- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (82 opinie)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (316 opinii)
- 3 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1119 opinii)
- 4 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (255 opinii)
- 5 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (45 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Kupiłem bilet w automacie SKM, ale mogę dostać mandat
- Podczas próby zakupu biletu w automacie na przystanku w Redłowie otrzymałem 20 groszy reszty, ale nie dostałem biletu. Gdy zadzwoniłem do SKM, usłyszałem że jeśli wsiądę do pociągu bez biletu, to tylko na własną odpowiedzialność - pisze nasz czytelnik, pan Jakub.
W ostatnią sobotę ok. godziny 11 na stacji SKM Gdynia Redłowo próbowałem zakupić bilet w automacie. Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu.
Zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na automacie zadzwoniłem pod numer zamieszczony na nim. Zgłosił się pan Tomasz - dyspozytor, który przyjął moją reklamację, jednak poinformował mnie, że SKM nie posiada odpowiedniej procedury na wypadek, gdy ktoś zgłasza reklamację i nie ma pieniędzy na ponowne wykupienie biletu, tak jak to było w moim przypadku. Zaproponowałem, że wsiądę do kolejki bez biletu i w razie ukarania mnie, prześlę mandat do SKM, jako załącznik do mojej reklamacji, ale pracownik SKM stwierdził, że takiej procedury nie ma i jest to raczej działanie na moją odpowiedzialność.
Zastanawia mnie fakt, że automaty, które są właśnie po to, aby sprzedawać bilety przede wszystkim wtedy, kiedy kasy biletowe są zamknięte, czyli w weekendy, w nocy itp., potrafią zawodzić. Powinny być przecież, tak jak wszystkie bankomaty, dozorowane i diagnozowane on-line, po to, aby w przypadku takiej usterki jak ta, która mnie spotkała, operator mógł zdalnie wyłączyć automat.
Jak widać na zdjęciu, które wykonałem po rozmowie z dyspozytorem SKM, tak się nie dzieje, bo kolejny klient naciął się wrzucając pieniądze i nie otrzymując swojego biletu. Gdyby nie fakt, że nie miałem przy sobie pieniędzy na kolejny bilet, pewnie i ja bym nie zadzwonił do SKM, tylko machnął ręką. W końcu komu chce się dla 3,80 zł dzwonić i użerać.
Moja sytuacja pokazała, że automaty do sprzedaży biletów wymagają dopracowania. Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje automat, po to by stwierdzić, czy działał i działa on poprawnie w okresie, kiedy kasa była/będzie zamknięta?
Incydentalnie zdarzają się przypadki, że automat pobierze od pasażera pieniądze i nie wyda biletu. W takiej sytuacji można bez obaw wsiąść do pociągu z przodu, przez pierwsze drzwi licząc od czoła pociągu i zgłosić się do kierownika pociągu. Jeśli zostanie on poinformowany o takim fakcie, wystawi wezwanie do zapłaty na kwotę równą zakupionemu w automacie biletowi. Wezwanie to trzeba opłacić w ciągu 2 dni np. przelewem lub w wyznaczonych kasach - z zastrzeżeniem, że niedotrzymanie tego terminu skutkuje doliczeniem opłaty dodatkowej, tak jak przy przejeździe bez ważnego biletu - a do nas zgłosić się z reklamacją dotyczącą wadliwego działania automatu. Oczywiście jeśli będzie zasadna, będzie ona uznana.
Trudno mi powiedzieć dlaczego dyspozytor nie poinformował naszego klienta o takiej możliwości. Na pewno zwrócimy baczną uwagę, by w takich przypadkach przekazywać pasażerom możliwie jak najbardziej precyzyjną informację.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (241) 9 zablokowanych
-
2013-02-05 21:14
biedactwo
Jaki kraj taki porządek.Znowu wina rządu i Premiera.Słowami Hofmana RZĄD DO DYMISJI.Natychmiast.
- 4 11
-
2013-02-05 21:20
Automat dokonal wykroczenia polegajacego na oszukaniu podroznego...
...powinien zostac surowo ukarany! Moze kuratora mu przydzielic?
- 11 4
-
2013-02-05 21:22
Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu. (1)
Automaty zapominaja? Szkoda ze zapomnial zasadzic typowi kopa w tylek
- 7 23
-
2013-02-05 22:41
O, magister z Gdańska się odezwał :P
- 3 0
-
2013-02-05 21:24
Biletomat SKM Redłowo
Dziś rano walczyłem z tym biletomatem. Jakiś niedorobiony gimbus w przypływie pożal się boże twurczości pseudoartystycznej, porysował ekran. Manewrowanie kursorem = mission impossible.
- 13 1
-
2013-02-05 21:36
A ja zadaję pytanie?!!!
Gdzie byli wtedy jego rodzice?! No gdzie?! PATOLOGIA!
- 10 0
-
2013-02-05 21:37
no to ja mam chyba pecha do incydentow
z SKM korzystam najrzdziej jak sie da i w polowie przypadkow sa jakies "incydentalne przypadki" z automatami.
- 1 2
-
2013-02-05 21:37
M. Głuszek pi....y farmazony... (2)
... za 3,80zł straty mam:
- zadzwonić i zgłosić fakt awarii pod numer podany na biletomacie (1zł)
- zrobić przelew i zapłacić 3,80: powiedzmy że 1zł
- poświęcić czas na sformułowanie reklamacji
- zmarnować kartkę papieru, tusz lub toner i prąd w komputerze,
- pofatygować się do SKM lub wysłać poleconym (~10zł + czas podróży, ~3,50zł + czas w kolejce na poczcie )
SKMka łaskawie uwzględni lub nie moją reklamację i łaskawie przeleje mi na konto 3,80zł.
Ładne poczucie humoru ma pan dyrektor-rzecznik.- 43 0
-
2013-02-05 22:31
jaka firma...
Taki dyrektor.
- 6 0
-
2013-02-06 08:25
W takim wypadku powinien być mandat dla SKM 150 zł, 7 dni do zapłaty a jak nie to odsetki.
- 5 0
-
2013-02-05 21:41
tak tak
rzeczniku marketingu powiedz co z kosztami manipulacyjnymi?? Bo znając życie to pasażer poniósł koszt 3.80 w automacie, 3,8 u konduktora(tu pytanie czy dodatkową opłatę też czy samo 3,8) i jak się odwoła to powiedzmy że jedno 3.8 anulują ale dodadzą 5 zł kosztów manipulacyjnych które ponosi klient - wasz Pan. 3,8 + 3.8 - 3.8 + 5 = 8,80
- 15 0
-
2013-02-05 21:43
moja opinia (1)
Kto jeździ SKM, musi się liczyć, że to jest kolejka dla ubogich i nie ma tak żadnych udogodnień, także w obsłudze...
- 7 4
-
2013-02-05 23:15
Na całym świecie metro bądź kolej metropolitalna jest dla.. ludzi :) Tylko ty sobie wydumałes, ze u nas dla biednych ludzi...
Miarą bogactwa jest czas stania w korku czy marka pojazdu stojącego? Wiele osób ma taki kaprys - jazda pociągiem, tylko jak płacimy to żądamy żeby jeździło, działało było czysto i ciepło (nie gorąc/lodówka). I życzymy sobie by współpasażerowie myli się czasem (kły również).
- 4 1
-
2013-02-05 21:46
Bo za 3.80 to trzeba kupić puchę Lecha,a nie wrzucać w durnowaty aparat !
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.