• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Połowa aut zjeżdżających z Klinicznej skręcała w Piramowicza (4)

    ale pani, miejski inż. ruchu, nie wiąże większych korków na al. Hallera ze zmianami....
    stanowisko w urzędzie chyba po znajomościach...

    • 147 14

    • A kto płaci urzędnikom

      Nie my? także Zwalniamy tego Pseudonim inżyniera

      • 6 0

    • Urzędnicy dążą do paraliżu transportu samochodowego.

      • 2 0

    • Dlaczego piszesz "chyba"?

      • 0 0

    • Dokładnie!

      To nie są dobre rozwiązania to jest wstyd i hańba i celowe paraliżujące działanie no chyba że głupota?

      • 1 0

  • Za kilka dni korków nie będzie. (15)

    Bo większość będzie jechała inną trasą . Miasto jest dla komunikacji miejskiej , rowerów i pieszych . Samochód jest na dole tej piramidy potrzeb . Można wybrać komunikację a nie jechać wszędzie samochodem bo ja mam i jadę , tak się nie da z żadnym mieście na świecie. A krytykujący niech sobie pod własnymi oknami takie skróty urządzają.

    • 45 144

    • Gdyby ta komunikacja była chociaz dobra (3)

      a nie wieczne opóźnienia, awarie i smród. Jeździłam całe życie komunikacją miejską, w czasie pandemii zaczęłam jeździć autem i z wielkim bólem teraz wsiadam do tramwaju jak muszę, bo komunikacja to jakiś żart w Gdańsku

      • 38 4

      • 25 lat jeżdżę SKM i mimo niedogodności nie mam większych powodów do narzekań. (2)

        Coś tam się incydentalnie wydarzy ale ile razy jadąc samochodem przyjdzie nam stać w korkach z różnych przyczyn .

        • 11 15

        • (1)

          Fajnie, ale wiesz ze są też inne dzielnice Gdańska poza tymi rzeź które SKM przejeżdża?
          Ile osób tam jeździ rowerami a ile osób stoi w korku? Jaki jest udział rowerzystów do samochodów na tej arterii? 1 do 40? Chora zmiana, chore władze.

          • 15 7

          • A korki na drogach rowerowych

            coraz większe i nikt z tym nic nie robi

            • 3 1

    • Jaką inną trasą ? (7)

      Nie ma takiej ! Przykładowo setki samochodów jadących od stoczni remontowej na Wrzeszcz Jaśkowa dolinę lub do studzienki musi jechać tamtędy. Przed wojną ktoś kto miałby odrobinę honoru wiedziałby co zrobić

      • 24 5

      • Zrezygnować z samochodu? (5)

        Setka samochodów to jeden tramwaj . Przed wojną było kilka samochodów w mieście.

        • 11 17

        • Setka samochodów (4)

          Sprawdź natężenie ruchu samochodowego i częstotliwość komunikacji miejskiej. Setka samochodów przejedzie dwupasmową ulicą w 2-3 minuty. Tramwaj jeździ co 15 minut. To oznacza, że rezygnacja z samochodów wymusiłaby 5-8 krotne zwiększenie liczby kursów tramwaju w godzinach szczytu. Absolutnie niewykonalne na żadnej trasie tramwajowej w Gdańsku (torowiska mają ograniczoną przepustowość, a przy dworcu głównym jest ona już teraz niewystarczająca), a trzeba do tego doliczyć porównywalne zwiększenie liczby kursów autobusów bo tramwaje obsługują bardzo małą część Gdańska. Do tego ruch osób na przystankach: oczekiwanie na przesiadki itp. Więc nie można wyrzucić samochodów z miasta. Takie pomysły to czysta utopia, realnie patrząc komunikacja prywatna przewozi znacznie więcej osób niż publiczna (o rowerach nie wspomnę - to margines ruchu w mieście) i nie można tego ignorować.

          • 21 6

          • Ile spalin wyemituje setka samochodów ?

            Utopią jest rwanie w przekonaniu że samochody osobowe rozwiążą problemy komunikacyjne w miastach. W wielu miastach europy nie wjedziesz nawet samochodem do centrum.

            • 8 10

          • Tak bzdurne obliczenia, że ręce opadają. (1)

            Tramwaj nie kursuje co 15 minut. Ciężko znaleźć w okolicy miejsce, gdzie tramwaj jedzie rzadziej niż co 5 minut. Standardem jest tramwaj co 3 minuty i to tylko dlatego, że czeka na zielone światło na skrzyżowaniu bo przepustowość.
            W mieście jest więcej niż jedna linia!
            Samochód to 1100 pojazdów/h średnio w samochodzie jest 1.2 osoby.
            Dobrze zrobiony tramwaj to przepustowość 15 000 osób/h.

            • 6 13

            • Standart

              Pomyliły ci się standarty. Co 3 minuty to moźe metro w Warszawie lub tramwaj w Pradze czeskiej , ale na pewno nie w Gdańsku. Tu tylko 122 co godzinę

              • 12 0

          • Jaka setka aut co 2 - 3 minuty ? Nie znasz

            jak ruszą przeciętny kierowca spod świateł ?

            I ile zabiera ludzi auto osobowe, a ile tramwaj ?

            I jakie co 15 minut jeżdżą tramwaje ?

            • 3 5

      • Czyli te korki tworzą stoczniowcy? Serio?

        • 7 0

    • Wytrzeźwiej. Do Gdyni z Gdańska idź pieszo.

      • 1 1

    • Miasto jest dla wszystkich mieszkańców. Dla rowerów są parki rozrywki i tory sportowe.

      Samochód to podstawowy środek transportu dla wszystkich, którzy mieszkają z dala od komunikacji (a jest ich coraz więcej wraz z rozbudową miasta), dla tych, co poza dojazdem do pracy mają jeszcze inne sprawy do załatwienia (dzieci do szkoły, sprawunki dla siebie i rodziny) oraz wszystkich, którzy mają do przewiezienia coś więcej niż tylko sojowe latte.

      • 0 0

    • inne trasy tez zakorkowane

      tunel pod wisla zakorkowany, chrobrego zakorkowana, wyspianskiego zakorkowana w godzinach kiedy ludzie koncza prace i jada do domu.

      • 0 0

  • może ci " urzędnicy"nie znają Gdańska? (3)

    może ogarniają 4-5 głównych ulic, przyjechali z Mazur z licencjatem w garści i zarządzają pół milionowym miastem!

    • 117 13

    • Jak wojewoda przywieziony w teczce z jakiegoś pierdziszewa to i urzedasom nic nie brakuje!! (1)

      • 8 2

      • " pierdziszewo" jest 30-50 km od Gdańska

        A Mazury? Het Hey albo jeszcze dalej....

        • 5 0

    • Oczywiście, że nie znają. Jeśli po nim jeżdżą, to służbowymi limuzynami na sygnale.

      • 0 0

  • Miasto z kartonu i betonu. Jak nie pożary budynków to zmiany w ruchu i ograniczenia. Niech lepiej naprawią torowisko koło opery bo to woła o pomstę do nieba a nie zmieniają organizację ruchu.

    • 63 11

  • Brak slow (1)

    Siedza w tych urzędach i chyba z nudów i braku pracy wymyslaja takie bzdury...

    • 79 12

    • Może coś jeszcze ci opadło?

      • 1 0

  • Jest jeszcze inne rozwiazanie

    zabrac jeden pas na grunwaldzkiej i na nim utworzyc trasę rowerową. Ja jestem za

    • 50 17

  • Jadąc tramwajem nie zauważyłem jakiś zmian w ostatnich dniach. (7)

    Jest jeszcze sporo miejsca w pojazdach , można zostawić blachosmroda i skorzystać z komunikacji miejskiej.

    • 24 89

    • to jednak chyba nie jechałeś tramwajem! tam covid nie istnieje! (5)

      jazda- jeden obok drugiego- jak za dawnych " dobrych" czasów!

      • 12 6

      • Co to zmienia ? Niby pojedziesz własnym samochodem (4)

        a potem spędzasz w pracy czas z tymi co przyjechali tramwajem .

        • 7 6

        • (3)

          Nie będę korzystać z komunikacji miejskiej. Wali tam jak z murzynskiej chaty. Mimo założonej maski.

          • 6 4

          • To się myj (2)

            • 5 3

            • (1)

              Nie stać cie na auto i utrzymanie go to załóż sobie kaganiec bo jeszcze kogoś z zawiści pogryziesz ped**arzu i zarazisz wscieklizną

              • 4 2

              • Wielkie mi auto.

                W twoim przypadku to zapewne jakiś wypierdziany poniemiecki sztrucel.

                • 1 1

    • można zacząć myśleć jak człowiek XXI wieku.

      • 0 0

  • No sorry (27)

    Bezpieczeństwo poprawiłby również znak stop dla rowerzystów. Nie wszędzie trzeba mieć pierwszeństwo. Miasto wspólne dla wszystkich, a nie pod dyktando rowerowej patologii

    • 152 35

    • Patologia, bo ktoś jezdzi na rowerze? (14)

      Wszystko ok ze zwojami?

      • 21 23

      • Patologią jest utrudnianie życia innnym (13)

        Bo trudno było poszukać rozwiązania dobrego dla wszystkich. Takim rozwiązaniem byłby znak stop lub ustąp pierwszeństwa ustawiony dla pędzących rowerów

        • 29 16

        • No oczywiscie. bo kierowca ważniejszy niż inni. pan i władca w starym gruchocie (8)

          on ma mieć super. reszta niech sobie radzi. ból d**** że skończyło sie robienie wszystkiego pod kierowców?

          • 16 31

          • (3)

            już zapomniałeś szczylu jak mamusia cię pod szkołę podwoziła?

            • 16 13

            • Miło, ze się przedstawiasz przyjacielu

              Jednak ja swojego imienia nie będę publikował

              • 4 6

            • ja jeździłem autobusem. Nikt mnie nie podwoził. Mamusia nawet prawa jazdy nie ma.

              • 9 7

            • Oho, skończyły się argumenty

              • 3 1

          • No właśnie jak widać wszytko pod rowerzystów

            Tylko, że z mizernym rezultatem

            • 12 7

          • Kierowca (1)

            płaci podatek drogowy, ubezpieczebie w przeciwieństwie do rozczeniowych rowerzystów

            • 3 3

            • ubezpieczenie płacisz dla siebie dzbanie

              to nie ma nic do roszczeniowości.
              Jak zmienisz samochód na elektryczny, nie będziesz płacić podatku drogowego.

              • 1 3

          • Rozumiem, że rowerzysta, skoro tak rozjuszył cię ten pomysł.

            • 0 0

        • Rower pedzi jadac 20? A samochody jadace Grunwaldzka 100 tylko spokojnie jada?

          • 10 8

        • 17 bałwanów niech teraz napisze, jak zgodnie z przepisami

          ma funkcjonować stop dla wyjeżdżających z Piramowicza (pierwszeństwo Grunwaldzkiej) i dla jadących wzdłuż Grunwaldzkiej rowerzystów.

          • 5 6

        • Ale bezmozgim kolarzom juz postawiono tam szykane, wlasnie dlatego, i zadnych problemow od tego czasu tam nie bylo.

          • 6 3

        • no i utrudnialiście życie

          nieraz za czekającym na wjazd na Grunwaldzką kolejny stał tak blisko, że kartkę papieru by sobie miedzy zderzakami trzymali.

          • 2 0

    • (1)

      W Gdańsku robi się rzeczy przeciwko danej grupie, albo kierowcom, albo rowerzystom/pieszym.
      Albo buduje się infrastrukturę przeznaczoną tylko dla samochodów, maksymalnie utrudniającą życie innym, albo robi się coś dla tej drugiej grupy. Budujcie dalej autostrady przez miasto, życie mieszkańców i jego jakość pogorszy się, a nadmiar samochodów i infrastruktura tylko dla nich sprawi, że będzie tylko gorzej.

      • 8 5

      • Kiedy ostatnio w Gdańsku zbudowano autostradę przez miasto?

        Gdzie ta infrastruktura tylko dla samochodów?

        • 0 0

    • No jasne, dla wszystkich stop bo kierowca musi przejechać

      • 7 10

    • Głupszego pomysłu to już wymyślic chyba nie można (5)

      Rowerzysta jadący wzdłuż drogi z pierwszeństwem ma mieć stopa?

      • 8 13

      • To jest uczciwy kompromis (4)

        Droga się nie korkuje, a rowerzyści również przejada. To jest zgodne z zasada współżycia. A poza tym z tego co pamietam na przełomie wielu lat było tylko kilka poważnych konfliktów

        • 5 6

        • A obok piesi też mają mieć znak "stop" na (1)

          chodniku biegnącym równolegle do drogi rowerowej ?

          • 4 4

          • Tam chodzi może jeden pieszy dziennie

            • 5 4

        • Jaki kompromis? (1)

          Chcesz kompromisu? Oddaj jeden pas Grunwaldzkiej i Zwycięstwa w każdą stronę dla rowerzystów i jako buspas. Wtedy odwróci się Piramowicza. I wtedy będziesz miał uczciwy kompromis.

          • 1 3

          • Rowerzyści zaraz zaczną jojczyć, że złe autobusy ich krzywdzą,

            a ty sam zaproponujesz, żeby drogę zamknąć i puścić tam tylko rowery, które przecież stanowią (wg badań Urzędu Miasta Gdańska) główny środek transportu jakichś 3% mieszkańców.

            • 0 0

    • Stop

      Ej koleś jechałeś kiedyś rowerem?
      Stop dla rowerzystów na przejeździe - jeszcze o takiej głupocie nie słyszałem.
      Chociaż na prowincji widziałem takie kwiatki

      • 1 1

    • Rowerzyści to miejska patologią.

      • 0 0

    • Brawo! Nareszcie głos rozsądku.

      • 0 0

  • Czy pani inżynier w ogóle wie o czym mówi??? (1)

    Skandal. Ulica zaprojektowana nie po to aby była objazdem. Co się dzieje w tym mieście.

    • 79 10

    • ależ to prawda.

      • 4 7

  • "Zmiany wynikały z koniecznosci zapewnienia wiekszego bezpieczenstwa rowerzystow" (2)

    Co za bzdura. A faktycznie kto posmarował? Kiedy um znacznie myslec potem dzialać.

    • 83 15

    • A co tu smarować - chyba łańcuch w rowerze
      Zgłoś się do służb specjalnych

      • 0 0

    • A może rowerzyści sami zapewnią sobie bezpieczeństwo

      np. poprzez zwracanie uwagi na sytuację na drodze, po której jadą?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane