• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto traci pieniądze, a pasażerowie czas przez wadliwy projekt przebudowy ulicy

Michał Brancewicz, Michał Stąporek
29 grudnia 2023, godz. 17:00 
Opinie (467)

Mimo zakończenia prac na Bażyńskiego autobusy wciąż kursują objazdem, przez co ich kurs jest dłuższy o co najmniej 4 minuty.

Zwężenie jezdni i stworzenie dwóch wysepek z ostrymi łukami, które miały uspokoić ruch na ul. BażyńskiegoMapka w Oliwe sprawiło, że ulica stała się nieprzejezdna dla autobusów. Linie 149 i 249 kursują ponad 2-kilometrowym objazdem, co wydłuża przejazd o co najmniej 4 minuty. To stracony czas dla pasażerów i wyższe koszty dla komunikacji miejskiej.



Czy uważasz, że ktokolwiek poniesie konsekwencje wadliwego projektu ulicy?

Plan wydawał się idealny. Zwężenie odcinka ul. Bażyńskiego między ul. Wita StwoszaMapkaal. GrunwaldzkąMapka miało uspokoić ruch.

Dodatkowo piesi zyskiwali drugie przejście z wysepką na wysokości rektoratu UG.

A ponadto wszystko finansował deweloper Allcon w ramach tzw. umowy szesnastkowej, który w innej części ul. Bażyńskiego kończy budowę osiedle Atrium Oliva. Prace kosztowały inwestora 713 tysięcy złotych.

Sygnały o problemach na Bażyńskiego pojawiły się już latem



Przebudowa fragmentu ul. Bażyńskiego, na odcinku od al. Grunwaldzkiej do ul. Wita Stwosza, zaczęła się w czerwcu i trwała całe lato. W tym czasie kierowcy samochodów osobowych korzystali z ulicy w ograniczonym zakresie, a trasy autobusów miejskich poprowadzono objazdem, przez ul. Abrahama.

Jeszcze w czasie prac, 1 sierpnia, jeden z czytelników alarmował w Raporcie z Trójmiasta, że po zakończeniu przebudowy autobusy będą miały problem ze zmieszczeniem się na zwężonej ulicy.

- Nie wiem czy ktoś już to zauważył, ale remont na ul. Bażyńskiego w Gdańsku wiąże się z trwałym zwężeniem tej ulicy. Gratulacje dla pomysłodawcy. Naprawdę, życzę powodzenia, jak autobus 249 i 149 się będą mijać na tym zwężonym odcinku.
14:03 1 SIERPNIA 23

Remont ul. Bażyńskiego Gdańsk (15 opinii)

Nie wiem, czy ktoś już to zauważył, ale remont na ul. Bażyńskiego w Gdańsku wiąże się z trwałym zwężeniem tej ulicy. Gratulacje dla pomysłodawcy. Naprawdę, życzę powodzenia, jak autobus 249 i 149 się będą mijać na tym zwężonym odcinku. A wszystko w imię rzekomego uspokojenia ruchu, większej przestrzeni dla pieszych i zwiększenia zieleni. To jest paranoja! Tam już były szerokie chodniki, oddzielone od jezdni sporym trawnikiem, drzewami! Czy ktoś w ogóle przemyślał konsekwencje takiej decyzji? Jakie to korki i utrudnienia będzie powodowało w całej Oliwie? Zobacz więcej
Nie wiem, czy ktoś już to zauważył, ale remont na ul. Bażyńskiego w Gdańsku wiąże się z trwałym zwężeniem tej ulicy. Gratulacje dla pomysłodawcy. Naprawdę, życzę powodzenia, jak autobus 249 i 149 się będą mijać na tym zwężonym odcinku. A wszystko w imię rzekomego uspokojenia ruchu, większej przestrzeni dla pieszych i zwiększenia zieleni. To jest paranoja! Tam już były szerokie chodniki, oddzielone od jezdni sporym trawnikiem, drzewami! Czy ktoś w ogóle przemyślał konsekwencje takiej decyzji? Jakie to korki i utrudnienia będzie powodowało w całej Oliwie? Zobacz więcej


Te słowa niestety okazały się prorocze.

Samochody wróciły na Bażyńskiego, autobusy miejskie - nie



Na początku października na tym odcinku Bażyńskiego przywrócony został ruch dwukierunkowy. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni informował przy okazji, że nadal obowiązywał będzie objazd dla komunikacji miejskiej. Początkowo do 15 października, a potem do 20 listopada.

Później, ani GZDiZ, ani ZTM nie podawały informacji o przywróceniu stałych tras przejazdów dla linii 149 i 249.

"Bez przebudowy autobusy nie wrócą na Bażyńskiego"



Upomnieli się o to mieszkańcy. Jeden z nich poprosił Gdańskie Centrum Kontaktu o odpowiedź na pytanie, dlaczego obie linie wciąż jeżdżą ponad dwukilometrowym objazdem.

I otrzymał boleśnie szczerą odpowiedź:

- W odpowiedzi na zgłoszenie informuję, że przed remontem ulica była szersza. GZDiZ doprowadził do jej zawężenia uniemożliwiając bezpieczny przejazd autobusom. Bez przebudowy (poszerzenia) nie ma szans na przywrócenie stałych tras linii 149 i 249.
08:48 27 GRUDNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:16)

Dlaczego 149 i 249 omija Bażyńskiego w Gdańsku tracąc przy tym aż 8 minut? (38 opinii)

Macie odpowiedź. To się nadaje na artykuł na Trójmiasto.pl. Cyrk. Trasa między 1 przystankiem od Przymorze SKM do Bażyńskiego zajmuje aż 8 minut bo objazd prowadzi przez... Abrahama
Macie odpowiedź. To się nadaje na artykuł na Trójmiasto.pl. Cyrk. Trasa między 1 przystankiem od Przymorze SKM do Bażyńskiego zajmuje aż 8 minut bo objazd prowadzi przez... Abrahama


Interpelację do władz miasta w tej sprawie wystosował także miejski radny Przemysław Majewski (PiS).

Interpelacja radnego Przemysława Majewskiego w sprawie przebudowy ul. Bażyńskiego. Interpelacja radnego Przemysława Majewskiego w sprawie przebudowy ul. Bażyńskiego.

Co trzeba zmienić, by autobusy wróciły na Bażyńskiego?



Kursujące objazdem autobusy to problem nie tylko dla pasażerów, którzy tracą czas, ale i dla miasta. Dłuższa trasa to większe zużycie paliwa, a także problem z zapewnieniem odpowiedniej liczby pojazdów do obsługi wydłużonej trasy zgodnie z rozkładem jazdy.

Jakie działania w tej sprawie planuje miasto?

- Próby techniczne przeprowadzone z Zarządem Transportu Miejskiego wykazały utrudnienia dla ruchu autobusów. W związku z tym wykonana zostanie korekta krawężników i poszerzenie jezdni przy azylu dla pieszych za pomocą nawierzchni brukowej - zapowiada Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ.
  • Widać, że po przebudowie ul. Bażyńskiego jest wyraźnie zwężona.
  • Czy samo zwężenie jezdni, czy pojawienie się wysepek z ostrymi łukami, jest powodem nieprzywrócenia kursowania linii po tym fragmencie ul. Bażyńskiego?
  • Przystanek z zamontowaną wiatą, której wcześniej nie było może nie doczekać się pasażerów.
Czy to jednak wystarczy? Gdyby problem dotyczył tylko wysepek dla pieszych, to autobusy linii 149 mogłyby już teraz jeździć ulicą Bażyńskiego. Pojazdy pokonywały bowiem tę ulicę wyłącznie w kierunku od ul. Wita Stwosza w dół do al. Grunwaldzkiej. Choć na tej trasie azyle nie zwężają jezdni, to 149 i tak po niej nie kursuje.

Na razie nie wiadomo ile zajmie poprawa geometrii jedni na ul. Bażyńskiego. Niemal pewne jest natomiast to, że tym razem pieniądze na to będzie musiało wyłożyć miasto.

Miejsca

Opinie (467) ponad 20 zablokowanych

  • Tam niech zrobią

    Łunerf.

    • 31 0

  • Jak rozwiązać problem?

    Trzeba zwęzić ulicę Abrahama ... hehe. Racjonalizatorzy z GZDiZ haha ...

    • 57 1

  • Z przejściem dla pieszych przy TenecoBimecie też tak było

    Skrzyżowanie było za prywatne pieniądze, ale o przejściu zapomnieli i ono już powstało za miejskie, nasze pieniądze

    • 39 3

  • (2)

    Oj Ola coś zrobiła ? To te twe uspokojenia ruchu ?

    • 60 1

    • Zarobiona na amen jest

      z festynu na festyn.

      • 19 0

    • ola już jest w warszawie jedną nogą

      tu tylko jest przetrwalnia

      • 5 0

  • Ale za to przystanek jest szeroki :) (2)

    może już niech miasto skończy z tym utrudnianiem życia mieszkańcom. Na Chelmie autobus jedzie w strefie30 i skrzyżowań równorzędnych - przejazd dłuższy o kilka minut.

    • 84 1

    • I to akurat przystanek, z którego praktycznie nikt nie korzysta hihi

      • 14 0

    • Abrahama to też tempo 30

      Poruszanie się ciężkich pojazdów w tej strefie powinno być zabronione - a nie jest bo oznaczałoby to kompletny paraliż zbiorkomu.

      • 6 0

  • Artykuł w stylu trzeba napisać, ale tak żeby jak najmniej zaszkodzić (3)

    Serio te conajmniej 4 minuty to chyba w nocy jak nikt nie jeździ. Trzeba śmiało i odważnie pisać 8/10 minut, bo taka jest prawda !!!

    • 90 12

    • A widziales film w artykule? (2)

      Nie wygląda na nagrany w nocy. Autobus pokonuje tę trasę w 6 minut. Czyli 4 minuty dłużej niż auto, które pojechało na wprost Bazynskiego.

      • 8 15

      • chodzi o zasadę id..,ci umieją wszystko zwężać pierd..lić psuć niech za swoje to naprawią

        • 9 0

      • To spróbuj przejechać ten objazd w godzinach szczytu, jak stoi Grunwaldzka i Abrahama na całej długości.

        20 min nie wystarczy

        • 8 0

  • Może w takim razie należy wprowadzić ruch wahadłowy na Bażyńskiego z priorytetem dla wymiajających się autobusów 149 i 249? (3)

    Samochody będą po prostu musiały dostosować się do zaprojektowanej przez miasto sytuacji. Trudno!!! Za błędy w projektowaniu ponosi się konsekwencje w czasie eksploatacji... Polecam także decydentom przejażdżkę w godzinach szczytu tymi liniami autobusowymi!!!

    • 13 43

    • Komunikacja miejska powinna mieć priorytet w mieście, a to jedyne linie na Bażyńskiego...

      • 10 3

    • ruch wahadłowy w całym mieście (1)

      w poniedziałek wszyscy jada za miasto , ruch tylka za miasto do pracy , wtorek środa , czwartek zakaz ruchu, piatek ruch powrotny , jakie proste , ludzie w pracy po 24 godziny ,jakia integracja , a zapomiałem dodać zakaz nie dotyczy SUW i limuzn z silniekiem powyżej 3500cm 3

      • 8 0

      • Zgadłeś!

        Pan Dyrektor porusza się właśnie białym suv-em. Pytanie czy jeszcze w lizingu?

        • 4 0

  • To nie jest ostatnie słowo GZDiZ (4)

    Następna w kolejce do zawężenia jest ul. Kołobrzeska, projektant: TymBud. Także i statąd niedługo znikną autobusy, oprócz wspomnianych 149 i 249 także 199 i N14.

    • 80 2

    • na kołobrzeskiej już jest w toku

      tak pozwężali ,, że są wypadki i to smiertelne na tyc zwężeniach od chłopskiej w kierunki Obrońców Wybrzeża, to cochwila starz i karetki a auta lężą na plecach przez krawężniki i wysepki

      • 13 1

    • NIech stamtąd spadają z tymi awoimi wydumanymi chorymi pomysłami!

      • 8 0

    • prezydent, ta pani ma takich fachowców (1)

      tylko od czego >

      • 8 0

      • Fachowcy to ją wybrali i wybierzecie ponownie.

        • 2 0

  • W filmie Seksmisja był taki fragment:

    "Ja tu widzę niezły burdel"... Tak tylko mi się skojarzyło:-)

    • 60 2

  • Uzgodnienia (2)

    Jakie uzgodnienia GZDiZ robi sobie samowolkę w mieście nie pytając nikogo i ignorując negatywne opinie. Zgodnie z informacją z Ministerstwa Infrastruktury pas ruchu dla autobusów powinien wynosić minimum 3 m.

    • 74 1

    • GZDiZ ignoruje (olewa) wszystkich

      Ale żeby nawet ministerstwo?! Czują się naprawdę bezkarni.

      • 18 0

    • a ndzór budowlny wydał zgodę

      czyli co ? zabrać uprawnienia budowlane wszystkim i dac zakaz pracy w urzędach na 10 lat ?

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane