• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia autobusowa połączy biurowce w Oliwie z PKM

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób. Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób.

Deweloperzy dwóch kompleksów biurowych w Oliwie rozważają uruchomienie własnej linii autobusowej, którą ma zachęcić do rezygnacji z auta na rzecz komunikacji miejskiej. Pisaliśmy o tym przed miesiącem, ale teraz te plany są bardziej konkretne.



Aktualizacja godz. 14:15 Po publikacji artykułu skontaktował się nami przedstawiciel dewelopera, firmy Torus, który stwierdził, że do oficjalnego komunikatu wkradła się nieścisłość i na razie nie ma ostatecznej decyzji, czy linia będzie bezpłatna czy będzie trzeba uiścić opłatę za przejazd.



Czy kierowcy przesiądą się z samochodów na PKM i darmowy autobus?

Zespoły biurowców Alchemia zobacz na mapie Gdańska oraz Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska to dzisiaj największe skupisko biur w Trójmieście. Ta koncentracja nie zawsze odbierana jest pozytywnie przez okolicznych mieszkańców, którzy skarżą się, na rosnącą liczbę aut w okolicy

Czytaj też: Rynek biurowy w Trójmieście: 70 proc. powierzchni w Gdańsku

Właściciele aut nie są skorzy do korzystania z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu jest dość dobrze rozwinięta - tuż obok jest przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet, trasa tramwajowa oraz przystanki autobusowe (niedawno powstała nowa para przystanków autobusowych na wysokości Alchemii).

Dlatego też deweloperzy próbują zmienić przyzwyczajenia kierowców i uruchomić prywatną linię, która ułatwi dotarcie do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Strzyża zobacz na mapie Gdańska.

- Torus [deweloper Alchemii - dop. red.] we współpracy z Olivia Business Centre pracuje nad wspólną inicjatywą uruchomienia linii autobusowej kursującej pomiędzy przystankiem PKM Strzyża a rozbudowującymi się kompleksami biurowymi oraz kampusem Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie przeprowadzonej wśród pracowników Alchemii ankiety, analizujemy obecnie, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie - mówi Maciej Brożek, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.

Także zespół biurowców Alchemia powiększa swoją powierzchnię i liczbę najemców.


Czytaj też: Kolejny budynek Alchemii ze szklanym narożnikiem, Najwyższy biurowiec Olivia Business Centre gotowy w 2016 r.

Ponieważ cały czas trwa zbieranie danych od pracowników, nie są jeszcze znane szczegółowe ustalenia dla nowej linii. Wiadomo jednak, że autobusy będą kursowały co najmniej w godzinach szczytów porannego i popołudniowego.

- Połączenie ma być współfinansowane przez deweloperów Alchemii i Olivia Business Centre, a korzystać z niego będą zapewne nie tylko pracownicy kompleksów biurowych, ale także studenci sąsiadującego UG - dodaje Brożek.
Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie. Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie.
Inicjatywa deweloperów biurowców w Oliwie nie jest pierwszą tego typu. Z prywatnej linii autobusowej korzystać mogą również pracownicy kompleksu biurowego BPH na Jasieniu zobacz na mapie Gdańska (deweloperem był Euro Styl).

Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne. Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne.
Linia jest obsługiwana przez przewoźnika Gryf, który w dni powszednie wykonuje cztery kursy dziennie - dwa rano, dwa po południu na trasie BPH - Gdynia Dworzec Autobusowy (przez Osową).

Przejazdy są jednak płatne - bilet jednorazowy kosztuje 2,50 zł (ważny w granicach Gdańska lub Gdyni) lub 3 zł (dla trasy z przekraczaniem granicy między miastami). Cena biletu miesięcznego to odpowiednio 60 i 80 zł.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • 139 (6)

    by mogl spokojnie dojezdzac do PKM Strzyza, ale miasto się nie kwapi do takich gigantycznych wydatków...

    • 28 4

    • Jest to dobry pomysł (3)

      Jestem za.

      • 10 0

      • ale ZTM nie jest za (2)

        ze wzgledu na "ograniczony budzet"

        • 9 0

        • Miasto się rozwija (1)

          przychody rosną, wydatki też.
          Wydłużenie 139 do Strzyży to jest śmieszna liczba tych magicznych wozokilometrów. Wydajemy na transport w innych miejscach, można wydać i tu.
          Tym bardziej, że ostatnio aby zrobić lepszą ofertę dojazdu do PKM na górze, zredukowano częstotliwość 127 na Przymorzu (jak i na pozostałej trasie oczywiście).

          • 6 0

          • Można byłoby połączyć 139 z 149 i puścić w Relacji Wrzeszcz PKP- Strzyża PKM - Meczet - Szpital Marynarki Wojennej i dalej trasą 149 a później 139.

            • 1 0

    • Dojeżdża 199 (1)

      Na Zmianę jeżdżący z 139.

      • 0 4

      • 199 nie jedzie przy SKM Strzyża

        W godzinach szczytu nie jest w stanie trzymać się rozkładu jazdy, tym samym nie nadaje się na dowozówkę do PKM Strzyża czy SKM na Przymorzu.

        • 5 0

  • Trój(Miasto) powinno wreszcie stworzyć system rowerów publicznych

    taki jak np. veturilo w Warszawie. W powiązaniu ze stacjami PKM i SKM rozwiązałoby to wiele problemów dojazdu do pracy i szkół.

    Oczywiście przy okazji warto byłoby zrobić przegląd warunków dojazdu do stacji i poprawić warunki dojścia pieszych - np. do peronu SKM w Oliwie od strony ulicy Droszyńskiego/ Śląskiej.

    • 11 5

  • Łaski nie robią, przez nich cała Oliwa, Przymorze, Wrzeszcz stoi w korkach!!!

    • 17 6

  • Zburzyć te biurowce - i będzie spokój! (4)

    Kto to pobudował? Kto wpuścił ludzi w maliny?
    Który to deweloper zgarnąl kasę?

    • 12 16

    • Kto się kryje pod nickiem budowniczy (1)

      Co za cymbal, co za debil, kto mu dał klawiaturę?

      • 9 4

      • Nie uczyli Ciebie że pisze się przez ch...?

        • 0 0

    • to ten sam co zamienil sie z budyniem (1)

      na grunty przy Fashion House

      • 6 1

      • To chyba "Nizinny"?

        Ale rządzą tymi gruntami!

        • 0 0

  • jakie to piekne i bezinteresowne...

    oczywiscie nie ma znaczenia fakt, ze czesc podmiotow w tych nowych biurowcach powiazanych jest bezposrednio z urzedem marszalkowskim, tym samym ktory "zafundowal" sobie PKM.
    no i oczywiscie nie chodzi glownie o to zeby poprawic statystyki i PR PKMu :)

    • 10 2

  • Wspólny bilet (1)

    Rozwiązałby problem...

    • 15 2

    • owszem

      a tu ściemniają że wspólny bilet na PKM, ZTM, SKM, ZKM musi być droższy niż osobne bilety i taryfy.
      kłamstwo tak często powtarzane, że pewnie wielu już dało się wkręcić.

      • 4 0

  • inicjatywa fajna, tylko pytanie dla ilu pracowników z tych biurowców, PKM to rzeczywiście (1)

    odpowiedni środek lokomocji, tzn czy jedzie tam gdzie oni mieszkają,

    bo może się okazać że wśród tych biurowców, to na trasie PKM mieszka kilka osób ;)

    • 6 3

    • Ankieta :-)

      Dlatego tez wlasnie o to m.in. pytali w ankiecie :-)))

      • 1 0

  • w

    wypadałoby dodać, że pracownicy BPH niedługo zostaną pozbawienie tej linii autobusowej

    • 7 1

  • Nie, dziękuje

    Nie skorzystam.

    • 4 0

  • To straszne, okropne! (1)

    Przewiduja tez taka mozliwosc, ze za te autobusy trzeba bedzie placic?

    • 3 1

    • jak żyć? ;)

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane