• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • tramwaj wzdłuż Obr Wybrzeża to nic innego jak zabranie parkingu mieszkańcom. Zamiast tego tramwaj powinien przebiegać między Hallera, a Pętlą w Jelitkowie lub Ergo Arena, czyli przebiegać wzdłuż całego parku. Droga 2x2 powinna za to być od Obr Wybrzeża poprzez Czarny dwór gdzie wszystko stoi aż do Hallera. Miedzy Obr W, a Pomorska wystarczy 1x2 z tramwajem i porządna infrastrukturą rowerową.

    • 9 10

  • Dopiero co sadzono drzewa (2)

    na Obr. Wybrzeża...

    • 21 2

    • przecież to będzie z drugiej strony (1)

      • 3 0

      • Sadzono po obu stronach

        • 1 0

  • to Gdańsk, tutaj plan zagospodarowania tworzą deweloperzy nie miasto co widać na każdym kroku

    A powinno być odwrotnie. Ta droga powinna powstać dawno temu, Aleja Płażyńskiego nie na darmo powstała w takiej formie

    • 11 8

  • Czyli betonujemy kolejne połacie zieleni w parku Reagana?

    Miały być konsultacje, przyjazna przestrzeń, a tymczasem nowa nitka to nic innego, jak zabranie kolejnych terenów zielonych w parku, który cieszy się taką popularnością. Niedawno był artykuł na temat tego, że bulwar (wzdłuż parku Reagana) prowadzący do plaży ma być "zagospodarowany", czyli powstaną budy z gastronomią.

    Władze Gdańska, krok po kroku, zabierają nam, mieszkańcom przestrzeń, którą tak bardzo cenimy. Skoro miały być konsultacje i jest tyle głosów sprzeciwu wśród mieszkańców, to dlaczego władze miasta to ignorują i na siłę prą do realizacji planów, których mieszkańcy nie chcą?
    Po co ta pseudo zielona polityka w stylu aleja lipowa, sadzenie drzewek, itd... Ktoś się jeszcze na to nabiera?

    • 28 6

  • Znowu artykuł Koprowskiego z gotową tezą w sondzie... (3)

    Jak widać ruch antysamochodowy w Gdańsku ma się dobrze, a mieszkańcom się wmawia, że jedna zapchana obwodnica bez wylotówek (bo to też zło) i zapchana Grunwaldzka / Zwycięstwa wystarczą na półmilionową aglomerację.
    Brawo wy.

    • 7 16

    • (1)

      ale to nei znaczy że trzeba budować autostrady w środku miasta.

      • 14 3

      • W życiu nie widziałeś autostrady

        W życiu nie widziałeś żadnej autostrady, więc każdą asfaltową drogę tak pewno nazywasz.

        • 2 12

    • Nowa Wyzwolenia

      A kiedy Nowa Wyzwolenia,która miała wyprowadzić ciężki transport portowy z Nowego Portu,ze środka osiedla mieszkaniowego.Nie ma ani Nowej Wyzwolenia,ani obwodnicy dzielnicy Nowy Port,tiry walą Ul.Wyzwolenia pod oknami mieszkańców.Cała dzielnica rozjeżdżona przez transport portowy.

      • 5 2

  • (1)

    Czy to się komuś podoba, czy nie Droga Zielona musi powstać. Inaczej miasto się zakorkuje na amen!

    • 10 18

    • żadne miasto nie zlikwidowało ani nawet nie zredukowało korków w wyniku rozbudowy sieci ulic

      tylko radykalne postawienie na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów docierających na dalsze odległości SKM może coś poprawić w Trójmieście.

      • 2 3

  • Powinny być 2x2 pasy ruchu na całym Czarnym Dworze

    Inaczej to nie ma sensu

    • 12 13

  • (3)

    Droga zielona to nie miała iść do ergo areny? Gdzie poszerza Obrońców Wybrzeża?

    • 10 3

    • nie bo zrobi się tranzyt (1)

      • 2 4

      • gdzies musi on byc

        Wyjscia nie ma..

        • 3 0

    • Falowiec na OW wyburzą, albo tramwaj będzie fruwał

      tramwaj na ,,O..W..?

      • 0 2

  • Czytaj: deweloperka będzie budować w pasie nadmorskim. Więc miasto dostało prikaz, że droga ma być, bo przecież kasy nie przytula się za nic.

    • 19 4

  • nie ma czegoś takiego jak ul. Kaczyńskiego (2)

    • 17 10

    • Mylisz się

      • 3 8

    • Są za to wały adamowicza

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane