- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (59 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (101 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (150 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (65 opinii)
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny
Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.
Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba
Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.
Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.
Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym
Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.
Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.
Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.
Szczegóły można znaleźć tutaj
- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Kto mógłby być zainteresowany kupnem?
Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.
Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.
Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara
Opinie (117) 2 zablokowane
-
2017-11-20 12:24
"Jadą cztery wagony
i piąty doczepiony
"Wars" zaś w szóstym wagonie
bigosem w nos nam wionie"- 7 1
-
2017-11-20 10:54
Mogli go umyć z zewnątrz chociaż. Jak sprzedaję moje auta to są czyste, błyszczące no i nie bite oczywiście.
- 12 0
-
2017-11-20 10:37
Co za polityka, że sprzedaje się coś co się nie nadaje do użytku i przewiduje się, że jakiemuś operatorowi się nada! Koszty przetargu, ludzi itd przewyższà cenę! Powinien być sprzedany do huty na złom.
- 6 1
-
2017-11-20 10:36
Niema prywatnych lini kolejowych wiec kupujacy moze go tylko postawic jako pommnik
- 1 4
-
2017-11-20 10:15
Zawieźć na jakąś strzelnicę
by chłopaki z Sił Zbrojnych mieli fajny obiekt do trenowania
- 3 3
-
2017-11-20 08:45
biorę (1)
postawię jako domek - altankę w ogródku działkowym.
- 14 3
-
2017-11-20 10:03
sie na wiekszości ogródków takie pudło na długośc nie zmieści nawet
ale na prywatnej posesji najlepiej przy drodze żeby zrobic z tego bar to może i tak
- 3 2
-
2017-11-20 09:53
tyle kasy za trupa? jego wartośc to cena złomu
jak ma w sobie 18 ton żelaza (minus cena rozbiórki) to może, ale pewnie sami by sprzedali na złom jak by sie to pkp opłaciło
- 4 3
-
2017-11-20 09:23
Kupić i nadać mu imię najmniejszego polaka.... jarka kaczyniaka....wszak do PRL-u wracamy to i propagandę słuszną mieć muszamy!
- 13 11
-
2017-11-20 09:13
Stalowy z ekipą już jedzie.
- 13 4
-
2017-11-20 09:00
Fajny pomysł na restauracje np.
Chętnie bym sobie kupił.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.