• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lato z utrudnieniami we Wrzeszczu. Będzie przebudowa przejazdów przy Galerii Bałtyckiej

Krzysztof Koprowski
18 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (130)
Prace w obrębie przejazdów drogowych będą wymagały także całkowitej wymiany szyn tramwajowych wraz z podtorzem. Dlatego niezbędne będzie uruchomienie komunikacji zastępczej. Prace w obrębie przejazdów drogowych będą wymagały także całkowitej wymiany szyn tramwajowych wraz z podtorzem. Dlatego niezbędne będzie uruchomienie komunikacji zastępczej.

Zbliżające się wakacje upłyną pod znakiem utrudnień dla pasażerów tramwajów i kierowców we Wrzeszczu. Planowana jest gruntowna przebudowa przejazdów i przejść przez tory tramwajowe w sąsiedztwie Galerii BałtyckiejMapka. Prace będą wiązały się z wytyczeniem objazdów oraz wprowadzeniem tymczasowej autobusowej komunikacji zastępczej.



Kiedy należy przeprowadzić roboty drogowo-torowe przy Galerii Bałtyckiej?

Przebudowa przejazdów i przejść przez torowisko tramwajowe przy Galerii Bałtyckiej jest na etapie poszukiwania wykonawcy w trybie "zaprojektuj i zbuduj". Zgodnie z wytycznymi przewiduje się:
  • prowadzenie prac budowlanych w okresie wakacji, tj. 22 czerwca - 1 września,
  • maksymalnego zamknięcie jednego przejazdu przez 9 dni (preferowany jest termin 7-dniowy),
  • wyznaczenie objazdów przez skrzyżowania Grunwaldzka - De Gaulle'aMapka oraz nawrotką przed skrzyżowaniem Trasy Słowackiego (Hynka) - al. RzeczypospolitejMapka,
  • wyłączenia ruchu tramwajowego i wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej,
  • utrzymania ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania w trakcie prowadzenia robót.



  • Przejazd przez torowisko w relacji Słowackiego - Kościuszki.
  • Przejazd przez torowisko w relacji Kościuszki - Słowackiego.
  • Przejazd przez torowisko w obrębie nawrotki przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.

Żelbetowe płyty zamiast dotychczasowych gumowych



Na przejazdach w relacjach Słowackiego - Kościuszki oraz Kościuszki - Słowackiego przewiduje się demontaż istniejących płyt gumowych i zastąpienie ich żelbetowymi płytami z komorami, w których zostaną ułożone szyny tramwajowe.

W przypadku przejazdu Kościuszki - Słowackiego uwzględniono ponadto wprowadzenie dodatkowego pasa ruchu, który docelowo będzie służył jako buspas przez skrzyżowanie w kierunku Górnego Tarasu.

Ułożona na nowo zostanie również nawierzchnia z płyt gumowych na nawrotce al. GrunwaldzkiejMapka przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście



  • Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy od strony Oliwy.
  • Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy w rejonie przystanków tramwajowych.

Równa nawierzchnia dla pieszych i rowerzystów



W zakresie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów przewiduje się wymianę i przełożenie istniejących płyt gumowych, przy czym w sąsiedztwie przystanków tramwajowych możliwe jest także wprowadzenie płyt żelbetowych zamiast gumowych.

Na obu przejściach wykonane zostanie oznakowanie fakturowe dla osób niewidomych i niedowidzących. Nie proponuje się natomiast zmian w zakresie przebiegu lub poszerzenia przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

O wyborze wykonawcy w przetargu prowadzonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny.

Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ciągły syf..ile można

    Długotrwały bałagan na pokolenia, rozgrzebane , utrudnienia jakby nie można szybciej, nie mówiąc o braku parkingów

    • 0 0

  • To jest hit

    Że remonty głównych drog w trojmiescie zaczynają się zawsze w wakacje , jakbyśmy czekali z tym na turystów co było nas więcej na drogach i tym samym jeszcze większe korki. Nie można wiosna robić takich remontów ???

    • 0 0

  • remonty drog

    Zastanawiam się dlaczego wszelkie poważne remonty i przebudowy dróg planuje się na sezon letni , kiedy wzrasta ruch na ulicach i drogach w związku z najazdem turystów jako , że to sezon wybitnie turystyczny. Czy te utrudnienia mają ich zniechęcić do przyjazdu nad morze? Tak jakby nie można było przeprowadzać tych wszelkich przebudow na wiosnę lub jesienią. Dziwne.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Czas zielonego dla pieszych w relacji przez grunwaldzką to skandal... (8)

    zarówno przy przystankach jaki przy lidlu...osoba starsza lub matka z wózkiem nie mają najmniejszych szans na przejście na raz, a i młoda osoba musi prawie biec by zdążyć, a przesz to przejście przy galerii na raz mają szansę przejechać właściwie tylko rowerzyści... i gdyby dla samochodów też tak krótko trwało zielone to ok rozumiem. Ale gdy zielone dla pieszych się kończy, samochody w tej samej relacji maja zielone jeszcze przez kilka kilkanaście sekund...gdzie tu dbanie o pieszych mieszkańców? Tu wyraźnie preferowani są zmotoryzowani uczestnicy ruchy. Pani Prezydent Dulkiewicz, piesi i wrażliwi uczestnicy ruchu pieszego proszą o interwencję.

    • 72 34

    • (2)

      Paranoja," niech całkowicie zablokują ruch samochodowy" w tym mieście i kierowcy stoją w korach produkując smog. Pieszy najważniejszy, co za kpina?

      • 2 6

      • Zawsze chce mi się śmiać z tego argumentu kierowców, że przecież nie można robić ułatwień dla ruchu pieszego/rowerowego, bo generuje to więcej smogu i pyłu ze ścieranych hamulców xD Jak tak wam zależy na ekologii, to wysadźcie zadki z foteli, hipokryci.

        • 0 0

      • Pieszy JEST najważniejszy. Miasto jest dla ludzi, nie samochodów. Widzę że przez spaliny mało kto o tym pamięta

        • 0 1

    • (2)

      A dlaczego ma być na raz? I mówię to jako pieszy

      • 16 6

      • Bo inaczej stoisz dobrych dwie minuty czekając na przejście przez jedne głupie pasy, szczególnie jak ktoś się spieszy (a nie może/nie chce biec) to jest to problematyczne

        • 0 1

      • bo na dwa trwa 10 sekund+2 minuty przerwy+ 10 sekund.

        to nie jest logiczne. mówię jako kierowca, który musi tamtędy przejść na piechotę dosłownie dwa razy w roku. to miejsce to skandal.

        • 1 0

    • Jest takie pojęcie jak przejście dwuetapowe.

      • 7 2

    • Jadąc od strony Słowackiego do Bałtyckiej rowerem też trzeba się spieszyć.

      • 6 4

  • a już myślałem że będą przejście podziemne robić.... (1)

    • 6 0

    • Taa, zepchnijmy ludzi w podziemia zeby wiecej miejsca dla autkarzy bylo

      • 0 0

  • buspas na torowisku (8)

    A może by tak całe torowisko wyłożyć płytami betonowymi i zrobić BUSpas na torowisku? Autobusy (bez taxi itp) miały by szybciej, a kierowcom nie zabrano by jezdni.

    • 61 13

    • (5)

      Tak być nie może bo to niezgodne z ekowytycznycmi. Ekowytyczne wskazują jasno że nie ma być dróg, nie ma być ogrzewania nie ba być domów, nie ma być zwierząt hodowlanych, nie ma być niczego.

      • 8 12

      • Przecież to fejknius rozpowszechniany przez kuców z konfederosji. (4)

        • 9 6

        • (1)

          Tylko nie wiedzieć czemu to lewactwo za tym najgłośniej i najbardziej gardłuje - rozumiem że samo o sobie rozgłasza fejki? Żeby było trudniej zgadnąć?

          • 8 2

          • Tak, te mityczne lewactwo postuluje by wrocic do lepianek i zbierania jagod w lesie. Tak bylo, nie zmyslam!

            • 0 0

        • konfederosja? nie znam, nie wiem o czym Pan/Pani mówi, ale mogę się domyślać że stara się Pani/Pan kogoś obrazić, tylko po co?

          • 2 1

        • Tak, Konfederacja

          weszła na oficjalne strony UE, WEF i zamieszcza tam takie informacje :D Ogarniasz w ogóle co się dzieje dookoła Ciebie? Może pora ruszyć mózgownicę i samemu cokolwiek zweryfikować zamiast się ośmieszać?

          • 3 1

    • Bez sensu

      Autobusy stoją w korku głównie na Żołnierzy Wyklętych, od Galerii do przystanku po drugiej stronie skrzyżowania, no i oczywiście dalej w stronę Matarnii, dlatego taki buspas wzdłuż torowiska nic nie polepszy ;).

      • 4 1

    • Jak zaczniesz jeździć autobusem, to też zrobisz miejsce.

      • 8 8

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Przecież tam należy poszerzyć przejścia dla pieszych. szczególnie na odcinku Galeria Bałtycka - przystanki tramwajowe. To powinno być od razu wpisane w projekt. Tak samo, jak przebudowa układu pieszo-rowerowego bezpośrednio pod Galerią Bałtycką. Aktualnie przeprowadzona "ścieżka rowerowa" wpycha rowerzystów wprost w tłum pieszych czekających na zielone światło. Tam trzeba przeprowadzić ścieżkę rowerową większym łukiem, dalej od przejścia by piesi mieli więcej miejsca na ustawienie się przed światłami.

    • 94 7

    • (6)

      Albo ludzie muszą nauczyć się nie chodzić po przejeździe rowerowym, oraz że światłą to nie wyścigi i nie każdy musi stać w pierwszym rzędzie.

      • 2 10

      • albo zlikwidować na tym odcinku ścieżkę rowerową i tylko dopuścić ruch rowerowy (1)

        wtedy piesi będą mieli bezwzględne pierwszeństwo.

        • 0 1

        • Dokładnie tak wygląda aktualna sytuacja, ale wciąż rowerzyści są kierowani słupkami wprost w stojących przed przejściem pieszych. Nie jest to bezpieczne ani komfortowe dla nikogo.

          • 1 0

      • (2)

        Jakby stali w pierwszym rzędzie to by nie było problemu, ale zamiast stawać bezpośrednio przy światłach, to ustawiają się tam na ścieżce rowerowej. - Ale rozumiem też, że ludzie nie chcą stać w ścisku, dlatego przydałoby się tam dla pieszych więcej miejsca. Zresztą sama ścieżka rowerowa jest tam fatalnie oznaczona - jedynie słupkami. Nie dziwię się pieszym, że na niej się zatrzymują, bo ciężko ją odróżnić od reszty chodnika, a rowerzyści nie mogą wyminąć pieszych bezpieczniejszym łukiem bo A) słupki B) stojaki rowerowe, które blokują rowerzystom możliwość bezpiecznego wyminięcia pieszych stojących przed przejściem. Teraz, jak zbudowano ten nowy parking rowerowy taka liczba stojaków nie jest już tam potrzebna.

        • 3 2

        • (1)

          Na tym odcinku nie ma drogi rowerowej, jest wspólna przestrzeń z pieszymi.
          Słupki zostały z czasów kiedy był podział.

          • 2 0

          • Słupki sugerują rowerzystom jak mają jechać, a aktualne ustawienie stojaków rowerowych też nie ułatwia wymijania pieszych szerszym łukiem. To, że oficjalnie nie ma tam ścieżki nie znaczy, że aktualne rozwiązanie nie powoduje niepotrzebnych konfliktów.

            • 2 0

      • Co ty wymyślasz? Przecież to właśnie ludzie, którzy nie stoją w pierwszym rzędzie, znajdują się na drodze rowerowej.

        • 4 1

    • Powinni zamknąć przejścia bo do Galerii już prawie nikt nie chodzi. Część galerii w Polsce zamieniają na mieszkania.

      • 1 6

  • "Bez poszerzenia przejść"

    Czy ten kto o tym decydował poświęcił chociaż 5 min na obserwacje potoków ludzi, którzy wpadają na siebie próbując przedostać się na drugą stronę jezdni?

    • 5 0

  • tramwaj na estakadę! (1)

    Podstawowy błąd przebudowy Słowackiego, to zaniechanie budowy linii tramwajowej na estakadzie i skomunikowanie dwóch stron miasta.

    Nie byłoby pokracznych łamańców w Dolinie Królewskiej i wymuszeń sugerujących nieczyste intencje...

    • 4 1

    • Ta estakada dałaby połączenie z Moreną i Gdańskiem Południe? Ciekawe jak.

      • 0 0

  • Lepiej późno niż wcale (1)

    Tylko dlaczego nie przeprowadzono remontu lata temu?

    • 3 1

    • Najlepiej przy okazji budowy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane