• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia OLT Express zakończyła działalność

Michał Stąporek
26 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo
Już w czwartek wieczorem wszystkie loty linii OLT z Gdańska były odwołane. Decyzja o zamknięciu linii zapadła późnym wieczorem. Już w czwartek wieczorem wszystkie loty linii OLT z Gdańska były odwołane. Decyzja o zamknięciu linii zapadła późnym wieczorem.

Linie OLT Express ogłosiły zakończenie swojej działalności od 27 lipca - taka informacja znalazła się na stronie internetowej przewoźnika.



Za nami bardzo zły tydzień w historii linii lotniczych OLT. W poniedziałek i wtorek pojawiły się informacje, że linia może utracić licencję na obsługę połączeń cywilnych, ponieważ nie dostarczyła Urzędowi Lotnictwa Cywilnego sprawozdań finansowych za rok 2011.

- Te sprawy regulują przepisy unijne i każda spółka powinna się do nich dostosować - mówiła nam Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Daliśmy spółce czas do końca lipca na złożenie sprawozdania finansowego zatwierdzonego przez biegłego rewidenta. Jeśli do tego nie dojdzie będziemy zastanawiać się nad dalszymi krokami. Możemy ograniczyć, zawiesić, lub cofnąć całkowici licencję spółce OLT Express.

Czy posiadasz niezrealizowane bilety na lot liniami OLT?

Na środę linia zwołała konferencję prasową, podczas której ogłosiła, że choć od kwietnia do czerwca przewiozła 320 tys. pasażerów i miała w tym czasie 47 mln zł przychodów, to jej koszty wyniosły ponad 80 mln zł, co wygenerowało stratę w wysokości 33 mln zł. Z tego powodu siatka połączeń miała zostać okrojona od 12 sierpnia o 14 połączeń (w tym trzy z Trójmiasta), trzy kolejne miały zostać ograniczone, a dwa samoloty typu ATR oddane leasingodawcy.

Jednak już następnego dnia, czyli w czwartek, okazało się, że ATR-y właśnie odlatują z Polski. Na trasy nie wyleciały samolot z Katowic do Rzeszowa i Gdańska. Nie zrealizowano także połączeń ze Szczecina do Katowic, z Poznania do Katowic, z Krakowa do Szczecina i z Krakowa do Poznania.

Tego samego dnia dyrektor zarządzający OLT Express Jarosław Frankowski przyznał w rozmowie z dziennikarzem "Dziennika Gazety Prawnej": - Jeżeli nie uda nam się porozumieć z inwestorem, w piątek ogłoszę zamknięcie linii.

Do późnych godzin wieczornych czekał na odpowiedź od partnera z zagranicy, który zastanawiał się nad kupnem linii. Niestety nie doczekał się i jeszcze w czwartek wieczorem na stronie linii OLT pojawiło się następująca informacja:

"Informujemy, że od 27 lipca br. wszystkie rejsy regularne zostają zawieszone do odwołania, tym samym wstrzymana zostaje sprzedaż biletów lotniczych. Wszystkim Pasażerom, którzy za pośrednictwem www.oltexpress.com lub OLT Express Call Center nabyli bilety na odwołane rejsy przysługuje prawo do zwrotu kosztów biletów. Wszyscy Pasażerowie anulowanych rejsów zostaną osobiście powiadomieni o zmianach i przysługujących im prawach przez pracowników naszego Call Center. Za wszystkie niedogodności serdecznie Państwa przepraszamy."

Konkurencja OLT nie była zaskoczona obrotem sprawy, bo jeszcze w czwartek na stronie Eurolotu znalazło się następujące oświadczenie:

"W związku z ogłoszoną przez linie lotnicze OLT Express likwidacją połączeń informujemy, że przygotowaliśmy specjalną ofertę dla pasażerów linii OLT Express, którzy wykupili bilety i nie mogą odbyć zaplanowanych podróży.
Wystarczy zgłosić się do nas z biletem na odwołany lot, a my umożliwimy zakup nowego biletu - na połączenie liniami Eurolot - w tej samej cenie.
Oferta dotyczy pasażerów linii: Kraków - Szczecin - Kraków, Katowice - Szczecin - Katowice, Katowice - Gdańsk - Katowice"

OLT Express - loty odwołane

Opinie (396) 4 zablokowane

  • Groźba cofnięcia licencji spowodowała zapewne, że leasingodawcy wymówili umowy leasingu samolotów. (7)

    W ten sposób LOTowskie lobby rękoma ULC pozbyło się konkurencji, a EUROLOT, powiązany z LOTem przejmuje pasażerów.

    Teraz, następnym ruchem będzie szersza nagonka na Amber Gold, aby położyć i tę firmę, doprowadzić ją do bankructwa, zostawić ludzi z ręką w nocniku.

    • 12 17

    • suplement - miałem rację, właśnie przeczytałem, że leasingodawcy wystraszyli się i zażądali zwrotu samolotów. (3)

      OLT został zarżnięty.

      • 6 5

      • sami chcieli tego cofnięcia - nie złożyli corocznego sprawozdania finansowego - mieli coś do ukrycia (2)

        • 7 3

        • fakt, pytaniem jest, co mieli do ukrycia? (1)

          • 4 0

          • sądzę, że rozchodzi się o odpowiednie odprowadzanie podatków

            • 3 0

    • (2)

      Rany, po co pan pisze takie rzeczy? Amber Gold i OLT to twory, mające na celu oszukanie jak największej liczby ludzi, po co tego bronić? Właściciel powinien mieć zainstalowany pomiędzy pośladkami system GPS (w nocy GROM powinien się zakraść i założyć to bez wiedzy p. Plichty), żeby nie zwiał z pieniędzmi ludzi, a właściwie resztą tego, co zostało. Sposób prowadzenia zarówno AG, jak i OLT (dokładanie do interesu w obu przypadkach, przecież nie ma co zaprzeczać faktom) pozwala mieć pewność, że w tym od początku chodziło o wielki przekręt.
      Skąd p. Plichta miał pieniądze na rozkręcenie tego interesu?
      Dlaczego ani AG, ani OLT, nie chciały złożyć sprawozdań finansowych? Przecież to momentalnie zamknęłoby usta wszystkim, łącznie z ULC i KNF.
      Dlaczego, mimo że obie firmy mają przedziwny model biznesowy (dopłacanie do interesu) nie wzbudza to podejrzeń co niektórych, w tym pana? Księgowo to nigdy nie mogło grać, ich lokaty w złoto były na wyższy procent niz wzrastała cena tego kruszcu na świecie, różnicę AG musiało dopłacać. Starczy wykazać odrobinę logiki w myśleniu, a nie bez sensu klepać dziwne formułki o "pozbywaniu się konkurencji" przez LOT.
      Leasingodawcy nie zabrali samolotów z powodu groźby cofnięcia licencji, oni po prostu lepiej się orientują w kwestiach wypłacalności OLT- ta firma zapewne zalega, więc zabrali maszyny. Banki tak samo wycofały się ze współpracy z AG, bo śmierdzi im to wałkiem. Zupełnie nie rozumiem, jak można w jakikolwiek sposób bronić tych tworów, dodam jeszcze do tego wszystkiego fakt, że pan Plichta ma na koncie prawomocny wyrok za oszustwo. W świetle tego wszystkiego należy jak najbardziej przestrzegać ludzi przed zainwestowaniem w AG pieniędzy (firma nie chce się wybronić sama, woli narzekać na "nagonkę"). Tu nikt nie chce nikogo położyć, tu pachnie przekrętem i oby posty podobne do pańskiego nie wyrządziły komuś krzywdy w sensie, że w nie uwierzy i pójdzie wpłacic kasę, bo zapewne ją straci.

      • 16 2

      • Proszę mi wytłumaczyć - kto OLT dał w takim razie leasing (1)

        skoro jak pan twierdzi "firmy mają przedziwny model biznesowy" ??? Pan Plichta poszedł do leasingodawcy i powiedział - proszę, mam 10 pln i poproszę 10 samolotów ??? Nikt tego nie sprawdzał ? Żadnego biznesplanu ? Żadnej weryfikacja ? Nic ???

        • 5 1

        • Przy leasingu nie ma wielkiego sita weryfikacji, przedmiot leasingu jest własnością leasingodawcy, więc nie ma aż takiej potrzeby (u mnie, jak brałem samochód do firmy, starczył weksel, z tym, że moja firma działa juz trochę czasu i nie było przekrętów, wolę mniejszy obrót i mieć płynność finansową, niż wielki obrót i na kredycie, więc mam inną wiarygodność niż ktoś świeży). Na początku wpłaca się jakiś procent, i z czasem wykupuje powoli resztę przedmiotu leasingu, w międzyczasie go użytkując. Co do pana pytania, to mówiąc językiem potocznym, przypuszczam, że było tak: przyszedł pan Plichta z pieniędzmi (nie swoimi, tylko tych, co wpłacili na AG), położył walizkę na stole i powiedział: "proszę, mam tyle milionów i poproszę dziesięć samolotów". Myślę, że ten przekręt był kalkulowany od początku, bo mają pieniądze na ten przykładowy leasing, na reklamy, na plakaty, na siedzibę... Na zasadzie "nie zgarniemy miliardów, tylko miliony, ale będzie to wiarygodnie wyglądać, żeby jak najwięcej ryb w sieci nałapać".
          W chwili obecnej jestem na 99% pewny, że to przekręt- jeśli będzie inaczej, to przeproszę pana Plichtę w komentarzach na portalu ;)

          • 4 1

  • od samego poczatku smierdziało przekrętem. Pozdrawiam frajerów ,którzy zanieśli kase do Amber!!! hahahahhahaha

    • 9 0

  • Super

    Fajnie

    • 0 0

  • LOT przeciez slyszymy to co roku przynosi straty tak samo jak PKP i sa dotowane z kasy państwa polskiego. (1)

    OLT musial dzialac na wlasny zdrowy rachunek ekonomiczny i dlatego tak trudno bylo firme prowadzic a nie dlatego ze ktos chcial nakrasc

    • 5 2

    • Dobrze, to pan poczeka jeszcze chwilę i zobaczymy, czy ktoś chciał nakraść czy nie, dobrze? :)

      • 2 0

  • a co z gdańskimi rękawami? (3)

    miały być dostosowane tylko do samolotów OLT Express

    • 6 1

    • będą !!!!!!!!!!!!!!! (1)

      a jak jak szaleć to szaleć obietnica jest obietnicą

      • 3 1

      • Rękawy chyba są do samolotów

        a nie poszczególnych firm

        • 5 0

    • na prowincji prowincji nie potrzeba rekawów

      a durnie, które atakowały OLT moga sobie tachać nawet bagaże po płycie lotniska

      • 1 1

  • OLT

    bo polacy wola tluc sie smierdzacymi wagonami, stloczeni ,na nogach bez miejsc siedzacychkonczyl sie luksus tanich przelotow a wcale az tak luksusowe to nnie bylo bo zapalic i potlamsic peta nie mozna, flaszki nie obciagniesz i nie skorzystsz ze smierdzacej toalety. wzieli nas za swiatlych ludzie , dali mozliwosci ale my z nich nie skorzystalismy bo za tanio i za wygodnie bylo

    • 4 2

  • Szkoda: firma z Gdańska (pracodawca), była godną konkurencją dla monopolu kaszaLOTa i InterSyfy

    Przeinwestowali z cateringiem, połączeniami na ATR'ach, wypożyczalnią samochodów zamiast efektywnych lotów do Krakowa, Wrocławia i Wawy na A319/320. Gdyby ruszyli z międzynarodowymi kierunkami "zarobkowo-migracyjnymi" - zarobiliby i przeżyliby;)

    • 3 3

  • dziękuję (1)

    Ja natomiast ze swojej strony chciałbym podziękować liniom OLT za to, że były :).
    Latało się fajnie - szybko, tanio i przyjemnie. Niezależnie od utrudnień (leciałem i w burzy i lądowałem we mgle) zawsze na czas i na miejscu :). Można było wreszcie zapomnieć na chwilę o komuszkach z PKP. Szkoda tylko,że tak krótko to trwało, ponieważ liczyłem, że chociaż do końca roku pociągną. Rano Katowice - wieczorem już w domku w Gdyni :). Pozostaje poczekać na kolejne tanie linie :).
    Żal również sympatycznych dziewczyn i reszty załogi. Trzymajcie się i jeszcze raz dzięki.

    P.S. zdaniem laika nikogo nie oszukali, a na TVN24 nowy serial: Czy Pani Krzywonos poleci? - kolejna "oszukana" przez OLT :):):)

    • 13 4

    • zaraz lemingi z pisodlotu cie tu zakracza

      • 0 1

  • no to się nalataliście ludziska.....

    zawsze są wzloty i upadki..... czekam na Amber

    • 1 1

  • A jak tam złoto?

    ile utopiliście?

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane