- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (49 opinii)
- 2 Nocna komunikacja do poprawki (218 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (409 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (85 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (55 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (145 opinii)
Miasto rozebrało drogę, którą otworzyło cztery miesiące wcześniej
25 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Gołębie uszkodziły estakadę przy Galerii Bałtyckiej
Miejska spółka GIK zleciła rozbiórkę części ul. Uczniowskiej , którą zaledwie cztery miesiące temu oddał do użytku gdański ZDiZ. Władze miasta tłumaczą, że choć wygląda to absurdalnie, taki właśnie był plan.
Okazuje się, że można zbudować i po kilku miesiącach rozebrać tę samą drogę. Tak się dzieje teraz na budowie Drogi Zielonej (jest częścią Trasy Słowackiego) na odcinku od ul. Marynarki Polskiej do al. Hallera .
Drogowcy budujący węzeł drogowy w kształcie harfy, łączący Drogę Zieloną z drogami wokół stadionu, rozpoczęli rozbiórkę znajdującego się w świetle inwestycji ok. 200-metrowego odcinka ul. Uczniowskiej, prowadzącego do Czerwonego Wiaduktu. W jego miejscu pojawi się właśnie węzeł drogowy. Prace prowadzone na zlecenie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne wykonuje firma Budimex.
Nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że rozbierany 200-metrowy fragment jezdni został przebudowany i otwarty zaledwie cztery miesiące wcześniej. O jego oddaniu do użytku pisaliśmy 6 czerwca. Powstał on w ramach trwającego od czerwca 2010 r. remontu Czerwonego Wiaduktu. Prace przeprowadziła firma MTM, która pracowała na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Otrzymała za to 28 mln zł.
Cóż, stało się jak stało. Na plus można powiedzieć, że kierowcy korzystali z wiaduktu przez ponad cztery miesiące. Ile za tę wygodę zapłaciliśmy z miejskiej kasy? O koszt budowy 200-metrowego odcinka drogi zapytaliśmy specjalistę.
- Tego rodzaju przedsięwzięcie obejmujące wyłącznie ułożenie warstw bitumicznych i chodników to koszt od ok. 800 tys. do 1 mln zł - wylicza kosztorysant ze znanej na Pomorzu firmy budowlanej, który chciał pozostać anonimowy, bo jego firma startuje w miejskich przetargach.
Prace przy budowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (361) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-05 23:29
Klakierzy...
Gdzie jest prasa albo telewizja , która informowałaby podatników i krytykowała decydentów ale to klakierzy i lizusostwo. Brawo PO i jaśnie panujący Adamowicz nie chwali się tym wyczynem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.