• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • czuję podstęp (5)

    tej ekipie nic się nie udaje, oprócz robienia dobrze developerom.
    Szumna akcja -przyspieszamy tramwaje - efekt żenujący,
    chronimy drzewa Wielkiej Alei parawanami, które po tygodniu odfrunęły to są realne sukcesy tej ekipy.
    Kiedy usuniecie z gdańskich drzew jemiołę? Czekacie aż umrą wszystkie drzewa?

    • 133 37

    • wąskim gardłem jest Czarny Dwór na odcinku od Obrońców Wybrzeża do JP2

      ale tu nic się nie zmieni. O ile ta inwestycja będzie zrealizowana to zyskamy tramwaj. Ale -

      co tam będzie kursowało, bo rezerw tramwajowych, ani zaplecza na nowe wozy nie ma. Nie ma również szans na cichy tramwaj, jak w innych miastach. U nas niedasie

      • 16 1

    • jak czujesz podstęp to weź coś na uczulenie , pomaga!

      • 14 21

    • Masz

      Rację

      • 8 3

    • Ty bezdomny przenieś się z pod mostu do szałasu.

      • 4 9

    • Weź stoperan on cię zdowoli.

      • 7 9

  • (7)

    Tramwaj tamtędy, brzmi sensownie.

    • 37 30

    • (2)

      tramwaj brzmiałby sensownie gdyby przedłużyć go aż do ul.Pomorskiej wzdłuż Parku Regana i do pętli w Jelitkowie

      • 15 4

      • (1)

        albo do Wejherowa!

        • 7 8

        • Kaszubi wolą kolejkę.....

          • 1 2

    • A co da ten tramwaj? (2)

      Praktycznie to zamiana 148 na tramwaj i tyle.
      Dużo bardziej potrzebny by był łącznik Chłopska - Wita Stwosza w okolicach uniwersytetu i biurowców.

      • 18 8

      • (1)

        A Chłopska-Wita Stwosza już autobus nie może obsłużyć?

        • 1 1

        • A ile osób jedzie z brzeźna/zaspy/Przymorza...

          ... Do biurowców, a ile z brzeźna na przymorze/Zaspę?

          • 0 1

    • Sensowny tramwaj byłby wzdłuż...

      JPii, do skrzyżowania z RP, i dalej, nad torami, do Wrzeszcza, obok Żaka. Mamy skomunikowaną część Zaspy z Brzeźnem oraz skrócony dojazd do Oliwy i Wrzeszcza z Przymorza, Brzezna i zaspy.
      Tyle, że teren sprzedano deweloperom, a nowe bloki zakorkują okolicę.
      Tak planuje się w mieście wolności.

      • 1 0

  • tylko pytanie jakie pasy od Hallera do JP 2? (5)

    bo jak taki chory układ jak teraz, gdzie lewy pas jest lewoskrętem ostatecznie to ja dziękuję. Dobudowa pasa w odwrotnym kierunku nic nie da - tam nie ma korków na tym odcinku

    • 67 21

    • (1)

      Dokładnie korki są w kierunku przymorza... a i lewy pas do skrętu w Jana Pawła

      • 7 2

      • Brawo, doskonały przykład superpłytkiego patrzenia na ruch.

        Na skrzyżowaniu są korki, bo brakuje przepustowości na lewoskręcie w JP2.

        Jak ją poprawić? Wydłużając światła w lewo.

        Jak wydłużyć światła w lewo? Skrócić światła w kierunku tunelu.

        Jak skrócić światła w kierunku tunelu? Tworząc drugi pas w kierunku tunelu.

        • 7 1

    • Pasy sr*sy (1)

      Najważniejszy jest tramwaj

      • 10 2

      • tylko dla kasy

        tramwaj jest ważny bo inaczej nie dostaniemy dofinansowania z UE, Unia nie daje już kasy na same drogi, musi iść w parze transport publiczny inaczej zero.

        • 5 0

    • bo wszyscy stoją na JP w prawo

      to nie ma korków lub na światłach na wprost.

      • 0 2

  • w co oni grają? (2)

    Po co mydlą oczy?

    • 39 8

    • jak to w co?! (1)

      pod wybory.

      • 1 2

      • Albo pod zabudowę pasa nadmorskiego.

        • 1 0

  • (9)

    Mało kto wie, ale Droga Zielona to nie wyremontowany odcinek Czarnego Dworu, tylko nowa ulica przebiegająca po terenie parku Reagana. Czyli kolejna dewastacja terenów zielonych w mieście.

    • 66 19

    • (1)

      Muszą być wygodne dojazdy do apartamentów dla warszawki i hotelu zbudowanego po wycięciu lasu nadmorskiego w Brzeźnie. Warszawka nie może stać w korkach a że mieszkańcy stracą tereny zielone? Oli to nie obchodzi.

      • 29 10

      • A po co niby jest budowana ekspresówka jak nie dla mieszkańców Warszawy i Trójmiasta?

        • 6 2

    • w śladzie obecnej drogi z poszerzeniem pod tramwaj

      chodnik i ścieżkę rowerową więc nie siej paniki

      • 9 22

    • (2)

      Kto to nazwał "zielona" droga, co za paskudna propaganda. Stanowczy sprzeciw dla tej drogi która nie służy mieszkańcom.

      • 15 5

      • Nie sluzy mieszkańcom? (1)

        A kto po niej jeździ?

        • 2 2

        • ci co jadą do tunelu, czyli tranzyt

          • 4 2

    • To że gdzieś w pobliżu rośnie trawa krzewi i drzewa nie oznacza że jest częścią Parku Regana.

      • 7 6

    • Bzdura (1)

      Totalna bzdura, teren pod Zielony Bulwar był zarezerwowany równolegle z powstawaniem Parku Regana. Winą Miasta jest natomiast dławienie ruchu w Gdańsku niekonsekwencją i szkodliwymi decyzjami. Pod cały Zielony Bulwar jest zarezerwowany teren na układ drogowy 2x2 w standardzie GP (jest nawet wiadukt dla pieszych przy Ergo Arenie) tymczasem Miasto chce wybudować drogę jednojezdniową która niczego nie zmieni i dalej będziemy stali w permanentnych korkach. Drugim grzechem Miasta który chcą przepchnąć nijako "przy okazji" jest planowane zwężenie Obrońców Wybrzeża do jednej jezdni.

      • 8 2

      • Sam piszesz bzdury. Czarny Dwór pozostać ma jako droga serwisowa, a Droga Zielona to droga mająca planowo mieć kilkadziesiąt metrów szerokości i przebiegająca przez tereny obecnie zielone.

        • 1 2

  • Kto zbuduje ? Ruscy jeńcy najeźdzcy ! W ramach rekompensaty za straty ekonomiczne naszego kraju.

    O !

    • 14 3

  • Absolutnie nie! Mieszkańcy zawsze protestowali i nadal nie godzimy się na ograniczanie (10)

    terenów zielonych pod budowę dróg!

    • 53 31

    • Zobaczcie że takie afery zawsze próbują zamaskować innymi sprawami. (4)

      Tu dowiadujemy się o pomocy dla Ukraińców a bokiem przechodzi artykuł o dewastacji obszarów leśnych i łąk!

      • 19 7

      • Myślę, że pisanie tu o obszarach leśnych i łąkach to przesada. (3)

        Trafniejsze było by określenie: krzaczory i śmierdzące wybiegi dla licznych piesków okolicznych poPRLowskich blokowisk.
        Wystarczy odłożyć Kustosza i spojrzeć dokładnie na plany.

        • 9 13

        • Wg deweloperów potrzebujemy tylko cztery kąty za grubą gotówkę i miasto też idzie w tym kierunku (2)

          A widziałeś dedykowane tereny zielone dla piesków ? A teren zielony koło bloków ,gdzie można by usiąść ,wypocząć w cieniu drzew w gorące lato ? Który deweloper rezerwuje miejsce na taki cel ?

          • 10 5

          • Na dachach zielonych będą miejsca na ławeczki i dla piesków.Ha,ha,ha.

            • 0 0

          • Trzymanie pieska w bloku

            To barbarzyństwo. Najlepiej buldożka... No i nie oszukujmy się - nikt nie kupuje mieszkania w nowy bloku, żeby pod nim siedzieć na ławeczce!

            • 2 0

    • Ja się godze bo codziennie stoję tam w korkach

      • 4 3

    • Opinia wyróżniona

      Proszę nie pisač w moim imieniu! (1)

      Jestem mieszkanką I jest mi ta droga potrzebna. Codziennie przynajmniej 2x tamtędy przejeżdżam I wstyd, że taka wiejska droga w centrum miasta

      • 10 16

      • Hmmm

        O ile można to nazwać centrum miasta... Raczej obrzeża...

        • 1 1

    • Protestujcie - zbliżają się wybory - może sitwa się przestraszy

      • 2 1

    • O! To teraz tu mamy centrum?

      W Śródmieściu też jest centrum, I tam ruch się "uspokaja".

      • 0 0

  • Na całym odcinku powinny być 2 pasy w każdą stronę (14)

    Z dwoma pasami ruchu byłaby to trasa pozwalająca ominąć w drodze do Sopotu zakorkowane centrum i Grunwaldzką.

    Bez tego na skrzyżowaniu z Al. Jana Pawła II jest wąskie gardło, które powoduje korki również na innych skrzyżowaniach w mieście i rozwiązanie typu "w środku swojej podróży samochodem przez całe miasto przejedź kilka przystanków tramwajem".

    • 48 38

    • Od omijania masz obwodnicę (9)

      To dzielnica mieszkaniowa i rekreacyjna, a nie autostrada

      • 29 13

      • i korki na każdej dojazdówce, przez co jazda obwodnicą ma sens tylko gdy jedziesz z Gdańska do Gdyni (8)

        a jedyną opcji na ominięcie kilku dzielnic jest jazda Grunwaldzką, albo stanie w korku na wąskich gardłach.

        • 13 9

        • opcją jest komunikacja publiczna (7)

          • 6 7

          • (2)

            Mogłaby być gdyby miasto w odpowiednim czasie i odpowiedniej skali zainwestowało w transport zbiorowy zamiar zezwalać na lanie przez deweloperów betonu gdzie popadnie.

            • 6 2

            • (1)

              Inwestować w SKM i PKM...

              • 2 0

              • inwestycja?!

                to jest koszt a nie inwestycja.
                Koszt bycia cywilizacja.
                A przede wszystkim, koszt posiadania dyspozycyjnego i elestycznego rezerwuaru siły roboczej.
                Tyko korzystający z tego rezerwuaru nie maja zamiaru ponosić kosztów jego utrzymania.

                • 2 0

          • (2)

            A drogi niby dla kogo?

            • 2 3

            • ulice już są (1)

              drogi buduje się poza miastami

              • 3 2

              • Fakt ulica to nie droga

                • 1 0

          • kosztowna, zawodna

            i korupcjogenna.

            • 2 1

    • co za pomysł ......... (1)

      Do omijania korków nie buduje się dróg wśród terenów parkowych i dzielnic mieszkaniowych. Może zamiast plaży 3 pasmówka co ?

      • 17 9

      • Obwodnica nie jest przypadkiem zbudowana obok Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego? Pewnie trochę drzew ścieli by powstała...a Trasa Kaszubska też przypadkiem nie spowodowała ubytek drzew?

        • 5 2

    • i tak będą stać i tak. ile tam będzie pasów nie ma znaczenia

      • 3 2

    • Narysuj sobie jeszcze z 200 pasów, a i tak będziesz stać na tym skrzyżowaniu. Tylko dłużej.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane