• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • Moje marzenie

    To aby komisja europejska wymusila na rządzie pis przestrzeganie prawa tylko po to aby PO nie wrocila do władzy. Przez 8 lat rządów tych świętych ludzi czystego serca nic dla Gdyni nie zrobiono.

    • 3 3

  • brakuje trasy na Oksywie (1)

    Przez Port

    • 2 1

    • Pamiętaj że pociąg to nie samochód , który skreci o 90 stopni w miejscu Pociąg potrzebuje długiego zakrętu o 90 stopni , lub zmiany lokomotywy .

      • 1 1

  • czy to będzie pod ziemią?

    W części zabudowanej będzie kolej podziemna ?

    • 1 0

  • Wariant 2 (1)

    Za publiczne pieniądze zlecono opracowanie projektu i co ? Nic z tego nie wynika? Nie uwzględnia się żadnych planów zagospodarowania? Bez kolei na Kosakowo będziemy cofnięci w rozwoju za te kilka lat. Tutaj powstają blokowiska bez infrastruktury drogowej, obłęd jakiś.

    • 5 0

    • kasa misiu kasa...

      bez infrastruktury bo tylko upychają na kwadracie jak najwięcej mieszkań aby się nachapać jak najwięcej, a że mieszkańcy północnych dzielnic mają coraz większy problem z dojazdem... cóż, deweloper tam nie mieszka więc ma to głęboko...

      • 2 0

  • do miłośników wariantu 2

    Zdajecie sobie sprawę, że SKM z Gdyni Głównej do Chylonii jedzie 12-15 minut?

    • 5 1

  • gdzie można głosować?

    W artykule warto jeszcze podać stronę internetową, na której można oddać swój głos. Na pewno wasza ankieta nie jest tym głosowaniem.

    Głosujemy na stronie Urzędu Miasta Gdynia.

    • 3 1

  • Tylko 1 ma szansę w ogóle powstać

    Pozostałe to piękne idee ale pozostaną tylko w fazie planów

    • 1 0

  • Gdynia ma myśleć o mieszkańcach Gdyni (1)

    A nie Rumii. Więc nie piszcie ciągle o Hutniczej. Niech Wam UM Rumia wybuduje tunel.

    • 4 5

    • raczej sie przeprowadzimy

      do Rumi...

      • 2 0

  • Chaos

    Ludzie domagają się inwestycji drogowo kolejowych skoro wydaje się decyzje o budowaniu blokowisk
    To chyba naturalne, że ludzie będą się przemieszczać co to za planiści którzy nie biorą tego pod uwagę i nie planują dojazdu do rozwijających się dzielnic.
    A to planowanie i ankiety dotyczące kolei to chyba na zamknięcie głosów ludzi którzy tego się domagają na zasadzie - dyskutujcie sobie a my i tak nic nie zrobimy

    • 7 0

  • Co za barany zamiast zrobic tunel pod kanalem i kolej poscic pod wodą do oksywia i dalej na obluze to oni na okolo trase

    Chcą prowadzic...co za imbecyle

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane