- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (82 opinie)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (316 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (255 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1119 opinii)
- 5 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (45 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Kto dokończy budowę autostrady A1 na Kujawach?
Tuż przed Sylwestrem w bydgoskim oddziale GDDKiA zostały otwarte oferty na dokończenie budowy 64-kilometrowej autostrady A1 na dwóch odcinkach między Toruniem a Włocławkiem. Nową drogą przez Kujawy pojedziemy najpóźniej wiosną 2014 r.
Najniższą ofertę na realizację odcinka autostrady A1 Czerniewice - Brzezie na kwotę ponad 450 mln zł brutto złożyło polsko-włoskie konsorcjum firm, którego liderem jest firma Salini Polska. Kolejna oferta - na kwotę ponad 500 mln 226 tys. zł brutto - wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag. Około 713 mln zł na ten cel zamierzał przeznaczyć inwestor.
Natomiast najniższą ofertę na realizację odcinka autostrady A1 Brzezie - Kowal na kwotę ponad 608 mln zł brutto złożyło również polsko-włoskie konsorcjum firm. Kolejna oferta na kwotę ponad 643 mln zł brutto wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Budimex, a partnerem Strabag. Inwestor w budżecie na ten cel zarezerwował ok. 870 mln zł.
- Teraz będziemy analizować złożone przez potencjalnych wykonawców oferty i wybierzemy najkorzystniejszą. Wtedy też podpiszemy umowę na roboty budowlane - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA. Procedura może potrwać do miesiąca.
Czas dokończenia realizacji odcinka Czerniewice - Brzezie wynosi 11 miesięcy od daty podpisania umowy. Z kolei budowa fragmentu drogi między Brzeziem a Kowalem ma potrwać rok. Czy to oznacza, że drogą pojedziemy wiosną 2014 r?
- Będziemy mobilizować wykonawców, by zapewnili przejezdność autostradą na Kujawach do końca 2013 r. Potem mamy okres zimy, który prawdopodobnie wstrzyma nieco prace. Chcemy uniknąć sytuacji, w której droga zostanie otwarta wiosną 2014 r. - tłumaczy Okoński.
Aktualnie zaawansowanie robót na odcinku Czerniewice - Brzezie wynosi 60 proc. Kolejny fragment Brzezie - Kowal gotowy jest w 50 proc. Jeśli bydgoski oddział GDDKiA wybierze najniższą cenową ofertę, dokończenie budowy obu odcinków okaże się o ok. 30 proc. droższe, niż gdyby wybudował to pierwotny wykonawca.
Przypomnijmy, że we wrześniu 2012 r. urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy wypowiedzieli polsko-irlandzkiemu konsorcjum dwie umowy na budowę trzech odcinków na wspomnianym fragmencie. Droga miała być gotowa podczas Euro 2012.
Zerwane, według GDDKiA z winy wykonawcy, umowy dotyczyły realizacji odcinków: Czerniewice - Odolion (11,4 km) i Odolion - Brzezie (23,1 km), których liderem była firma SRB Civil Engineering Limited (partnerem PBG) oraz Brzezie - Kowal (29,5 km), którego liderem była spółka PBG. Popadła ona w finansowe tarapaty. Podwykonawcy zeszli z placu budowy.
W efekcie przez najbliższe trzy lata żaden z konsorcjantów budujących dotąd autostradę A1 w województwie kujawsko-pomorskim nie będzie mógł startować w przetargach ogłaszanych przez GDDKiA. Dodatkowo pracę ze skutkiem natychmiastowym stracił wtedy dyrektor oddziału w Bydgoszczy.
Od połowy listopada 2012 r. kierowcy mogą bezpłatnie podróżować autostradą A1 od Kowala do Strykowa. O jej otwarciu informowaliśmy w osobnym artykule: Autostrada A1 dłuższa o 85 km.
1. Węzeł Czerniewice pod Toruniem - Węzeł Brzezie
Długość: 34,466 km
Poprzedni wykonawca: Konsorcjum SRB Civil Engineering Limited (Lider), PBG SA, APRIVIA SA, Hydrobudowa Polska SA, John Sisk & Son Limited
Poprzedni koszt budowy: 934 061 145,30 zł brutto
Termin oddania do użytku: koniec 2013 r.
2. Węzeł Brzezie - Węzeł Kowal koło Włocławka
Długość: 29,502 km
Poprzedni wykonawca: Konsorcjum PBG SA (Lider), APRIVIA SA, Hydrobudowa Polska SA, SRB Civil Engineering Limited, John Sisk & Son Limited
Poprzedni koszt budowy: 857 377 814,00 zł brutto
Termin oddania do użytku: koniec 2013 r.
Opinie (120) 7 zablokowanych
-
2013-01-03 05:28
Tomasz Okoński były minister obrony narodowej u Suchockiej. (1)
Ale się polokowali, tam gdzie duża kasa się kręci.
- 10 0
-
2013-01-03 07:32
Specjalista
Wojciech Okoński był ministrem ...
- 1 0
-
2013-01-03 00:45
Salini dokonczy budowe chyba to jest jasne juz
- 3 0
-
2013-01-03 00:24
Brac Strabaga, wiekszosc drog przez nich zrobiona jest porzadnie zrobiona,
- 7 3
-
2013-01-02 23:09
Uwaga! Donek bredzi o elektrowni atomowej!!
Jakość będzie "najwyższych lotów".
Między pękającymi autostradami, uginającymi się mostami, zasuwanymi dachami, itd.
Najważniejsze, że ktoś coś sprzeda oprawione w brednie, których cywilizowany świat już nie chce, a technologia jest........- 19 5
-
2013-01-02 23:05
Lemingi?.............?
młodzi, ufni w zielone wyspy,krytykujący i roszczeniowi????
- 13 3
-
2013-01-02 22:42
najpierw słup utworzy firmę i zatrudni ludzi potem zostanie podwykonawcą, a reszte juz znacie...wszyscy bankrutują tylko robol bez kasy
- 19 1
-
2013-01-02 21:41
Autostardy to mają Niemcy. Wiem, że na krzywdzie narodów się rozwineli. (2)
BEZPŁATNE.
Bez ograniczenia prędkości i bez obowiązkowych świateł.
I to jest super-GUTT.- 27 6
-
2013-01-02 22:17
(1)
tyle że Niemcy to jedna z największych gospodarek świata, stać ich. Nas nie stać, bo chcecie utrzymywania za wszelką cenę nierentownych stoczni i innych państwowych darmozjadów.
- 7 5
-
2013-01-02 22:32
Powtarzasz banały i frazesy zarazem.
Po 1. Ile oni mają tys.km. dróg do utrzymania w tym autostrad? a ile my?
Po. 2 dlaczego są bogaci? Bo żyją z takich jak my.
EKSPORT.
To powinno ci wystarczyć.- 2 6
-
2013-01-02 22:19
żydzi ?
- 7 0
-
2013-01-02 22:17
Cała Polska z was się śmieje - gdzie aą drogi i koleje ???
Cała Polska z was się śmieje - gdzie aą drogi i koleje ???
Donkowi do sztambucha.- 18 5
-
2013-01-02 21:37
Tak na marginesie meine kameraden zapytam: CO BĘDZIEMY MIELI ???! (1)
Kto ? My ? Przecież to płatne drogi, czyjeś biznesy.
Od nas tylko kasę ciągną na wszelkie sposoby.
Np. Obowiązek świateł = spalanie większe o jakieś 0.5 - 0.8 litra na 100 km = dodatkowe ciężkie miliardy wpływają do kasy NIBY-PAŃSTWA-POLSKA. I co ciekawe , tutaj oszołomy z EKOlogii siedzą cicho, że miliony litrów spalamy = spaliny.
Jesteśmy dojnymi krowami we własnej Ojczyźnie.
Przejrzyjcie na oczy w końcu.- 23 10
-
2013-01-02 22:16
ja tam jeżdżę po Gdańsku bez świateł.
Czerwony passat B4 na tablicach GKW.- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.