• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia autobusowa połączy biurowce w Oliwie z PKM

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób. Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób.

Deweloperzy dwóch kompleksów biurowych w Oliwie rozważają uruchomienie własnej linii autobusowej, którą ma zachęcić do rezygnacji z auta na rzecz komunikacji miejskiej. Pisaliśmy o tym przed miesiącem, ale teraz te plany są bardziej konkretne.



Aktualizacja godz. 14:15 Po publikacji artykułu skontaktował się nami przedstawiciel dewelopera, firmy Torus, który stwierdził, że do oficjalnego komunikatu wkradła się nieścisłość i na razie nie ma ostatecznej decyzji, czy linia będzie bezpłatna czy będzie trzeba uiścić opłatę za przejazd.



Czy kierowcy przesiądą się z samochodów na PKM i darmowy autobus?

Zespoły biurowców Alchemia zobacz na mapie Gdańska oraz Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska to dzisiaj największe skupisko biur w Trójmieście. Ta koncentracja nie zawsze odbierana jest pozytywnie przez okolicznych mieszkańców, którzy skarżą się, na rosnącą liczbę aut w okolicy

Czytaj też: Rynek biurowy w Trójmieście: 70 proc. powierzchni w Gdańsku

Właściciele aut nie są skorzy do korzystania z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu jest dość dobrze rozwinięta - tuż obok jest przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet, trasa tramwajowa oraz przystanki autobusowe (niedawno powstała nowa para przystanków autobusowych na wysokości Alchemii).

Dlatego też deweloperzy próbują zmienić przyzwyczajenia kierowców i uruchomić prywatną linię, która ułatwi dotarcie do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Strzyża zobacz na mapie Gdańska.

- Torus [deweloper Alchemii - dop. red.] we współpracy z Olivia Business Centre pracuje nad wspólną inicjatywą uruchomienia linii autobusowej kursującej pomiędzy przystankiem PKM Strzyża a rozbudowującymi się kompleksami biurowymi oraz kampusem Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie przeprowadzonej wśród pracowników Alchemii ankiety, analizujemy obecnie, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie - mówi Maciej Brożek, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.

Także zespół biurowców Alchemia powiększa swoją powierzchnię i liczbę najemców.


Czytaj też: Kolejny budynek Alchemii ze szklanym narożnikiem, Najwyższy biurowiec Olivia Business Centre gotowy w 2016 r.

Ponieważ cały czas trwa zbieranie danych od pracowników, nie są jeszcze znane szczegółowe ustalenia dla nowej linii. Wiadomo jednak, że autobusy będą kursowały co najmniej w godzinach szczytów porannego i popołudniowego.

- Połączenie ma być współfinansowane przez deweloperów Alchemii i Olivia Business Centre, a korzystać z niego będą zapewne nie tylko pracownicy kompleksów biurowych, ale także studenci sąsiadującego UG - dodaje Brożek.
Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie. Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie.
Inicjatywa deweloperów biurowców w Oliwie nie jest pierwszą tego typu. Z prywatnej linii autobusowej korzystać mogą również pracownicy kompleksu biurowego BPH na Jasieniu zobacz na mapie Gdańska (deweloperem był Euro Styl).

Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne. Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne.
Linia jest obsługiwana przez przewoźnika Gryf, który w dni powszednie wykonuje cztery kursy dziennie - dwa rano, dwa po południu na trasie BPH - Gdynia Dworzec Autobusowy (przez Osową).

Przejazdy są jednak płatne - bilet jednorazowy kosztuje 2,50 zł (ważny w granicach Gdańska lub Gdyni) lub 3 zł (dla trasy z przekraczaniem granicy między miastami). Cena biletu miesięcznego to odpowiednio 60 i 80 zł.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • Już myslałem że miasto podstawi darnmową linię? (3)

    • 5 9

    • Już myślałeś? No to i tak już jest jakiś postęp (2)

      BTW nie ma nic za darmo

      • 6 3

      • jest (1)

        woda w baltyku.
        zoledzie w lesie

        • 2 4

        • Za darmo można też dostać w ryj. Chociaż często na to też trzeba sobie zasłużyć.

          • 0 0

  • Super pomysł (1)

    A dla Januszy najważniejsze, że za darmo więc pewnie będzie się cieszyć powodzeniem

    • 5 8

    • "Januszy???" Czy taki się urodziłeś czy dopiero potem ktoś cię skrzywdził?

      • 1 0

  • Problemem jest mentalność (7)

    Niestety mentalność wielu ludzi ciągle tkwi w głębokiej komunie, dla wielu osób samochód nadal jest wyznacznikiem luksusu i zamożności. Na "zachodzie" już dawno klasa średnia i wyższa zaczęła odchodzić od samochodów, widok biznesmenów w garniturach w komunikacji miejskiej to codzienność, u nas nadal rzadkość. Wątpię że darmowa linia coś zmieni, ważne jest żeby pokazać się przed znajomymi z pracy w mercedesie z lat 90'tych w gazie, bo połowy współpracowników nawet na to nie stać. Ot taka smutna polska rzeczywistość.

    • 37 11

    • byly tu juz takie komentarze (1)

      ale oczywiscie trzeba bylo je wyciac. twoj tez moze poleciec bo krytykuje to zjawisko.

      • 9 3

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (4)

      Po to studiowałem, aby mnie było stać na samochód i paliwo. Jazda w komunikacji miejskiej z menelami powoduje u mnie depresję.

      • 13 23

      • (1)

        Adam jest świetnym przykładem o którym pisze jego przedmówca i wykazuje się błyskotliwą wręcz inteligencją argumentując swoją wypowiedź. Adamowi należą się wyrazy szacunku za wytrwałość i siłę woli. Jako student pogrążony w nieustającej depresji (menele w środkach komunikacji miejskiej) przezwyciężył swoją chorobę i złośliwość losu aby zrealizować swoje marzenie - wyrwać się z kasty ludzi w której się wywodzi, poczuć zapach pieniedza i pogrążyć się w błogim przekonaniu że kierownica w ręku daje mu magiczną moc.

        • 24 4

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Przecież teraz każdego menela na samochód stać.

        • 9 3

      • proszę nie podpisuj się tym imieniem. Dzięki

        • 7 2

  • ?

    to za darmo czy trzeba płacić ?
    mylący artykuł.

    • 2 4

  • Świetny pomysł (2)

    Sam pracuję w OBC i przerzuciłem się na SKM ze względu na korki, brak miejsc parkingowych i wyższe koszty. Jeśli komunikacja (trój)miejska będzie odpowiednio sprawna, ludzie bedą się przesiadali z samochodów. Same mandaty (kij) nie załatwią sprawy. potrzebna jest marchewka :)

    • 16 5

    • Wolnych miejsc parkingowych jest tam od groma i do tego za symboliczną opłatą

      No ale nie są za darmo więc Janusze zastawiają chodniki i trawniki

      • 9 0

    • Szacun

      Poproś kolegów z pracy żeby robili to samo.

      • 2 0

  • zacznijmy od podstaw

    bez sensu ze te biurowce tam powstaly, miasto jest sparalizowane w godzinach szczytu
    nie rozumiem, dlaczego nie buduja biurowcow przy obwodnicy przeciez i tak wiekszosc ludzi wyprowadza sie za miasto

    • 24 16

  • Oliwa staje się prestiżową (1)

    dzielnicą, z dużą ilością biurowców i dobrze płatnych miejsc pracy. Coraz więcej ludzi z zagranicy chce tutaj pracować z Anglii, Szwecji czy Norwegii.

    • 12 20

    • co ty możesz wiedzieć o Oliwie...?

      wyrwałeś się biedoto z jakiejś pipidówy i udajesz znawcę

      • 6 4

  • Czy Trójmiasto.pl mobłoby nagłośnić bezsens istnienia linii 164 (2)

    Autobus z Kiełpinka PKM rusza pusty kilka minut przed przyjazdem pociągów z obu kierunków (np. godz. 6:18, pociągi odpowiednio 6:20, 6:21). Prowadzi trasą obsługiwaną przez inne linie (w dużej mierze 168). Już lepszy byłby autobus jeżdzący na trasie: Kiełpinek PKM - Karczemki - Kiełpino (zajazd) - Kokoszki - Matarnia - Złota Karczma. Trasa na tyle długa, że mieszkańcy mający do wyboru pociąg i autobus wybrali by PKM, a mieszkający w dzielnicach dalszych mieliby dowóz do jednego z dwóch przystanków na trasie. Zatem zakres oddziaływania komunikacji miejskiej na otoczenie wzrasta. Poza tym rozwiązuje to ewentualne trudności z dostaniem się do centrum handlowych (Auchan, Ikea i CH Matarnia powinny być zainteresowane dofinansowaniem linii).

    • 13 6

    • 168 nie jeździ przez Ujeścisko. Pomyśl o innych (1)

      • 1 1

      • No tak - 118, 156 i 174 to mało.

        Mackey ma rację. ZTM powinien uruchomić linię dowozową do PKMki przede wszystkim z Karczemek.

        • 0 0

  • Dobre Rozwiązanie.

    a kto płaci ?

    • 7 1

  • Linia autobusowa... nie musi być darmowa.

    Wystarczy, że będzie bilet metropolitalny na PKM i resztę. Dzięki temu ludzie nie będa musieli kombinować jak jechać, żeby nie nabijać kosztów. Żeby jeździć komunikacją miejską musi to się opłacać finansowo i czasowo. Jeżeli samochodem dojade podobnie jak komunikacją miejską w podobnej cenie to wole być niezależny. Jeżeli dzięki wspólnemu biletowi dojade taniej to się zastanowię i poczytam gazetę albo ksiązkę w komunikacji miejskiej w drodze do pracy.

    pozdrawiam...

    • 19 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane