• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na al. Armii Krajowej. Przyzwyczajmy się

Maciej Naskręt
12 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Zakorkowana al. Armii Krajowej w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Zakorkowana al. Armii Krajowej w stronę Obwodnicy Trójmiasta.

Od początku września al. Armii Krajowej w Gdańsku jest w porannym szczycie tak zakorkowana, że z Chełmu do Śródmieście jedzie się nawet pół godziny dłużej niż latem. Czy będzie lepiej? Lepiej już było - pisze Maciej Naskręt.



Czy korki na al. Armii Krajowej w godzinach szczytu to dla ciebie duży problem?

Od 1 września, codziennie rano jest tak samo. Korek, jaki powstaje na al. Armii Krajowej między ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańskaul. Łostowickązobacz na mapie Gdańska sprawia, że zjazd do Śródmieścia wydłuża się nawet o 30 minut. Bez powodzenia kończą się próby ominięcia zatoru równoległym odcinkiem ul. Kartuskiej, bo ona także jest sparaliżowana.

Czy mieszkańcy górnego tarasu Gdańska, a zwłaszcza osiedli ochrzczonych wspólnym mianem "południe" dostaną w końcu dobry, niekorkujący się dojazd do śródmieście? Raczej nie i to nawet mimo trwającej i planowanej rozbudowy dróg w tej części miasta.

Nieco szybciej pojedziemy w listopadzie

Teoretycznie poprawa powinna się zacząć już w listopadzie, gdy oddane do ruchu zostanie skrzyżowania ulic Łostowickiej, Kartuskiej, Nowolipie. - Droga z Chełmu do Siedlec nie powinna się korkować jak do tej pory. Będzie więcej miejsca na ul. Łostowickiej i tym samym samochody nie będą zatykać skrzyżowania z al. Armii Krajowej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

Problem z ul. Warszawską

Problem w tym, że kłopoty mogą pojawić się w innym miejscu. Od początku budowy ul. Nowej Łódzkiej, ul. Warszawska ma, na wysokości stacji paliw, status drogi jednokierunkowej i tak już pozostanie. To może skłonić część mieszkańców Ujeściska (mieszkających wokół ul. Piotrkowskiej) do korzystania z objazdu przez Jabłoniową, zamiast z rozbudowanego skrzyżowania Nowej Łódzkiej z Armii Krajowej.

Niewiadomą jest jak wielu kierowców z Oruni Górnej, którzy do tej pory jeździli do śródmieścia Traktem św. Wojciecha, wybierze w maju ul. Nową Łódzką i trasę W-Z. Jeśli będzie ich wielu, korki na Armii Krajowej jeszcze się zwiększą.

Południowa Obwodnica Gdańska na ratunek?

Z punktu widzenia wyłącznie mieszkańców południowych dzielnic Gdańska (Ujeściska, Łostowic, Jasienia) brak dwujezdniowego połączenia Trasy W-Z z obwodnicą był... korzystny. Powód? Niska przepustowość trasy przez Kiełpinek zapewnia w miarę płynny przejazd do centrum Gdańska na dwujezdniowym odcinku al. Armii Krajowej.

Przeciążeniu Trasy W-Z ma zapobiec otwarcie Południowej Obwodnicy Gdańska. Droga ma być przejezdna w maju 2012 r. Z miejskich dróg zniknie wtedy tranzyt.

Eksperci przewidują, że nowa droga ekspresowa S7 sprawi, że przez centrum Gdańska pojedzie o ok. 30 proc. mniej samochodów. Możliwe zatem, że zniknie do 500 aut spośród 1,7 tys. zmierzających aktualnie do centrum Gdańska w czasie każdej godziny porannego szczytu.

Problem w tym, że z obwodnicy w al. Armii Krajowej (której odcinek w Kiełpinku ma być gotowy razem z Węzłem Karczemki w maju 2012 r.) do centrum zmierzać będzie podczas porannego szczytu nieco ponad 1,7 tys. samochodów na godzinę. Wynika to z prognoz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zatem pojazdy z Węzła Karczemki wypełnią lukę po autach, które pojechały Południową Obwodnicą Gdańska.

Rano, w dni powszednie, kierowcy i mieszkańcy ulgi w korkach na Trasie W-Z nie uświadczą. Należy pamiętać, że na drogach - z roku na rok - wciąż przybywa samochodów. Nie należy się spodziewać, że ten trend w najbliższych latach zostanie zatrzymany.

W odkorkowaniu Trasy W-Z nie pomoże też wprowadzenie systemu viaToll - systemu elektronicznego poboru opłat drogowych - na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wielu kierowców TIR-ów, jak robi to już teraz, będzie oszczędzać i nie skorzysta z nowej, płatnej drogi ekspresowej na południu Gdańska.

Decyzja jednak o przyłączeniu do systemu viaToll nowego odcinka nie została jeszcze podjęta. - Nie został określony również termin, kiedy może to nastąpić - zapewnia Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy w Ministerstwie Infrastruktury.

Estakada nad ul. Łostowicką nie pomogłaby

Już wiele lat temu zrezygnowano z budowy estakady, która pobiegłaby nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką w ciągu al. Armii Krajowej. Powód? Udrożniłaby ona co prawda górny odcinek Trasy W-Z, ale spiętrzone samochody wywołałyby gigantyczny korek w centrum miasta, tuż przed Węzłem Groddecka.

Nie pomoże realizacja Strategicznego Programu Transportowego

Miasto ma zamiar wyłożyć 1 mld złotych na budowę dróg w ramach Strategicznego Programu Transportowego. Sprawę poruszaliśmy w artykule z końca sierpnia. Zgodnie z założeniami programu na południu Gdańska w pierwszej kolejności mają powstać drogi w relacji północ-południe. Oznacza to, że w porannych i popołudniowych dojazdach do pracy (w relacji wschód-zachód) nie wiele się porawi. Program promowany przez władze Gdańska jedynie usprawni ruch w obrębie dzielnic południowych.

Miejsca

Opinie (306) ponad 10 zablokowanych

  • poco ten zielony pas po środku....

    Zamiast tego zielonego pasa, to mogliby dobudować jeszcze 2 dodatkowe pasy! tak jak to jest w Niemczech czy we Francji, ale oczywiście jak ktoś nie myśli to już tak będzie niestety...

    • 0 0

  • Czy mieszkańcy górnego tarasu [...] dostaną w końcu dobry, niekorkujący się dojazd do śródmieście? (4)

    całe Ujeścisko, pracujące w Centrum, po oddaniu Nowej Łódzkiej może spokojnie przesiać się na tramwaj i mieć w nosie korki na Armii Krajowej :)

    • 32 0

    • buheheheheheehehe

      zapraszam na petle na Chelmie rano. smialo. sie mocno kolego zdziwisz.

      • 0 0

    • Przesiasc sie mozna

      i owszem ale tylko wtedy jesli wystarczy miejsca w tramwaju.Z tego co wiem to na chelmie z tym ciezko. Niestety gorny taras ma najgorszy syf komunikacyjny, dlatego ja od 5 lat korzystam z samochodu okazjonalnie, a tak tylko rowerek, 8 miesiecy w roku .

      • 0 0

    • Dokładnie! (1)

      I tak właśnie będzie trzeba robić. Chwała im za ten tramwaj, ale mam nadzieję że się sprężą i oddadzą go do zimy.. Bo wtedy będzie można spokojnie zostawić samochód pod domem jeśli jedzie się tylko do i z pracy.

      • 5 0

      • do zimy tak

        ale przyszłego roku, w planach jest puszczenie tramwaju w 2012 chyba jakoś wiosną

        • 0 0

  • spacerowa (2)

    prostszym rozwiazaniem dla spacerowej, ktora jest nowa droga, bylo zrobienie 2 albo trzech pasow w kazda strone, na pewno nieco by to pomoglo :)

    • 3 7

    • nie da się... problem w tym

      • 0 0

    • kag - takie rozwiązania próbowano we wszystkich miastach amerykańskich

      a teraz politycy się zastanawiają, skąd się bierze otyłość u coraz mniejszych dzieci.Poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej. Zmień optykę, porzuć brykę i przesiądź się na rower - rowerowe piątki za pasem - zostaniesz pozytywnie zaskoczony.

      • 6 4

  • Nie każdy jest wystarczająco sprawny intelektualnie żeby kończyć szkoły, dobrze zarabiać, czy cieszyć się sztuką. (10)

    A kierowcą MUSI być KAŻDY! Nie ważne, że jest się skończonym tłukiem. Powolnie myślącym chamem i wtórnym analfabetą. W dodatku wystarczy 500zł na jakiegoś Golfa i już można utrudniać życie reszcie społeczeństwa.

    • 126 54

    • Brawo ! (7)

      Wprowadźmy dodatkowe kryterium na egzaminie na prawo jazdy: wykształcenie (a raczej uzyskane świadectwo / dyplom, co z inteligencją niekoniecznie ma wiele wspólnego). By żyło się lepiej !Niechaj robole jeżdżą autobusami. Inteligencji to nie przystoi.

      • 36 9

      • Bolączką Polski jest to, że (jak to nazwałeś) robole nie wiedzą gdzie ich miejsce w społeczeństwie. (5)

        Teraz byle luja stać na samochód, który został odkupiony ze szrotu z Niemiec i myśli, że jest już klasą średnią jak jeździ Golfem. Człowiek na poziomie, który kupi sobie nowy kompakt z salonu jest nazywany frajerem przez spuszczoną ze smyczy w 89r klasę robotniczą.

        • 17 26

        • każdy grzegorz

          to cymb@ł !!!

          • 0 0

        • Dokladnie Grzesiu (1)

          Ty jestes frajerem, a on jest koneserem. Ot mala roznica. A tak na marginesie yntelygencie na poziomie. Moj dziadek po takich inteligentnych pieniaczach jak ty, na konia wchodzil, pomimo, ze byl -jak powiadasz- robolem

          • 2 1

          • to raczej po twoim dziadku mieszkającym w czworakach yntelygen nadzorca wchodził

            nie na konia tylko do powozu a poxniej jeszcze twoj dziad musiał go pchac przez błota az do utwardzonego traktumam zdjecia jak chcesz zobaczyc

            • 0 0

        • Chłopie, mam dla ciebie rozwiązanie: przeprowadź się do Phenianu. Szerokie ulice i zero korków - bo samochody mają tylko wybrańcy. Świat z twoich marzeń !

          • 3 0

        • BYLE LUJU GRZEGORZU ZAPNIJ SOBIE KAGANIEC NA PYSK I NIE SZCZEKAJ BO GDYBY NIE OWA KLASA ROBOTNICZA TO ŻYŁBYŚ W KOMUNISTYCZNYM ZAPYZIAŁYM ŚWIATKU , ALBO TEZ WYJECHAŁBYŚ DO NIEMIEC I pupE SZWABOM LIZAŁ I PRZYJEŻDŻAŁ WYPOZYCZONYM MERCEDESEM I PANOSZYŁ SIĘ WOKÓŁ . PROSTAK JESTEŚ KOMPAKCIKU Z SALONU

          • 13 7

      • Świadectwo niekoniecznie

        ale bardziej wyczrpujące testy teoretyczne - tak. Może w ten sposób uda się wyeliminować niektórych drogowych gamoni

        • 22 1

    • "...wystarczy 500zł na jakiegos Golfa i już można utrudniać życie reszcie społeczeństwa."

      Ty jestes zwyklym debilem!!! Proponuje Tobie, abys poddal sie natychmiastowej eutanazji, co by nie utrudniac zycia normalnej czesci spoleczenstwa prostaku jeden. Kto dal ci prawo obrazania ludzi, ktorzy w/g twojej teorii, nie sa godni stanac przy tobie (nawet w aucie) Najwieksze chamstwo Grzesiu, sieroto spoleczna, wyszlo wlasnie z ciebie

      • 7 2

    • Ty jesteś nienormalny.

      • 3 2

  • na Zaroślaku nie ma aż takiego korka jak na Armii Krajowej, na Łostowickiej też szybko idzie (19)

    jadę o 7:00 do pracy więc wiem, niech szukają rozwiązań

    • 32 30

    • (2)

      osiedle więtokrzyskie - wałowa - przejazd 30-40min. wyjazd o 7 ze świętokrzystkiego.

      • 7 2

      • Nie łudźcie się (1)

        Z korkami nie można wygrać, gdyż działa tu zasada: lepsze drogi - więcej samochodów - więcej korków.

        • 15 4

        • Tak jak ze służbą zdrowia

          która praktycznie weliminowała dobór naturalny.W efekcie mamy coraz więcej chorych, dziedziczących różne choroby i coraz większe koszty leczenia.Co nie znaczy, że nie warto chodzić do lekarza.Jeżeli chodzi o korki to wiadomo, że każdy chciałby pojechać samochodem, bo nie każdy ma 20 lat żeby zasuwać w deszczy czy śniegu na rowerze. Komunikacja miejska to totalna porażka, zjadająca znaczną część budżetu miasta (ok. 0,5 mld rocznie na trójmiasto), nie licząc zniszczonych dróg przez autobusy. Tramwaje praktycznie działają na węgiel etc.

          • 0 0

    • Rozwiązania są - nawet niezbyt drogie (3)

      Rozwiązania są tylko trzeba ruszyć głową.Pierwsze to zrobić węzęł z ulicą Pohulanka. Drugie jest radykalne. Zakaz skrętu w lewo z 3 Maja na wezęł. A to dlatego, że z Wałów Jagielońskich jest bezkolizyjny wyjazd na południe i wschód i powinni jeździć tamtędy.

      • 10 5

      • rozwiązanie jest (1)

        skorzystać chociaż czasem, z komunikacji miejskiej

        • 6 2

        • Nie dziękuję :)

          Może kiedyś, jak podniosą pensję minimalną i ludzi będzie stać na dezodorant.

          • 3 0

      • obawiam sie..

        ... ze takie rozwiazanie owszem, troche by rozluznilo moze wezel, ale zwiekszyloby korki na samych Walach, i na bledniku. juz teraz w godzinach szczytu nie jest tam dobrze..

        • 7 0

    • pier...dolisz Jarek, nie było cie tam :D

      • 0 0

    • to idioci !!! (2)

      "Estakada nad ul. Łostowicką nie pomogłabyJuż wiele lat temu zrezygnowano z budowy estakady, która pobiegłaby nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką w ciągu al. Armii Krajowej. Powód? Udrożniłaby ona co prawda górny odcinek Trasy W-Z, ale spiętrzone samochody wywołałyby gigantyczny korek w centrum miasta, tuż przed Węzłem Groddecka."- przecież mówimy o zapchanej ulicy w stronę obwodnicy i w tym kierunku akurat estakada pomogłaby i to bardzo

      • 3 1

      • oczywiscie, ze tak

        wybudowac estakade nad Lostowicka tylko w jednym kierunku - wyjazd z Gdanska na obwodnice. W popoludniowym szczycie - bezcenne, bo na Karczemkach nie bedzie zadnych swiatel spowalniajacych ruch. Myslec panie Wawrzonek.

        • 1 0

      • oczywiscie, ze tak

        wybudowac estakade na Lostowicka tylko w jednym kierunku - wyjazd z Gdanska na obwodnice. W popoludniowym szczycie - bezcenne, bo na Karczemkach nie bedzie zadnych swiatel spowalniajacych ruch. Myslec panie Wawrzonek.

        • 2 0

    • Niech mi ktos wytlumaczy po kij zrobili warszawska jednokierunkowa bo nie rozumiem tego ruchu. Jak sie bedzie chcialo wyjechac z ujesciska to trzeba robic jakies durne objazdy. Po co?

      • 3 1

    • minusujący nie mają wiedzy widcznie, a ja Łostowicką 15minut i jestem w pracy (1)

      • 13 10

      • i po co sie chwalisz???

        zaraz wszyscy się zjadą i będziesz miał do pracy 40 minut

        • 12 0

    • objazdów jest sporo (4)

      ale nie podzielę się nimi, bo wszyscy zaczną tamtędy cisnąć i będę też stał w korku hehe

      • 21 2

      • polami to malo kto bedzie chcial jezdzic (2)

        tak wiec te 4 pasy sa tylko dla Ciebie i Twojego Golfa II po tunungu!

        • 4 9

        • Jakimi polami człowieku (1)

          15min Gdańsk Południe - Wrzeszcz jadąc po drogach :P.

          • 11 2

          • znam te objazdy, ale...

            o tych 15 minutach - w godzinach szczytu tj. 7-8 rano - obecnie można zapomnieć. poza tymi godzinami te 15 minut to też jest raczej minimum; niestety duża część osób już zna te "tajne" skróty więc przestają one być przejezdne...

            • 5 0

      • i tak trzymaj nikomu nic nie mów ;)

        Ja też znam tą trase i nie stoje w korku !! jedziemy :)

        • 5 3

  • DEFETZYM (5)

    Nie rozumiem takiego podejścia. Prowadzone teraz inwestycje coś zmienią na pewno. Bo przecież logiczne że dwupasmowa droga ma większą przepustowość niż jednopasmowa. Mieszkańcy południa zyskają dwupasmowy przejazd górnym tarasem (od oruni górnej do słowackiego) a do tej pory był tylko trakt-centrum-grunwaldzka lub ew. obwodnica. Przypuszczenia, że mieszkańcy okolic piotrkowskiej pojadą na jabłoniową niż nową łódzką są bez pokrycia. Ludzie będą szukać najsprawniejszego przejazdu i ruch w jakichś proporcjach podzieli się na te dwie ulice. A dodatkowo pojawi się tramwaj więc część bardziej świadomych osób z południowych dzielnic przesiądzie się na tramwaj. Problem korków w Gdańsku moim zdaniem leży gdzie indziej. Jakby ludzie jeżdżący do pracy samochodem w pojedynkę, zastanowili się czy może da się dojechać z domu do pracy komunikacją to by to znacznie wpłynęło na płynność ruchu. Z moich obserwacji ok. 80% samochodów o 6 rano na wilanowskiej wiezie tylko kierowcę??!!Ja codziennie jeżdżę z wilanowskiej na kołobrzeską autobusem (i z powrotem). Rano nie ma najmniejszego problemu. Autobus pusty (?), czas przejazdu 45 min, korek na łostowickiej. Powrót gorzej - korek na grunwaldzkiej od abrahama do manhattanu i na nowolipiu, czas przejazdu 1,5 h, i co ciekawe autobusy spod manhattanu miejsca siedzące w 95% zajęte stojących osób - brak (a i powrót udaje się czasem skrócić do 1 h korzystając z tramwaju). Ludzie!! Trzeba nauczyć się sobie radzić a nie tylko narzekać. Wystarczy chcieć.Mamy jeszcze jesień i przejazd komunikacją na prawdę nie jest uciążliwy - strach pomyśleć co będzie zimą.

    • 10 10

    • Prowadzone inwestycje są obliczone dla ruchu z 2000 roku (4)

      a mamy rok 2011. Jedynie wprowadzenie płatnego wjazdu dla samochodów które nie posiadaja rejestracji GD i samochodów starszych niż np 8 lat spowoduje poprawę sytuacji.

      • 3 9

      • (2)

        A co ma stary samochód do płynności ruchu?

        • 4 0

        • Starych gratów jest najwięcej i najwolniej ruszają spod świateł (1)

          jak sie je wyzłomuje to motłoch b ędzie jeździł autobusami

          • 0 1

          • Ruszanie to kwestia kierowcy,

            • 0 0

      • A może starszych niż 3 latek?Co, Twoje cacko się nie załapie?

        • 3 0

  • A ul. Spacerowa dla ZDiZ to tak, jakby wogóle nie istniała... (14)

    • 61 22

    • spacerowa to porażka. jedynym wyjściem jest budowa tunelu pod lasem ale na to nie ma kasy więc będzie jak jest. (2)

      • 15 14

      • porażką jest to, że: (1)

        mało kto wie, że od ronda na Kielnieńskiej do Leśniczówki jest poza zabudowanym czyli 90km/h, znak B-33 ograniczenie przed wjazdem na zabudowany do 70km/h jest przed radarem który jest jeszcze poza zabudowanym więc po co idioci jadą tam 40km/h - nie wiem, następnie odstępy między autami po 100 i nawet 300 metrów... żal.pl, przy skręcie do zoo... czy ktoś się tam spodziewa innego światła niż zielone po czerwonym? chyba wszyscy bo zaskoczenie zielenią jest oszałamiające na tyle, że szukanie biegu 1 to wyższa szkoła jazdy, a w nocy? a w nocy jest to samo albo gorzej, bo nie ma korków a i tak trafisz na idiotę i jedziesz 45km/h.... ot to Spacerowa:)

        • 5 0

        • Racja.

          Choć co do nocy to takiego 45km/h można spokojnie wyprzedzić. Sam pamiętam jak kiedyś jechałem za takim wieczorem. Skończyła się ciągła, a na leśnym parkingu policja. Facet jeszcze zwolnił, a ja go wyprzedziłem. Ciekawe jak bardzo był zdziwiony, że policja mnie nie zatrzymała choć szuszarka była wycelowana.

          • 0 0

    • jestem ciekaw co za grzyby minusują opinie o spacerowej.. (10)

      • 14 8

      • minusuję, bo wyjściem dla korków na Spacerowej jest budowa kolei metropolitalnej, a niekoniecznie budowa tunelu pod lasem (9)

        • 15 21

        • Tyle, że kolej nie jest planowana wzdłóż Spacerowej (4)

          • 13 1

          • Wzdłóż i wszesz

            • 0 0

          • poszerz trollu wyobraźnię

            ilu klientów zakorkowanych na Spacerowej pracuje blisko jej wylotu? większość dalej pomyka wzdłuż SKM, a tam PKM sięgnie.

            • 0 0

          • ale Osowa będzie miała kolejke

            a na samej spacerowej nikt nie mieszka bo to las

            • 2 2

          • a to kolejna sprawa

            j/w

            • 7 0

        • co Ty człowieku porównujesz kolej do samochodu. (3)

          uważaj bo już się przesiadam na kolej metropolitalną.. tylko są ludzie co jadą do pracy o 4 i nie będą zapierdzielać potem 5km ze stacji koleji do pracy. weźcie się ludzie obudźcie bo widać że jeszcze śpicie w tej pracy.

          • 12 14

          • (1)

            Mam samochód do pracy jezdze tramwajem, korona z głowy nie spadnie.

            • 24 1

            • To mam płacić podatek za paliwo, OC i inne opłaty oraz jeszcze dopłacać do biletu komunikacji ?

              Oraz biec na tramwaj/autobus który albo ucieknie lub nie przyjedzie w którym śmierdzi , ludzie się nie myją bleeee

              • 2 2

          • o 4 nie ma korków więc co narzekasz :)

            • 12 0

  • dobudowac 4 pas ! zabrac te pastwisko ! myslcie barany !

    zamiast stekac zacznijcie poszerzac te droge !!! albo budujcie nowa droge !

    • 0 0

  • SPACEROWA (1)

    Dlaczego nikt się nie zajmie tematem ulicy Spacerowej (Leniwej). CODZIENNIE korki po 45 minut, Nasi włodarze tego nie wiedzą, czy nie chcą wiedzieć!!! Skandal i tyle!

    • 0 1

    • problemem spacerowej jest brak przepustowosci w starych, waskich uliczkach oliwy

      spacerowa nawet 2x2 guzik by dala jesli chodzi o dojazd z obwodnicy do oliwy - jedyny ratunek: tunel pod pacholkiem ale to istne sci-fi chociaz jakies koncepcje byly ale nic z tego nie bedzie... bedzie cud jak wreszcie rozpacznie sie budowa tunelu pod martwa wisla a co dopiero budowa drugiego tunelu pod pacholkiem

      • 1 1

  • wiadukt nad łostowicką

    Rozumiem, że wiadukt w strone centrum mija się z celem, ale bardzo dużo dałby wiadukt w przeciwną stronę. Przy bezkolizyjnym dojeździe do obwodnicy byłby ładny wyjazd z centrum.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane