- 1 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (96 opinii)
- 2 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (843 opinie)
- 3 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (73 opinie)
- 4 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (24 opinie)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (29 opinii)
- 6 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (121 opinii)
Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?
Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskim bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. Hallera z ul. Chłopską.
Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku Hallera - Jana Pawła II istniejąca ul. Czarny Dwór zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców Wybrzeża, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.
Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni
Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego
Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.
- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.
Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma
Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".
Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.
Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.
Czytaj też artykuł z 2016 r.:
Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża
Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).
20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej
Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.
Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.
Miejsca
Opinie (252) 3 zablokowane
-
2022-03-02 12:16
UWAGA ! (3)
Poszerzenie jezdni po 2 pasy w każdą stronę + tramwaj odbędzie się kosztem granic Parku Reagana. To pewne. Chałas , spaliny to prezent tej inwestycji. Ale co najważniejsze plan jest taki żeby docelowo przejść drogą przez obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego co oznacza głęboką ingerencję w tereny zielone (w tym największy w rejonie plac zabaw) i "przy okazji" wykrojenie hektarów pod kolejne bloki i apartementowce. Kto plan układa ? Jak myślicie ? Zresztą jak widać nawet można działać bez Planu. Może kolejna zmiana władzy będzie bardziej społecznie użyteczna.
- 41 6
-
2022-03-02 12:19
Daj Boże aby było po dwa pasy.
- 7 17
-
2022-03-02 12:40
Hałas SJP
- 7 0
-
2022-03-03 12:12
Dałem "plusa", ale bez przyjemności - za "chałas" i ogólny nieskładny bełkot
- 0 0
-
2022-03-02 12:19
Nie ma takiego czegoś, jak ulica Kaczyńskiego. (3)
Dla każdego normalnego Gdańszczanina to była, jest i będzie Dąbrowszczaków.
- 43 17
-
2022-03-02 12:27
Amen.
O tym samym pomyślałam. Żaden szanujący się gdańszczanin nie powinien nazywać ulicy Dąbrowszczaków ulicą Kaczyńskiego.
- 19 9
-
2022-03-02 12:29
Masz dziwne standardy normalności (1)
Nazywanie ulicy imieniem komunistycznych zbrodniarzy nie mieści się w poczuciu estetyki normalnego Polaka, a Gdańszczanie to Polacy.
Jestem gdanszczaninem od urodzenia i wcześniejszą nazwa budzi we mnie odrazę i wstyd.- 5 18
-
2022-03-02 13:34
Weź ty trochę poczytaj, przeciwko komu walczyli
w hiszpańskiej wojnie domowej, to może nie będziesz wygadywał bzdur o "komunistycznych" zbrodniarzach. To, że IPN pod wodzą kaczystów sobie tak wymyślił, to nie dowód jednoznaczności postaw w tej wojnie.
- 9 1
-
2022-03-02 12:24
Ble, ble, ble i tak cała sześcioletnia kadecja dulkiewicz przejdzie bez jakichkolwiek ważnej inwestycji. Gdyby nie rząd ZP nic by w Gdańsku się nie działo dobrego.
- 9 7
-
2022-03-02 12:24
Tramwaj będzie woził
Tramwaj na tej trasie będzie woził powietrze.
- 23 16
-
2022-03-02 12:26
Bardzo dobra decyzja (4)
Tramwaju w tym rejonie brakuje, brakuje też rozsądnego dojazdu komunikacją publiczną do centrum, co teraz się zmieni.
Szkoda że odcinek czarnego dworu od Kaczyńskiego do Jana Pawła II zostanie z jednym pasem w obie strony. To jest newralgiczny fragment trasy na tunel, codziennie zablokowany przez tysiące samochodów. Poszerzenie do dwóch pasów tylko odcinka Hallera - JPII niewiele zmieni gdy wszystko utknie na wspomnianym nieposzerzonym odcinku.- 12 29
-
2022-03-02 14:25
dzbanie tam tramwaj bedzie tylko szkodnikiem jest autobus i nic wiecej niepotrzeba (1)
- 7 3
-
2022-03-03 13:22
Szkodnikiem to będzie budowa PKM na południu cięcie dzielnic a do tego betonowanie co sprawia możliwość występujących powodzi
- 0 1
-
2022-03-02 18:58
Na razie to tylko plan,decyzja może będzie za 40 lat.....
- 0 1
-
2022-03-03 15:25
Zła decyzja - przeciw mieszkańcom, dobra dla patodeweloperów
Chodzi o podgryzanie Parku Reagana a nie o zrobienie dobrze mieszkańcom. Park zmniejszą, walną drogę i postawią bloki (bo się miejsce zrobiło).
- 0 1
-
2022-03-02 12:29
Prymitywny projekt kradnący przestrzeń w cennym rejonie
Zamiast zrobić tunel dla tranzytu na Słowaka, to dewastuje się pas nadmorski. Jacy mieszkańcy, taka władza - nie dziwi nic.
- 31 10
-
2022-03-02 12:41
A gdzie polaczenie z pomorska i dalej do grunwaldzkiej? (2)
- 5 12
-
2022-03-02 13:03
Na Pomorskiej nie potrafią nawet poszerzyć wiaduktu i robi się przewężenie
Gdyby wpuścić poważny ruch na Pomorską to by się zatkało
- 3 2
-
2022-03-02 16:22
nie ma i nie będzie bo po co
żeby zakorkować miasto... bezsensu
- 3 1
-
2022-03-02 12:51
Obiecanki cacanki a w Gdańsku jak kto chce! (1)
Do wyborów został rok więc obiecają wszystko byleby wygrać! A po wyborach będzie zwalanie winy na brak zgody środowiskowej, brak rezerwy pod tramwaj i jezdnię itp.
- 14 10
-
2022-03-02 13:02
tak własnie było
z Kaszubską...
- 5 0
-
2022-03-02 13:08
to dziwne (5)
a ponoć nie można tamtędy budować nowej drogi bo są wysokie wody gruntowe i zbiorniki wody zdatnej do picia.
Tak kiedyś mówił urząd miasta jak ludzie proponowali rozbudowę tej drogi zamiast Kościuszki...
a obecne władza tylko buduje blokowiska wszędzie gdzie się da:(
Ani normalnych dróg, ani terenów zielonych i codziennie paraliż miasta......- 80 15
-
2022-03-02 14:24
Masz rację. (1)
Nowe osiedla tylko daleko od miasta. Rozciągnijmy miasto jeszcze bardziej, będzie potrzebne jeszcze więcej dróg parkingów itp. Niech sobie budują osiedla w innych miastach, nie potrzeba nam w Gdańsku nowych domów i mieszkańców.
- 6 8
-
2022-03-02 17:50
Nie o to chodzi ...
Chodzi o to, żeby rozbudowa była robiona z głową, a nie kosztem dzielnicy obok czy jeszcze gorzej - zieleni. Tak wielu w Was lubi mieszkać w betonowo-asfaltowej dżungli? Miasto jest dla ludzi i ma zapewniać wszystko, łącznie z zielenią. Do powierzchni największych metropolii to Gdańskowi jeszcze sporo brakuje, więc przesadzasz.
- 3 2
-
2022-03-02 15:05
(2)
Przecież rezerwa pod tą drogę jest tam od wielu lat, juz na początku lat 90-tych było wiadomo, że ma byc tam szersza droga zielona.
- 12 3
-
2022-03-02 15:20
Plany też są nie trzeba nic projektować. Taki hint
- 5 1
-
2022-03-04 18:56
Chyba z lat 70-tych.
- 0 0
-
2022-03-02 13:15
Najpierw to niech miasto zainwestuje w nowe tabory tramwajowe bo przy takim stanie technicznym to wiecznie będzie się psuło i wszystko będzie stało. Zresztą nie wiem po co tramwaj w tym miejscu. Tam i tak są już spore korki, a do tego jest brak miejsc parkingowych.
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.