• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko będzie się rozrastać. Potrzebuje nowej wieży kontroli lotów

Michał Brancewicz
7 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dalsza rozbudowa lotniska może sprawić, że konieczna będzie budowa nowej wieży kontroli lotów, po drugiej stronie pasa startowego. Dalsza rozbudowa lotniska może sprawić, że konieczna będzie budowa nowej wieży kontroli lotów, po drugiej stronie pasa startowego.

Drugi hotel i pirs przy terminalu pasażerskim to kolejne inwestycje, o których myśli się w Rębiechowie. Jeśli będzie ich więcej, konieczna może być budowa nowej wieży kontroli lotów, ale w tej sprawie decydujące słowo należy do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.



Zakończyła się rozbudowa terminalu pasażerskiego T2, powstał już nowy układ drogowy przed lotniskiem, czynna jest Pomorska Kolej Metropolitalna. Mimo to, władze portu lotniczego już planują kolejne inwestycje, mające podnieść atrakcyjność portu lotniczego i zwiększyć komfort jego pasażerów.

Strategia jest taka, aby o jeden krok wyprzedzać nadchodzące zmiany w ruchu pasażerskim. A ten cały czas rośnie. W tym roku lotnisko obsłuży prawdopodobnie ok. 3,7 mln pasażerów, czyli o 400 tys. więcej niż w 2014. W 2016 r. może pęknąć bariera 4 mln podróżnych, którzy przewiną się przez trójmiejskie lotnisko.

Czytaj także: Z Rębiechowa na krawędź kosmosu

Rozbudowa infrastruktury lotniskowej (o tym później) może jednak sprawić, że kolejne obiekty, które będą tam powstawać, zaczną kolidować z pracą istniejącej wieży kontroli lotów.

- Lotnisko będzie rozbudowywało się głównie w kierunku wschodnim zobacz na mapie Gdańska. W przyszłości to właśnie po tej stronie powstawać będą nowe elementy terminalu pasażerskiego oraz drugi hangar lotniczy. Dzisiaj jeszcze nie wiemy, kiedy dokładnie one powstaną, ale pojawienie się tych obiektów sprawi, że wieża zobacz na mapie Gdańskabędzie miała coraz gorszą widoczność na pole wzlotów, czyli drogę startową i płyty postojowe - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego w Gdańsku. - Tylko zlokalizowanie jej po drugiej stronie pasa startowego spowoduje, że jej pracownicy będą mieli niczym nieskrępowaną widoczność.
Taka inwestycja leży jednak nie po stronie lotniska, a Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Czy PAŻP robi już jakieś przymiarki do jej realizacji?

- Jesteśmy otwarci na współpracę z każdym lotniskiem, taką inwestycję moglibyśmy realizować w następnym okresie referencyjnym, czyli po 2019 roku - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik PAŻP.
Obecna wieża działa od 15 lat, ale według PAŻP-u spełnia wszystkie wymagania techniczne i operacyjne. Koszt wybudowania i wyposażenia nowej wieży waha się między 30-40 mln zł. To dużo, ale władze lotniska deklarują, że jeśli PAŻP rozpocznie budowę, to odkupią od Agencji istniejący obiekt, co obniży kwotę nakładów inwestycyjnych.

Nowa wieża mogłaby powstać po przeciwnej stronie pasa startowego, na miejskiej działce u zbiegu ul. Budowlanych i Nowatorów, naprzeciwko terminala T2 zobacz na mapie Gdańska. By było to jednak możliwe, trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego. I gdańscy radni właśnie zaczęli to robić: podczas październikowej sesji Rady Miasta przyjęta została uchwała o przystąpieniu do sporządzenia nowego planu dla większego terenu o powierzchni ponad 16 ha, którego elementem są działki pod przyszłą wieżę.

- Po zmianie plan zostanie dostosowany nie tylko do potrzeb lotniska. Na pozostałej części terenu możliwa będzie budowa hoteli [jeden wniosek o zmianę planu na ten cel został już złożony - red.]- informuje Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. Dodaje jednak, że procedura zmiany planu potrwa przynajmniej półtora roku.
W przypadku innych inwestycji lotnisko zdane jest włącznie na siebie. Tak jest chociażby z  budową pirsu, czyli dodatkowego budynku doklejonego do istniejącego terminala T2 od strony Banina. Będzie to węższy obiekt, bez hali bagażowej, punktów check-in i kontroli bezpieczeństwa, za to z bramkami (gate'ami), przy których odbywa się kontrola biletów przed wejściem na pokład samolotu.

Jego projekt ma być gotowy w przyszłym roku, ale dzisiaj nie wiadomo jeszcze, kiedy obiekt powstanie.

Podobny dokument - tyle że dotyczący rozbudowy płyty postojowej - lotnisko już posiada, ale również w tym przypadku będzie on przydatny dopiero za kilka lat.

W nieco odleglejszej przyszłości ma nastąpić rozbudowa całego budynku T2 w kierunku terminalu T1. A to będzie wiązało się z jego wyburzeniem.

W czwartek lotnisko poinformowało o realizacji kolejnej inwestycji. Chodzi o budowę nowego obiektu logistyczno-magazynowego. Będzie on dzierżawiony firmie spedycyjnej DHL, z którą współpraca trwa od 22 lat.

Miejsca

Opinie (280) 8 zablokowanych

  • Polacy coraz częściej wypoczywają zagranicą (9)

    oraz pracują. Dziś mało kto wakacje spędza w kraju. Poza tym szybko się przemieszczamy za niewielkie pieniądze.

    • 47 68

    • Jasne... Sprobuj w szczycie sezonu dostac sie z Gdanska na polwysep samochodem (1)

      W kraju spedza urlop bardzo duzo osob wbrew pozorom.

      • 34 2

      • Sprobuj wyobrazic sobie, ze mozna jechac inaczej niz samochodem...

        • 1 1

    • (4)

      Powinno się przede wszystkim wypoczywać w kraju. W ten sposób buduje się dobrobyt. Wypoczywając za granicą wyprowadzamy nasze pieniądze za granicę, przestają one krążyć w krajowej gospodarce.

      • 25 10

      • Proponuję obowiązkowe coroczne 2-tygodniowe wczasy w Licheniu (3)

        lub odpowiednio długą czasowo pielgrzymkę do Częstochowy.

        • 29 14

        • Oraz obowiazkowa co miesięczna wpłata na radyjko z Torunia (2)

          i co niedzielna działka na tacę,
          aby pasibrzuchy watykanie miały na skromne życie:-)

          • 13 13

          • ale przecież nikt Ci nie karze kłaść na tace.. (1)

            w odróżnieniu od lekarza, który Ci nie pomoże jak mu nie zapłacisz... Do kościoła chodzisz, żeby się modlić i możesz to robić za darmo.

            • 16 11

            • No tak, bo Ty oczywiście pracujesz za darmo

              A pasibrzuchy dostają wystarczająco od państwa, że łaskawie "nie musisz" nic kłaść na tacę.

              • 10 9

    • Po co mamy wyjeżdżać gdziekolwiek jak mamy zieloną wyspę.

      • 6 6

    • A co lekarze na to

      • 6 2

  • A dach terminalu jest dziurawy... (5)

    Ooo wczoraj wypłacając kasę z bankomatu, regularnie spadały na mnie krople wody... Oczywiście to w nowym terminalu, w części która ledwo co została oddana do użytku. Trochę wstyd. Ktoś się kapnął i położył ma bankomacie koszyk z odprawy bezpieczeństwa, ale na nic się to zdało...

    • 93 14

    • No i mucha przeleciała.To skandal!

      • 1 1

    • znów o lotnisku....to jakaś obsesja tego portalu? czy główne źródło dochodu? (1)

      • 8 3

      • duze lobby niejakiego Lecha W.

        • 2 1

    • Potwierdzam, wlaśnie jestem we Frankfurcie... (1)

      leciałem z Gdańska, w kolejce do samolotu kapało na głowę a parasola nie można wnieść przez kontrolę bezpieczeństwa.

      • 7 4

      • Bhha

        Mozna parasol :P

        • 2 2

  • Polska w ruinie (33)

    • 74 35

    • Tak, w ruinie! (29)

      Która gałąź przemysłu po 1989 roku nadal jest polska? Przemysł stoczniowy - zlikwidowany, flota handlowa (PLO) i rybacka (Dalmor) - zlikwidowana, przemysł hutniczy - w rękach Hindusów, przemysł lekki - brak, przemysł spożywczy - obce koncerny, telekomunikacja - operatorem narodowym jest francuski Orange!, banki - chyba wszyscy wiedzą... Ludzie zarabiają grosze, a zmarły 5 XI generał epoki socjalizmu pobierał rentę inwalidzką w wysokości 9 tysięcy! Tak, Polska w ruinie.

      • 45 39

      • bredzisz '' Polak '' bo masz mozg wyprany propaganda PRL. (2)

        ''...19561970
        W wyniku odwilży październikowej w 1956 r. podjęto próby reformy systemu gospodarczego, m.in. poprzez rezygnację z kolektywizacji rolnictwa, zmiany w zarządzaniu gospodarką powołanie rad robotniczych.

        Próby reformowania gospodarki w końcu lat 60. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, nastąpił spadek tempa wzrostu dochodu narodowego i stagnacja płac realnych.
        19701980

        Po kryzysie politycznym w grudniu 1970 (bunt robotników na Wybrzeżu) ze stanowiska ustąpił I sekretarz KC PZPR, Władysław Gomułka i funkcję tę objął Edward Gierek. Sformułowano wówczas nową politykę społeczno-ekonomiczną, tzw. strategię przyspieszonego rozwoju gospodarczego i społecznego Polski, zakładającą utrzymanie szybkiego wzrostu gospodarczego i jednoczesną poprawę materialnych i kulturowych warunków życia społeczeństwa. Rozwój kraju w latach 19711975, finansowany był w znacznym stopniu poprzez kredyty zagraniczne i przejawił się we wzroście dochodu narodowego o ok. 10% rocznie, a płac realnych o 10% rocznie (choć, jak zwraca uwagę Witold Orłowski, podstawowe wskaźniki publikowane w tamtym okresie były przeważnie fałszowane). Produkowano też wiele produktów na licencjach zachodnich firm. Rekordowe było wydobycie węgla kamiennego oraz produkcja stali (w 1979 roku wydobyto blisko 180 mln ton węgla, a w 1980 roku wyprodukowano 19,5 mln ton stali surowej, natomiast w 2014 było to 8,5 mln ton stali surowej), .
        Rekonstrukcja sklepu spożywczego z przełomu lat 70. i 80.

        Przyczyną załamywania się tej polityki po 1975 były:

        lata nieurodzaju w rolnictwie w połowie dziesięciolecia,
        wzrost cen ropy naftowej po kryzysie naftowym w 1973 roku, co dało spadek konsumpcji w Europie Zachodniej i wzrost oprocentowania kredytów,
        środki z kredytów przekazywano nierentowym przedsiębiorstwom (głównie w gospodarstwach rolnych PGR),
        użycie przestarzałych technologii w gospodarce,
        zbyt obszerna skala inwestycji,
        brak rozwoju produkcji pasz, co spowodowało masowy import pasz z Europy po niekorzystnej cenie,
        zbyt duże przeznaczenie pieniędzy na konsumpcję..........19801989
        - Kartki reglamentacyjna na mleko itd.

        Lata 80. XX wieku były dla Polski latami kryzysu gospodarczego. Wraz ze spadkiem dynamiki wzrostu gospodarczego od drugiej połowy lat 70. i rosnącym zadłużeniem zagranicznym (ok. 24 mld dolarów) pogarszała się sytuacja gospodarcza w kraju. 1 lipca 1980 władze ogłosiły podwyżki cen żywności. Było to bezpośrednim impulsem do wybuchu masowych strajków w lipcu i sierpniu 1980 najpierw w Lublinie, a potem na Wybrzeżu i Śląsku. Zakończyły się one podpisaniem porozumień społecznych, w których zaakceptowano postulaty protestujących robotników, m.in. zgoda na tworzenie związków zawodowych.

        W 1981 roku rząd gen. Jaruzelskiego poinformował Klub Paryski o wstrzymaniu spłat zadłużenia zagranicznego w wysokości 25,5 miliardów USD oraz 3,1 miliardów rubli transferowych (ok. 2,5 miliard USD) z powodu niewypłacalności PRL, co w konsekwencji powodowało jego dalszy wzrost.

        W 1981 wprowadzono stan wojenny, co jeszcze bardziej zaszkodziło gospodarce. Po zniesieniu stanu wojennego wprowadzano od 1982 nieskutecznie reformę gospodarczą. Stan gospodarki poprawił się jednak dopiero po zmianach ustrojowych w Polsce po 1989 roku.........Braki w zaopatrzeniu sprawiły, że najpierw żywność, a następnie inne artykuły, jak buty czy papierosy, zostały objęte reglamentacją. Nabyć je można było jedynie na kartki i w ograniczonych ilościach. Półki sklepowe przez wiele lat świeciły pustkami, a w oczekiwaniu na dostawy towarów ustawiały się kolejki, w których niekiedy dzień i noc oczekiwano na dostawę towaru. Równocześnie rząd wprowadził uchwałę o rozszerzeniu programu przedpłat na samochody osobowe. Ponieważ przedpłaty przyjęto w ilościach fizycznie niemożliwych do zrealizowania przez przemysł a znaczna część samochodów była rozdawana nomenklaturze partyjnej poza kolejnością, operacja faktycznie umożliwiła rządowi zebranie od obywateli 25-30% całej gotówki na rynku. Niespłacone zadłużenie wewnętrzne z tego tytułu wynosiło w 2012 ok. 3,5 mln zł......Ostatecznym wynikiem prowadzonej w tym okresie polityki gospodarczej i społecznej było doprowadzenie gospodarki państwa niemalże na skraj bankructwa i niezdolności do konkurowania na rynkach zagranicznych, jak również głęboka utrata akceptacji społecznej dla dalszej kontynuacji tego typu polityki ze strony zdecydowanej większości społeczeństwa.......Niekorzystnymi cechami ustroju socjalistycznego w PRL były: tłumienie wolności obywatelskich i kreacji twórczej, zmuszanie twórczych jednostek do emigracji lub emigracji wewnętrznej, demoralizacja szerokich mas społecznych (homo sovieticus), niski standard życia, system awansów i wynagrodzeń zniechęcający do rzetelnej pracy i promujący postawy konformistyczne, wysoka inflacja uniemożliwiająca oszczędzanie, trudności w zaopatrzeniu zmuszające ludność do stania w wielogodzinnych kolejkach, korupcji czy też korzystania z pomocy rodzin przysyłających paczki z zagranicy, ograniczone możliwości wyjazdu do krajów spoza bloku wschodniego, degradacja środowiska naturalnego, zaprzepaszczenie szans rozwoju, co w efekcie końcowym doprowadziło do zapóźnienia gospodarczego i cywilizacyjnego oraz zadłużenie (które w 1989 wynosiło 42,3 mld dolarów, w tym 40,8 mld dolarów w walutach krajów zachodnich i 1,5 mld dolarów w walutach krajów socjalistycznyc.......Gospodarka w tym okresie charakteryzowała się wysokim poziomem marnotrawstwa, energochłonności, szkodliwości dla środowiska i nieefektywności, jak również znacznymi dysproporcjami w rozwoju poszczególnych działów gospodarki szczególnie wyraźny był wysoki udział inwestycji w PKB i niedorozwój sfery usług i budownictwa mieszkaniowego, a nadmierna emisja pieniądza powodowała nawis inflacyjny. Niedostępność podstawowych produktów konsumpcyjnych przyczyniały się do wzrostu korupcji, rozwoju czarnego rynku i innych form handlu wymiennego towarami lub przywilejami.''. .Tak wiec uczcie sie bo wasza wiedza o PRL to glownie klamstwo propagandy wiec macie umysl malutki skoro w bzdury PRL uwierzyliscie !

        • 19 25

        • mam nadzieję, że to nie jest .... (1)

          ...."kopiuj-wklej". Nie wiem czemu ma służyć ta wypowiedź. To, że jest długa to widzę, ale puenta jaka jest? Obecnie dług publiczny Polski jest nieporównywalnie większy do tego z czasów PRL-u, więc co chcesz przekazać za informację ? że jest tak dobrze, że parafrazując tytuł znanego filmu; Polska rośnie w siłę, a ludziom żyje się dostatniej?"

          • 23 6

          • Może i obecny dług jest wielokrotnie większy, ale nasze możliwości jego spłaty nieporównanie lepsze. Wystarczy z resztą spojrzeć na dane dotyczące polskiego eksportu, żeby się przekonać, że gospodarka ma się dobrze i mówienie o jakiejś ruinie jest bzdurne. Jeśli zaś chodzi o udział kapitałowy w naszej gospodarce, to nie jest to tak jednostronne, że "wszystko wyprzedane", bo spółki z polskim kapitałem też istnieją i swobodnie inwestują w kraju czy też za granicą. Innym zupełnie pytaniem jest, czy zwykli ludzie coś ze tego mają.

            Tym niemniej zamiast wylewać jad czy cały czas narzekać, trzeba po prostu pracować na swoją przyszłość i tyle.

            • 2 4

      • Na terenach po stoczniowych pracuje obecnie więcej ludzi niż za komuny. (1)

        Ile stocznii działa obecmie na tych terenach?
        Ale teraz się pracuje a jak kiedyś opier......a i leży na syropianie.

        • 8 4

        • stocznia ? chyba zakład remontowy wszystkiego co ze stali

          • 0 0

      • (6)

        Do kogo należy jedna z największych stoczni w Europie, która działa i wciąż się rozwija?

        • 23 7

        • No właśnie POlak do remontu (5)

          A rozwój i budowa w nowej technologi dla sąsiadów z zachodu którzy zachowali wszystkie siedem stoczni. POZRRAWLAJU

          • 11 12

          • (4)

            Przestań bredzić idioto, Remontowa Shipbuilding buduje jedne z najnowocześniejszych jednostek pływających na świecie, projekty też powstają u nas.

            • 16 7

            • (1)

              Remontowa Shipbuilding - jaka słowiańska nazwa! A kto to jest ten Remontow?

              • 6 12

              • akcent takoj ruskij Remontow, Lermontow, Rusakow

                • 0 0

            • Spójrz w lustro zobaczysz idiotę (1)

              • 8 12

              • Jesteś mentalną amebą.

                • 1 2

      • Myślę, że się mylisz.... (3)

        Przemysł w Polsce ma się dobrze. Przemysł stoczniowy, o którym wspominasz, ma się na prawdę bardzo dobrze. Fakt, zlikwidowane zostały molochy Stocznia Gdańska i Gdyńska, ale na ich miejscach powstały małe, rentowne i dobrze prosperujące z dużą ilością zamówień ( wiem bo współpracuję z tymi stoczniami). Ludzie, a właściwie, dobrzy fachowcy dalej mają w tym przemyśle pracę ( pozbyto się obiboków i administracji, która tylko generowała koszty). Molochy miały jeden problem - związki zawodowe i za duża administracja - jeżeli to samo zrobiono by z górnictwem ( rozwalić i sprywatyzować), myślę, że prywatne kopalnie o wiele lepiej by prosperowały i przynosiły zysk. A PESA, a Solaris.... - to nie są Polskie firmy - są tylko prywatne a nie skarbu Państwa.

        • 8 7

        • Wy o rybie.. My o grzybie (2)

          Wy o stoczni... My o lotnisku, chyba odskoczyliście za bardzo od tematu ;)

          • 18 3

          • Skoro na lotnisku chcą budować pirs to niekoniecznie (1)

            • 2 11

            • ?

              Pirsy (w portach lotniczych) - są to przedłużenia hali głównej terminalu, zwykle węższe od niej. Od pirsów odchodzą rękawy, którymi można przedostać na pokład samolotu."

              • 11 0

      • Zobacz Polaku głuptaku relację z dzisiejszego wodowania w Gdańsku.

        Byłem wśród kilku tysięcy ludzi, którzy bili brawa i cieszyli się sukcesem Polski. Wielu z nich ma zapewne prawo do niezadowolenia ze swojej pozycji materialnej, ale czuli się udziałowcami sukcesu polskiej stoczni.

        • 3 3

      • Cały czas dopłacać (4)

        Ciekawe, czy jakbyś miał jako prywaciarz co roku dopłacać grube miliony do swojego interesu to byś to trzymał. Od lat państwo dopłacało do stoczni, górnictwa itd. Inna sprawa, że jeśli chodzi o ratowanie to od 15 lat każdy kolejny rząd nic z tym nie robił. Ja nie nazywam pomocą bezsensownej dopłaty co roku do ratowania tych gałęzi przemysłu. To było udawanie a nie ratowanie. W Angli 30 lat temu zlikwidowali górnictwo. Były protesty, zamieszki a teraz pełno naszych rodaków tam się pcha bo to taki dobry kraj. Tylko u nas jest łatwiej negować ciężkie decyzje, niż je zaakceptować. Nie jest sztuką udawać ratowanie, sztuką jest podjęcie ciezkich decycji wiedząc jak się to może odbić na sondażach. Wolę prawde w oczy niż ścieme

        • 11 10

        • Do których stoczni państwo dopłaca? (1)

          Konkretnie, z imienia proszę

          • 2 1

          • dopłacało

            dopłacało, czytaj ze zrozumieniem ,, Od lat państwo dopłacało do stoczni, górnictwa itd''

            • 1 1

        • To jest bardzo złożony temat , ale jak sprzedać to z głową. (1)

          • 5 0

          • Temat jest BARDZO złożony, ale niestety statystycznego Polaka to nie obchodzi, nie zastanowi się i nie pomyśli. Ważny jest temat artykułu (i by był negatywny, tzn. "katastrofa", "ruina", "porażka" itd.) opisujący zagadnienie, bo nic więcej statystycznego czytelnika nie interesuje. To tytuły publikacji kreują opinie, nie treść, chcecie dowodu, zajrzyjcie na "łonety" i "wirtualne polski"

            • 4 3

      • gdybyś wyjzał ze swojej nory, wyjął wosk z uszu

        to dowiedziałbys się, ze akurat przemysł stoczniowy ma sie całkiem nieźle

        ale PISlamiści potrafia tylko bezsensownie nadawać

        a to ze Jaworski z PIS rozłozył stocznię gdanska, a rydzyk okradł naiwnych z cegiełek... to juz wasz problem

        • 18 4

      • (2)

        Ech. Za tej PRL to dopiero dobrobyt był.

        • 7 7

        • ludzie mieli czapki z nutrii ) (1)

          i plastikowe kwiaty oraz owoce na stole ) .raj )

          • 9 1

          • ze srutrii

            • 7 2

      • (2)

        No właśnie, ale to durne spolecznestwo, otumanione tvn-em nigdy tego nie skuma..

        • 13 9

        • tvn (1)

          Kompleks tvn to mają nie wszyscy z PIS, tylko ci nawiedzeni. Normalnie myślący człowiek nie wierzy we wszystko co zobaczy badz usłyszy w jakielkolwiek tv bądź radio. Widzę, że dla Ciebie to zbyt trudne. No ale cóż tacy też muszą żyć na tym świecie

          • 17 4

          • Po części tak, aczkolwiek poziom indoktrynacji w tvn i gw dorównuje jedynie poziomowi indoktrynacji w radiu Maryja. Jakoś inne media nie mają aż takich klapek na oczach.

            • 20 5

    • (2)

      Leming

      • 20 30

      • Lemingiem jesteś właśnie ty, (1)

        bo łykasz wszystko, co ci prezesowe pieski opowiedzą.

        • 25 27

        • To nie leming

          To pelikan

          • 3 3

  • no może by tak pościć drogę w kierunku Żukowa. Mieszkam przy lotnisku, a żeby się tam dostać muszę objeżdżać w korku wszystko dookoła. Ale po co? Przystanek widmo w polu metropolitalnej jest i to nam wystarczy.

    • 1 0

  • co z mieszkańcami wokół lotniska (2)

    Wszyscy biją brawo lotnisko się rozrasta a co z mieszkańcami wokół lotniska. Lotow jest więcej hałas większy samoloty skracają sobie drogę przelatujac tuż nad dachami domów a lotnisko ma to wszystko za przeproszeniem w d.... jeżeli zarząd lotniska chce wyprzedzać czas o krok do przodu to niech weźmie pod uwagę ludzi którzy zamieszkują okolice. Zarządowi lotniska nie przelatuje 3 samoloty w przeciągu 5 minut nad głowami

    • 5 30

    • Trzeba było o tym myśleć kupując mieszkanie albo działkę za pół ceny. (1)

      • 6 0

      • kup ta dzialke za pol ceny przy lotnisku a ja ją odkupie od ciebie za 3/4 ceny ! blagam!

        tylko KUP JA ZA TE POL CENY :)) !

        • 0 0

  • do Egiptu już się nie lata, zaraz będzie klopp, paxów coraz mniej

    • 0 1

  • W Gdyni jest podobno wybudowane nowe lotnisko, które ma nie być uzytkowane (1)

    Może czas zacząć liczyć się z groszem i przekierować część samolotów na tamto lotnisko ? Przecież te wszystkie inwestycje dopiero będziemy musieli spłacić . My , nie Adamowicz i Struk .

    • 5 9

    • miało długi ...

      i...skończyło zanim rozpoczęło swoją działalność.

      • 6 4

  • Gospodarka w rozsypce! (8)

    No proszę!a ponoć polska gospodarka jest w rozsypce!Nowy śliczny terminal już jest,nowy układ drogowy przed lotniskiem prawie też,fajna kolejka metropolitarna śmiga! a tu ciągle myśli się o dalszej rozbudowie!A w tv pokazują jednego i drugiego "klienta" którzy starają się nam wmówić jak to bardzo jest źle w Polsce.

    • 28 14

    • Taaaaa i wszystko na kredyt, lepione cementem kupowanym za granicą, nieskoordynowane. Zbudować prosto ale zarządzać już nie bardzo. Nie rozumiesz, że "ruina" to przenośnia, a nie że stoi jakiś budyneczek? Poza tym mądrzy ludzie Tv nie oglądają

      • 0 0

    • (3)

      Gdy już myślisz, że poznałeś największego głupka w internecie to wtedy własnie pojawia się jeszcze większy.

      • 11 5

      • Długo myślałeś nad tym idiotyzmem które wystukałeś?

        • 0 1

      • To fakt!

        • 1 1

      • Jeśli chodzi o głupków to PiS nigdy nie zawodzi...

        • 6 4

    • Józef Bąk ciągle nadaje... (1)

      Lekarze są bezradni, lemingoza jest nieuleczalna.

      • 8 6

      • Jeśli sam nie potrafisz czegoś w życiu osiągnąć, to nie wmawiaj innym aby też nie dążyli do celu!

        • 0 2

    • Wszystko po to żeby Polacy mogli wyjeżdżać :)

      • 8 0

  • Rząd Patologii Obywatelskiej ma tylko jeszcze kilka dni na obronę (5)

    w Brukseli bezsensownego lotniska w Gdyni za 105 mln PLN, które powstało na bazie zmanipulowanych danych meteorologicznych. Unia odmówiła dofinansowania i zostawiła podatników w Gdyni z rachunkiem na 105 mln PLN, bo ten port lotniczy znajduje się w stanie bankructwa. Ustępujący rząd Patologii Obywatelskiej zaoferował we wrześniu pomoc władzom Gdyni w walce o odzyskanie utraconej unijnej dotacji. Niewykluczone więc, że Kopacz zdąży jeszcze przehandlować dotacje na lotnisko w Gdyni np. za 10.000 dodatkowych migrantów.

    • 15 23

    • (4)

      Ale z Ciebie idiota ! Widać młody jesteś i nie pamiętasz co robili działacze Porozumienia Centrum a potem rządy Kaczorów w 2005-2007.Zobaczysz (niestety) co będzie się działo przez najbliższe 4 lata !!!

      • 10 3

      • @represjonowany :)))))))) (3)

        pleciesz z premedytacją lub czujesz potrzebę pisania, ale nie widzisz potrzeby zapoznania się z faktami. Cała nasza tzw. klasa polityczna pewnie ma coś "za uszami", ale port lotniczy w Gdyni to z pewnością odlot i przekręt partii miłości - Patologii Obywatelskiej.

        • 1 5

        • To lotnisko to przecież przywidzenie Szczurka. (2)

          On z Platformy nie jest.

          • 1 1

          • Nie żartuj !!! Sam Szczurek nie zrealizował tego "przywidzenia" (1)

            Takich inwestycji nikt nie zrobi bez wszechstronnego poparcia władz centralnych.

            • 2 1

            • Właśnie

              przyp. list intencyjny w tej sprawie i kto go podpisał

              • 2 0

  • punkt widokowy ....

    Gdzie on jest ...ja sie pytam

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane