• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • UWAGA ! (3)

    Poszerzenie jezdni po 2 pasy w każdą stronę + tramwaj odbędzie się kosztem granic Parku Reagana. To pewne. Chałas , spaliny to prezent tej inwestycji. Ale co najważniejsze plan jest taki żeby docelowo przejść drogą przez obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego co oznacza głęboką ingerencję w tereny zielone (w tym największy w rejonie plac zabaw) i "przy okazji" wykrojenie hektarów pod kolejne bloki i apartementowce. Kto plan układa ? Jak myślicie ? Zresztą jak widać nawet można działać bez Planu. Może kolejna zmiana władzy będzie bardziej społecznie użyteczna.

    • 41 6

    • Daj Boże aby było po dwa pasy.

      • 7 17

    • Hałas SJP

      • 7 0

    • Dałem "plusa", ale bez przyjemności - za "chałas" i ogólny nieskładny bełkot

      • 0 0

  • Nie ma takiego czegoś, jak ulica Kaczyńskiego. (3)

    Dla każdego normalnego Gdańszczanina to była, jest i będzie Dąbrowszczaków.

    • 43 17

    • Amen.

      O tym samym pomyślałam. Żaden szanujący się gdańszczanin nie powinien nazywać ulicy Dąbrowszczaków ulicą Kaczyńskiego.

      • 19 9

    • Masz dziwne standardy normalności (1)

      Nazywanie ulicy imieniem komunistycznych zbrodniarzy nie mieści się w poczuciu estetyki normalnego Polaka, a Gdańszczanie to Polacy.
      Jestem gdanszczaninem od urodzenia i wcześniejszą nazwa budzi we mnie odrazę i wstyd.

      • 5 18

      • Weź ty trochę poczytaj, przeciwko komu walczyli

        w hiszpańskiej wojnie domowej, to może nie będziesz wygadywał bzdur o "komunistycznych" zbrodniarzach. To, że IPN pod wodzą kaczystów sobie tak wymyślił, to nie dowód jednoznaczności postaw w tej wojnie.

        • 9 1

  • Ble, ble, ble i tak cała sześcioletnia kadecja dulkiewicz przejdzie bez jakichkolwiek ważnej inwestycji. Gdyby nie rząd ZP nic by w Gdańsku się nie działo dobrego.

    • 9 7

  • Tramwaj będzie woził

    Tramwaj na tej trasie będzie woził powietrze.

    • 23 16

  • Bardzo dobra decyzja (4)

    Tramwaju w tym rejonie brakuje, brakuje też rozsądnego dojazdu komunikacją publiczną do centrum, co teraz się zmieni.
    Szkoda że odcinek czarnego dworu od Kaczyńskiego do Jana Pawła II zostanie z jednym pasem w obie strony. To jest newralgiczny fragment trasy na tunel, codziennie zablokowany przez tysiące samochodów. Poszerzenie do dwóch pasów tylko odcinka Hallera - JPII niewiele zmieni gdy wszystko utknie na wspomnianym nieposzerzonym odcinku.

    • 12 29

    • dzbanie tam tramwaj bedzie tylko szkodnikiem jest autobus i nic wiecej niepotrzeba (1)

      • 7 3

      • Szkodnikiem to będzie budowa PKM na południu cięcie dzielnic a do tego betonowanie co sprawia możliwość występujących powodzi

        • 0 1

    • Na razie to tylko plan,decyzja może będzie za 40 lat.....

      • 0 1

    • Zła decyzja - przeciw mieszkańcom, dobra dla patodeweloperów

      Chodzi o podgryzanie Parku Reagana a nie o zrobienie dobrze mieszkańcom. Park zmniejszą, walną drogę i postawią bloki (bo się miejsce zrobiło).

      • 0 1

  • Prymitywny projekt kradnący przestrzeń w cennym rejonie

    Zamiast zrobić tunel dla tranzytu na Słowaka, to dewastuje się pas nadmorski. Jacy mieszkańcy, taka władza - nie dziwi nic.

    • 31 10

  • A gdzie polaczenie z pomorska i dalej do grunwaldzkiej? (2)

    • 5 12

    • Na Pomorskiej nie potrafią nawet poszerzyć wiaduktu i robi się przewężenie

      Gdyby wpuścić poważny ruch na Pomorską to by się zatkało

      • 3 2

    • nie ma i nie będzie bo po co

      żeby zakorkować miasto... bezsensu

      • 3 1

  • Obiecanki cacanki a w Gdańsku jak kto chce! (1)

    Do wyborów został rok więc obiecają wszystko byleby wygrać! A po wyborach będzie zwalanie winy na brak zgody środowiskowej, brak rezerwy pod tramwaj i jezdnię itp.

    • 14 10

    • tak własnie było

      z Kaszubską...

      • 5 0

  • to dziwne (5)

    a ponoć nie można tamtędy budować nowej drogi bo są wysokie wody gruntowe i zbiorniki wody zdatnej do picia.
    Tak kiedyś mówił urząd miasta jak ludzie proponowali rozbudowę tej drogi zamiast Kościuszki...

    a obecne władza tylko buduje blokowiska wszędzie gdzie się da:(
    Ani normalnych dróg, ani terenów zielonych i codziennie paraliż miasta......

    • 80 15

    • Masz rację. (1)

      Nowe osiedla tylko daleko od miasta. Rozciągnijmy miasto jeszcze bardziej, będzie potrzebne jeszcze więcej dróg parkingów itp. Niech sobie budują osiedla w innych miastach, nie potrzeba nam w Gdańsku nowych domów i mieszkańców.

      • 6 8

      • Nie o to chodzi ...

        Chodzi o to, żeby rozbudowa była robiona z głową, a nie kosztem dzielnicy obok czy jeszcze gorzej - zieleni. Tak wielu w Was lubi mieszkać w betonowo-asfaltowej dżungli? Miasto jest dla ludzi i ma zapewniać wszystko, łącznie z zielenią. Do powierzchni największych metropolii to Gdańskowi jeszcze sporo brakuje, więc przesadzasz.

        • 3 2

    • (2)

      Przecież rezerwa pod tą drogę jest tam od wielu lat, juz na początku lat 90-tych było wiadomo, że ma byc tam szersza droga zielona.

      • 12 3

      • Plany też są nie trzeba nic projektować. Taki hint

        • 5 1

      • Chyba z lat 70-tych.

        • 0 0

  • Najpierw to niech miasto zainwestuje w nowe tabory tramwajowe bo przy takim stanie technicznym to wiecznie będzie się psuło i wszystko będzie stało. Zresztą nie wiem po co tramwaj w tym miejscu. Tam i tak są już spore korki, a do tego jest brak miejsc parkingowych.

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane