• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Masterplan: są opóźnienia w inwestycjach na Euro 2012

Maciej Naskręt
9 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa terminala T2 w Rębiechowie. Analitycy ze spółki PL.2012 oceniają, że inwestycja jest opóźniona. Zarząd Portu Lotniczego w Gdańsku uspokaja, że prace prowadzone są zgodnie z planem i terminal będzie gotowy wiosną przyszłego roku. Budowa terminala T2 w Rębiechowie. Analitycy ze spółki PL.2012 oceniają, że inwestycja jest opóźniona. Zarząd Portu Lotniczego w Gdańsku uspokaja, że prace prowadzone są zgodnie z planem i terminal będzie gotowy wiosną przyszłego roku.

Czy Trójmiasto spóźnia się z inwestycjami na Euro 2012? Tak twierdzi spółka nadzorująca przygotowania do turnieju w całej Polsce. Odpowiedzialni za poszczególne trójmiejskie projekty przekonują, że o żadnych opóźnieniach nie ma mowy.



Fragment masterplanu dla niektórych trójmiejskich inwestycji realizowanych z myślą o Euro 2012. Fragment masterplanu dla niektórych trójmiejskich inwestycji realizowanych z myślą o Euro 2012.
Powołana przez ministra sportu i turystyki spółka PL.2012, która nadzoruje polskie przygotowania do Euro 2012, opublikowała najnowszą wersję masterplanu, czyli harmonogramu inwestycji niezbędnych do organizacji turnieju. Jest on aktualizowany co kwartał i na bieżąco pozwala śledzić postępy w prowadzeniu wszystkich przedsięwzięć realizowanych z myślą o mistrzostwach Europy w piłce nożnej.

Jego ocena trójmiejskich inwestycji nie jest jednoznaczna. Choć zdaniem sprawozdawców z PL.2012 większość trójmiejskich inwestycji realizowana jest zgodnie z planem, a kilka nawet wyprzedza harmonogram, to niektóre mają opóźnienia.

Jedno z nich ma dotyczyć budowy nowego terminalu pasażerskiego T2 w Rębiechowie. Według masterplanu budowlańcy właśnie wykonują zadania, które powinny być gotowe już w marcu tego roku. Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego w Gdańsku nie kryje zdziwienia taką oceną: - Nie mamy żadnego opóźnienia. Prace trwają zgodnie z harmonogramem - zapewnia.

Masterplan jest natomiast łaskawszy dla innych inwestycji na lotnisku w Rębiechowie: potwierdza, że budowa płyt postojowych i dróg kołowania przebiega bez opóźnień.

Analitycy PL.2012 wskazują też na opóźnienia w realizacji trzech inwestycji prowadzonych przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne. Chodzi tu o budowę stacji prostownikowej Brzeźno i system zarządzania nią oraz wykonanie miejskiego odcinka Trasy Słowackiego.

Także GIK dziwi się takiej ocenie swojej pracy. - Być może odnotowane opóźnienia odnoszą się do założeń planu sprzed kilku lat. Zweryfikowano go jednak m.in. o procedury przetargowe. Tak było np. przy stacjach prostownikowych. Jednak ich wykonawca już od kilku tygodni jest na placu budowy - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Władze przekonują, że nie ma też opóźnień przy budowie Trasy Słowackiego. - Na odcinku wrzeszczańskim pracuje 280 robotników i widać, że prace są bardzo intensywne - uspokaja Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Z oficjalnego harmonogramu wynika natomiast, że prace są bardziej zaawansowane niż by tego oczekiwano na budowie Trasy Sucharskiego (odcinek o długości 2,7 km od Węzła Ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte) oraz przy wymianie torowiska na ul. Jana z Kolna w Gdańsku.

Masterplan wskazuje natomiast, że na zastępczym dla Rębiechowa lotnisku w Gdyni-Kosakowie już powinna trwać budowa terminala wraz z drogami kołowania dla samolotów. Tymczasem inwestor wciąż przygotowuje się do inwestycji. Opóźnienia znajdują się w granicy od sześciu do 18 miesięcy.

Być może jednak masterplan przygotowany przez Pl.2012 nie powinien być powodem do zmartwień, skoro jego twórcy najwyraźniej też nie zawsze są na bieżąco. W kategorii "Innych inwestycji kluczowych" pozytywnie oceniona jest budowa odwodnienie terenu pod stadion Arena Bałtycka w Gdańsku. Tymczasem z tą nazwą stadionu pożegnaliśmy się na dobre już ponad dwa lata temu.

Miejsca

Opinie (104) 6 zablokowanych

  • euro 21 (5)

    • 20 27

    • Co to są te stacje prostownikowe!?

      Chodzi o zasilanie trakcji tramwajowej? Do czego one potrzebne? Czyżby PGE arena miała przyłącze HVDC?

      • 0 0

    • Dlaczego w ankiecie nie ma opcji "wisi mi to całe Euro" (3)

      Jeśli się pojawi, to kliknę.

      • 16 2

      • po przeczytanych 52 linijkach tekstu stwierdziłęś dopiero że cie to nie obchodzi? (2)

        • 8 3

        • Euro rzeczywiście mnie nie obchodzi.

          Interesuję się za to lotniskiem i terminalem. Poza tym podziwiam cię, że chciało ci się policzyć linijki.Szacun

          • 4 0

        • a kto to w ogole czyta??

          napewno nie ja

          • 3 1

  • Inwestycje

    Inwestycje robi się etapami. Drogi buduje się etapami, torowiska wymienia się odcinkami. My jedyne co potrafimy to cieszyć się przez 3 lata i budować przez rok. Popatrzcie jak teraz wygląda komunikacja. Najważniejsze drogi rozkopane bo wiocha będzie jak przyjadą ''z cywilizacji''. Torowiska (3 linie) rozkopane zastępcza komunikacja i paraliż. Jakbyśmy wiedzieli od wczoraj że euro będzie u nas. Zima zaskakuje drogowców, a poważne przedsięwzięcia zaskakuje naszą biurokrację. Będzie jak z Grecją przed Igrzyskami Olimpijskimi. Tak się cieszyli, że potem wszystko w rok zbudowali. Konstrukcja stadionu treningowego przewróciła się na bieżnie, wiadukt autostradowy pojechał do rzeki. Na łapu capu.Niech budują będzie lepiej ale co po tym że na euro połowa będzie połowy nie a po euro połowy dalej nie będzie, a pierwsza połowa będzie w remoncie.

    • 0 0

  • Głos dyletanta. (7)

    Najwcześniej i najczęściej zabierają głos dyletanci lub opłacani pisarze zazwyczaj przez opcję jedynie polską i jedynie słuszną. Do pracy rodacy. Ministerialna grupa pozostaje ze swoimi master planami w dołkach startowych jeżeli chodzi o wiedzę w zakresie wykonawstwa inwestycji na E 2012. U niektórych dyskutantów wzorem guru (za wszystko zło odpowiada Tusk), u nas w Gdańsku odpowiada Adamowicz ksywa budyń. To jest stwierdzenie tak wytarte, że aż człowieka skręca. Chociaż w okresie przedwybrczym "prezio" powinien być bardziej przewidujący i nakazać zamilknąć klakierom, ponieważ więcej szkodzą jak pomagają.

    • 36 25

    • niestety - czytajac wpisy ma się wrażenie, ze Trójmiasto idiotami stoi - tu ZAWSZE jeczą, widza spiski, oszustwa i oczywiście (1)

      obwiniaja PO ja nie głosuje na PO, ale rzygać się chce, jak czyta się te wpisy jezdżace po PO, tusku czy wałesie (nie wspominam nawet Żydów) jak po łysych kobyłacha jednocześnie to forum takiej najbardziej prymitywnej, wsteczniackiej i antypatriotycznej (!) propagandy pisowskieja tak ogólnie, to te głosy sa przykładem że KOMUNA nadal żyje w sercach co niektórych rodaków - bo to jest czysty PRL i socjalizm, to co reprezentują mentalnie kochani zwolennicy Kaczynskiego

      • 3 2

      • jak lemingokoki zrobią przerwe w jedzeniu mozgu

        Sprobuj do niego dostarczyc informacje, ze pomimo usilnych starań Tusk Vision Network, sa w Polsce ludzie nie popierający ani PIS, ani PO.

        • 0 1

    • O czym Ty piszesz? (3)

      1. Sorry, ale to nie ten be prezio K. wstrzymał realizację połowy dróg na Euro, zrobił to właśnie twój donaldinho do spółki z vincentym. Nie potrafi nawet zadbac o interes miasta, z którego pochodzi i za cenę kupowania przychylności Grzesia Sch. i Czarka "Brylantyny" odpuścił nam S-7 a oni budują sobie S-8, maja bezpłatne autostradowe obwodnice Wrocka i Łodzi. Włażenie w d... Kulczykowi spowodowało, że także Poznań będzie mial bezpłatne obwodnice - nawet takie, które zaczynają się 40 km od miasta !!! Wschodnia obw. Poznania to tak naprawdę S-5, ktora jest realizowana na odcinku od Gniezna do A-2 przed Poznaniem).2. To nie prezio K., a nasz ukochany kisiel przedłuża ponad miarę powstanie kolei metropolitalnej swoimi pomysłami o dwusystemowym (droższym) napędzie dla pociągów.3. To nie prezio K. a twój ubóstwiany Adamowicz jest organem nadzoru nad GIK, a tu niestety są duże opóźnienia - choćby dziura w Trasie Słowackiego między Rzepy, a Hallera, to Adamowicz i jego ludzie wycofali się z pierwotnego pomysłu odtworzenia linii kolejowej do Nowego Portu, aby usprawnić zbiorkom do stadionu, a teraz - jak go UEFA zaczęłą cisnąć, to cuduje z przystankami.Więc otwórz oczy nadworny propagandzisto i jak nie musisz, to nie rób z siebie idioty (chyba, że za to ci płacą, ale to już twoja sprawa). Twoi idole oszukali zbyt wielu ludzi, żeby im jeszcze ufać.Raport Czumy powinien dawno otworzyć oczy ludziom na wiarygodnoć twojego idola, ale oczywiście tego jeszcze ci nie powiedzieli w TVN.

      • 8 8

      • za to Jarecki wręcz zbawi Polskę (2)

        będę mieć pracę o jakiej marzyłem, 3 mln mieszkań wybuduje, cały Gdańsk będzie przejezdny bo żadnych remontów itp, samo miodzio i wogóle nie wiadomo co.

        • 5 1

        • (1)

          jedno jest pewne, bedzie podobnie ale mniejsza ilosc aferek i mnie jkasy wyjedize z kraju a to juz sukcesz czasem pewne srodowiska odsuna ryje od koryta i bedzie sie prostowac

          • 2 6

          • i Ty w to wierzysz?

            zresztą słaby argument

            • 3 0

    • A kto wstrzymał plany przedłużenia kolei do stadionu i lotniska?

      Gdzie drogi do stadionu? A gdzie parkingi? Ile kosztuje stadion na 44tysi w Polsce a ile stadion na 90 tysi w Niemczech? W Niemczech gdzie koszta prac budowlanych sa znacznie wyższe niż w POlsce?

      • 5 4

  • Polska w budowie,katastrofa....

    Jeszcze zostalo tylko 60 dni nierzadow Tuska i jego kolesiow zeby tylko nie probowali falszowac !

    • 2 3

  • ajak tam siec autostrad Pn-Płd, Wsch-Zach dostosowanych do zarobków niemieckich?? (4)

    • 44 7

    • Ech, te autostrady - niby prywatne ale budowane za kasę podatnika (1)

      Co gorsze operator ma zagwarantowane że państwo mu dołoży - no i korzysta z tego, ceny ogromne, nikt nie chce jeździć a państwo mu dokłada.... Tak byłby wolny rynek - za drogo - nie jeżdżę plajtuj palancie!Mamy droższe te autostrady niż w Austrii i Niemczech, kto by to pomyślał.A kto jest właścicielem tych dróg? Możecie mnie oświecić komu nabijamy kabzę? Kto to taki operatywny że udało mu się taką umowę z Państwem podpisać

      • 4 1

      • Ale teraz (w przyszłości zresztą też) wcale nie musisz po nich jeździć...Mówienie zaś "plajtuj palancie" to zwykły populizm. A to że się ktoś ustawił i taka umowę z Państwem podpisał to jedynie pogratulować. Sam bym podpisał. ;-)

        • 0 0

    • Z tym co za Odrą nie ma nawet co porównywać (1)

      Rozumiem, że w Polsce autostrady są droższe niż w Czechach ( bo tam są w kiepskim stanie) ale dlaczego opłaty za przejazd są takie same jak we Włoszech i dużo wyższe niż w Austrii?

      • 4 0

      • Austria ma winiety i kilka płatnych tras, tuneli.

        A zarabiają kupę kasy na Niemcach, Polakach, Skandynawach jadących do Włoch, gdzie za 100km autostrady trzeba zapłacić winietę + tunel. I wtedy wychodzi naprawdę kupa kasy za 1km. Nie pamiętam teraz ile to jest

        • 1 0

  • Jeśli ten masterplan nie jest naciągany to jest bardzo dobrze. Dużo lepiej niż sądziłem.

    • 0 0

  • Chciałem zauważyć, że kibice NIE BĘDĄ korzystać z T2 w Rębiechowie, więc po co dalej się pieklić? (2)

    UEFA zaleciła wzniesienie tymczasowego hangaru tylko dla kibiców obok terminalu

    • 9 0

    • Hale namiotowe powinni tam rozstawić

      • 0 0

    • myslisz ze debili z tego forum przekonasz - wiedzą lepiej

      • 3 1

  • co w z tym EURO to sa only 4 mecze ludzie opanujcie sie ! niech buduja spokojnie i solidnie nie chce zeby ten dach sie

    zawalil ! trzeba budowac solidnie i szybko a opoznienia zawsze beda a narzekacze beda biadolic jak stare panny !!!

    • 1 1

  • kolej metropolitalna (3)

    Ja bym się tak nie przejmował terminalem w Rębiechowie a raczej tym co połączy terminal za stadionem...a jednym z takich wyjść miała być kolej metropolitalna.Ja osobiście nie zauważyłem żadnych prac związanych z tym projektem.Może czegoś nie wiem a się dzieje.to proszę mnie poprawić.

    • 4 1

    • Z prac fizycznych to na pewno saperzy pracują lub pracowali - nie wiem na jakim etapie są...Wiem, że znaleźli kilka bomb oraz ludzkie szczątki z okresu wojny.

      • 0 0

    • Od strony Gdańska ukończenie planowane jest na 2015. Od strony Osowy (czyli Gdyni) w 2012 ale nie wiem czy przed latem. Ale nie rozpaczałbym, że nie zdążymy na Euro. Jeśli ktoś myśli, że ulice budujemy na te cztery (?) mecze to chyba na głowę upadł. Budujemy dla siebie i na lata.

      • 3 0

    • na razie są prace projektowe

      a "wygrany" projekt architektoniczny to projekt pracownika PG oceniony przez pracownika PG. Z tej samej katedry - z podległością służbową.

      • 2 1

  • Opóźnienia? (1)

    -w Brzeźnie skrzyżowanie zrobione połowicznie i opuszczone przez robotników,-Jana z Kolna rozwalone i żywej duszy nie ma. Rano po południu. Kto to nadzoruje, kto odbiera??? No pytam!

    • 3 0

    • Big Brother Jaro K.

      kilka razy dziennie w tv na konferencjach

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane