- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (159 opinii)
- 2 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (24 opinie)
- 3 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (92 opinie)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (123 opinie)
- 5 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (178 opinii)
- 6 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (156 opinii)
Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?
Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskim bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. Hallera z ul. Chłopską.
Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku Hallera - Jana Pawła II istniejąca ul. Czarny Dwór zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców Wybrzeża, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.
Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni
Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego
Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.
- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.
Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma
Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".
Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.
Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.
Czytaj też artykuł z 2016 r.:
Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża
Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).
20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej
Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.
Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam samochód - ogłoszenia Gdańsk, Sopot, Gdynia
Miejsca
Opinie (252) 3 zablokowane
-
2022-03-02 20:29
Bronicie tego parku jak by zabierali go (3)
w 1/3 wielkości. Tyle trawnika ile zabiorą pod ten projekt to i tak część po jakiej nikt nie chodzi. Mieszkam tu i jestem ZA! Brak tramwaju, niewydolne skrzyżowanie, po jednym pasie w obie strony. Czarny dwór się zapada i stoi w ogromnych korkach. To się musi wreszcie zmienić!
- 8 3
-
2022-03-03 00:04
Opinia wyróżniona
Po kawałku zabierają z każdej strony
Park Reagana to w rzeczywistości tylko te miejsca gdzie koszą trawę - czyli obszar pomiędzy trzema dojściami do morza, z tym, że deptak na molo będzie obustronnie zabudowany. I tak, jest czego bronić
- 3 9
-
2022-03-03 15:28
Bo zabierają z każdej strony - od deptaku i od osiedla
- 2 0
-
2022-03-03 09:11
Dzbanie ty tam mieszkasz|? a po jecia o parku niemasz podobnie jak niemasz pojecia o wyznaczonej trasie inwestycji
To nie bedzie kawałek trawnika tylko bedzie wycinka całego lasu oraz ponad 100 metrów w głąb parku Reagana zniszczona zostanie Kraina zabawy w parku!
- 2 3
-
2022-03-02 11:54
Absolutnie nie! Mieszkańcy zawsze protestowali i nadal nie godzimy się na ograniczanie (5)
terenów zielonych pod budowę dróg!
- 53 31
-
2022-03-03 06:23
Opinia wyróżniona
Proszę nie pisač w moim imieniu! (1)
Jestem mieszkanką I jest mi ta droga potrzebna. Codziennie przynajmniej 2x tamtędy przejeżdżam I wstyd, że taka wiejska droga w centrum miasta
- 10 16
-
2022-03-03 23:53
Hmmm
O ile można to nazwać centrum miasta... Raczej obrzeża...
- 1 1
-
2022-03-05 09:53
O! To teraz tu mamy centrum?
W Śródmieściu też jest centrum, I tam ruch się "uspokaja".
- 0 0
-
2022-03-03 11:36
Protestujcie - zbliżają się wybory - może sitwa się przestraszy
- 2 1
-
2022-03-02 18:54
Ja się godze bo codziennie stoję tam w korkach
- 4 3
Wszystkie opinie
-
2022-03-02 11:37
czuję podstęp (5)
tej ekipie nic się nie udaje, oprócz robienia dobrze developerom.
Szumna akcja -przyspieszamy tramwaje - efekt żenujący,
chronimy drzewa Wielkiej Alei parawanami, które po tygodniu odfrunęły to są realne sukcesy tej ekipy.
Kiedy usuniecie z gdańskich drzew jemiołę? Czekacie aż umrą wszystkie drzewa?- 133 37
-
2022-03-02 11:48
wąskim gardłem jest Czarny Dwór na odcinku od Obrońców Wybrzeża do JP2
ale tu nic się nie zmieni. O ile ta inwestycja będzie zrealizowana to zyskamy tramwaj. Ale -
co tam będzie kursowało, bo rezerw tramwajowych, ani zaplecza na nowe wozy nie ma. Nie ma również szans na cichy tramwaj, jak w innych miastach. U nas niedasie- 16 1
-
2022-03-02 13:00
jak czujesz podstęp to weź coś na uczulenie , pomaga!
- 14 21
-
2022-03-02 13:48
Masz
Rację
- 8 3
-
2022-03-02 13:49
Ty bezdomny przenieś się z pod mostu do szałasu.
- 4 9
-
2022-03-02 14:03
Weź stoperan on cię zdowoli.
- 7 9
-
2022-03-02 11:39
(7)
Tramwaj tamtędy, brzmi sensownie.
- 37 30
-
2022-03-02 12:31
(2)
tramwaj brzmiałby sensownie gdyby przedłużyć go aż do ul.Pomorskiej wzdłuż Parku Regana i do pętli w Jelitkowie
- 15 4
-
2022-03-02 13:01
(1)
albo do Wejherowa!
- 7 8
-
2022-03-02 18:46
Kaszubi wolą kolejkę.....
- 1 2
-
2022-03-02 13:01
A co da ten tramwaj? (2)
Praktycznie to zamiana 148 na tramwaj i tyle.
Dużo bardziej potrzebny by był łącznik Chłopska - Wita Stwosza w okolicach uniwersytetu i biurowców.- 18 8
-
2022-03-03 13:12
(1)
A Chłopska-Wita Stwosza już autobus nie może obsłużyć?
- 1 1
-
2022-03-05 10:00
A ile osób jedzie z brzeźna/zaspy/Przymorza...
... Do biurowców, a ile z brzeźna na przymorze/Zaspę?
- 0 1
-
2022-03-05 09:58
Sensowny tramwaj byłby wzdłuż...
JPii, do skrzyżowania z RP, i dalej, nad torami, do Wrzeszcza, obok Żaka. Mamy skomunikowaną część Zaspy z Brzeźnem oraz skrócony dojazd do Oliwy i Wrzeszcza z Przymorza, Brzezna i zaspy.
Tyle, że teren sprzedano deweloperom, a nowe bloki zakorkują okolicę.
Tak planuje się w mieście wolności.- 1 0
-
2022-03-02 11:40
tylko pytanie jakie pasy od Hallera do JP 2? (5)
bo jak taki chory układ jak teraz, gdzie lewy pas jest lewoskrętem ostatecznie to ja dziękuję. Dobudowa pasa w odwrotnym kierunku nic nie da - tam nie ma korków na tym odcinku
- 67 21
-
2022-03-02 16:11
(1)
Dokładnie korki są w kierunku przymorza... a i lewy pas do skrętu w Jana Pawła
- 7 2
-
2022-03-02 17:41
Brawo, doskonały przykład superpłytkiego patrzenia na ruch.
Na skrzyżowaniu są korki, bo brakuje przepustowości na lewoskręcie w JP2.
Jak ją poprawić? Wydłużając światła w lewo.
Jak wydłużyć światła w lewo? Skrócić światła w kierunku tunelu.
Jak skrócić światła w kierunku tunelu? Tworząc drugi pas w kierunku tunelu.- 7 1
-
2022-03-02 16:21
Pasy sr*sy (1)
Najważniejszy jest tramwaj
- 10 2
-
2022-03-02 20:07
tylko dla kasy
tramwaj jest ważny bo inaczej nie dostaniemy dofinansowania z UE, Unia nie daje już kasy na same drogi, musi iść w parze transport publiczny inaczej zero.
- 5 0
-
2022-03-02 17:47
bo wszyscy stoją na JP w prawo
to nie ma korków lub na światłach na wprost.
- 0 2
-
2022-03-02 11:43
w co oni grają? (2)
Po co mydlą oczy?
- 39 8
-
2022-03-02 23:51
jak to w co?! (1)
pod wybory.
- 1 2
-
2022-03-05 10:00
Albo pod zabudowę pasa nadmorskiego.
- 1 0
-
2022-03-02 11:45
(9)
Mało kto wie, ale Droga Zielona to nie wyremontowany odcinek Czarnego Dworu, tylko nowa ulica przebiegająca po terenie parku Reagana. Czyli kolejna dewastacja terenów zielonych w mieście.
- 66 19
-
2022-03-02 11:49
(1)
Muszą być wygodne dojazdy do apartamentów dla warszawki i hotelu zbudowanego po wycięciu lasu nadmorskiego w Brzeźnie. Warszawka nie może stać w korkach a że mieszkańcy stracą tereny zielone? Oli to nie obchodzi.
- 29 10
-
2022-03-02 17:20
A po co niby jest budowana ekspresówka jak nie dla mieszkańców Warszawy i Trójmiasta?
- 6 2
-
2022-03-02 12:10
w śladzie obecnej drogi z poszerzeniem pod tramwaj
chodnik i ścieżkę rowerową więc nie siej paniki
- 9 22
-
2022-03-02 13:30
(2)
Kto to nazwał "zielona" droga, co za paskudna propaganda. Stanowczy sprzeciw dla tej drogi która nie służy mieszkańcom.
- 15 5
-
2022-03-02 21:59
Nie sluzy mieszkańcom? (1)
A kto po niej jeździ?
- 2 2
-
2022-03-02 23:58
ci co jadą do tunelu, czyli tranzyt
- 4 2
-
2022-03-02 14:27
To że gdzieś w pobliżu rośnie trawa krzewi i drzewa nie oznacza że jest częścią Parku Regana.
- 7 6
-
2022-03-02 17:07
Bzdura (1)
Totalna bzdura, teren pod Zielony Bulwar był zarezerwowany równolegle z powstawaniem Parku Regana. Winą Miasta jest natomiast dławienie ruchu w Gdańsku niekonsekwencją i szkodliwymi decyzjami. Pod cały Zielony Bulwar jest zarezerwowany teren na układ drogowy 2x2 w standardzie GP (jest nawet wiadukt dla pieszych przy Ergo Arenie) tymczasem Miasto chce wybudować drogę jednojezdniową która niczego nie zmieni i dalej będziemy stali w permanentnych korkach. Drugim grzechem Miasta który chcą przepchnąć nijako "przy okazji" jest planowane zwężenie Obrońców Wybrzeża do jednej jezdni.
- 8 2
-
2022-03-03 09:23
Sam piszesz bzdury. Czarny Dwór pozostać ma jako droga serwisowa, a Droga Zielona to droga mająca planowo mieć kilkadziesiąt metrów szerokości i przebiegająca przez tereny obecnie zielone.
- 1 2
-
2022-03-02 11:53
Kto zbuduje ? Ruscy jeńcy najeźdzcy ! W ramach rekompensaty za straty ekonomiczne naszego kraju.
O !
- 14 3
-
2022-03-02 11:54
Absolutnie nie! Mieszkańcy zawsze protestowali i nadal nie godzimy się na ograniczanie (10)
terenów zielonych pod budowę dróg!
- 53 31
-
2022-03-02 11:56
Zobaczcie że takie afery zawsze próbują zamaskować innymi sprawami. (4)
Tu dowiadujemy się o pomocy dla Ukraińców a bokiem przechodzi artykuł o dewastacji obszarów leśnych i łąk!
- 19 7
-
2022-03-02 12:58
Myślę, że pisanie tu o obszarach leśnych i łąkach to przesada. (3)
Trafniejsze było by określenie: krzaczory i śmierdzące wybiegi dla licznych piesków okolicznych poPRLowskich blokowisk.
Wystarczy odłożyć Kustosza i spojrzeć dokładnie na plany.- 9 13
-
2022-03-02 13:15
Wg deweloperów potrzebujemy tylko cztery kąty za grubą gotówkę i miasto też idzie w tym kierunku (2)
A widziałeś dedykowane tereny zielone dla piesków ? A teren zielony koło bloków ,gdzie można by usiąść ,wypocząć w cieniu drzew w gorące lato ? Który deweloper rezerwuje miejsce na taki cel ?
- 10 5
-
2022-03-02 18:52
Na dachach zielonych będą miejsca na ławeczki i dla piesków.Ha,ha,ha.
- 0 0
-
2022-03-02 22:02
Trzymanie pieska w bloku
To barbarzyństwo. Najlepiej buldożka... No i nie oszukujmy się - nikt nie kupuje mieszkania w nowy bloku, żeby pod nim siedzieć na ławeczce!
- 2 0
-
2022-03-02 18:54
Ja się godze bo codziennie stoję tam w korkach
- 4 3
-
2022-03-03 06:23
Opinia wyróżniona
Proszę nie pisač w moim imieniu! (1)
Jestem mieszkanką I jest mi ta droga potrzebna. Codziennie przynajmniej 2x tamtędy przejeżdżam I wstyd, że taka wiejska droga w centrum miasta
- 10 16
-
2022-03-03 23:53
Hmmm
O ile można to nazwać centrum miasta... Raczej obrzeża...
- 1 1
-
2022-03-03 11:36
Protestujcie - zbliżają się wybory - może sitwa się przestraszy
- 2 1
-
2022-03-05 09:53
O! To teraz tu mamy centrum?
W Śródmieściu też jest centrum, I tam ruch się "uspokaja".
- 0 0
-
2022-03-02 11:58
Na całym odcinku powinny być 2 pasy w każdą stronę (14)
Z dwoma pasami ruchu byłaby to trasa pozwalająca ominąć w drodze do Sopotu zakorkowane centrum i Grunwaldzką.
Bez tego na skrzyżowaniu z Al. Jana Pawła II jest wąskie gardło, które powoduje korki również na innych skrzyżowaniach w mieście i rozwiązanie typu "w środku swojej podróży samochodem przez całe miasto przejedź kilka przystanków tramwajem".- 48 38
-
2022-03-02 12:05
Od omijania masz obwodnicę (9)
To dzielnica mieszkaniowa i rekreacyjna, a nie autostrada
- 29 13
-
2022-03-02 12:13
i korki na każdej dojazdówce, przez co jazda obwodnicą ma sens tylko gdy jedziesz z Gdańska do Gdyni (8)
a jedyną opcji na ominięcie kilku dzielnic jest jazda Grunwaldzką, albo stanie w korku na wąskich gardłach.
- 13 9
-
2022-03-02 16:20
opcją jest komunikacja publiczna (7)
- 6 7
-
2022-03-02 16:44
(2)
Mogłaby być gdyby miasto w odpowiednim czasie i odpowiedniej skali zainwestowało w transport zbiorowy zamiar zezwalać na lanie przez deweloperów betonu gdzie popadnie.
- 6 2
-
2022-03-02 18:54
(1)
Inwestować w SKM i PKM...
- 2 0
-
2022-03-02 23:55
inwestycja?!
to jest koszt a nie inwestycja.
Koszt bycia cywilizacja.
A przede wszystkim, koszt posiadania dyspozycyjnego i elestycznego rezerwuaru siły roboczej.
Tyko korzystający z tego rezerwuaru nie maja zamiaru ponosić kosztów jego utrzymania.- 2 0
-
2022-03-02 17:21
(2)
A drogi niby dla kogo?
- 2 3
-
2022-03-02 18:03
ulice już są (1)
drogi buduje się poza miastami
- 3 2
-
2022-03-03 13:14
Fakt ulica to nie droga
- 1 0
-
2022-03-02 23:52
kosztowna, zawodna
i korupcjogenna.
- 2 1
-
2022-03-02 12:42
co za pomysł ......... (1)
Do omijania korków nie buduje się dróg wśród terenów parkowych i dzielnic mieszkaniowych. Może zamiast plaży 3 pasmówka co ?
- 17 9
-
2022-03-02 17:24
Obwodnica nie jest przypadkiem zbudowana obok Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego? Pewnie trochę drzew ścieli by powstała...a Trasa Kaszubska też przypadkiem nie spowodowała ubytek drzew?
- 5 2
-
2022-03-02 16:20
i tak będą stać i tak. ile tam będzie pasów nie ma znaczenia
- 3 2
-
2022-03-04 08:33
Narysuj sobie jeszcze z 200 pasów, a i tak będziesz stać na tym skrzyżowaniu. Tylko dłużej.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.