• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Licealiści z Gdyni chcą zmian w rozkładzie ZKM

Patryk Szczerba
3 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linie midibusowe w Gdyni obsługują rejony, gdzie wąskie uliczki nie pozwalają na przejazd dużych autobusów. Linie midibusowe w Gdyni obsługują rejony, gdzie wąskie uliczki nie pozwalają na przejazd dużych autobusów.

Uczniowie ze szkół położonych na Działkach Leśnych twierdzą, że rozkład linii 204, jeżdżącej przez dzielnicę, nie jest dostosowany do godzin rozpoczęcia zajęć. Przedstawiciele ZKM Gdynia tłumaczą, że nie da się zwiększyć częstotliwości, bo wszystkie pojazdy obsługujące linię są na ulicach, ale zapewniają, że rozważą zmiany godzin odjazdu.



Czy w Gdyni powinno przybywać linii midibusowych?

Linię 204 w godzinach szczytów przewozowych obsługuje jeden pojazd - to autobus o mniejszej długości i pojemności pasażerskiej niż standardowa dla pojazdów komunikacji miejskiej, czyli tzw. midibus. Takie rozwiązanie wprowadzono ze względu na parametry wąskich i krętych uliczek Działek Leśnych, które bywają zastawiane nie zawsze zgodnie z przepisami zaparkowanymi samochodami.

Uczniowie: niedopasowany do zajęć rozkład linii 204 w Gdyni



W porannym i popołudniowym szczycie midibusy zaczynają kurs na pl. Kaszubskim zobacz na mapie Gdyni, jadąc przez Działki Leśne i wracając do centrum. Przewożą w dużej części uczniów docierających do szkół: Liceum Jezuitów i II Liceum Ogólnokształcącego na Działkach Leśnych.

Młodzi pasażerowie skarżą się, że rozkład jest niedostosowany do godzin rozpoczęcia zajęć.

- Według mnie i wielu moich znajomych, kursuje zdecydowanie za rzadko, a przede wszystkim godziny nie do są dostosowane do największego ruchu. Idealnym przykładem jest to, że uczniowie II Liceum Ogólnokształcących lub Jezuitów, jeśli idą na 8 do szkoły, to nie mają szans dostać się na czas autobusem. Zatrzymuje się on o godz. 7:30 na dole ul. Wolności, kiedy większość uczniów dopiero jest w drodze do tego miejsca. Kolejne natomiast zatrzymanie 204 na tym przystanku jest już grubo po 8, a to za późno, bo lekcje już trwają - pisze w liście do naszej redakcji Jakub.
Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że pomiędzy godzinami 7 a 8 zaangażowane są wszystkie zakontraktowane w Gdyni midibusy, więc na zwiększenie częstotliwości nie ma szans. Dodają, że z linii korzystają też mieszkańcy Działek Leśnych, zjeżdżający do centrum Gdyni.

ZKM Gdynia: zmiany w rozkładzie możliwe, ale najpierw badania



- Po odjeździe o godzinie 7:30 z pierwszego przystanku przy ul. Wolności, midibus linii 204 zbiera pasażerów z przystanków na Działkach Leśnych i przywozi ich do centrum Gdyni przed godziną 8. Gdyby miał odjeżdżać spod szkoły kwadrans później, mieszkańców Działek Leśnych przywiózłby na godz. 8:02, czyli zdecydowanie zbyt późno w stosunku do ich potrzeb - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
Zobacz: Rozkład ZKM Gdynia

Interesy obydwu grup pasażerów mogą jednak zostać niebawem pogodzone.

Jak twierdzą przedstawiciele ZKM Gdynia, rozwiązaniem mogłaby być bowiem prosta korekta rozkładu jazdy linii 204, polegająca na opóźnieniu kursu z godz. 7:30 o 15 minut i jednoczesnym przyspieszeniu kursu poprzedniego - 15 minut wcześniej niż obecnie.

- Oznacza to jednak, że mieszkańcy Działek Leśnych, zamiast dotychczasowego kursu o godzinie 7:32, mieliby do dyspozycji dwa - o godz. 7:17 i 7:47. Jest to rozwiązanie, które wymaga zapytania użytkowników obecnego kursu o ich zdanie odnośnie ewentualnej zmiany rozkładu jazdy, co też w najbliższym czasie zrealizujemy. Dodatkowy kurs to wzrost kosztów obsługi komunikacyjnej, ale w tym przypadku jesteśmy w stanie kurs ten sfinansować oszczędnościami na innych liniach - przyznaje Gromadzki.
Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • Mamuśki podwoziły pod drzwi podstawówki,

    to się przyzwyczaiły biedaczki. Pod Uniwerek też niech ich podwożą oczywiście pod same drzwi.

    • 8 2

  • Jaki jest właściwie problem w dotarciu na 7.30 na przystanek?

    • 7 3

  • Ojej jaka tragedia byliby z 15 minut przed czasem w szkole....

    żal.pl

    • 8 3

  • Po co tyle hejtu? (3)

    Jeżeli ZKM oznajmia, że postara się dopasować ten rozkład, to po co wylewacie tutaj tyle jadu na uczniów? Ci, którzy chodzili pod górkę choćby 20 lat temu, niech podniosą tornister dzisiejszego licealisty! Często jest to ok. 10 -12 kg. Na tak młody kręgosłup to chyba trochę za dużo. Jeśli można im ulżyć, to w czym Wam to przeszkadza???

    • 2 14

    • Pretensje proszę kierować do szkoły a nie wylewać swoje ubolewanie nad uczniem w Internecie

      Taka metoda pomoże uczniowi i szkole a nie obciąży kominikacji miejskiej.
      Drugą sprawą jest to, że dziesiejsze pokolenie Internetowe zazwyczaj nie robi więcej niż 300 kroków dziennie do szkoły. Jdzą leżą, są grubi, głupio-mądzrzy, leniwi, wymagający wszystkiego od rodziców i słabi fizycznie. Głównie matki przodują we wszelkich udogodnieniach dla dziecięcia. W domach, po szkole gdzie siedzą przez kilka godzin milusińscy kładą się i oglądają durne filiki na YouTube aż do snu i tak jest codziennie a w wekend muszą odpocząć po ciężkim tygodniu więc zero prac w domu. Aż strach poyśleć gdzie poślą nas za nasze małe oszczędności byśmy spędzili starość.

      • 5 2

    • (1)

      Dobrze ze siedzenie przed kompem im nie szkodzi na kregoslup.... Moze niech prawidlowo nosza plecaki a nie wiszace na d*pie to bedzie wszystko w porzadku... Typowa mamuska... Proponuje zeby jeszcze pani nosila te ksiazki za dzieckiem w szkole bo taki mizerny bidulek....

      • 3 2

      • Ten mizerny bidulek

        kiedyś będzie pracował na Pani/Pana emeryturę!!!!

        • 0 0

  • Miłość bliźniego

    przemawia w Waszych komentarzach.

    • 1 4

  • Uczniowie z chłodniczaka czy innych szkol tez powinni protestowac ze autobus rzadko kursuje i musza dawac z buta... W d*pach sie poprzewracalo niektorym.. A moze takie nowoczesne wychowanie kleru.?

    • 5 1

  • ZTM Gdynia - nie da się

    NIe da się i już. Nie tylko w tej sprawie.

    • 1 0

  • UM Gdyni na zebraniach dla rodziców przed przeprowadzeniem zmian w szkołach średnich OBIECYWAŁ dodatkowe autobusy w rejon Orłowa (przeniesienie 9LO do ekonomika, stłoczenie dwóch szkół w dawnej transportówce). I co? I d*pa. Dziękujemy, zapamiętamy!

    • 1 1

  • jazda na rower

    A nie tyłki busami wozić. Trochę sportu przed lekcjami mózgi dotleni to i więcej wiedzy przyswoją. A i oczy zamiast w ekraniki wpatrzone to jarzyć będą co się wokół dzieje. Amen

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane