- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (82 opinie)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (315 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (255 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1119 opinii)
- 5 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (45 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Kupiłem bilet w automacie SKM, ale mogę dostać mandat
- Podczas próby zakupu biletu w automacie na przystanku w Redłowie otrzymałem 20 groszy reszty, ale nie dostałem biletu. Gdy zadzwoniłem do SKM, usłyszałem że jeśli wsiądę do pociągu bez biletu, to tylko na własną odpowiedzialność - pisze nasz czytelnik, pan Jakub.
W ostatnią sobotę ok. godziny 11 na stacji SKM Gdynia Redłowo próbowałem zakupić bilet w automacie. Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu.
Zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na automacie zadzwoniłem pod numer zamieszczony na nim. Zgłosił się pan Tomasz - dyspozytor, który przyjął moją reklamację, jednak poinformował mnie, że SKM nie posiada odpowiedniej procedury na wypadek, gdy ktoś zgłasza reklamację i nie ma pieniędzy na ponowne wykupienie biletu, tak jak to było w moim przypadku. Zaproponowałem, że wsiądę do kolejki bez biletu i w razie ukarania mnie, prześlę mandat do SKM, jako załącznik do mojej reklamacji, ale pracownik SKM stwierdził, że takiej procedury nie ma i jest to raczej działanie na moją odpowiedzialność.
Zastanawia mnie fakt, że automaty, które są właśnie po to, aby sprzedawać bilety przede wszystkim wtedy, kiedy kasy biletowe są zamknięte, czyli w weekendy, w nocy itp., potrafią zawodzić. Powinny być przecież, tak jak wszystkie bankomaty, dozorowane i diagnozowane on-line, po to, aby w przypadku takiej usterki jak ta, która mnie spotkała, operator mógł zdalnie wyłączyć automat.
Jak widać na zdjęciu, które wykonałem po rozmowie z dyspozytorem SKM, tak się nie dzieje, bo kolejny klient naciął się wrzucając pieniądze i nie otrzymując swojego biletu. Gdyby nie fakt, że nie miałem przy sobie pieniędzy na kolejny bilet, pewnie i ja bym nie zadzwonił do SKM, tylko machnął ręką. W końcu komu chce się dla 3,80 zł dzwonić i użerać.
Moja sytuacja pokazała, że automaty do sprzedaży biletów wymagają dopracowania. Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje automat, po to by stwierdzić, czy działał i działa on poprawnie w okresie, kiedy kasa była/będzie zamknięta?
Incydentalnie zdarzają się przypadki, że automat pobierze od pasażera pieniądze i nie wyda biletu. W takiej sytuacji można bez obaw wsiąść do pociągu z przodu, przez pierwsze drzwi licząc od czoła pociągu i zgłosić się do kierownika pociągu. Jeśli zostanie on poinformowany o takim fakcie, wystawi wezwanie do zapłaty na kwotę równą zakupionemu w automacie biletowi. Wezwanie to trzeba opłacić w ciągu 2 dni np. przelewem lub w wyznaczonych kasach - z zastrzeżeniem, że niedotrzymanie tego terminu skutkuje doliczeniem opłaty dodatkowej, tak jak przy przejeździe bez ważnego biletu - a do nas zgłosić się z reklamacją dotyczącą wadliwego działania automatu. Oczywiście jeśli będzie zasadna, będzie ona uznana.
Trudno mi powiedzieć dlaczego dyspozytor nie poinformował naszego klienta o takiej możliwości. Na pewno zwrócimy baczną uwagę, by w takich przypadkach przekazywać pasażerom możliwie jak najbardziej precyzyjną informację.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (241) 9 zablokowanych
-
2013-02-05 22:35
gdyby zapłacili odszkodowanie nauczyliby sie dbać o automaty
- 6 1
-
2013-02-05 22:37
PKP SKM (2)
PKP SKM = Pier..lić Ku.wa Pasażerów Syf Kiła Mogiła
- 7 2
-
2013-02-06 19:02
sami ten syf ludzie robią
- 0 0
-
2013-02-06 19:52
SKM = ?
s**** kurkA MAC
- 0 0
-
2013-02-05 22:41
A mi automat w Gdyni Głównej
też nie wydał biletu.
Wściekłam się, zrobiłam mu zdjęcie.
I......machnęłam ręką ;)- 1 2
-
2013-02-05 22:51
(1)
Jakby problemem bylo kupic kilka biletow o roznych nominalach na zapas w kasie ...
- 1 18
-
2013-02-07 02:06
Też zawsze noszę Perwolla w torebce!
- 1 0
-
2013-02-05 22:54
List motywacyjny (2)
Szanowny Zarządzie spółki Szybka Kolej Miejska!
Upszejmie proszę o przyjęcie mnie do pracy w harakterze dyrektora generalnego Waszej spułki. Obecnie pracuję w firmie "Ekipa Ryśka - kopanie rowów", właśnie przy kopaniu rowóf przy remoncie tej Waszej magistrali z Gdyni do Warszawy. W chwilach przerwy, które robimy zawsze, gdy przejeżdża jakiś samochód, albo autobus (a to dlatego, żeby wszyscy mogli zobaczyć wyraźnie, że nic nie robimy) rozmawiamy sobie tutaj z kumplami i dzięki temu na wszystkim się znamy. Kumple nie chcą zostać dyrektorem SKM, więc je chcę i proszę mnie przyjąć na to stanowisko. Przyrzekam, że będę równie kompetętny, jak ten, a nawet bardziej. Umiem jeszcze zrobić cherbatę.
Z poważaniem- 15 2
-
2013-02-05 23:36
Zaproszenie do składania aplikacji (1)
Z dużym zainteresowaniem przyjęliśmy zasygnalizowaną przez Pana chęć dołączenia do grona najlepszych fachowców w naszym, dynamicznym i rozwijającym się stale zespole specjalistów. Niestety z bólem muszę Pana poinformować, ze obecnie nie planujemy utworzenia nowego stanowiska Dyrektora ani zmian na istniejących. Zapraszamy za to do składania aplikacji i stanięcie do konkursu na stanowisko Prezesa Wydziału do spraw Upierdliwych Pasażerów
- 4 1
-
2013-02-06 06:26
odpowiedź
Bardzo dziękuję za szypkom odpowieć. Już składam apelację, tfu! kurna! aplikację! Wiem, że spełnię się na tym stanowisku, bo doskonale umiem nie odbierać wydzwaniajoncych telefonuf, jak i opiepszać upierdliwych klientów. Jeden taki ostatnio pszyszet do nas i pytał się, co robimy, to mu powiedziałem. Na pewno będę najlepszym prezesem, godnym Waszej spułki.
- 1 0
-
2013-02-05 23:05
Mnie kiedyś...
...nie wydał biletu miesięcznego, a wydał resztę. Straciłem nie prawie cztery a 84 złote. Zareklamowałem, ale odpowiedziano, że nie było tego dnia takiej transakcji. Teraz to chociaż mógłbym sfotografować aparatem wydruk biletu z monitora, ale wówczas niestety nie...
- 7 0
-
2013-02-05 23:09
we wrzeszczu kiedyś był fajny rozkalibrowany automat...
wracając z imprezki kupowaliśmy bilet i zamiast na jednego studenta wyskoczył bilet na rower :)))
kiedyś to były biletomaty :D- 0 1
-
2013-02-05 23:14
jak można (2)
chodzić z 4 zł w kieszeni...
- 3 11
-
2013-02-05 23:24
(1)
normalnie, płaci się kartami pajacu. poza tym, on ma racje- to MA DZIAŁAĆ i koniec...
- 5 3
-
2013-02-05 23:32
PAJACU
to jestes pajac jak chodzisz jedynie ze swoją złotą kartą bo powiedz mi jak kupisz gume w kiosku, papierosy w lokalnym sklepie gdzie mają chore limity, skąd weźmiesz drobne na mycie auta ITD
To takie trudne mieć trochę gotówki?
I oczywiście zgadzam się - to ma działać.- 1 2
-
2013-02-05 23:16
(6)
kiedyś trafiła mi się sytuacja w Sopocie. Próba zakupu studenckiego biletu do Gdańska okazała się fiaskiem, bo do zapłaty, o ile sie nie mylę było 1,67, a cudowny automat nie przyjmuje 1 i 2 groszowek, a krzyczał wrzuć odliczoną kwotę. Bezcenne :D
- 14 0
-
2013-02-05 23:30
uwielbiam takie historie!
Redakcja 3miasta powinna jakąś broszurkę z nich złożyć i wręczyć je władzom skm.
- 1 1
-
2013-02-05 23:39
A to nie było na Kamiennym? ;) Bo pamietam podobną sytuację atem.
Dziewczyna przede mną miała tak samo :)
- 0 0
-
2013-02-06 00:33
a ciężko było wrzucić 1,70 (3)
i olać resztę?
- 0 1
-
2013-02-06 02:10
(2)
Nie jestem pewna, ale z tego co pamiętam automat nie przyjmie w takim momencie kwoty zaokrąglonej.
- 3 0
-
2013-02-06 10:57
Dokładnie tak, nie zaorągla, czeka na kasę a jak nie ma czym wydać (komunikat na czerwono) to poprostu wypluwa po chwili kasę. (1)
- 2 0
-
2013-02-06 14:00
tylko pytałem
i dzięki za normalne odpowiedzi.
:)- 0 0
-
2013-02-05 23:28
Niewidzie problemu.Kupuje przez komórkę!!!!! Androit i SkyCash;-) (1)
Od paru dni kupuje bilet przez komórkę. Zero jakiś wadliwych automatów i stania w kolejce.Gdzie ty żyjesz w Rosji!!!! Aplikacja SkyCash w komórce i wszytko idzie kupić. W dzień czy w nocy!!!!
- 0 15
-
2013-02-06 11:29
moj telefon nie przyjmuje Sky Casha
mam zmieniać telefon tylko po to by moc płacić za SKM?!!
(w tramwaju kupuję CallPayem...)- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.