• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia PKM przechodzi testy. Szynobusy wyjadą 4 września?

Maciej Naskręt
31 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Trwają testy linii PKM. Mają dać odpowiedź na pytanie, czy można oddać ponownie do użytku uszkodzony po lipcowej ulewie szlak na odcinku od lotniska do Brętowa. Szynobusy - według założeń - mają pojechać tam 4 września.



Czekasz na ponowne otwarcie linii PKM?

Od 14 lipca - czyli dnia, w którym wystąpiły obfite opady deszczu, obmywające nasypy 18-kilometrowej linii z Osowy do Wrzeszcza - wstrzymany jest ruch szynobusów. Po opracowaniu ekspertyzy szybko przystąpiono jednak do naprawy trasy. W środę przeprowadzono testy pierwszego toru między lotniskiem zobacz na mapie GdańskaBrętowem zobacz na mapie Gdańska z udziałem lokomotywy spalinowej Bombardier Traxx F140 DE.

Wspomnianą lokomotywę można było zobaczyć w zeszłym roku przed otwarciem linii PKM, wtedy też prowadziła tam testy tuż przed uruchomieniem regularnych połączeń.

- Środowe pomiary zakończyły się pozytywnie. Teraz na przetestowany tor wjedzie drezyna, która sprawdzi jeszcze raz stan torowiska. W czwartek sprawdzimy drugi tor i dopiero wtedy będziemy pewni, czy można wznowić ruch na naszej linii - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Planowane uruchomienie linii na odcinku od Brętowa do lotniska wyznaczono na 4 września. Nie wiadomo, czy pociągi pojadą dwoma torami, czy też na razie jednym. Odpowiedź na to pytanie mają dać właśnie testy.

Pobierz rozkład jazdy pociągów PKM/SKM od 4 września.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono odcinek linii PKM wyłączony z ruchu po 4 września. Kolorem pomarańczowym zaznaczono odcinek linii PKM wyłączony z ruchu po 4 września.
Kiedy dojedziemy PKM-ką do Wrzeszcza?

Pod znakiem zapytania jest także powrót pociągów na trasę do Wrzeszcza. Władze PKM i samorządu województwa chcą, by szynobusy do końca września tego roku poruszały się po jednym torze między Wrzeszczem a Brętowem. Czy to się powiedzie? Całość uzależniona jest od postępu prac naprawczych.

Podobnie jest w kwestii przywrócenia pełnego ruchu po dwóch torach linii.

Przypomnijmy, że w trakcie lipcowej ulewy uszkodzeniu uległo 688 miejsc, z czego 56 wymagało wykonania naprawy przed wznowieniem ruchu. Pozostałe mogły być prowadzone "pod ruchem", lecz z pewnymi ograniczeniami prędkości lub nawet czasowym zamykaniem odcinków trasy.

PKM zapewnia, że 75 proc. wszystkich szkód miało charakter powierzchowny (spłynięcie warstwy ochronnej darniny i humusu z nasypów, bez uszkodzenia samej konstrukcji nasypu), ale ze względu na duże szkody oraz ograniczoną możliwość dotarcia do niektórych lokalizacji, ich naprawa jest czasochłonna.

Miejsca

Opinie (168) 2 zablokowane

  • (3)

    A kiedy SKM zarządzające PKM-ką zlikwiduje kolejne kursy no bo przecież są nierentowne? Będzie o tym świadczyć mała ilość przewiezionych pasażerów w trakcie wakacji.

    • 12 0

    • Pociągi pasazerskie na całym swiecie sa nierentowne. (1)

      • 3 0

      • kłamstwo blachar

        baronowie kolejowi nie klepali bidy, ani nie żyli z dotacji
        dawali pracę setkom tysięcy ludzi

        • 0 0

    • Już zlikwidowali,

      jakby chcieli udowodnić nierentowność PKM-ki. To się nazywa dywersja...

      • 0 0

  • Ja piernicze

    Cytat: "Po opracowaniu ekspertyzy szybko przystąpiono jednak do naprawy trasy."
    Że co zrobiono ???? Że szybko??? Buahahahah jakie szybko??? Banda patałachów już półtora miesiąca się guzdrzą z naprawą nasypu!!!!! Pytam kto za to beknie???? Pogoda??? PKM - kolej ściemniarzy!!!!

    • 15 1

  • PKM (2)

    Stara jednotorowa linia kokoszkowska była sprawdzona a nam się zachciało na tym samym wale - dwutorowej ! Już przy Grunwaldzkiej zabezpieczono wcześniej nasyp z odrutowanych paneli bruku ! Tak się cieszyłem, że powstaje coś nowego, fajnego a tu ...kicha! Nie prędko odbuduje się nasyp by był odporny na wszystkie anomalie pogodowe....chyba , że podziurawią nasyp iniekcją betonową ze stosownych utwardzaczy podobnych do tych ,które są stosowane przy rozbudowie gdańskiego portu.

    • 8 2

    • to nie ten sam wał (1)

      tamten wał został rozebrany. Patrząc okiem laika, faktycznie był zniszczony przez korzenie. Nie był chyba też wcale lepszy od tego co jest. O ile pamiętam to był również z piasku lub żwiru.

      • 1 1

      • rzeczywiście" patrząc okiem laika"wał? chyba wałek?! rozebrano?! chyba z gaci!

        podaj na którym odcinku "rozebrano" stary nasyp???!!!

        • 0 0

  • Przed oddaniem trasy do użytku też były testy ,próbne przejazdy,pomiary,następstwem tego ,premie,szum w mediach i co? KLAPA wstyd,coś o konsekwencjach wobec winnych spartolenia roboty.Odebrać premie itp.
    Panie Macieju niech pan nie odpuści.Bo dziwna cisza,tylko ulewa winna? to za proste.Acha technologia taka sama jak była zastosowana?proszę coś na ten temat.

    • 8 0

  • Mam tylko trzy pytania (1)

    1. Jakie konsekwencje poniesie inspektor nadzoru budowlanego, w świetle krytycznych uwag inżynierów z 2013 r. dotyczących niewłaściwego sposobu budowy nasypów PKM właśnie w rejonie gdzie nastąpiło obsunięcie się i wypłukanie ziemi?
    2. Czy były prezes PKM S.A. odpowiedzialny za całość inwestycji, obecnie zajmujący się integracją taryfową w aglomeracji, przygotuje równie skuteczne rozwiązania, które pod wpływem opadów deszczu rozpłyną się i system nie będzie działał przez 2 miesiące?
    3. Jakie kwalifikacje posiada były prezes PKM, żeby od spieprzonych inwestycji infrastrukturalnych przechodzić do zagadnień związanych z elektroniką, ekonomią i finansami, o których ów Pan nie ma zielonego pojęcia. Przechowalnia dla działaczy działa nieźle.

    • 20 1

    • Jak się jest w układzie, to się jest geniuszem.

      Taki wniosek.
      Pozdro

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy na linii PKM przed przywróceniem jej do użytku

    (1)

    Poco ruszali.stare nasypy jak nic się znimi przez lata nie działo mogli zostawić tak jak było ruszyli i się posypało

    • 4 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy na linii PKM przed przywróceniem jej do użytku

      Tu akurat tarfiłeś w pudło

      Nasypy były poprzerastane korzeniami starych drzew i ich parametry nie spełniały norm. Problemem jest wysoki kąt nachylania nasypu i brak odpowiednich zabezpieczeń w postaci faszynowych kratownic i odpowiedniej roślinności stabilizującej podłoże plus g*wniane zagęszczanie warstwy nałożonej na stary nasyp. Podstawy inz. budowlanej.

      • 2 0

  • krajowa 6

    I obwodnica w wielu miejscach na nasypach tak samo popłynęła i jakoś nie ma halo a ruch na okrągło...

    • 2 0

  • jesli nadal beda sie tym zajmowali Ci ktorzy sie tym zajmuja:) Czyli stare pierdoły :) po ukladzikach to nic sie nie zmieni:) Najbardziej smieszy mnie nagonka na lotnisko w Gdyni, Juz by dawnos ie tam cos działo,a tak jakies pryki zablokowaly... przypuszczam ze te saem co PKM robiom ;)

    • 2 0

  • To jest mega żenada

    To jest mega żenada i ktoś powinien za to odpowiedziec.
    1. Za fatalna jakos budowy
    2. Za fatalny projekt nasypow
    3. Za żenujące tempo naprawy

    • 8 0

  • Wielkie (1)

    ograniczenie kursów oznacza wielkie straty. Na to się zanosi Jeździłam regularnie (w obie strony) ale proponowany rozkład akurat do moich potrzeb ma się nijak. Może innym będzie pasować. Oby.

    • 5 0

    • Nowy rozkład jest tragiczny. Kursy w odtępach ponad godzinnych. : (

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane