańska pojawi się sygnalizacja świetlna. Kierowcy przekonują, że to spotęguje i tak już ogromne tam korki. Może nawet zakorkować się sam węzeł na Obwodnicy Trójmiasta. Zarząd Dróg Wojewódzkich uspokaja: to poprawi bezpieczeństwo ruchu i ułatwi wyjazd na główną drogę kierowcom z dróg podrzędnych.



Czy planowana sygnalizacja przy Węźle Kowale powinna zadziałać?

Kierowcy, którzy codziennie dojeżdżają od strony Kolbud do Trójmiasta drogą wojewódzką nr 221 obawiają się, że niebawem codzienny dojazd do rogatek Gdańska będzie dla nich koszmarem. Czego dotyczą obawy?

- Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje kierowcom sporą niespodziankę. Chce tuż za Węzłem Kowale, na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej i ul. Staropolskiej, gdzie jest zjazd m.in. do centrum handlowego Fashion House, ustawić nową sygnalizację, która z pewnością spotęguje i tak zapchaną rano i po południu korki. Czy można odwieść od tego pomysłu urzędników? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Tomasz.

Ustaliliśmy, że powodem nie tylko montażu sygnalizacji, ale także przebudowy całego skrzyżowania, w tym wyznaczenia lewoskrętów jest inwestycja prowadzona w sąsiedztwie. Jej inwestorem jest spółka Skarbu Państwa - Orlen. Tuż przy wspomnianym skrzyżowaniu budowana będzie stacja paliw.

- Rozbudowa skrzyżowania prowadzona będzie na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych. Przedsięwzięcie niedrogowe, jakim jest budowa stacji paliw, wpływać będzie po otwarciu znacząco na ruch w okolicy, stąd zobowiązaliśmy inwestora do wykonania stosownych prac w Kowalach - mówi Trojmiasto.pl Grzegorz Stachowiak, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Planowana rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Kowal i Borkowa. Planowana rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Kowal i Borkowa.
Na wyłączenie nowej sygnalizacji po jej wykonaniu szans nie ma.

- Po pierwsze nowe światła zwiększą bezpieczeństwo w ruchu, uspokoją ruch. Po drugie wreszcie będzie łatwiej włączyć się do ruchu kierowcom, którzy zazwyczaj wyjeżdżali z dróg podporządkowanych. Ponadto nowa sygnalizacja będzie skoordynowana ze światłami przy sklepie Biedronka na Kowalach, czyli kawałek w stronę Gdańska - tłumaczy Stachowiak.

Zdaniem władz ZDW w Gdańsku światła nie powinny zmienić też natężenia w ruchu. Korki na wspomnianej drodze istnieją od wielu lat, a dodatkowa sygnalizacja może sprawić, że nawet więcej osób będzie omijać Kowale po drodze do Gdańska.

Warto wspomnieć także, że położony w sąsiedztwie Węzeł Kowale też ma być przebudowany. Oprócz 3,6 km dodatkowej drogi zbiorczo-rozprowadzającej planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej Węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła.

Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal.

Miejsca

Opinie (178) 6 zablokowanych

  • A co z kawałkiem Świętokrzyskiej w kierunku Gdańska. (1)

    Tarka na zjeździe z górki nawet latem powoduje wysokie niebezpieczeństwo. Konieczność zwalniania i kolejne korki. Remont objął tylko fragment i był niewystarczający. Nie mówiąc o tym, że brak tam chodnika. A docelowo po prawej stronie mają powstać kolejne mieszkania.

    • 10 0

    • Może i lepiej, bo nasi "miszcze" to by tam osiemdziesiątką jeździli.

      • 4 2

  • powinno być RONDO!

    .. zamiast świateł. to o wiele bardziej wydajne rozwiązanie.

    • 6 2

  • RONDO !!!!

    nie rozumiem po co sygnalizacja ??? wystarczy zwykłe rondo , tańsze i bardziej przepustowe ...

    • 4 2

  • (1)

    Klasyczne polskie skrzyżowanie. Nasr*ne reklam i rdzewiejące nikomu nie potrzebne żółte barierki.

    • 5 1

    • Z tym drugim zara coś poradzimy,kierowniku!

      A nie ma kierownik może pożyczyć szlifierki kątowej?

      • 1 0

  • a czemu nie bedzie ronda?

    tansze, bezawaryjne itd

    • 7 1

  • nareszcie stacje postawia... (1)

    ...bo przeciez do kolejnej 200m dalej za skrzyzowaniem biedronki juz na oparach moglbym nie dojechac...i do tego taniutki orlen, wiec wieczny korek ze skrzyzowania przeniesie sie do dystrybutoruw na stacji orlenu...o Panie zeslij laski na mysliciela co to wykreowal...

    • 9 2

    • Stacja powstaje bo korki tam będą takie że naprawdę trza będzie co 200m tankować...

      A poważnie to mi akurat pasuje bo tankuję zwykle na Orlenia a dwie stacje które są w Kowalach (przy granicy z Gdańskiem i z drugiej strony przy rondzie do Jankowa) są w rękach jednej firmy która "niespecjalnie" sama ze sobą konkuruje.
      ps. Na Oruni Górnej przy JEDNYM rondzie są DWIE stacje i jakoś nikt nie robi z tego problemu/

      • 0 1

  • czy to jest aż tak ważna inwestycja (1)

    że musi wyjaśniać sam DYREKTOR, nie wystarczy zwykły pracownik?
    Dyrektor nie ma co robić???

    • 2 6

    • Chyba żartujesz, to państwowa posada, co dyrektor miałby mieć do roboty? Ileż można złopać kawy i robić prasówki?

      Widać człowiek towarzyski, lubi pogadac

      • 4 0

  • może by tam postawić szlaban?

    "Zdaniem władz ZDW w Gdańsku światła nie powinny zmienić też natężenia w ruchu. Korki na wspomnianej drodze istnieją od wielu lat, a dodatkowa sygnalizacja może sprawić, że nawet więcej osób będzie omijać Kowale po drodze do Gdańska." - szlaban w ogóle zlikwidowałoby korki!

    • 8 0

  • Za korki w mieście przypominam odpowiedzialnym jest (1)

    Prezydent Miasta czyli w Gdańsku Adamowicz. Cztery kadencje to korków już nie powinno być . A tu słyszę o generowaniu korków. Czyli polityka w drugą stronę .

    • 2 7

    • za korki w mieście jest odpowiedzialne przekonanie, że samochód jest jedynym lub głównym

      pojazdem do poruszania się po mieście. W Moskwie i Pekinie stale budują nowe pierścienie obwodnic, poszerzają ulice a korki jak były tak i są. Tego typu politykę Amerykanie przećwiczyli już kilkadziesiąt lat temu, wreszcie doszli do wniosku, że warto ulice zamieniać na place dla pieszych i budować drogi dla rowerów oraz przywracać tramwaje. Być może chciałeś zabrzmieć ironicznie, ale nie wszyscy kumają.

      • 7 2

  • to się robi w tamtej okolicy zagłębie... (1)

    na odcinku ~5 km: 5 stacji benzynowych, 3 centra handlowe - pewnie teraz będą po kolei padać...

    • 4 4

    • Już się mądrzejsi od Ciebie martwią o opłacalność stacji. Samochodów tam przybywa,a nie ubywa.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane