- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (667 opinii)
- 2 Rozbiórka na terenie kupionym z 130 mln zł (33 opinie)
- 3 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (70 opinii)
- 4 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (23 opinie)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (27 opinii)
- 6 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (115 opinii)
Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?
Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskim bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. Hallera z ul. Chłopską.
Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku Hallera - Jana Pawła II istniejąca ul. Czarny Dwór zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców Wybrzeża, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.
Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni
Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego
Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.
- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.
Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma
Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".
Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.
Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.
Czytaj też artykuł z 2016 r.:
Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża
Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).
20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej
Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.
Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.
Miejsca
Opinie (252) 3 zablokowane
-
2022-03-02 13:18
tramwaj wzdłuż Obr Wybrzeża to nic innego jak zabranie parkingu mieszkańcom. Zamiast tego tramwaj powinien przebiegać między Hallera, a Pętlą w Jelitkowie lub Ergo Arena, czyli przebiegać wzdłuż całego parku. Droga 2x2 powinna za to być od Obr Wybrzeża poprzez Czarny dwór gdzie wszystko stoi aż do Hallera. Miedzy Obr W, a Pomorska wystarczy 1x2 z tramwajem i porządna infrastrukturą rowerową.
- 9 10
-
2022-03-02 13:19
Dopiero co sadzono drzewa (2)
na Obr. Wybrzeża...
- 21 2
-
2022-03-02 16:23
przecież to będzie z drugiej strony (1)
- 3 0
-
2022-03-02 21:34
Sadzono po obu stronach
- 1 0
-
2022-03-02 13:24
to Gdańsk, tutaj plan zagospodarowania tworzą deweloperzy nie miasto co widać na każdym kroku
A powinno być odwrotnie. Ta droga powinna powstać dawno temu, Aleja Płażyńskiego nie na darmo powstała w takiej formie
- 11 8
-
2022-03-02 13:30
Czyli betonujemy kolejne połacie zieleni w parku Reagana?
Miały być konsultacje, przyjazna przestrzeń, a tymczasem nowa nitka to nic innego, jak zabranie kolejnych terenów zielonych w parku, który cieszy się taką popularnością. Niedawno był artykuł na temat tego, że bulwar (wzdłuż parku Reagana) prowadzący do plaży ma być "zagospodarowany", czyli powstaną budy z gastronomią.
Władze Gdańska, krok po kroku, zabierają nam, mieszkańcom przestrzeń, którą tak bardzo cenimy. Skoro miały być konsultacje i jest tyle głosów sprzeciwu wśród mieszkańców, to dlaczego władze miasta to ignorują i na siłę prą do realizacji planów, których mieszkańcy nie chcą?
Po co ta pseudo zielona polityka w stylu aleja lipowa, sadzenie drzewek, itd... Ktoś się jeszcze na to nabiera?- 28 6
-
2022-03-02 13:32
Znowu artykuł Koprowskiego z gotową tezą w sondzie... (3)
Jak widać ruch antysamochodowy w Gdańsku ma się dobrze, a mieszkańcom się wmawia, że jedna zapchana obwodnica bez wylotówek (bo to też zło) i zapchana Grunwaldzka / Zwycięstwa wystarczą na półmilionową aglomerację.
Brawo wy.- 7 16
-
2022-03-02 13:34
(1)
ale to nei znaczy że trzeba budować autostrady w środku miasta.
- 14 3
-
2022-03-02 13:38
W życiu nie widziałeś autostrady
W życiu nie widziałeś żadnej autostrady, więc każdą asfaltową drogę tak pewno nazywasz.
- 2 12
-
2022-03-02 14:06
Nowa Wyzwolenia
A kiedy Nowa Wyzwolenia,która miała wyprowadzić ciężki transport portowy z Nowego Portu,ze środka osiedla mieszkaniowego.Nie ma ani Nowej Wyzwolenia,ani obwodnicy dzielnicy Nowy Port,tiry walą Ul.Wyzwolenia pod oknami mieszkańców.Cała dzielnica rozjeżdżona przez transport portowy.
- 5 2
-
2022-03-02 13:48
(1)
Czy to się komuś podoba, czy nie Droga Zielona musi powstać. Inaczej miasto się zakorkuje na amen!
- 10 18
-
2022-03-02 18:10
żadne miasto nie zlikwidowało ani nawet nie zredukowało korków w wyniku rozbudowy sieci ulic
tylko radykalne postawienie na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów docierających na dalsze odległości SKM może coś poprawić w Trójmieście.
- 2 3
-
2022-03-02 13:49
Powinny być 2x2 pasy ruchu na całym Czarnym Dworze
Inaczej to nie ma sensu
- 12 13
-
2022-03-02 13:49
(3)
Droga zielona to nie miała iść do ergo areny? Gdzie poszerza Obrońców Wybrzeża?
- 10 3
-
2022-03-02 16:23
nie bo zrobi się tranzyt (1)
- 2 4
-
2022-03-02 20:11
gdzies musi on byc
Wyjscia nie ma..
- 3 0
-
2022-03-02 19:23
Falowiec na OW wyburzą, albo tramwaj będzie fruwał
tramwaj na ,,O..W..?
- 0 2
-
2022-03-02 14:02
Czytaj: deweloperka będzie budować w pasie nadmorskim. Więc miasto dostało prikaz, że droga ma być, bo przecież kasy nie przytula się za nic.
- 19 4
-
2022-03-02 14:09
nie ma czegoś takiego jak ul. Kaczyńskiego (2)
- 17 10
-
2022-03-02 16:18
Mylisz się
- 3 8
-
2022-03-02 16:37
Są za to wały adamowicza
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.