• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kupiłem bilet w automacie SKM, ale mogę dostać mandat

Jakub
5 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

- Podczas próby zakupu biletu w automacie na przystanku w Redłowie otrzymałem 20 groszy reszty, ale nie dostałem biletu. Gdy zadzwoniłem do SKM, usłyszałem że jeśli wsiądę do pociągu bez biletu, to tylko na własną odpowiedzialność - pisze nasz czytelnik, pan Jakub.



Próby zakupu biletów w automatach nie zawsze kończą się udanie. Próby zakupu biletów w automatach nie zawsze kończą się udanie.
W ostatnią sobotę ok. godziny 11 na stacji SKM Gdynia Redłowo zobacz na mapie Gdyni próbowałem zakupić bilet w automacie. Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu.

Zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na automacie zadzwoniłem pod numer zamieszczony na nim. Zgłosił się pan Tomasz - dyspozytor, który przyjął moją reklamację, jednak poinformował mnie, że SKM nie posiada odpowiedniej procedury na wypadek, gdy ktoś zgłasza reklamację i nie ma pieniędzy na ponowne wykupienie biletu, tak jak to było w moim przypadku. Zaproponowałem, że wsiądę do kolejki bez biletu i w razie ukarania mnie, prześlę mandat do SKM, jako załącznik do mojej reklamacji, ale pracownik SKM stwierdził, że takiej procedury nie ma i jest to raczej działanie na moją odpowiedzialność.

Zastanawia mnie fakt, że automaty, które są właśnie po to, aby sprzedawać bilety przede wszystkim wtedy, kiedy kasy biletowe są zamknięte, czyli w weekendy, w nocy itp., potrafią zawodzić. Powinny być przecież, tak jak wszystkie bankomaty, dozorowane i diagnozowane on-line, po to, aby w przypadku takiej usterki jak ta, która mnie spotkała, operator mógł zdalnie wyłączyć automat.

Jak widać na zdjęciu, które wykonałem po rozmowie z dyspozytorem SKM, tak się nie dzieje, bo kolejny klient naciął się wrzucając pieniądze i nie otrzymując swojego biletu. Gdyby nie fakt, że nie miałem przy sobie pieniędzy na kolejny bilet, pewnie i ja bym nie zadzwonił do SKM, tylko machnął ręką. W końcu komu chce się dla 3,80 zł dzwonić i użerać.

Moja sytuacja pokazała, że automaty do sprzedaży biletów wymagają dopracowania. Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje automat, po to by stwierdzić, czy działał i działa on poprawnie w okresie, kiedy kasa była/będzie zamknięta?

Odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM

Incydentalnie zdarzają się przypadki, że automat pobierze od pasażera pieniądze i nie wyda biletu. W takiej sytuacji można bez obaw wsiąść do pociągu z przodu, przez pierwsze drzwi licząc od czoła pociągu i zgłosić się do kierownika pociągu. Jeśli zostanie on poinformowany o takim fakcie, wystawi wezwanie do zapłaty na kwotę równą zakupionemu w automacie biletowi. Wezwanie to trzeba opłacić w ciągu 2 dni np. przelewem lub w wyznaczonych kasach - z zastrzeżeniem, że niedotrzymanie tego terminu skutkuje doliczeniem opłaty dodatkowej, tak jak przy przejeździe bez ważnego biletu - a do nas zgłosić się z reklamacją dotyczącą wadliwego działania automatu. Oczywiście jeśli będzie zasadna, będzie ona uznana.

Trudno mi powiedzieć dlaczego dyspozytor nie poinformował naszego klienta o takiej możliwości. Na pewno zwrócimy baczną uwagę, by w takich przypadkach przekazywać pasażerom możliwie jak najbardziej precyzyjną informację.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (241) 9 zablokowanych

  • biedactwo

    Jaki kraj taki porządek.Znowu wina rządu i Premiera.Słowami Hofmana RZĄD DO DYMISJI.Natychmiast.

    • 4 11

  • Automat dokonal wykroczenia polegajacego na oszukaniu podroznego...

    ...powinien zostac surowo ukarany! Moze kuratora mu przydzielic?

    • 11 4

  • Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu. (1)

    Automaty zapominaja? Szkoda ze zapomnial zasadzic typowi kopa w tylek

    • 7 23

    • O, magister z Gdańska się odezwał :P

      • 3 0

  • Biletomat SKM Redłowo

    Dziś rano walczyłem z tym biletomatem. Jakiś niedorobiony gimbus w przypływie pożal się boże twurczości pseudoartystycznej, porysował ekran. Manewrowanie kursorem = mission impossible.

    • 13 1

  • A ja zadaję pytanie?!!!

    Gdzie byli wtedy jego rodzice?! No gdzie?! PATOLOGIA!

    • 10 0

  • no to ja mam chyba pecha do incydentow

    z SKM korzystam najrzdziej jak sie da i w polowie przypadkow sa jakies "incydentalne przypadki" z automatami.

    • 1 2

  • M. Głuszek pi....y farmazony... (2)

    ... za 3,80zł straty mam:
    - zadzwonić i zgłosić fakt awarii pod numer podany na biletomacie (1zł)
    - zrobić przelew i zapłacić 3,80: powiedzmy że 1zł
    - poświęcić czas na sformułowanie reklamacji
    - zmarnować kartkę papieru, tusz lub toner i prąd w komputerze,
    - pofatygować się do SKM lub wysłać poleconym (~10zł + czas podróży, ~3,50zł + czas w kolejce na poczcie )
    SKMka łaskawie uwzględni lub nie moją reklamację i łaskawie przeleje mi na konto 3,80zł.
    Ładne poczucie humoru ma pan dyrektor-rzecznik.

    • 43 0

    • jaka firma...

      Taki dyrektor.

      • 6 0

    • W takim wypadku powinien być mandat dla SKM 150 zł, 7 dni do zapłaty a jak nie to odsetki.

      • 5 0

  • tak tak

    rzeczniku marketingu powiedz co z kosztami manipulacyjnymi?? Bo znając życie to pasażer poniósł koszt 3.80 w automacie, 3,8 u konduktora(tu pytanie czy dodatkową opłatę też czy samo 3,8) i jak się odwoła to powiedzmy że jedno 3.8 anulują ale dodadzą 5 zł kosztów manipulacyjnych które ponosi klient - wasz Pan. 3,8 + 3.8 - 3.8 + 5 = 8,80

    • 15 0

  • moja opinia (1)

    Kto jeździ SKM, musi się liczyć, że to jest kolejka dla ubogich i nie ma tak żadnych udogodnień, także w obsłudze...

    • 7 4

    • Na całym świecie metro bądź kolej metropolitalna jest dla.. ludzi :) Tylko ty sobie wydumałes, ze u nas dla biednych ludzi...

      Miarą bogactwa jest czas stania w korku czy marka pojazdu stojącego? Wiele osób ma taki kaprys - jazda pociągiem, tylko jak płacimy to żądamy żeby jeździło, działało było czysto i ciepło (nie gorąc/lodówka). I życzymy sobie by współpasażerowie myli się czasem (kły również).

      • 4 1

  • Bo za 3.80 to trzeba kupić puchę Lecha,a nie wrzucać w durnowaty aparat !

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane