- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (62 opinie)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (85 opinii)
- 3 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (90 opinii)
- 4 Nowe zatoki na styku dwóch miast (47 opinii)
- 5 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (208 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (214 opinii)
M. Horała: konieczny większy zakres przebudowy Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego
Poszerzenie ul. Płk Dąbka do dwóch pasów z buspasem aż do Kosakowa oraz dochodzącej do niej ul. Kwiatkowskiego wraz z uruchomieniem transportu szynowego - to propozycje na rozładowanie korków kandydata PiS na prezydenta w Gdyni. - 5 lat wystarczy, by to zrealizować - zapewnia. Przypomnijmy, że Gdynia zaczęła tam przebudowę, ale zdaniem Horały, jej zakres jest niewystarczający.
W uprzywilejowanej sytuacji w kampanii jest urzędujący prezydent Wojciech Szczurek. 1 października zaczęła się zapowiadana od lat warta ostatecznie 12,5 mln zł przebudowa skrzyżowania obejmująca:
- wymianę, naprawę, usprawnienie infrastruktury wodociągowej i gazowej,
- wyznaczenie pasów jazdy na wprost oraz lewo i prawoskrętów w ciągu ul. płk. Dąbka,
- rozbudowę skrzyżowania ul. płk. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego o jezdnię 2x2,
- budowę krótkiej drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania,
- budowę wyspy rozdzielającej ruch pojazdów, pełniących jednocześnie funkcję "azyli" dla pieszych.
- Rozbudowa ul. Dąbka obejmie swym zakresem odcinek od skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego (łącznie ze skrzyżowaniem) do ul. Maciejewicza (wysokość pętli autobusowej) - tłumaczą urzędnicy.
W poniedziałek jezdnia ul. płk. Dąbka na odcinku pomiędzy ulicami Andersa (Kosakowo) i Maciejewicza zostanie zawężona przez drogowców z firmy MTM - ruch prowadzony będzie po jednym pasie w każdym kierunku. Kierowcy w pierwszym etapie będą musieli pomęczyć się w korkach ok. sześć tygodni.
Na razie w odległych planach jest budowa drugiego wiaduktu we współpracy z inicjatorem inwestycji - gminą Kosakowo, dzięki czemu przejazd z Gdyni do Kosakowa byłby w pełni płynny.
Horała: potrzebne są dwa pasy i buspas
Zdaniem Marcina Horały, prezentującego w sobotę na konferencji prasowej swoje pomysły dla północy Gdyni obecny zakres prac jest zbyt mały, a najbliższa kadencja to wystarczający okres, zrealizować całość. Przypomina też, że prowadzone prace nie zakładają poszerzenia ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów za estakadą. Ma to nastąpić w nieokreślonej przyszłości.
Kandydat PiS, oprócz poszerzenia ul. Kwiatkowskiego, proponuje jak najszybsze utworzenie dwóch pasów do Kosakowa z buspasem oraz uruchomienie transportu szynowego po istniejących torach. Na tę ostatnią inwestycję według wyliczeń potrzeba ok. 30 mln zł.
- Czwartym elementem jest Droga Czerwona, która musi powstać we współpracy z miastem. Pieniędzy można szukać po spieniężeniu udziałów PEWiK, kiedy na konto miasta trafi ok. 120 mln zł. Droga Czerwona to skomplikowany projekt, ale reszta to plan realny do wykonania w trakcie 5 lat kadencji, zwłaszcza, że prace już się rozpoczęły. Trzeba rozszerzyć ich zakres - mówi Marcin Horała.
Do czasu ukończenia inwestycji, poza Drogą Czerwoną, mieszkańcy północnych dzielnic mieliby mieć szansę kupować bilet miesięczny za 30 zł.
Opinie (204) 6 zablokowanych
-
2018-10-06 16:11
Najpierw baraki komunalne w centrum miasta (1)
priorytety
- 21 7
-
2018-10-06 17:43
Huehuehuehuehue
- 6 0
-
2018-10-06 16:07
Tak się buduje elektorat (2)
Tak zadziałało 500+. Jak muchy do g*wna... Fakt, że ten komu uda się połączyć północ Gdyni z resztą otrzyma ogromny kredyt zaufania od mieszkańców.
- 45 7
-
2018-10-06 17:35
Mysle, ze jeszcze wiekszy ten, ktory tam przeniesie centrum (1)
Gniesc, sie w obecnym "centrum" to masochism.
- 4 2
-
2018-10-06 17:42
Widocznie tu nie mieszkasz
- 2 0
-
2018-10-06 17:32
czerwona zaraza
- 17 11
-
2018-10-06 17:25
I więcej miejsca na przyczepki
- 8 8
-
2018-10-06 16:08
Bez drugiego wiaduktu przy galerii Szperk oraz dwóch pasów w jednym kierunku , od estakady do skrzyżowania u góry, żadne przebudowy nic nie zmienią.
- 33 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.