• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • Wszyscy winni tylko nie oni

    Nieudaczniku zatrudniony na etacie w zarządzie dróg posłuchaj suchego faktu. W Polsce mamy ruch prawostronny i każdy lewo skręt doprawiony leniwym pieszym równa się nieudolnym rozwiązanie. A ruch typu frag wyjada na taczkach z tego miasta

    • 3 0

  • Dulkiewicz jest słaba w mieście. (4)

    Psuje dobrze funkcjonujące miasto.

    • 87 22

    • To samo pisaliście o Adamowiczu a gdańszczanie wybierali go przez przeszło 20 lat . Ale rozumiem ty jesteś niezadowolony.

      • 0 1

    • Psujesz to ty powietrze w Gdańsku. Wracaj na swoją wiochę, tam ci będzie lepiej. I nam

      • 2 7

    • A w czym jest dobra?

      • 6 1

    • "Dobrze funkcjonujące miasto"

      To dość odważne stwierdzenie w odniesieniu do Gdańska.

      • 14 4

  • Totalna głupota ten remont. (8)

    To było świetnie działające skrzyżowanie. Poco to komu było.

    • 94 12

    • (7)

      Może dla kierowców ale nie dla innych uczestników ruchu.

      • 5 15

      • Jeździłem tym tunelem na działkę na Olszynce. (4)

        Rowerem. Bez problemów. Jeden z lepszych tuneli jakie znam.

        • 9 2

        • (2)

          A ja codziennie chodziłem tamtędy na uczelnie i to dramat nie tunel.

          • 3 2

          • Bo się miastu nie chce go regularnie sprzątać? (1)

            No faktycznie dramat!

            • 5 0

            • A kto tam tak brudzi? Jakoś nie słyszę głosów potępienia dla miejscowych brudasach tylko głosy ze się po nich nie sprząta.

              • 1 0

        • Możesz dalej jeździć tym tunelem

          • 0 0

      • a czego brakowało innym uczestnikom ruchu?

        korków, smrodu spalin czekających na zielone czy spóźnień do roboty jadacych autobusem do pracy?

        • 3 0

      • O jakich

        Uczestnikach mówisz?

        • 7 3

  • zaplanowana zbrodnia na rowerzystach (2)

    ścieżki namalowane na środku drogi przy skrzyżowaniu z łąkową to zaplanowana zbrodnia na rowerzystach trzeba tylko czekać kiedy będą pierwsze ofiary śmiertelne szkoda że ten kto to wymyślił nie odpowie karnie za to

    • 5 2

    • (1)

      Nie sciezki tylko pasy rowerowe. Nie na srodku tylko z prawej strony. A bez sensu swoja droga bo do nikad nie prowadza

      • 2 0

      • Rower

        Racja, jeżdżę na rowerze i osobiście uważam, że takie ścieżki należy omijać, po prostu łatwo o wypadek a życie mi miłe.

        • 1 0

  • Aniol

    Pierdolicie farmazony a większość z was tam nie jeździ i nie mieszka wczoraj jechałem nie pierwszy raz i żadnego korka no chyba że jakiś matoł zaśpi to i wiadomo że światła mina wystarczy nie spać tylko jechać i tyle

    • 0 1

  • Absurd goni absurd.

    Żadna nowość w tym mieście. Tak to jest jak się za coś biorą niekompetentne osoby. Kolejnym absurdem jest tworzenie przejść naziemnych, kiedy są tunele. One również generują korki.

    • 5 0

  • Ludzie nie chcą i nie chcieli świateł i skrzyżowania w tym miejscu. Ale niekompetentni pracownicy magistratu wiedzą lepiej! I oto efekt. Korki są w zasadzie z każdej strony. Od Warszawy, od centrum i z Łąkowej. Daje głowę że przez przypadek jakiś deweloper postawi tam osiedle w miejsce czegoś.

    • 6 0

  • tak się kończą przejścia naziemne (14)

    tylko bezkolizyjne skrzyżowania mają przyszłość im prędzej to zrozumiecie tym lepiej i nie słuczajcie bredni jakiś anarchistów o dzieleniu miasta na półi itp

    • 275 95

    • (3)

      Ok, zgłoś aby pod Tw blokiem przerzucić 3 pasmowa jezdnie bez sygnalizacji, z przejściami podziemnymi i ograniczeniem do 80 km/h - w imię przyszłości, w imię socjalizmu.

      • 30 39

      • (2)

        Ale orientujesz się, że aktywiści miejscy w kalesonach to lewactwo najgorszego sortu?

        • 22 22

        • Brawo

          Wygrałeś tytuł prawackiego dzbana dnia.

          • 3 1

        • Nie ma znaczenia czy lewactwo, czy prawactwo. każda skrajność rodzi patologię

          • 27 1

    • To ja proponuję dołożyć do ceny paliwa podatek aby te przejścia podziemne, wraz z windami co kilkaset metrów w każdym miejscu zrobić.

      • 2 3

    • Przejedź się do Detroit, Seattle i innych amerykańskich miast objętych samochodozą (3)

      A potem wróć i przestań bredzić o tym co ma przyszłość a co nie.

      • 15 13

      • Mówisz o Detriot (1)

        Które przez swoją samochodozę upadło z najbogatszego miasta w USA do poziomu prowincji?

        • 14 4

        • Przez samochodowe to jeszcze jakoś ducha, raczej bym brał pod uwagę lenistwo i rozszczeniowosc większości mieszkańców, czytaj czarnych.

          • 10 7

      • Nawet Detroit inwestuje już w infrastrukturę rowerową

        Szok prawda? Co prawda tam same grubasy mieszkają więc chętnych nie ma... ale może młode pokolenie będzie mądrzejsze.

        Nie wiedzą już co mają robić z tymi ogromnymi szerokimi jezdniami.
        Koszt utrzymania ich kosmiczny, a nie są do niczego potrzebne.
        Powoli to popada wszystko w ruinę. Większość dróg wygląda już jak w Polsce.
        Dziura na dziurze.

        • 6 7

    • za miastem owszem. w miescie nie

      • 0 0

    • (1)

      Ty, ale to na Łąkowej jest korek, a nie na Podwalu. Ogarniasz gdzie co jest?

      • 22 6

      • A ty chyba nie ogarniasz jaka jest przyczyna korka na Łąkowej...

        • 21 4

    • No jasne, wciskajmy dalej pieszych pod ziemie a z kierowców róbmy i**otów którzy nie potrafią poruszać się po mieście jeśli nie mają przed sobą tylko prostej drogi bez świateł i skrzyzowan.

      • 18 18

    • JakiCHś

      • 2 0

  • Dum

    • 0 0

  • Oddzwieczymy sie przy wyborach

    Za to nekanie kierowcow jakbysmy wrogiem byli.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane