- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (229 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (144 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (87 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo
Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.
Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.
Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo
Gdynia
W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.
- 215 przejazdów z Dworca SKM Gdynia Główna do placu Kaszubskiego
- 190 przejazdów z placu Kaszubskiego do Dworca SKM Gdynia Główna
- 161 przejazdów z skrzyżowania ul. 10 lutego i ul. Władysława IV do Dworca SKM Gdynia Główna
Gdańsk
W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.
- 196 przejazdów z ul. Lęborskiej do Olivia Business Centre
- 158 przejazdów z ul. SKM Gdańsk Żabianka do ul. Gospody
- 130 przejazdów z ul. Jantarowej do "Ronda przy Budach "
Sopot
W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.
- 343 przejazdy ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok do ul. Kolberga
- 321 przejazdów z ul. Kolberga do SKM Sopot Kamienny Potok
- 188 przejazdów z SKM Sopot Kamienny Potok do ul. Kraszewskiego
Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście
Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.
Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.
Gdynia
- SKM Dworzec Główny - 2960 wypożyczeń
- bulwar Nadmorski - 2139 wypożyczeń
- stacja przy ul. Kieleckiej okolice C.H. Riviera - 2120 wypożyczeń
Gdańsk
- Olivia Business Centre - 3774 wypożyczenia
- stacja pod wiaduktem przy Galerii Bałtyckiej - 3749 wypożyczeń
- stacja przy ul. Fiszera (okolice Politechniki Gdańskiej) - 2898 wypożyczeń
Sopot
- stacja przy molo - 3710 wypożyczeń
- SKM Sopot Kamienny Potok - 1597 wypożyczeń
- okolice Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie - 1473 wypożyczenia
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.
Opinie (272) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-06 16:39
Brak rezerwacji = niebepieczne sytuacje
Na pierwsze efekty braku rezerwacji nie trzeba było długo czekać.
Wczoraj byłem świadkiem jak na przejściu dla pieszych przy Manhattanie po zmianie świateł na zielone nagle 2 osoby z grupy przechodniów zaczęły biec w stronę Dmowskiego.
Początkowo nie wiedziałem dlaczego biegną, myślałem że chodzi o autobus albo tramwaj.
Jedna z tych osób już na czerwonym świetle przebiegła w poprzek Dmowskiego aby dorwać jako pierwsza rower zaparkowany przy tym skrzyżowaniu. Druga zrezygnowała przed ulicą.
Powstaje retoryczne pytanie - czy możliwość rezerwacji zostanie przywrócona po pierwszych wypadkach z udziałem tych biegaczy czy jednak wcześniej ?
Znając nasze realia najpierw zaczekają na nieszczęście a potem coś zmienią ...- 4 3
-
2019-06-06 17:25
Od Arkońska Biznes Park do OBC
Tam brakuje bezpośredniej kładki/ tunelu pod/nad torami kolejowymi i ulicą Grunwaldzką. Aby połączyć te centra biurowe w całość.
Myśle że kiedyś to powstanie aby połączyć pieszo te części Oliwy- 0 1
-
2019-06-06 18:56
Opłaty są zbyt niskie. Co jest gratis będzie
tak działało. Zobaczymy co będzie jesienią czy zimą. Baterie będą trzaskać na mrozie jak trądzik na twarzy 14 letniego gamera.
- 1 3
-
2019-06-06 19:10
Nie ma to jak spocony i smierdzacym siedzieć 8 albo i więcej h w korpo....
- 2 0
-
2019-06-06 19:31
Brodwino , gdzie to jest ?
Bo ja Sopotu aż tak nie znamm.
A to przypadkiem nie jest ta śmieszna dzielnica , w której bloki czy wieżowce
Tam pod lasem stoją. A tam wielka mi dzielnica 3 pionowe wieżowce i chyba 5 takich krótszych.- 0 0
-
2019-06-06 20:06
I wiedzą o tobie wszystko dzięki rowerowi hehe a w sklepie można kupić, taki fajny do wyboru do koloru, raz zapłacisz i świnty spokój
- 2 0
-
2019-06-06 20:18
Gdynia- trasa z dworca PKP do skrzyżowania 10 Lutego z Władka...
przecież to maksymalnie kilometr... idę ten dystans kilka minut spacerkiem. rano widzę nieszczęśników walczących z "zapięciem " roweru na stacji. przecież więcej zajmuje pobranie i oddanie roweru niż przejście tego dystansu. po grzyba Wam rower na tak króciutkiej trasie... chyba dla bajeru tylko.
- 3 0
-
2019-06-06 21:56
skoro większość ruchu generuje dolny taras
to nie wszystkie rowery muszą mieć silnik. To może znacznie poprawić działanie całego systemu
- 4 0
-
2019-06-07 07:52
Do roboty chłopaczki
Włącznie rezerwacji uratuje was od kary która dostaniecie za utrudnianie
- 0 0
-
2019-06-07 08:09
star
Mevo - to jeden wielki przekręt
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.