- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (346 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (191 opinii)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (21 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (119 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (805 opinii)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
Miasto traci pieniądze, a pasażerowie czas przez wadliwy projekt przebudowy ulicy
Mimo zakończenia prac na Bażyńskiego autobusy wciąż kursują objazdem, przez co ich kurs jest dłuższy o co najmniej 4 minuty.
Zwężenie jezdni i stworzenie dwóch wysepek z ostrymi łukami, które miały uspokoić ruch na ul. Bażyńskiego w Oliwe sprawiło, że ulica stała się nieprzejezdna dla autobusów. Linie 149 i 249 kursują ponad 2-kilometrowym objazdem, co wydłuża przejazd o co najmniej 4 minuty. To stracony czas dla pasażerów i wyższe koszty dla komunikacji miejskiej.
Dodatkowo piesi zyskiwali drugie przejście z wysepką na wysokości rektoratu UG.
A ponadto wszystko finansował deweloper Allcon w ramach tzw. umowy szesnastkowej, który w innej części ul. Bażyńskiego kończy budowę osiedle Atrium Oliva. Prace kosztowały inwestora 713 tysięcy złotych.
Sygnały o problemach na Bażyńskiego pojawiły się już latem
Przebudowa fragmentu ul. Bażyńskiego, na odcinku od al. Grunwaldzkiej do ul. Wita Stwosza, zaczęła się w czerwcu i trwała całe lato. W tym czasie kierowcy samochodów osobowych korzystali z ulicy w ograniczonym zakresie, a trasy autobusów miejskich poprowadzono objazdem, przez ul. Abrahama.
Jeszcze w czasie prac, 1 sierpnia, jeden z czytelników alarmował w Raporcie z Trójmiasta, że po zakończeniu przebudowy autobusy będą miały problem ze zmieszczeniem się na zwężonej ulicy.
- Nie wiem czy ktoś już to zauważył, ale remont na ul. Bażyńskiego w Gdańsku wiąże się z trwałym zwężeniem tej ulicy. Gratulacje dla pomysłodawcy. Naprawdę, życzę powodzenia, jak autobus 249 i 149 się będą mijać na tym zwężonym odcinku.
Remont ul. Bażyńskiego Gdańsk (15 opinii)
Te słowa niestety okazały się prorocze.
Samochody wróciły na Bażyńskiego, autobusy miejskie - nie
Na początku października na tym odcinku Bażyńskiego przywrócony został ruch dwukierunkowy. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni informował przy okazji, że nadal obowiązywał będzie objazd dla komunikacji miejskiej. Początkowo do 15 października, a potem do 20 listopada.
Później, ani GZDiZ, ani ZTM nie podawały informacji o przywróceniu stałych tras przejazdów dla linii 149 i 249.
"Bez przebudowy autobusy nie wrócą na Bażyńskiego"
Upomnieli się o to mieszkańcy. Jeden z nich poprosił Gdańskie Centrum Kontaktu o odpowiedź na pytanie, dlaczego obie linie wciąż jeżdżą ponad dwukilometrowym objazdem.
I otrzymał boleśnie szczerą odpowiedź:
- W odpowiedzi na zgłoszenie informuję, że przed remontem ulica była szersza. GZDiZ doprowadził do jej zawężenia uniemożliwiając bezpieczny przejazd autobusom. Bez przebudowy (poszerzenia) nie ma szans na przywrócenie stałych tras linii 149 i 249.
Dlaczego 149 i 249 omija Bażyńskiego w Gdańsku tracąc przy tym aż 8 minut? (38 opinii)
Interpelację do władz miasta w tej sprawie wystosował także miejski radny Przemysław Majewski (PiS).
Co trzeba zmienić, by autobusy wróciły na Bażyńskiego?
Kursujące objazdem autobusy to problem nie tylko dla pasażerów, którzy tracą czas, ale i dla miasta. Dłuższa trasa to większe zużycie paliwa, a także problem z zapewnieniem odpowiedniej liczby pojazdów do obsługi wydłużonej trasy zgodnie z rozkładem jazdy.
Jakie działania w tej sprawie planuje miasto?
- Próby techniczne przeprowadzone z Zarządem Transportu Miejskiego wykazały utrudnienia dla ruchu autobusów. W związku z tym wykonana zostanie korekta krawężników i poszerzenie jezdni przy azylu dla pieszych za pomocą nawierzchni brukowej - zapowiada Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ.
Czy to jednak wystarczy? Gdyby problem dotyczył tylko wysepek dla pieszych, to autobusy linii 149 mogłyby już teraz jeździć ulicą Bażyńskiego. Pojazdy pokonywały bowiem tę ulicę wyłącznie w kierunku od ul. Wita Stwosza w dół do al. Grunwaldzkiej. Choć na tej trasie azyle nie zwężają jezdni, to 149 i tak po niej nie kursuje.
Na razie nie wiadomo ile zajmie poprawa geometrii jedni na ul. Bażyńskiego. Niemal pewne jest natomiast to, że tym razem pieniądze na to będzie musiało wyłożyć miasto.
Miejsca
Opinie (467) ponad 20 zablokowanych
-
2024-01-05 17:33
A kto
bogatemu zabroni? bo oprócz czasu to i paliwa chyba spala się więcej? Najbliższa sesja RM i - cyk - podwyżka cen biletów murowana!
- 0 0
-
2024-01-05 23:03
Wybraliście tak macie
Wybraliście tak macie
- 0 0
-
2024-01-31 20:22
Karygodny jest też brak zatoki dla autobusu
Gdy kierowca autobusu przyjedzie za wcześnie to ma dwa wyjścia: albo czekać do właściwej godziny i zrobić przez to niezły korek (a tu kłania się zanieczyszczenie środowiska) albo pojechać wcześniej i być pozbawionym premii, gdy ktoś z pasażerów złoży skargę, że autobus odjechał przed czasem (nie może odjechać wcześniej niż minutę przed rozkładem).
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.