• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Krzysztof Koprowski
7 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Takim filmem z wizualizacją Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) urzędnicy chcą mamić mieszkańców.

Gdańsk będzie starał się przekonać mieszkańców do budowy Drogi Zielonej sprytnie wykonanymi wizualizacjami. Tylko jaki to ma sens, skoro i tak wszystkie decyzje już zapadły, a urzędnicy zrobią wszystko, by domknąć ramę drogową, nakreśloną ponad pół wieku temu - zastanawia się Krzysztof Koprowski.



Czy wierzysz w wizualizacje urzędników, przedstawiające Drogę Zieloną jako przyjazną miejską ulicę?

Nie mogło być chyba lepszego prezentu dla gdańskich urbanistów i projektantów branży drogowej niż... korki w rejonie skrzyżowaniu al. Hallera i istniejącego fragmentu Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, czyli na przedłużeniu tunelu pod Martwą Wisłą.

Wpompowanie aut w pas nadmorski już stało się faktem, a wspomniane grupy zawodowe zacierają ręce, bo właśnie zapewniły sobie pracę nad kolejną ważną inwestycją - przesunięciem lawiny aut z tego skrzyżowania na kolejne i jeszcze kolejne.

Wsparcie mają nie byle jakie - to kierowcy, którzy już domagają się poszerzenia ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. A ponieważ praktycznie każdy kierowca to również wyborca, politycy zrobią wszystko, by ich zadowolić.

W takich okolicznościach powstają wizualizacje, które mają przekonać do Drogi Zielonej już przekonanych (czytaj: kierowców) i uciszyć tych, którzy doskonale wiedzą, że poszerzanie dróg nie rozwiąże nigdy problemów nadmiaru aut na ulicach, a wręcz przeciwnie - jeszcze spotęguje ten problem.

Korek na ul. Czarny Dwór po otwarciu tunelu jest już niemal codziennością.


  • Wizualizacja Drogi Zielonej autorstwa Biura Rozwoju Gdańska.
  • Urealnione wizualizacje Drogi Zielonej autorstwa Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
  • Wizualizacja Drogi Zielonej autorstwa Biura Rozwoju Gdańska.
  • Urealnione wizualizacje Drogi Zielonej autorstwa Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Wizualizacje pełne fałszu

Wizualizacje przedstawione kilka dni temu przez Biuro Rozwoju Gdańska mają tyle wspólnego z rzeczywistością, co zapewnienia deweloperów o czystym i świeżym powietrzu na osiedlach oddalonych o kilka minut jazdy od Szadółek.

W materiałach graficznych na Drodze Zielonej panuje istna sielanka. Ruch aut jest płynny i niczym niezakłócony, a w bezruchu są jedynie piesi oczekujący na zielone światło, a nie kierowcy. Także tramwaje nie utrudniają życia kierowcom, ponieważ stoją nawet między przystankami - być może dlatego, że nie mają zasilania, którego zabrakło na wizualizacji?

Droga Zielona przemianowana na Zielony Bulwar nie może oczywiście obejść się bez zieleni. Szpalery drzew natychmiast po realizacji tworzą estetyczną "obudowę" jezdni, a w niektórych miejscach konary drzew wchodzą wręcz w jej skrajnię.

  • Po lewej parkingi naziemne, które na filmie zamieniły się w szerokie chodniki.
  • Po lewej parkingi naziemne, które na filmie zamieniły się w szerokie chodniki.
  • Po lewej parkingi naziemne, które na filmie zamieniły się w szerokie chodniki.
  • Jedyny parking naziemny narysowany zgodnie z prawdą. Warto zwrócić uwagę na niewielką liczbę aut na parkingu, jak i na samej drodze.
Znikające parkingi naziemne

Z filmu niemal całkowicie wyparowały parkingi. Na wizualizacji zgrabnie przerobiono je na szerokie chodniki, wstawiając w wielu miejscach tłumy pieszych, którym nawet nie zapewniono ławek.

Miejsca parkingowe nie pojawiły się nawet tam, gdzie już dzisiaj w sezonie trudno o zaparkowanie - na wysokości Parku im. Reagana zobacz na mapie Gdańska. Jednocześnie założono, że wszyscy kierowcy z szacunkiem podchodzą do trawników, które przy proponowanym zagospodarowaniu byłyby rozjeżdżane kołami aut przy cichej akceptacji straży miejskiej.

Skrzyżowanie z ul. Obrońców Wybrzeża. Po lewej brakuje przejścia dla pieszych, choć ruch aut sterowany jest sygnalizacją. Skrzyżowanie z ul. Obrońców Wybrzeża. Po lewej brakuje przejścia dla pieszych, choć ruch aut sterowany jest sygnalizacją.
Jak najmniej przejść dla pieszych

Maksymalnie ograniczono liczbę przejść przez Drogę Zieloną. Istniejące przejścia zostają zachowane, ale tylko na odcinku pokrywającym się z ul. Czarny Dwór.

Przejść brakuje już na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska. Pieszym przemieszczającym się wzdłuż Drogi Zielonej proponuje się cofnięcie przypuszczalnie do ul. Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. Niby niewiele, ale mało komu będzie się chciało przemieszczać okrężną drogą, więc nielegalne przekraczanie jezdni w tym miejscu będzie codziennością.

Brak przejścia w osi deptaka przez Przymorze, mimo zachowania układu chodników prowadzący w to miejsce. Brak przejścia w osi deptaka przez Przymorze, mimo zachowania układu chodników prowadzący w to miejsce.
Mieszkańcy odcięci od pasa nadmorskiego

Największe trudności dla pieszych występują jednak od ul. Jagiellońskiej-Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska do Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska, czyli na odcinku, gdzie Droga Zielona zostaje wrysowana w całkowicie nowy korytarz drogowy.

Droga przecina bez przejścia dla pieszych deptak przez całe Przymorze Wielkie na przedłużeniu ul. Krzywoustego zobacz na mapie Gdańska, przerywa istniejące ścieżki wydeptane przez mieszkańców bloków przy ul. Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska oraz osiedla Tysiąclecia zobacz na mapie Gdańska, a także dzieli na pół tereny rekreacyjne Parku Przymorze zobacz na mapie Gdańska i resztę pasa nadmorskiego.

Skrzyżowanie z ul. Piastowską. Tutaj przejście przewidziano wyłącznie po południowej stronie, czyli tej, gdzie są zlokalizowane falowce. Skrzyżowanie z ul. Piastowską. Tutaj przejście przewidziano wyłącznie po południowej stronie, czyli tej, gdzie są zlokalizowane falowce.
Z os. Tysiąclecia nawet trzy razy przez przejście

Na skrzyżowaniu z ul. Piastowską zobacz na mapie Gdańska, która obudowana jest z jednej strony osiedlem Tysiąclecia, a z drugiej dwoma falowcami, urbaniści dla pieszych zaproponowali przejście w kierunku morza tylko po południowej stronie skrzyżowania. Po północnej stronie nie szczędzono miejsca kierowcom przewidując osobno pas do jazdy na wprost (w kierunku tunelu) oraz wydzielony lewo- i prawoskręt.

To oznacza, że mieszkańcy osiedla Tysiąclecia, by dostać się do zieleni w pasie nadmorskim zamiast wydeptanej ścieżki zobacz na mapie Gdańska będą musieli pokonywać Piastowską, a potem Drogę Zieloną. By dojść do miejsca na wysokości istniejącej ścieżki niezbędne będzie jeszcze jedno pokonanie ul. Piastowskiej.

Skrzyżowanie z ul. Pomorską. Przejście po stronie Żabianki zostało maksymalnie oddalone od skrzyżowania. Skrzyżowanie z ul. Pomorską. Przejście po stronie Żabianki zostało maksymalnie oddalone od skrzyżowania.
Piesi zygzakiem przez ul. Pomorską

Na skrzyżowaniu z ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska pieszych oddala się jak najdalej od skrzyżowania, tak by znaleźć jak najwięcej miejsca na strefę akumulacji samochodów. Oczywiście wymuszanie tak uciążliwego sposobu przemieszczania pieszych skończy się montażem barierek, ale tego w wizualizacji nie zobaczymy.

Jedyne przejście łączące osiedle Wejhera z pasem nadmorskim, zlokalizowane w pobliżu Ergo Areny. Jedyne przejście łączące osiedle Wejhera z pasem nadmorskim, zlokalizowane w pobliżu Ergo Areny.
Osiedle Wejhera z jednym przejściem dla pieszych

Na odcinku od ul. Pomorskiej aż do ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska mieszkańcy osiedla Wejhera będą mieli do dyspozycji tylko jedno przejście - na wysokości zbiornika retencyjnego zobacz na mapie Gdańska. Wszystkie pozostałe wydeptane ścieżki przetnie nowa droga bez jakiejkolwiek "zebry".

Po lewej budynki umieszczone na terenie parkingów naziemnych przy Ergo Arenie. Nad drogą przesłonięta drzewami istniejąca kładka dla pieszych. Po lewej budynki umieszczone na terenie parkingów naziemnych przy Ergo Arenie. Nad drogą przesłonięta drzewami istniejąca kładka dla pieszych.
Oberwie się też użytkownikom parkingów przy Ergo Arenie zobacz na mapie Gdańska (na filmie pojawia się w ich miejsce nowa zabudowa). Ci będą musieli wdrapywać się na wysoką kładkę zobacz na mapie Gdańska lub cofać się aż do ronda z ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska.

  • Proponowana zabudowa po lewej znajduje się na wąskim pasie terenu między Drogą Zieloną a ul. Dąbrowszczaków.
  • Plan zagospodarowania dla rejonu ul. Dąbrowszczaków naniesiony na mapę satelitarną. Nowa zabudowa musiałaby powstać w wąskim pasie terenu 010-85 zarezerwowanym pod "tereny obsługi transportu drogowego".
  • Przebieg Drogi Zielonej oraz powiązania jej poprzez tunel pod Pachołkiem z terenami na zachód od Gdańska.
Fikcyjna zabudowa

Największym zaskoczeniem na filmie jest jednak proponowana zabudowa, która w warunkach gdańskich nie ma szans na powstanie. Choć miejscy urbaniści fatalnymi zapisami planów pozwalają oddalać budynki od ulicy, sytuując od frontów parkingi i tzw. drogi serwisowe, w wizualizacji całkowicie pomijają te szczegóły, pokazując jedynie szerokie chodniki.

Jeszcze większą zagadką pozostaje prezentowana zabudowa na wysokości ul. Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. W planie zagospodarowania Droga Zielona niemal przylega do ul. Dąbrowszczaków, podczas gdy na wizualizacji mieszczą się tutaj bez problemu okazałe budynki.

Czy zatem istniejąca ul. Dąbrowszczaków ma zostać maksymalnie dosunięta do istniejących bloków, by wygospodarować miejsce pod nowe budynki? A może Droga Zielona ma wejść głębiej w tereny rekreacyjne?

Istniejący odcinek Drogi Zielonej Marynarki Polskiej-Hallera, powstały formalnie jako Trasa Słowackiego zadanie III. Istniejący odcinek Drogi Zielonej Marynarki Polskiej-Hallera, powstały formalnie jako Trasa Słowackiego zadanie III.
Kto da się nabrać na wizję urzędników?

Zaprezentowane przez BRG wizualizacje, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Karol Spieglanin, skomentował na Facebooku tej jednostki miasta słowami "starego misia na sztuczny miód nie oszukacie".

Trudno o lepszą puentę dla działań urzędników, którzy po takich perłach przestrzeni publicznych, jak al. Havla zobacz na mapie Gdańska z przewymiarowanymi pasami rozdziału i absurdalnie wielkimi skrzyżowaniami, ul. Nowa Wałowa zobacz na mapie Gdańska bez chodników w newralgicznych miejscach, Trasa Słowackiego zobacz na mapie Gdańska z przejściami podziemnymi i ekranami akustycznymi, Droga Zielona na odcinku Hallera-Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska pozbawiona niemal w całości chodników, próbują wmówić mieszkańcom, że teraz będzie inaczej niż zawsze.

Tunel pod Martwą Wisłą widziany z lotu ptaka.

Miejsca

Opinie (560) ponad 10 zablokowanych

  • ? (13)

    w Warszawie, niemal każda droga osiedlowa (dojazdowa) do dużego osiedla jest co najmniej dwupasmowa. Nigdy na tych drogach nie spotkałem TIR-a;-)))

    tak też powinien być cel Drogi Zielonej, zwłaszcza, że w ten słynny pas nadmorski przyjeżdża mnóstwo ludzi, więc muszą się sprawnie tam dostać i wydostać. Więc o co tak naprawdę chodzi?

    Oczywiście zgadzam się, że Droga Zielona itd. powinna być zarezerwowana tylko i wyłącznie dla ruchu z ograniczonym tonażem. TIR-y oczywiście S6 i S7 do portu - inna opcja nie powinna być rozważana.

    Tunel pod Pachołkiem - TAK
    Nowa Spacerowa - TAK
    Nowa Kielnieńska - TAK

    Mieszkańcy Przymorza nie mogą decydować o ograniczeniach w ruchu lokalnym a tym bardzie o rodzaju budowanej drogi. Jak będzie to Wasze prywatne to jak najbardziej możecie sobie decydować. Do Zakopanego przyjeżdża więcej turystów skali roku niż nad Pas Nadmorskim jednak pozwalają tam wjechać wszystkim.

    Drodzy mieszkańcy z pasa nadmorskiego - to że tam mieszkacie to nie oznacza, że pas nadmorski jest dla Was a jeśli nie jest Wasz to jest wszystkich mieszkańców w Polsce (nie tylko dla Gdańszczan), więc jakoś tak sprawnie musimy się dostać!

    • 58 70

    • (1)

      Dojechać możesz autobusem, tramwajem lub rowerem.

      • 23 5

      • To niech zrobią buspas

        • 0 0

    • (4)

      Tylko, ze miasto chce zrobic tranzyt przez osiedle a nie droge dojazdowa. Drogi dojazdowe juz sa.
      Akurat Warszawa nie jest dobrym przykladem. Halas samochodowy tam oglusza a smrod jest taki, ze po kazdej wizycie w Warszawie tydzien to odchorowuje.

      Od halasu w Warszawie nie ma gdzie uciec, wszedzie poprowadzone sa autostrady. Przez kazde osiedle, kazda dzielnice. To jest jedna wielka pomylka urbanistyczna.

      Nie idzmy ta droga...

      • 27 5

      • A ja wymiotuje w Kopenhadze. Powietrze jest tam dziwne. Niespotykane. Od hałasu dzwonków

        nawet kościotrup dostałby palpitacji. Nie idźmy tą drogą. Auta to rozkosz. Nigdy nie przeszkadzały mi spaliny. Powiem więcej. Jest ich coraz mniej, bo technika idzie do przodu. A ich zapach relaksuje.

        • 1 4

      • nie popelniajmy bledu Warszawy (2)

        Nasze miasto musi byc zielone i wolne od smrodu spalin i halasu,

        • 19 3

        • (1)

          Ile masz samochodów?

          • 0 2

          • iloma samochodami można jeździć jednocześnie?

            każdy samochód tworzy zbędny niekiedy popyt na miejsce do parkowania.

            Miasto nie ma obowiązku wychodzenia na przeciw oczekiwaniom każdego właściciela samochodu.

            • 3 1

    • Nowej spacerowej nie budujemy...

      Mieszkańcy Osowy oprotestowali Trasę Kaszubską przy okazji której miała powstać Nowa Spacerowa. Opóźnili tą inwestycję o jakieś 10 lat, teraz niech stają w korkach.

      • 4 1

    • Masz racje, jeżeli zaczniemy słuchać głosu niezadowolonej garstki mieszkańców, to miasto przestanie się rozwijać.

      Co ciekawe, najłatwiej jest protestować przeciw budowie dróg, a później wsiąść w samochód i narzekać na korki.

      • 1 6

    • (1)

      Z ciekawości zapytam gdzie mieszkasz ?

      • 6 1

      • Chwaszczyno

        • 2 0

    • jak palna Droge tranzytowa wzdluz Parku (1)

      To raczej wszelkie zalety parku przy plazy sie skoncza. Juz nie ma gdzie zaparkowac przy Parku Reagana.
      Park ten stal sie ofiara swojej popularnosci a ma przeciez tez jakas maksymalna pojemnosc przekroczenie ktorej spowoduje natlok ludzi i degradacje...

      • 19 2

      • To niech wypuszczają do parku tylko w krawatach...

        Trzeba taki napis dać!

        • 3 3

  • Trojniasto.pl (13)

    Dlaczego trojmiasto.pl godzi się na publikowanie takich prywatnych poglądów ludzi, którzy kompletnie nie rozumieją problemu tego miasta i propagują swoją prywatną wizję? Dlaczego nie wypowiadają się w temacie specjaliści jedynie pytani przez dziennikarzy?

    • 441 124

    • kształtowanie systemu drogowego miasta jest zbyt poważną sprawą (4)

      by pozostawić je w gestii inżynierów drogownictwa.

      wielu "ekspertów" chciałoby zamienić miasto w węzeł drogowy

      nie potrafi zrozumieć pojęcia "kompromis"

      • 10 2

      • (3)

        Święte słowa!
        Tak!
        Przegnać inżynierów od projektowania czegokolwiek!
        Najlepiej zaprojektują system drogowy wąsaty Janusz z Przymorza i przemiła Grażynka z Zaspy!
        Wogóle to inżynierów należy wygnać do Afryki, niech tam się czymś zajmą, u nas Janusz i Grażynka umieją samoloty pilotować, mosty i drogi budować, i wogóle są specjalistami od wszystkiego!
        Niech żyją Janusz Wsioznajek i Grażynka Najmądrzejsza!

        • 6 8

        • (1)

          Zalegizowac drogę zielona? W żadnym wypadku! Komu to potrzebne?

          • 5 3

          • ludziom, ktorzy nie chca mieszkac w miescie, ale chca miec wszystkie zalety miasta

            • 1 0

        • przeginasz bez opamiętania

          jeżeli ci się wydaje, że jesteś śmieszny, masz rację

          • 7 2

    • akurat Krzychu Koper zjadł zęby na rozkminianiu tych urbanistycznych rzeczy (1)

      twoi eksperci mogą mu buty czyścić

      • 41 25

      • Ale chyba w skali jakiegoś swojego rodzinnego Pucka albo Sierakowic.

        • 12 17

    • Dlatego: (5)

      Felieton - specyficzny rodzaj publicystyki, utwór dziennikarski (prasowy, radiowy, telewizyjny) często utrzymany w ironicznej formie, swobodny w charakterze i posługujący się literackimi środkami ekspresji. I co najważniejsze - wyrażający OSOBISTY PUNKT WIDZENIA AUTORA.

      PS. ...nie ma za co.

      • 31 7

      • gryzon w natarciu again (4)

        kiedy te komentarze siegna glebiej? sory ale felieton na trojmiasto to jest zamawiany artykul u akurat dobranej do potrzeb biezacych osoby, a nie opinia niezalezna. taka prawda.

        • 8 18

        • Taka prawda

          czyli jaka?woja? ich? moja ?

          • 5 1

        • To Twoja opinia. Mnie nie przekonuje. (2)

          Według mnie autor wyraził subiektywny pogląd na sprawę DZ i właśnie dlatego tekst figuruje tu jako felieton a nie typowy artykuł - brak w nim wypowiedzi fachowców z obu stron. Może służyć co najwyżej jako punkt wyjścia do ewentualnych dyskusji i to luźnych - tu na forum, a nie czyjekolwiek oficjalne stanowisko. Spostrzeżenia K.K. zbiegają się z czyjąś opinią? Życie - z tego co widzę w Jego materiałach, autor zna temat lepiej niż większość tu piszących zebranych do kupy.
          PS. Od kiedyż to felieton jest niezależną opinią? Nie temu służy, jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś... Czy może po prostu fuczysz, bo pogląd autora nie pokrywa się z Twoją jedynie słuszną wizją?

          • 24 6

          • słońce zachodzi na sam dźwiek Twoich slow (1)

            • 2 12

            • 'cw' w natarciu, powiedz - 'kiedy te komentarze siegna glebiej' ?

              ... zawsze mam ubaw, kiedy wygłaszane przez kogoś opinie uderzają w niego samego... rykoszetem. Again. W sumie tylko dlatego odpisałam na Twój pierwszy post;)

              dobranoc

              • 13 4

  • Proszę decydentów o pobranie oświadczeń od autorów:

    że widzieli tereny które projektują,
    że nie tworzyli pod wpływem środków odurzających,
    że nie są pacjentami przychodni psychologicznych,
    że nie są pacjentami przychodni psychiatrycznych.
    I co najmniej jeden raz parkowali na parkingu przy Ergo Arenie przyjeżdżając na organizowaną imprezę.

    • 5 1

  • "poszerzanie dróg nie rozwiąże nigdy problemów nadmiaru aut na ulicach... (1)

    ...poszerzanie dróg nie rozwiąże nigdy problemów nadmiaru aut na ulicach, a wręcz przeciwnie - jeszcze spotęguje ten problem"

    Zamknąć dla ruchu wszystkie ulice w mieście, znikną korki w mieście!

    • 2 1

    • Korki znikną ale czy będzie lepiej

      • 0 0

  • w każdych wizualizacjach jest wiele zakłamań (10)

    ale tutaj trochę przegięli

    • 251 34

    • (7)

      Akurat tam gdzie jest wąski pas przy Dąbrowszczaków to zgadza się z wizualizacją. Hossa miała budować BigBoya , 130m wysokości, ale czekają teraz na Drogę Zieloną. Dąbrowszczaków będzie w innej formie, przesunięte.
      Zamiast kloca 130m , będą 2x 70-80m. Luksusowe. Planuję tam zakup, już rok temu słyszałem w Hossie w biurze o takich planach. W sumie i dobrze z dwoma wysokimi budynkami przy ulicy, będzie choć trochę miejsko.
      Bedzie czadowo, tylko Bulwar czy DrogaZielona musi wyglądać jak Aleja, a nie S7.

      • 5 15

      • wysoki budynek nie ma nic wspolnego z miastem (ang. town) (6)

        moze miec cos wspolnego z centrum biznesowym (ang. city).

        City nie nadaja sie do zycia. Najblizsze city dostepne dla Gdanszczan - Londyn. Bardzo ladnie wygladajacy fragment miasta z daleka. Okazale prezentujacy sie na zdjeciach i pocztowkach. W rzeczywistosci, dla czlowieka, ktory musi tam przebywac niezwykle nieprzyjazny i trudy teren.

        Silnie skanalizowane wiatry (niewielki wiatr w reszcie miasta oznacza bardzo silne powiewy w City), martwe po 18 i w weekendy (nikt tam nie mieszka). Strasznie zapchane w godzinach szczytu, co powoduje wielkie korki (w tym korki potokow ludzkich w metrze czy nawet na chodnikach). Do tego na poziom ulicy dociera slonca bardzo rzadko.

        Proponuje naprawde kazdemu przekonac sie na zywo. Wysokie budynki nie sa juz zadnym wyzwaniem technicznym. To juz jest znane i rozpracowane. Przyklad Quatro Tower vs. Garnizon pokazuje, co jest lepsze.

        • 16 6

        • (5)

          A po co ten wywód o City londyński.
          Przecież to Gdańsk, okolice Parku Reagana. Wysoki budynek Hossy tylko dla zarobku ze względu na fajne widoki, a nie tworzenie miasta.

          • 5 4

          • A moze w miescie nalezy jednak budowac miasto (w znaczeniu "town")? (4)

            Czy lepiej sie zyje ludziom przy Trakcie Sw. Wojciecha, czy przy Al. Hallera (nie mowiac juz o np. Wajdeloty)?

            • 1 0

            • przy Wajdeloty (3)

              Komunalna menelnia.
              Lepiej na Przymorzu, choc czesc ludzi zubozala (emeryci) ale na wlasnym/spoldzielczym - inna mentalnosc

              • 1 3

              • spojrz na ceny mieszkan przy Wajdeloty (2)

                Ludzie, patrzcie perspektywicznie. Wajdeloty za 10 lat bedzie jedna z najdrozszych ulic w Gdansku, no ale pewnie - wazniejsze, ze dzis cos tam.

                • 2 5

              • ciesze sie, ze na 7 osob 5 to krotkowzroczni glupcy

                Dzieki temu ceny mieszkan w tamtej czesci miasta nie sa jeszcze wysokie.

                Obudza sie, jak juz beda po 8-10k za metr.

                Wspomnicie moje slowa.

                • 0 0

              • Ale aby miasto wyglądało jak wajdeloty...

                To trzeba by zabudować całą Gminę Gdańsk i jeszcze takie 3 gminy, aby ludzie mieszkający w Gdańsku mieli gdzie się podziać.
                Czy chcesz czy nie i tak powstanie droga zielona jedynie pytanie w jakim kształcie.
                moi zdaniem w większości powinna iść tunelem lub w takim obniżeniu aby można większość przykryć kładkami.
                Gdańsk jest jedynym duży ośrodkiem na północy i będzie tu się sprowadzać coraz więcej ludzi. Może nie do samego Gdańska, ale w jego okolice. Firmy potrzebują coraz więcej pracowników, więc ludzie i tak będą ściągać. Jeżeli zaczniemy budować niskie budynki ludzie zaczną się rozlewać po okolicy Gdańska i będzie potrzeba coraz większych dróg.

                • 5 2

    • twórca wizualki myślał, że gra w simcity

      dziadek derektor załatwił robotę, żeby dzieciak miał za co pojechać na wakacje i takie są efekty

      • 24 1

    • trochę? cała Kołobrzeska zniknęła...

      • 29 1

  • TIRy na tory

    samochody do wody
    koleje na keje

    i ruch w Trójmieście opanowany

    • 3 1

  • (15)

    Nie damy zniszczyć przymorza!!!

    • 307 179

    • Brakuje przedłużenia ul. Słowackiego przez ul. Hynka w kierunku Hallera (1)

      Niepotrzebnie rozjeżdża się Zaspę.

      • 31 4

      • W Gdansku brakuje wiele, ale akurat asfaltu w postaci tras tranzytowych mamy wystarczajaco wiele

        • 0 1

    • Są tak piękne, że obsadzimy je kartoflami. (6)

      I będzie jak kiedyś w domu na wsi.

      • 27 24

      • kiedys na wsi moze i byly kartofle (3)

        ale w nowoczesnym miescie tez nie buduje sie tras tranzytowych, bo miasto nie sluzy do tego, aby przejezdzal przez nie tranzyt.

        Od tego sa obwodnice.

        • 32 9

        • to jest Północna Obwodnica Gdańska (2)

          domknięcie ramy

          • 9 21

          • a w jakim celu mamy domykac te rame?

            Czy istnieja ludzie, ktorzy chca jezdzic w kolko?

            Moze myslmy o budowie miasta, a nie domykaniu ram dla transportu indywidualnego.

            • 1 0

          • Wiec czemu BRG probuje zaprzeczac temu?

            A no tak, bo na obwodnice nigdy zgody tu nie bedzie.

            Dodatkowo - nie potrzeba zadnych ram domykac, a nalezy rozwiazywac problemy komunikacyjne mieszkancow miasta.

            • 19 1

      • I niech nie zapomną o burakach.

        • 4 5

      • Wracaj do swojego Banina.

        • 14 9

    • Psiemorze (1)

      Jeśli miasto nie wybuduje drogi zielonej, to inaczej samochody rozjada ul. Jana Pawła II , Obrońców Wybrzeża, Chłopska, Pomorska i Gospody
      Najdalej za piec lat sami mieszkańcy tych ulic będą prosić by domknąć ramę transportowa Trójmiasta.
      Ulice te będą wyglądały tak jak teraz ul.Gospody

      • 4 13

      • wlasnie jak wybuduje droge zielona,

        to w niedlugim czasie przekonasz sie czym sa korki :/

        • 3 0

    • (2)

      Przymorze jest tak brzydkie, iż bardzo trudno jest cokolwiek w nim już zniszczyć.

      • 17 26

      • no ale wlasnie (1)

        Styk terenow mieszkaniowych i Parku mozna zniszczyc

        • 12 4

        • Tak, ten styk jest na miarę złota. To naprawdę wyjątkowy styk! Pozdrawiam wszystkich elektryków.

          • 4 10

    • I zaspy...

      • 23 9

  • Pan Koprowski jest aktywnym działaczem FRAGu , tak , tej samej organizacji ktora

    doprowadziła do zwężenia ul. Kartuskiej a teraz namówiła władze miasta do przebudowy podwala Przedmiejskiego , czyli zwężenia do dwóch pasów ruchu i wybudowaniu dodatkowych 3 skrzyzowań oraz zasypania jednego tunelu dla pieszych . ma to się zacząć w tym roku.

    • 4 3

  • Komunikacja tramwajowa w Gdańsku jest źle skomunikowana z linią SKM.

    Likwidacja linii autobusowych sąsiadujących z przystankami SKM na rzecz tramwaju, którego przystanki są znacznie oddalone od peronów - to pomysł fatalny. Z wizualizacji (i dotychczasowych działań władz) wynika, że tramwaj zastąpi linię 148, która obecnie funkcjonuje jak należy. Oby złe rozwiązania nie zastąpiły tych dobrych i sprawdzających się od lat.

    • 3 0

  • PiS wszystkiemu winien. (4)

    To na pewno sprawka PiS, te znikające parkingi i ten artykuł tak krytykujące władze Gdańska.

    • 106 59

    • za dużo tvn i gw :)

      • 1 0

    • Gdzie jest kod!? A no tak. W warszaeie na zjesdzie geriatrii

      • 2 2

    • A ja się pytam, gdzie na wizualizacji są sr@jące psy?

      Nie ma ich! To jawne zakłamywanie rzeczywistości! Skandal! Hańba! Zagrożenie demokracji!

      Domagamy się PRAWDY o sr@jących pieskach na wizualizacjach!

      • 4 2

    • to wszystko tematy zastepcze

      GDZIE JEST WRAK? Na to czekaja Polacy a nie na jakies tunele czy drogi.

      • 5 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane